Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 05:42:30

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Zero Point Field
BerichtGeplaatst: 16-01-2006, 13:06:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2006, 17:54:00
Berichten: 38
http://www.ode.nl/article.php?%20aID=3759

Het is een lap tekst maar het heeft mij zeker geinteresseerd.

Wat denken jullie hiervan? Wie gelooft erin?

Zelf weet ik het nog niet zo goed maar ik heb er wel een aantal dingen van kunnen gebruiken. Leuke informatie om te weten. Wordt wel helemaal gek als ik het probeer te begrijpen... Moet je niet willen denk ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zero Point Field
BerichtGeplaatst: 19-01-2006, 22:07:16 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 21:28:02
Berichten: 162
Ik denk dat het goed is dat mensen dit soort dingen
gaan onderzoeken. De wetenschap gaat technisch gezien
erg vooruit, maar alles wat een beetje zweverig lijkt
wordt nogal naar de achtergrond gedrukt.

Dit soort dingen zullen het bewustzijn van de mensen weer
een beetje wakkerschudden... 8)

_________________
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zero Point Field
BerichtGeplaatst: 23-01-2006, 17:37:25 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-03-2005, 21:11:33
Berichten: 242
Locatie: Groningen
Hallo,

Ik vind dit erg intressant. Met dit onderwerp ben ik eigenlijk al een poos bezig, in verschillende vormen.. Na de film "What the bleep do we know" werd er bij mij erg veel bevestigd in wat ik zelf ervaar. Daarna ben ik eens verder gaan zoeken naar kwantumfysica/mechanica en daar kwamen hele intressante dingen uit. Dat is wel een iets ander onderwerp maar ik zie ontzettend veel overeenkomsten. Je creeerd je eigen werkelijkheid, dat is iets waar ik heilig van overtuigd ben, omdat ik het gewoonweg zelf ervaar. Álles waar ik voor kies gebeurt, zonder uitzondering. En dat geeft je nogal wat verantwoordelijkheid...

Maar ik moet zeggen dat ik dit artikel van zeer laag niveau vind. Er word met voorbeelden gegooid waarvan ik denk: je presenteerd het als "wetenschappelijk" maar dat is het absoluut niet. Weet je, ieder zijn eigen geloof, maar ga dingen die niet wetenschappelijk zijn, plaatsen in een artikel wat toch de indruk wekt op wetenschappelijk gebied bezig te zijn... Een salamander zonder hersenen kan nieteens leven (hallo, 't is niet voor niks dat levende wezens (vaak) doodgaan aan een herseninfarct, denk ook aan verlamming enzo. Een lichaam kan niet functioneren zonder hersenen), en als Roy martina's vriend iets breekt, tja, hij heeft het erover dat er op een foto NA de behandeling niks te zien is, maar waar staat dat er een foto VOOR de behandeling gemaakt is (welke dokter zou trouwens iemand waarbij die een breuk geconstateerd heeft, het ziekenhuis zonder enige behandeling laten verlaten?), en dus, hoe weet meneer Roy Martina dan dat dat bot daadwerkelijk gebroken was?

De onderzoeken die hier naar voren gahaald worden vind ik dus zéér twijfelachtig qua betrouwbaarheid, en daarmee vind ik de salamander die leefde zonder hersenen echt heel erg... Ik geloof dus wel in Zero Point Field of hoe je het maar wilt noemen, maar dit artikel slaat werkelijk op stront *sorry dat ik het zeg*

_________________
Twinkle, twinkle little star, how I wonder what you are, up above the world so high, like a diamond in the sky.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zero Point Field
BerichtGeplaatst: 24-01-2006, 09:25:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-01-2006, 17:54:00
Berichten: 38
Ja daarom zei ik al, ik weet niet wat ik ervan moet denken. Maar het principe geloof ik inderdaad wel in.
Dat houdt alleen wel in dat er helemaal niets is. Wij ook niet. Op het allereerste punt zijn we dus allemaal 1 en niets.
Bestaat de tafel als je hem niet waarneemt?
Bestaat de werkelijkheid wel? Of is het iets van de mens omdat we het grotere niet begrijpen kunnen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zero Point Field
BerichtGeplaatst: 15-08-2006, 16:21:57 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
Ik wil dit heel graag lezen, maar op de een of andere manier kan ik mijn aandacht er niet bij houden... er wordt geen woord in me opgenomen... dat vind ik best jammer :S

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl