Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:19:10

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 26-08-2006, 09:05:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
heej allemaal

de duivel is gewoon het naambordje van het 'kwaad' en god is het naambordje van al het goede in deze wereld .

neem nou het Ying-Yang teken de ene staat voor goed (god) en de ander voor kwaad (duivel) en ze houden el kaar in even wicht en als de een er niet zou zijn zou het als een kaarten huis in storten! maar nu denk je als er geen kwaad is dan is alles tog goed? ja maar in deze wereld kan het neit anders neem nou al die oorlogen dat is dus het kwade en voor christenen weer duivels werk maar er zijn landen die de getroffen landen steunen met geld en voedsel dat is dan weer liefde naar die mensen toe dus werk van god

het houdt elkaar in balans net als licht en donker

en de duivel is gewoon een naam net als god een naam is die duidt op iets net als een vaas duidt op een voorwerp maar de naam stelt niks voor het verwijst alleen naar het voorwerp

god verwijst dus naar het goede
duivel verwijst dus naar het kwaad

het zijn gewoon verzonnen namen net als dat er goddelijk huist in de mensen. mensen zijn de laatste tijd zo wreed maar als er geen haat in mensen zou zijn zou er ook geen (universele) liefde in mensen zijn

ik hoop dat je me een beetje volgt

gr karjava

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 26-08-2006, 10:02:22 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Karjava schreef:
heej allemaal

de duivel is gewoon het naambordje van het 'kwaad' en god is het naambordje van al het goede in deze wereld .

neem nou het Ying-Yang teken de ene staat voor goed (god) en de ander voor kwaad (duivel) en ze houden el kaar in even wicht en als de een er niet zou zijn zou het als een kaarten huis in storten! maar nu denk je als er geen kwaad is dan is alles tog goed? ja maar in deze wereld kan het neit anders neem nou al die oorlogen dat is dus het kwade en voor christenen weer duivels werk maar er zijn landen die de getroffen landen steunen met geld en voedsel dat is dan weer liefde naar die mensen toe dus werk van god

het houdt elkaar in balans net als licht en donker

en de duivel is gewoon een naam net als god een naam is die duidt op iets net als een vaas duidt op een voorwerp maar de naam stelt niks voor het verwijst alleen naar het voorwerp

god verwijst dus naar het goede
duivel verwijst dus naar het kwaad

het zijn gewoon verzonnen namen net als dat er goddelijk huist in de mensen. mensen zijn de laatste tijd zo wreed maar als er geen haat in mensen zou zijn zou er ook geen (universele) liefde in mensen zijn

ik hoop dat je me een beetje volgt

gr karjava


God is datgene dat leven geeft aan hetgene wat wij kwaad of slecht noemen. Is de oorzakelijke oorzaak. Je verhaal gaat dus niet helemaal op. God (of welke naam je past) is alles wat is. God heeft goed en slecht gecreeerd zodat het spel van het leven gespeeld kan worden. Maar God wordt niet beinvloed door haar eigen creatie. God is toeschouwer en speler tegelijk. God is enkel liefde. Wat wij kwaad noemen is liefde in een vorm die ons te boven gaat omdat we niet het gehele plaatje kunnen zien.

Leef in liefde,

edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 26-08-2006, 12:29:24 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
Edger
met een half antwoord zoals jij geeft kun je achter iedere goeru aanlopen.
Kom dan met een volledige verklaring en niet met een gedeelte omdat je de rest niet kunt zien.
Zoals je het steld kan ik je voor rotte vis uitmaken en moet je nog van mij houden anders dien je je god niet.

groeten tonnie


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 28-08-2006, 13:51:41 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Hmmm, ik ben het wel eens met Edger. Voor jezelf denken heeft het risico dat je onderscheid gaat maken en dus het 'goede' en het 'slechte' voor jezelf creeerd.

Duivels is het handelen van mensen, het voor zichzelf denken van mensen. Duivels zijn die Babylonische hoogstandjes die de politiek beoefend. Duivels zijn mensen op de beurs die geld verdienen door aandelen te kopen en door te kopen. Wat voor een nut heeft dat voor de samenleving?
Duivels is het egoistisch handelen van ongelovigen.

Maargoed, misschien is dat ook wel iets persoonlijks. Dat vind ik in ieder geval duivels..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 13-07-2007, 18:50:11 
hahahhhahahahhahhaahahahahahahaha, God is toch liefde???

Wat heeft het christendom toch veel tegenstrijdige argumenten. Begrijp niet dat mensen dat begrijpen!

De duivel (het slechte in de mensheid )zou juist bang moeten zijn voor de para dingen :) Aangezien t idd dikke love is en t de wereld overneemt...

woehahaahahaha, love will take over this planet 'n there is nothing you can do about it hihi ^^

(Wat zal ik blij zijn als al die hebzuchtige gasten weg zijn (als ze zich verbeterd etc hebben) ) T zal nog ff duren, maar 2012 zal hopelijk wel helpen. K heb geen geduld....wou dat t al zo ver was.

De mensen moeten zoveel leren (ikke ook hoor ;) ) maar ik wil t allemaal nu nu nu...kan en gaat helaas niet! maar das logisch :) helaas :P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 14-07-2007, 09:39:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
@suz:

idd wachten kan heel moeilijk zijn :)

en new age is neit meer als liefde voor andere waarom zou dit duivels zijn aangezien die vanuit christelijk perspectief angst is. hij word neit voor niet diabolo genoemd hij die alles door elkaar gooit. terwijl new age juist eenheid wil!

Gr My

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 14-07-2007, 10:26:24 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
New age is vaak te zweverig. Het biedt daarmee alleen uitkomst voor een kleine groep mensen.

@Suz: De groep Christenen is erg divers. Ik vind dat je er te generaliserend mee omgaat. Het Christendom is in essentie een goed geloof.

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 16-07-2007, 08:15:27 
@Suz: De groep Christenen is erg divers. Ik vind dat je er te generaliserend mee omgaat. Het Christendom is in essentie een goed geloof. Hoezo te generaliserend???

Generaliserend, dus alles over een kam scheren?? hmm...neup, doet ik niet! Alle groepen hebben rotte appels, maar de gene die deze feesten voor t christendom heeft bedacht is er zelf mee begonnen (en de rest die volgt!!! )

>< Ze hebben sinterklaas, kerst en pasen van ons genomen (germanen) , hun eigen versie eraan gegeven omdat het anders duivels zou zijn en vervolgens ons op de brandstapel gegooid. = niet lief!!!

ff voor de duidelijkheid : Sinterklaas is afkomstig van een Godheid van de Germanen. Hij reed op een zesbenig wit paard dat langs de hemel stormde en heette Wodan (woensdag)

s'winters, als de korste dag voorbij was, bakten de Germanen koeken. Wij bakken dan oliebollen! En de Kerstboom met z'n kaarsjes komt van het Germaanse winterfeest. (het feest van het terugkerende licht)

Pasen.Als de lente begon vierden de Germanen ook feest. Ze brandden grote vuren en aten eieren. Paasvuren kent men tegenwoordig nog steeds in sommige delen van t land.

T kan wel zijn dat ze t goed bedoelen, en ze zullen ook niet allemaal zo zijn (mijn vriend is ook christelijk en heel lief en respectvol voor mij) maar dat is lang niet over allen te zeggen!

Geloof kan veel kapot maken, maar ook helen! t is maar net hoe t wordt "gebruikt'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 16-07-2007, 11:32:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Ik weet ook wel dat het Christendom alles bij elkaar geschoffeld heeft, maar daar is tegenwoordig echt geen sprake meer van.
Je kan dus wel boos zijn, maar op wie moet je boos zijn?

Verder had je het erover dat het Christendom tegenstrijdige argumenten heeft. Dan heb je het dus over een groep mensen die je in verband brengt met het Christendom. Daarom vond ik het generaliserend. De bijbel is immers nogal interpretatiegevoelig.

Misschien heb ik het echter wel verkeerd opgevat, omdat dit onderwerp vaak over Christenen ging en niet over het Christendom als instituut.

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 17-07-2007, 11:30:49 
flowwhenyouknow schreef:
Ik weet ook wel dat het Christendom alles bij elkaar geschoffeld heeft, maar daar is tegenwoordig echt geen sprake meer van.
Je kan dus wel boos zijn, maar op wie moet je boos zijn?

Verder had je het erover dat het Christendom tegenstrijdige argumenten heeft. Dan heb je het dus over een groep mensen die je in verband brengt met het Christendom. Daarom vond ik het generaliserend. De bijbel is immers nogal interpretatiegevoelig.

Misschien heb ik het echter wel verkeerd opgevat, omdat dit onderwerp vaak over Christenen ging en niet over het Christendom als instituut.


Nee, als ik het over het christendom heb, heb ik het niet over de mensen in het algemeen, maar over de mensen die het de anderen zo vertellen. Ze zouden veel meer moeten vertellen. Bijv waar de feesten in werkelijkheid vandaan komen. :) Ik durf te wedden dat iedereen zegt dat
Christus geboren is in December, terwijl er nu nieuwe bewijzen zijn waarin voor komt dat Jezus geboren is in de lente/zomer. Ik wil gewoon graag dat mensen die een religie volgen, weten hoe en wat. En niet alles uit een boekje (waarin oudere dingen staan, die tegenwoordig niet totaal meer kloppen) volgen. Vind het jammer dat vele mensen zeggen dat alles uit de Bijbel klopt. Dat is gewoon niet waar. Maar het is niet alleen het Christendom. Mensen over de gehele wereld zouden verder moeten kijken dan wat een wijs iemand ze verteld! T is gewoon jammer...

En ja, ik ben boos, maar dat is uit onmacht, omdat er nog steeds mensen zijn die zich Christen noemen, maar vervolgens zich totaal anders gedragen. Waar is de respect gebleven??? :(
Het zijn de christenen bij mij op school die zich kennelijk bevoorrecht voelen op de "heidenen". Heb uw naasten lief....tja, dat geld niet voor hen, maar ze zitten wel elke zondag "heilig" te wezen in de kerk. Ook op zulke mensen ben ik boos. Eigenlijk gewoon woedend, omdat ik er niets aan kan doen. Ik kan t wel zeggen (heb dat meerdere malen op een gewone manier geprobeerd) Gevraagd waarom ze zo doen. De hele week zich lam zuipen, met verschillende mensen naar bed gaan, liegen, stelen etc maar vervolgens zondags naar de kerk. En wat kreeg ik als antwoord: " Bemoei je er niet mee. Wij gaan naar de hemel, jij naar de hel, heiden!

WAT MOET IK DAARMEE???

Damn, daar wordt je toch moedeloos van??? Je wilt ze helpen, maar krijgt een grote bek toe.

Nee, ik ben niet boos op alle Christenen. Zoals ik al zei is mn vriend ook christen en hij is onwijs respectvol (voor alle mensen en niet alleen mij)
Het ligt aan de persoon en aan z'n opvoeding! k zou gewoon zo graag die anderen, die vinden dat ze beter zijn, de ogen openen. Niet als het al te laat is, NU!

> Ik weet ook wel dat het Christendom alles bij elkaar geschoffeld heeft, maar daar is tegenwoordig echt geen sprake meer van.

Volgens mij worden deze feesten nog steeds gevierd en denken alle christenen dat deze feesten alleen bij hen horen (in die soort en op die manier, terwijl ze ergens anders vandaan komen)

Vraag jij maar eens aan een christen in de kerk waar kerst vandaan komt!!! Vraag hem of het christendom vrij werd gekozen in nederland.
Hij zal ja zeggen, terwijl wij allen werden gedwongen!
Dankzij de King of Spain konden wij kiezen (joepie) tussen de dood of het christendom! En nee, ik weet dat dat niet meer relatief is nu, maar het doet MIJ wel wat! Ik weet dat je het verleden moet laten rusten, maar waarom laten rusten als er niet van geleerd wordt???

Laat ik ff heel duidelijk zijn:

Ik heb niets tegen het christendom zelf, ook al hebben ze veel dingen goed te maken, en zouden ze hun volgelingen beter kunnen "onderwijzen". Ik heb iets tegen de "nep" christenen! Ze zouden zoveel beter kunnen, maar ze doen het gewoon niet omdat ze er zeker van zijn dat zij zoiezo, no matter what, in de hemel komen. Daar ben ik woedend om.

Niemand is beter of slechter, maar niet iedereen heeft dat door, helaas :? :(

owja, ff dit: voor de mensen die nu denken: " En waar plaats jij jezelf? "

Ik plaats mezelf naast jou, jou en jou....naast de rest van deze wereld! :D :?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 17-07-2007, 12:21:41 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-03-2007, 19:11:14
Berichten: 37
Suz schreef:
Ik wil gewoon graag dat mensen die een religie volgen, weten hoe en wat. En niet alles uit een boekje (waarin oudere dingen staan, die tegenwoordig niet totaal meer kloppen) volgen.


Mooi gezegd, maar dat blijft ook jou mening. Ik ken zelf een aantal Christenen die zelf echt (denken) te weten waar alles vandaan komt. En al weten ze het niet, laat ze. Zij kiezen ervoor om ermee door te gaan, zij kiezen voor hun atittude en alles wat er bij hoort. Hoe lastig het ook is, acceptatie en respect blijven de sleutelwoorden.

Ik ben vaker door Christenen erop gewezen dat ik slecht was en ga zo maar door, maar ik loop er echt niet warm van hoor. Van mij mogen ze denken wat ze willen. Ik blijf gewoon in mijzelf geloven. Het heeft geen nut om jezelf te willen bewijzen tegenover iemand die blijft volhouden de waarheid in handen te hebben. Ondanks alles vraag ik wel gewoon mijn dingen als ik dat wil, aangezien ik graag meningen en visies hoor.

In elke religie en bij elk geloof zitten rotte appels. Het zij zo. Ik ben zelf ook geschrokken van het zo geheette Jesus Camp en de visie die zij erover hebben, maar dat blijven wel hun meningen en activiteiten.

Je naaste liefhebben is een heel mooi begrip en ondanks het naleven moeilijk schijnt te zijn, blijft het principe mooi.

Er zijn zoveel verschillende Christenen en ook zoveel verschillende moslims, new age mensen enzovoorts. Het is in mijn ogen eigenlijk doodzonde dat er zo erg tegenover elkaar gestreden wordt.

Terugkomend op new age een plantje van de duivel. Er worden zoveel aspecten die men niet begrijpt of niet wil begrijpen bestempeld met het etiketje duivels. Als ik het zie zie ik hun duivel als angst. Bij een aantal groeperingen wordt die angst er van jongs af aan ingehamerd en mensen weten dus niet beter dan wat zij ooit geleerd hebben. Echter zijn er ook een aantal die voor zichzelf wel gaan zoeken naar andere visies en meningen.

Ik ken zelf een stel die streng christelijk is. Zij mogen geen keltische muziek, rock, metal of gothic muziek luisteren want dat is duivels. Die man heeft toen een hele week geluisterd naar keltische muziek en is toen naar de andere gestapt en gezegd dat hij het geluisterd had en niks was veranderd. De groep wist zich hier geen raad mee en bestempelde hem als duivels. Zijn vrouw vond het absurd en na heeel wat praten hebben deze mensen hem alsnog geaccepteerd, hoewel het contact sindsdien wel stroever verloopt.

Dit was mijn mening even :wink:

Basic

_________________
There's not only Light nor only Darkness, there's balance


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 17-07-2007, 13:15:52 
Dank je :) Je hebt gelijk. Denk dat het wat met mn vorige levens te maken heeft. Maar hoe en wat, dat ben ik nog altijd aan t uitzoeken. Op de een of andere manier hou ik gewoon niet van sommige dingen en als ik t niet kan veranderen dan voel ik me onwijs verloren.

Ik kan me niet voorstellen dat sommige mensen zo ontzettend anders denken. Net zoals zeggen dat moord net zo erg is als homo zijn. Ik begrijp het niet. Bah...wat een rotgevoel


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 17-07-2007, 13:50:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-03-2007, 19:11:14
Berichten: 37
Suz schreef:
Dank je :) Je hebt gelijk. Denk dat het wat met mn vorige levens te maken heeft. Maar hoe en wat, dat ben ik nog altijd aan t uitzoeken. Op de een of andere manier hou ik gewoon niet van sommige dingen en als ik t niet kan veranderen dan voel ik me onwijs verloren.

Ik kan me niet voorstellen dat sommige mensen zo ontzettend anders denken. Net zoals zeggen dat moord net zo erg is als homo zijn. Ik begrijp het niet. Bah...wat een rotgevoel


Als je iets niet kan veranderen voel je onmacht, je kan er niks mee en dat wekt een gevoel op wat als gevolg een reeks emoties,gedachten of daden kan hebben.

Mensen zijn verschillend (hoe hard ze ook proberen bij elkaar te horen etc). We blijven onze eigen interpretatie houden, die gekleurd is door onze achtergrond, hobbies, cultuur, opvoeding enz.

Groet,
Basic

_________________
There's not only Light nor only Darkness, there's balance


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 17-07-2007, 16:38:46 
je hebt gelijk, maar we zouden toch iets kunnen doen aan de opvoeding, achtergrond etc? ... langzaam maar zeker zouden we t toch kunnen proberen? K begrijp sommige mensen niet. bijvoorbeeld: waarom zijn er mensen die mishandelen? ... kan daar zo boos om worden. Waarom doen ze het? wat doen ze als ze zelf zouden worden mishandeld, denken ze daar niet over na?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: new age, plan van de duivel?
BerichtGeplaatst: 17-07-2007, 16:58:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-03-2007, 19:11:14
Berichten: 37
Hetgeen wat je kan veranderen is de opvoeding die jij straks, of nu al geeft aan je kids. Daarin kun je je eigen normen en waarden en principes meegeven.
De opvoeding verschilt per gezin en dat zal waarschijnlijk ook zo wel blijven. Mensen zijn te verschillend.

Mensen hebben een best complexe binnenkamer (oftewel brein). Mensen die mishandelt zijn kunnen tevens ook neigen naar mishandeling. Als een kind niet beter weet dan een klap krijgen als hij tegenspreekt dan kan diegene dat ook meedragen naar de opvoeding van zijn eigen kinderen en eventueel omstaanders.
Waarom ze het doen? Ik zou je geen hapklaar antwoord kunnen geven. Er kan veel mee spelen in de situatie. Erover nadenken zal ook per persoon verschillen. Ervoor of erna en ga zo maar door.

Ik merk dat je je erg veel dingen aantrekt waar je eigenlijk als individu weinig controle over hebt. Heb ik gelijk?

Groet,
Basic

_________________
There's not only Light nor only Darkness, there's balance


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl