Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 14:01:52

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 01-12-2005, 17:08:02 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2005, 19:44:04
Berichten: 711
Citeer:
...Weet je dan wel zeker dat ze zo gelukkig is daar?
Sommige mensen zoeken levens groepen / religie enz. ook op om houvast te hebben, omdat ze dat in / aan zichzelf niet kunnen vinden.

sommige mensen zoeken idd houvast,
en ik heb me eigenlijk altijd erg gelukkig gevoeld met de houvast die ik had met het christelijk geloof.

uiteindelijk verschillen geloven ook niet zoveel van elkaar..
t zijn allemaal interpretaties/ afspeigelingen van dezelfde waarheid.
Het punt is dat dit door ons menselijke bekrompen bevattingvermogen nogal is kan botsen.

Ik herken ontzettend de verhalen waarin gelovigen geen vrede kunnen hebben met andermans leer. Maar in wezen heeft dat niets te maken met hun 'geluk', maar met een bepaalde aangeleerde attitude. Als je elke week in de kerk bevestigd krijgt dat je het enige ware geloof hebt, en het er ook om draait dat geloof uit te dragen, en mensen te bekeren om ze te behouden, dan gaat dat botsen met andere geloven idd. Maar het heeft mi niet zoveel invloed op het 'geluksgevoel'.

Naar mijn idee kan iedereen het 'spirituele' beleven op zijn/ haar eigen manier, ook via het christendom. Het zou helemaal mooi zijn, als daarbij in gedachten gehouden word dat het niet draait om een FEIT, maar om een GELOOF, waardoor er ruimte blijft voor andere 'geloven'.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 02-12-2005, 23:52:36 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-11-2005, 17:58:39
Berichten: 413
Locatie: Oldenzaal
Ik kan me alleen over mijn zusje en mij vertellen. En ik kan met zekerheid zeggen dat ze daar niet gelukkig is. Dat straalt ze helemaal uit! En ze is veranderd van een assertieve persoonlijkheid in een afwachtend mensje die voor veel dingen toestemming vraagt aan haar man. Zo ken ik haar nl helemaal niet....
Maar goed, als ze denkt dat ze gelukkig is dan is het voor mij ook goed. Zij moet zichzelf leven niet ik.
Lf Juul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 23:17:06 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-11-2005, 21:14:06
Berichten: 17
Hoi Allemaal!

Juul, als jouw zus assertief was, zal dat ook in haar blijven zitten denk ik. Soms moet je dingen meemaken voordat je verder kan leren.

Ik heb zelf een aantal jaren bij een vrij radicale kerk gezeten, terwijl ik helemaal niet gelovig ben opgevoed. Alleen mijn oma gaat nog naar de kerk.
Op mijn 16e ben ik gedoopt bij deze kerk en tot op de dag van vandaag heb ik daar nooit spijt van gehad. Deze periode is voor mij heel belangrijk geweest. Ik ben wel altijd bij mezelf gebleven en ben altijd voor mezelf nagegaan wat ik van de informatie vond. Ook heb ik altijd andere geloven gerespecteerd en heb er altijd voor gezorgd dat ik geen mensen pijn deed met uitspraken die ik deed. Als het geloof in een gesprek naar boven kwam praatte ik erover, maar begon er meestal niet zelf over. Ik hield het liever voor mezelf en geloofde dat als mensen vragen zouden hebben ze wel naar me toe zouden komen, want ik heb mijn geloof nooit verborgen.
Ik ken meer christenen zoals ik was en wil hiermee zeggen dat ze niet allemaal zijn zoals hierboven wordt beschreven. Naar mijn idee had het namelijk een beetje een negatieve lading, (maar dan wel uit respect zoals ik het las)

Ik heb er heel veel van geleerd en de bijbel is nog steeds een leidraad voor me, want hoe ik het ook wend of keer, voor mij staan er veel waarheden in waar ik af en toe op terug kan vallen en van kan leren. Het ligt er maar net aan hoe je het interpreteerd.
Ik ben op een gegeven moment uit de gemeente gestapt toen het mij te ver ging in radicaliteit en vanaf dat moment ben ik me meer gaan verdiepen in mijn moeders zienwijze.
Dit ging eigenlijk vanzelf, en ik ben er blij mee.
Maar als ik het bovenstaande niet had meegemaakt denk ik niet dat ik zo open zou kunnen staan voor het goddelijke en spirituele.

Groetjes van Henne


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 21-01-2006, 11:36:52 
ehmm...de duivel???...ik weet het niet hoor...ik denk dat er wel iets is, maar of je dat nou een duivel kan noemen...de gedachten kracht van mensen is heel sterk en ik geloof dat alles gemaakt is door middel van creatieviteit...er is een reden voor alles...ik ben op dezelfde dag jarig als mijn opa was...mijn opa is gestorven op 20-05-2005 en dat is een dag voor mn pap zijn verjaardag...verder ben ik "gemaakt' op de verjaardag van mn andere opa en zijn in mijn familie vele mensen tegelijkertijd met elkaar jarig...wat dit temaken heeft met dit onderwerp??? niet veel...behalve dat ik er duidelijk mee wil maken dat mensen hun eigen leven bepalen etc...ik heb deze dingen gecreerd daarboven zodat ik dit pad zou nemen..het pad van new age etc...ik geloof dat liefde de sleutel is tot alles!!! echt ALLES!!! Er is mij al verschillende keren gezegd (door kerkgangers) dat ik in de hel zou belangen en dat ik niet 'goed" zou zijn!
Ik weet niet wat erger is in het leven...deze kant op (die voor mij perfect is) of leugens geloven die door "bange" mensen zijn verspreid....

ff wat psychologie...mensen gaan leugens vertellen en gemene dingen doen als ze bang zijn voor bepaalde factoren...misschien zien ze dat anderen gelukkiger zijn en zijn ze bang dat zij dat nooit zullen zijn, ondanks het feit dat zij het "juiste' geloof hebben en de "rechte' weg belopen!

Ik weet niet veel,maar ik weet wel dat ik blij ben hier en de mensen die bang zijn om fouten te maken en dan in een hel zouden terecht komen....ik vind het eigenlijk gewoon zielig dat ze niet een eigen "geloof" kunnen creeren...

xXx mij


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 27-01-2006, 10:17:38 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Ik denk dat de duivel gewoon nog iets van heel vroeger is om mensen bang te maken.
Ik geloof in geen enkele goeie of kwaaie geest die niet van god is

Kus


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 27-01-2006, 10:28:46 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-06-2005, 12:18:59
Berichten: 513
Locatie: Leerdam
ja inderderdaad de duivel is iets van vroeger, en zo zie ik dat ook van god
ik denk dat de mensen het niet konden begrijpen en dat ze er een god en een duivel van hebben gemaakt
maar als er een god is dan is er ook een duivel want ze kunnen niet zonder elkaar, net zoals dat er geen goed is zonder kwaad
maar ik geloof dat er geen god is en dus ook geen duivel :P

_________________
We are made out of 80% of water, It makes you wonder, If thoughts can effect water, Think about what thoughts can do to us!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 16-02-2006, 00:30:35 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-03-2005, 22:05:19
Berichten: 3
denk hier eens overna.
god word beschouwt als goed en de duivel als slecht, maar wat is goed en wat is slecht.
de duivel mag dan slecht genoemt worden, hij spreekt wel de waarheid, en dat valt van god niet te zeggen(lees genesis)
goed en slecht zijn menselijke percepties vergeet dat nooit. wat een christen als slecht ervaart is dat in de ogen van het christendom,meer niet.
want als de duivel zo slecht is, maar toch nog steeds de mindere van god, dan zouden er helemaal geen problemen zijn in de wereld. als het christelijk geloof klopt heeft god alle touwtjes in handen, alleen kiest hij ervoor om niks te doen.

wei jyr


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 16-02-2006, 16:22:37 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-11-2005, 17:58:39
Berichten: 413
Locatie: Oldenzaal
Is dit niet waar we ooit voor gekozen hebben voordat we als mensje terug keerde op de aarde? We hebben toen gekozen om indualiteit te leven. Ik denk dat je sommige dingen moet accepteren dat sommige mensen zo denken. (omdat ze 'vergeten zijn hoe het was in het leven in het hiernamaals.).
In dit leven bestaat er kwaad en goed? Maar wat is kwaad en wat is goed? Slecht kan leiden tot goed omdat je er van leert. Maar als je alleen maar goed hebt leer je niet wat het slechte is??

Oef heel filosofisch.... solly.
Liefs Juul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 21-02-2006, 03:03:46 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-11-2005, 17:58:39
Berichten: 413
Locatie: Oldenzaal
Hoi Henne,

Trouwens over je verhaal heb ik even laten bezinken... Dank je wel voor je uitleg. Ik kan er inderdaad wat mee.
Het loslaten van mijn zusje. Ze zal het inderdaad nodig hebben....
Dank je wel.
liefs Juul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 10-04-2006, 10:35:56 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 10-04-2006, 10:28:47
Berichten: 2
Locatie: hardinxveld
heey maarten bedoel je v/d berg hiermee? althans uit wat ik heb gelezen denk ik het wel.. want zo zie ik het ik mijn ogen ook. ik vind het egt verschrikkelijk wat die jongen allemaal heeft meegemaakt en hij is dr nog steeds niet overheen... het is nu wel rustiger binnen in hem maar het zit er nog steeds... dat het geloof ook zo n vijand van je kan zijn had ik niet verwacht... ergens snap ik het nog steeds niet van hem hoe dit heeft kunnen gebeuren.

_________________
travel the world, see a million places, meet a million different faces


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 10-04-2006, 10:48:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-06-2005, 12:18:59
Berichten: 513
Locatie: Leerdam
mark heeft mij inderdaad aan het denken gezet om een topic hier over te plaatsten, maar het gaat over het "algemene" verder niet over mark

_________________
We are made out of 80% of water, It makes you wonder, If thoughts can effect water, Think about what thoughts can do to us!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 20-05-2006, 21:31:02 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-05-2006, 23:05:25
Berichten: 1
Ik hoor de meesten van jullie het hebben over christenen!! Maar er zijn binnen het Christendom ook vele stromingen! De een strenger dan de ander. Ik beschouw mijzelf ook als Christen en dat wil zeggen dat ik in God geloof met heel mijn hart. Ook geloof ik in Jezus als de zoon van God! Maar.....voor mij sluit niet al het andere uit. De bijbel is gescrhreven door mensen en dat maakt de bijbel wat mij betreft niet 100 % waarheid. Zoiezo ben ik er niet zo van om van waarheden te spreken, want wat is waar. Wat voor jou waar is, is voor mij niet waar. RESPECT is het magische woord. Waarom anderen veroordelen, want als je dat doet ben je ervan overtuigd dat jij het goed hebt (waarheid). Niemand heeft gelijk en iedereen heeft gelijk. Ik denk ook dat God het zo bedoeld heeft. Mensen willen feiten, maar zo gauw ze de feiten onder ogen krijgen blijven ze toch nog twijfelen, dat zit in de aard van de mens!

De duivel bestaat naar mijn mening ook, maar in wat voor vorm weet ik niet! Dat maakt ook niet uit, als ik me er maar van bewust blijf.
Citeer:
Want wanneer wij de duivel vergeten, heeft hij gewonnen!!!


En als iemand vind dat new age een plan van de duivel is, dan is dat zijn geloof, maar niet een waarheid!! gebod nummer 1 in de bijbel:
Citeer:
heb je naaste lief als jezelf!!!
, daar gaat het toch allemaal om?? In welk "geloof" dan ook!!![/quote]


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 16:14:47 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-08-2006, 15:23:14
Berichten: 83
Locatie: den haag
juist hierom vind ik het erg leerzaam nu radja yoga lessen te doen ze rekenen zichzelf niet als godsdienst maar gaan er van uit dat de oorsprongkelijk bazis van welk geloof dan ook de waarheid is alleen hebben de mensen er zelf hun eigen draai aan gemaakt.
er is bij raja yoga gewoon een grote energie vorm die onze vader is de ene godsdienst noemt hem god de ander allah, de volgende boeda maar de oorsprongkelijke bazis is het zelfde in ieder geloof zit wat goeds en ik heb nog nooit iemand horen spreken over een duivel die hebben cristenen is de loop van de tijd zelf gemaakt ik ben nog niet echt bekend met het fenomeen new age maar ik kan me heel goed vinden in mijn lessen waarin dus iedere religie ze waarheid heeft het is alleen jammer dat mensen er een eigen waarheid van hebben gemaakt.
(ben ik nu new age ??)

om shanti [vredige ziel)

_________________
now i dont think i,m better or kinder off heart i,m as quilty as i can be.
but every chance i get to put a smile one someone,s face i will take it beliefe me.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 16:57:00 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
zeker spijkertje klopt.
ik heb nog een leuke link voor je mischien kun je er iets mee.
http://www.yogaeurop.com/
Als je doorgaat wordt je vast en zeker new age

groeten tonnie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 25-08-2006, 20:15:58 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2005, 23:03:19
Berichten: 76
Locatie: Nu overal en nergens
Ik geloof ook dat de "duivel" wordt gecreerd in je eigen gedachten wereld...

voor mij geldt dat er een balans heerst hier op aarde....Ying tegenover Yang / Goed tegen Kwaad....maar de hamvraag die je kan stellen is natuurlijk, wat is goed en wat is kwaad.

Kijk naar de toestand in het middenoosten....extremisten binnen het islamitische geloof zijn er van overtuigd dat het westen slecht is en andersom...wie heeft er nu gelijk?

Ik ben voor een liefdevolle omgeving voor iedereen...maar ook ik heb mijn "donkere" gedachten...maar die probeer ik dan weer liefdevol te accepteren ;)

_________________
life to love, love to life!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl