Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:50:34

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 23-01-2006, 17:34:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-01-2006, 16:32:20
Berichten: 35
Locatie: Hulst
Ik geloof in de hemel, god, geesten, spiritualisme, reincarnatie en niet zozeer in de bijbel. Maar ik hecht wel veel waarde aan 'mijn' geloof..

Wie gelooft deze dingen nog meer?

_________________
There's a hell of a lot more to me..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 23-01-2006, 23:41:12 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Ik geloof in Jou!

Leef in Liefde, edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 24-01-2006, 11:20:38 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-06-2005, 12:18:59
Berichten: 513
Locatie: Leerdam
Ik geloof niet in god en de duivel, toch zullen ze wel bestaan als je erin gelooft, verder geloof ik ook niet in een hemel of een hel. Ik geloof al helemaal niet in de bijbel, ook al staan er goede punten in, ik vind dat ze in de bijbel verkeerd worden geinterpeteerd (of zoiets).
Verder geloof ik wel in energie, reincarnatie en al dat soort dingen
maar vooral geloof ik dat wat je gelooft realiteit word. de beperkingen zijn eindeloos zolang je maar volop kunt geloven, en er is natuurlijk een groot verschil tussen "geloven" en "geloven" :)

_________________
We are made out of 80% of water, It makes you wonder, If thoughts can effect water, Think about what thoughts can do to us!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 24-01-2006, 11:32:27 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 15:07:07
Berichten: 29
Locatie: Leiden
Het is dus niet zozeer de Bijbel waar je niet in gelooft, maar de religies en beleidenissen die daar in de loop der geschiedenis aan verbonden zijn geraakt.
En wat dat laatste betreft, over geloof dat realiteit wordt, hieronder heb ik daar een leuke quote over:

_________________
"Geloof is aannemen wat wij niet zien, en de beloning voor geloof is zien ..."

Aurelius Augustinus (354-430)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 24-01-2006, 15:41:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-01-2006, 16:32:20
Berichten: 35
Locatie: Hulst
Ja.. naja ik denk ook dat in de bijbelverhalen alleen een boodschap zit. Verder nix. Maar ik vind het fijn om te geloven, want dat geeft mij een hou vast :)

kus mij

_________________
There's a hell of a lot more to me..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 24-01-2006, 15:45:21 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 08-11-2005, 15:24:53
Berichten: 144
Locatie: Amsterdam
Ik geloof in god, niet als persoon of dergelijke maar als bron. De bron waar we thuis komen na onze reis op aarde. De bron van liefde en alkracht. Ik geloof ook dat moeder natuur die zelfde bron en kracht is die wanneer nodig de wereld weer in evenwicht brengt door natuurrampen en dergelijke.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 24-01-2006, 16:12:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-01-2006, 17:58:09
Berichten: 17
Locatie: Loil
Ik geloof

-in dat er nooit iets voor niets gebeurd,
-dat we op deze aarde zijn om dingen te leren of om dingen goed te maken
-Ik geloof verder ook echt dat er meer is naar de dood.
-Ik geloof zeer sterk in god en mijn gidsen die mij zullen helpen met dit leven :D

liefst leon


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 24-01-2006, 18:26:24 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-01-2006, 14:23:54
Berichten: 82
Locatie: Heinenoord
Ik geloof ook in een God.. Een hemel, of hoogste lichtsfeer of hoe je het ook wil noemen.. Geen hel, die is hier al op deze aardkloot :lol: .. In gidsen, engelen, spiritualisme en reïncarnatie! .. De Bijbel.. De mensen zien de Bijbel verkeerd en er staan wel veel dingen in die waar zijn.. Maar ook dingen die de mensen gewoon hebben verzonnen .. Er zijn veel geschriften uit de Bijbel vernietigd door de kerk, dus de christenen van tegenwoordig worden als het ware voor de gek gehouden.. Maar dat doen ze zelf want ze geloven blind iemand anders' woorden, terwijl ze er zelf niets over hebben gelezen of gezien enz. ..

_________________
Veel liefss :heart: !

Nessa..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 24-01-2006, 18:27:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-01-2006, 14:23:54
Berichten: 82
Locatie: Heinenoord
Sander schreef:
Ik geloof in god, niet als persoon of dergelijke maar als bron. De bron waar we thuis komen na onze reis op aarde. De bron van liefde en alkracht. Ik geloof ook dat moeder natuur die zelfde bron en kracht is die wanneer nodig de wereld weer in evenwicht brengt door natuurrampen en dergelijke.


Precies, ik ook!

_________________
Veel liefss :heart: !



Nessa..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 24-01-2006, 18:40:37 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-06-2005, 12:18:59
Berichten: 513
Locatie: Leerdam
dat doe ik ook, ik noem/zie/interperteer het niet als god, maar als energie

_________________
We are made out of 80% of water, It makes you wonder, If thoughts can effect water, Think about what thoughts can do to us!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 03-02-2006, 22:49:23 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Ik geloof niet echt ik denk wel dat er iets is hierna maar was precies weet ik niet naja dat is oowk het geloof..

Verder geloof ik ook niet in demonen in de duivel of kwade geesten dit zijn gewoon fabeltjes van heel vroeger om de mensen bang te maken...

Oja en 1 ding ik geloof zeker in mezelf :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 04-02-2006, 03:41:51 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-06-2005, 12:18:59
Berichten: 513
Locatie: Leerdam
ik geloof dat kwade geesten wel degelijk bestaan, maar ik zie ze zeker niet als demonen ofzo

_________________
We are made out of 80% of water, It makes you wonder, If thoughts can effect water, Think about what thoughts can do to us!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 04-02-2006, 09:59:30 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2005, 22:16:16
Berichten: 313
Locatie: Zevenhoven
Ik geloof ook in een God, als een bron een iets, niet als een persoon. Ik geloof in reïncarnatie en dat we hier op aarde zijn om iets te leren. Ook geloof ik dat er een lichtsfeer is waar de zielen van mensen zijn en waar je gidsen ook vanuit werken. In de Bijbel staan inderdaad een paar goede punten, maar niet alles is wat het lijkt. Er bestaat ook een "gerucht" over een geheim deel van de Bijbel, die ergens verstopt is, dus...

_________________
Believe me !!
If my name is too long use: saiyan or onbe.
http://hsper.web-log.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 16-02-2006, 00:45:24 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-03-2005, 22:05:19
Berichten: 3
ik geloof in veel dingen. ik goloof in vele goden, geesten, hogere wezens(engelen), demonen en kwade geesten.
alles is in mijn ogen energie, zo hebben de goden niet altijd bestaan, maar waren het eerst principes en natuurkrachten. toen mensen bijvoorbeeld vuur ontdekten begonnen ze te "bidden" tot de "god van het vuur" daardoor kreeg die energetische natuurkracht gestalte als een god, door de energie die doorkwam door die gebeden werd het uiteindelijk "bewust" en/of "zelfbewust" en zo is het doorgegaan. zo zijn in principe de energieen die al bestonden omgevormt tot bijvoorbeeld "goden". kortom de krachten hebben altijd al bestaan, alleen heeft de menselijke geest er gestalte aan gegeven. dus de "goden" hebben ons geschapen en wij de goden.

wei jyr


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Mijn geloof
BerichtGeplaatst: 16-02-2006, 07:24:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2005, 13:55:37
Berichten: 1166
Locatie: Pernis
Ik geloof zeker in geesten, engelen en kwade geesten. Ik geloof zeker ook in goden. Een 'god' voor het water, de lucht, de liefde enz. Ik vind alleen niet dat je het goden kan noemen. Alsof ze alles goed doen en superoppermachtig zijn. Dat geloof ik niet, ik zie het meer als de makers ervan en er toch een beetje voor zorgen dat het goed gaat ermee. Gewoon een soort scheidsrechters.
Ook ben ik een sterke voorstander van reïncarnatie.. En qua geloof? Ik ga komende sawhain (halloween) ga ik me inwijden als heks. Het is exact hetzelfde beeld over de wereld dat ik altijd al gehad had..

xxx Sanne

_________________
the greatest thing
you'll ever learn
is just to love
and be loved
in return


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl