Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:11:57

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 31-01-2006, 19:49:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 25-09-2005, 15:18:43
Berichten: 9
Locatie: ergens
wie kan mij uitleggen wat wicca is
kuzziezz anita


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 31-01-2006, 19:58:36 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-10-2005, 11:06:10
Berichten: 409
Locatie: delft zuid holland
ben er niet zo in thuis, maar ik weet wel dat je hier in het verkeerde topic zit haha

_________________
ach deze weg dan al belopen?

dan ligt elke andere open! :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 01-02-2006, 12:34:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-04-2005, 22:59:07
Berichten: 66
eerst vragen voor andere "wicca's & heksen" en dan vragen wat het eigenlijk is.. logisch :?
keej


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 01-02-2006, 17:04:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2005, 13:55:37
Berichten: 1166
Locatie: Pernis
Hai..

Je zit inderdaad bij het verkeerde topic.. maar ja, das niet het grootste probleem..

Ik zelf ben nog geen wiccan.. Ik ga het wel worden aanstaande samhain.. Ik heb dus al aardig uitgezocht wat het is, ik hoop dat je wat zal hebben aan mn uitleg.

Wicca is een manier van leven, een manier van doen. Heeft te maken met dicht bij de natuur staan, de natuur respecteren en dit te laten zien door bepaalde dingen te doen of juist te laten. Het is iets om jezelf te vinden, om erachter te komen hoe jij bent en hoe je in elkaar zit. Andere mensen doen dat door naar de kerk te gaan en daar hun steun uit te halen. Ik zelf doe dat door meditatie, in de natuur te zijn en op mezelf te zijn en veel na te denken..
Zoals je ziet is het dus echt een natuur godsdienst en is het eren en respecteren van de natuur en zijn dingen erg belangrijk..

xxx Sanne

_________________
the greatest thing
you'll ever learn
is just to love
and be loved
in return


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 23-06-2006, 14:41:52 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-06-2006, 22:10:41
Berichten: 119
Locatie: Loosdrecht
GO Sanne :) Mooi uitgelegd, alleen als je echt meer wilt weten zou ik als ik jou was 'Hoge magie' van Francis Melville lezen..

groetjes katje


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 12-07-2006, 10:20:15 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-07-2006, 09:56:34
Berichten: 4
Locatie: velsen
hoi hier ff een uitleg over wicca en of heks.

In principe is Wicca/heks niets anders dan het (opnieuw) in contact komen met de natuur en dit op een religieuze manier beleven. Het wisselen van de seizoenen, hun hoogtepunten en de maanstanden staan centraal. Wiccans en heksen geloven over het algemeen in reïncarnatie. Dit komt voort uit het feit dat alles wat in de natuur sterft, uiteindelijk weer herleeft. Denk maar aan een bos dat afbrandt, dat daarna weer opbloeit Voor de rest geloven Wiccans/heksen allemaal in de God(en) en de Godin(nen), echter weten zij wel dat deze uit één en dezelfde bron komen, de natuur. De natuur is de drijvende kracht achter al het leven, zij het geestelijk dan wel lichamelijk Wiccans houden zich aan de Wiccan Rede. Dat is een soort wetboek waarin de regels voor Wiccans staan. Één van die regels is: "Zolang het niemand schaadt, doe wat je wilt"
Dat houdt dus in dat je altijd over je daden en woorden moet nadenken, zowel met magie als in het dagelijkse leven. Doe je er iemand kwaad mee? Doe het dan niet !
Er zijn mensen die zich Wiccan noemen en toch mensen kwaad doen. Dit zijn geen echte Wiccans, maar misbruiken de religie om andere mensen onder hun controle te krijgen en/of kwaad te doen
Wiccans zijn zonder uitzondering heks. Echter, niet alle heksen zijn Wiccan. Wicca is namelijk een religie, en hekserij is een levenswijze, gebaseerd op het ritme van de natuur en heksen gebruiken de natuur ook om mensen te genezen of op andere manieren te helpen
Ook is het zo dat je als heks niet ingewijd hoeft te worden, als Wiccan wel in een coven.

wil je alles weten over heksen en wicca?
http://www.magischforum.nl

_________________
Loves Hope
een nieuw heksenforum!!
http://hetheksenforum.forumup.nl/


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 31-07-2006, 23:11:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-07-2006, 21:18:53
Berichten: 11
Locatie: Den Helder
Als je echt goed wil weten wat wicca is raad ik je aan een boek erover te lenen bij de bieb of misschien te kopen

een boek dat erg goed is voor beginners is Bezems en pentagrammen door Minerva

ik ben zelf ook net begonnen met wicca en dat boek heeft me een aardige basis gegeven nu ben ik mezelf er meer in aan het verdiepen met het boek: Hekserij zonder geheimen werkboek voor wicca's door Raymond Buckland, ook een boek met heelveel info erin.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 08-08-2006, 08:34:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2006, 22:14:02
Berichten: 1075
Locatie: Enschede
Hope schreef:
Wicca is namelijk een religie, en hekserij is een levenswijze, gebaseerd op het ritme van de natuur en heksen gebruiken de natuur ook om mensen te genezen of op andere manieren te helpen



Juist... hier zat ik op te wachten, anders had ik het zelf neer gezet! ;)

Hope schreef:


Leuk en leerzaam forum. Zit er zelf ook!


Lees momenteel zelf 'WICCA Handboek, Gids voor de individuele beoefenaar' van Scott Cunningham. Erg leuk om te lezen. Ben momenteel bezig me wat meer te verdiepen in Wicca. Dat is lezen lezen lezen, vragen, leren en lezen ;)


Maar waarom bij een verkeerd Topic. Je kan Wicca toch zien als een soort an religie? Men aanbidt de Godin en de God. Dus tja..

_________________

Grtz ~Liesje~


Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 08-08-2006, 11:49:41 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-08-2006, 00:01:12
Berichten: 35
Locatie: Apeldoorn
Bestaan de goden en godinnen van de Wicca echt?
Als ze werkelijk bestaan... hoe weet je dan dat ze bestaan?

Groetjes, Menno


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 08-08-2006, 12:33:18 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2006, 22:14:02
Berichten: 1075
Locatie: Enschede
mennoooow schreef:
Bestaan de goden en godinnen van de Wicca echt?
Als ze werkelijk bestaan... hoe weet je dan dat ze bestaan?



Dat kan je nooit met zekerheid zeggen en onderbouwen toch? In geen enkele religie dacht ik zo ;) .

Het zal niet aan mij zijn om te zeggen of ze daadwerkelijk echt bestaan ja of nee... Het is een gevoelsmatigs iets. Dus tja.. Dat is voor een ieder weer anders...

_________________

Grtz ~Liesje~


Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 26-08-2006, 12:39:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-12-2004, 11:46:22
Berichten: 514
Locatie: Nieuwegein
Als wiccan hoef je niet per definitiie mensen te genezen hoor...

Persoonlijk vind ik op magisch forum,waar ik overigens geen lid ben,niet het meest informatieve forum..
Silver circle heeft meer informatie en minder bladiebla..
Meer serieuze mensen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 29-09-2006, 10:22:39 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-09-2006, 19:06:17
Berichten: 207
Locatie: Nijmegen
Hey hallo erg leuk om te lezen hier over hekserij en wicca!
Maar wat is wicca was de vraag. Nou ik zal kijken of ik het duidelijk kan uit leggen wat wicca is, inderdaad is het een natuur religie die door gerald gardner begin 1900/ 1950 leven in geblazen heeft, maar eigelijk heeft hij oude traditionele vormen van hekserij genomen en die heeft hij door elkaar gehutselt en heeft dat wicca genoemt dus daar krijg je het verschil tussen heksen en wiccans. Maar wat doen Heksen en wiccans? Dat is meschien ook interesant voor jullie! Ja ze hebben een band met de natuur en ja ze helpen mensen te genezen, maar ze eren de God en de Godin.
Nu las ik al in de vorgige berichten hoe moet je dat zien dan de God en Godin.Nou als spiriteeule mensen kan ik jullie dat het beste uit liggen als in energie, elke God en Godin heeft een eigen energie bijv:zon en maan.
Maar goed ik moet helaas gaan werken en kan nu niet verder schrijven, maar als er nog vragen zijn dan wil ik die best beantwoorden

Veel licht en liefde
Osiris

_________________
veel liefde,geluk en licht
Osiris


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 21-11-2006, 18:38:29 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2006, 06:27:33
Berichten: 303
Ik ben het met bijna alle bovenstaande berichten eens, behalve dat je bij de verkeerde topic zou zitten. Wicca is voor zo ver ik weet een geloof (k ben der zelf 1) en dit is toch echt de afdeling geloof, jullie zeggen zelf dat het een religie is maar toch dat ze bij de verkeerde zit.
Volgens mij liggen religie en geloof aardig dicht bij elkaar.

_________________
Elen sila lúmen omentielvo...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 21-11-2006, 19:34:15 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Hij is daarom ook in het verleden verplaatst naar Geloof, Blethane ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: wat is wicca
BerichtGeplaatst: 22-11-2006, 06:20:08 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-11-2006, 06:27:33
Berichten: 303
Owkjee ik zat al te denken. :oops:
Waar zatie dan eerst?

_________________
Elen sila lúmen omentielvo...


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl