Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:41:12

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15-03-2006, 15:41:47 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Dat mag...........

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-03-2006, 15:48:57 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Ik stel deze vraag trouwens omdat ik wel weet wat Benjemin hierover gezegd heeft. Dus gewoon ff nieuwsgierig.

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-03-2006, 18:02:09 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-11-2005, 17:58:39
Berichten: 413
Locatie: Oldenzaal
Dat kan en mag natuurlijk!
Ik ben altijd een beetje sceptisch tegen mensen die beweren dat ze de wijsheid in pacht hebben.... Iedereen is mens en is hier om te leren. Natuurlijk sluit ik niet uit dat er mensen zijn die wijzer zijn dan de rest. En dat die er zijn om mensen te onderwijzen.... Maar ik vraag me altijd wel af of ze "kind"van God kunnen noemen. Want uit eindelijk is iedereen een kind van God of Kracht of hoe je het wil noemen...

_________________
heel veel liefs en kracht, Juul


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-03-2006, 18:19:03 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
ik vind het waanzin als iemand zich jezus noemt echt waanzin. Dat is toch echt een beetje jezelf op een trapje plaatsen waar je helemaal niet op staat... of zie ik dit fout

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: reaktie
BerichtGeplaatst: 15-03-2006, 18:38:24 
>Hoe help jij de mensen naar een hoger bewustzijnsniveau waardoor het goudentijdperk kan beginnen?


Eten van de boom van kennis van goed en kwaad, is weten wat liefde wel en niet is, daarmee het ene veroordelend, het andere niet. Dat is wat ons weerhoud van het paradijs. Het paradijs is terug naar onschuld, of terwijl de plaats waar niemand strafbaar wordt gesteld. Dat is de plek waar we ons niet langer hoeven te schamen voor onszelf. Dat is de plek waar angst verdwijnt en de tegenovergestelde emotie, liefde :hart: , verschijnt. Daar zullen daden verricht worden vanuit onschuld en liefde. Daar zijn we vrij om opnieuw te kiezen. Daar krijgen we de kans om ons bewustzijn te ontwikkelen, door te experimenteren. Een speelplaats van liefde in plaats van een gevangenis door angst.

Voorbeeld:

Maitreya is gedurende tien dagen op stap geweest binnen Nederland, zonder paspoort, zonder naam, niet wetend waar vandaan komend, niet wetend waar naar toe gaand, zonder vaste woon en verblijfplaats.

Dit als experiment.

Wat gebeurt er met deze mensen, enig idee?

Je wordt opgepakt, in de boeien geslagen, van een gevangenis overgebracht naar een psychiatrisch kliniek, waar je wordt opgesloten en een spuit in je achterste krijgt met allerlei troep, waar je niet om hebt gevraagd.

Je wordt ondervraagd, er worden vingerafdrukken genomen, foto’s gemaakt, je wordt behandelt als een crimineel en niet eerder vrijgelaten tot men weet wie je bent en waar je vandaan komt.

In de nieuwe wereld , hoef je helemaal geen paspoort te hebben en maakt het niet uit waar je vandaan komt en naar toe gaat, je bent namelijk vrij te gaan en staan waar je maar wilt.

We kiezen gezamenlijk voor het eerste, omdat we niet anders kunnen dan kiezen uit verschillende systemen van gevangenschap, die een wereld van verdeeldheid (verschillende landen en verschillende leiders) in de hand werken en in stand houden.

Tot nu toe!

Nu is er iemand (een wereldleraar), die iets totaal nieuws komt aanbieden, (nogmaals) een land zonder grenzen (waardoor eenheid wordt gecreëerd) waar niet langer gestraft wordt, en alles is van iedereen en waar je mag gaan en staan waar je maar wilt.

Deze nieuwe mogelijkheid legt datgene bloot, waar we tot dusver voor hebben gekozen en we kunnen er dan ook bij stilstaan of we dat nu nog wel langer willen?

Dat is het bewustzijn wat we brengen. Het is weten en ontdekken waarom oorlog, misdaad, honger, armoede en ziekte op deze wereld kunnen bestaan en die onder ons Global Village Awareness Programma (zoals we dat noemen) zullen verdwijnen.

Maitreya van Nazareth, geliefde van Jezus. :kiss:


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-03-2006, 18:52:37 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-11-2005, 17:58:39
Berichten: 413
Locatie: Oldenzaal
Vision, ik zie het ook zo... net als jou.....

_________________
heel veel liefs en kracht, Juul


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-03-2006, 18:53:06 
Geliefde van Jezus, vision....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-03-2006, 20:15:39 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Sorry, maar hier kan ik niets mee; het is mij veel te vaag!

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-03-2006, 22:05:35 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Wat doe je met seriemoordenaars dan en mensen met mindere liefdevolle gedachten dan?
Waarom kies je dan Nederland als basis en niet India of Canada of Frankrijk of Zwitserland?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-03-2006, 16:29:35 
>Wat doe je met seriemoordenaars dan en mensen met mindere liefdevolle gedachten dan?

In de nieuwe wereld wordt een direct beroep gedaan op ons geweten, dat we gewoonweg weten wat wel en niet kan en daarvoor niemand nodig hebben, die ons dat verteld.

Verschillende externe systemen van straffen en belonen brengen verdeeldheid en verwarring te weeg en maken bovendien de overweging om ons gedrag goed te keuren, onpersoonlijk.

Het zal nog wel eens mee kunnen vallen hoeveel mensen een werkelijk geweten hebben, in een wereld waar men ook daadwerkelijk de kans krijgt om liefdevolle gedachten te hebben (niet langer worden afgekeurd om wie of wat zij zijn).

Het wordt meer een omgangsvorm, dat je bepaalde dingen niet doet, ongeschreven wetten van liefde zijn van kracht. Dat heet uitgaan van het goede in de mens en dat liefde overwint.

Was Jezus een seriemoordenaar, zal Maitreya, die dezelfde boodschap van liefde brengt, dat zijn, die ons voor zal gaan zonder machtsmiddelen?

We kunnen niets anders dan ons gezag ontlenen aan mensen die ons steunen, die zelf ook niet oordelen en straffen. Zo werken we gezamenlijk aan een wereld van liefde, die zich alleen maar uitbreid.

We worden als kinderen op een speelplaats van liefde, die echt wel weten, wat wel en niet door de beugel kan maar best ondeugend mogen zijn.

Het is dus niet zo zeer wat doen wij met serie moordenaars, maar de vraag, wat doen seriemoordenaars met zichzelf in een wereld van liefde, waarvoor wij gezamenlijk verantwoordelijk zijn?

Eigen verantwoordelijkheid heet dat, waar we een beroep op doen door een heel stelsel van regels weg te nemen, en bewustzijn te creëren, dat we vrij zij te kiezen, door verlichting te brengen.

>Waarom kies je dan Nederland als basis en niet India of Canada of Frankrijk of Zwitserland?
Ik ben hier geboren, zodra ik de middelen heb me te verplaatsen zal ik de hele wereld afreizen, of Nederland dan nog mijn thuisbasis wordt, weet ik niet.

Maitreya van Nazareth, geliefde van Jezus.
(betekent dat zij met elkaar slapen :zzz: )


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-03-2006, 19:17:47 
Offline
Admin
Admin
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-02-2005, 11:29:47
Berichten: 3161
Locatie: Enschede
Waarom spreek je vrijwel altijd in de 3e vorm als je het over jezelf hebt???

Je noemt jezelf maitreya van nazareth maar als je vertelt over iets wat je doet zeg je nooit "ik doe dit of dat" maar altijd "maitreya" alsof je het over iemand anders hebt.

_________________
Zonnige en liefdevolle groetjes,

Pluisje.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-03-2006, 20:36:36 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2005, 19:44:04
Berichten: 711
Tja, het christendom claimt ook de bruid van Jezus te zijn.

Persoonlijk zit ik niet zo te wachtten op mooie verhalen, preken en ideeen, maar op de praktische invulling daarvan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-03-2006, 10:59:08 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 24-11-2005, 17:58:39
Berichten: 413
Locatie: Oldenzaal
En dan vraag ik me af ... ok in Nederland....
Maar waarom dan in Oldenzaal???
Het is hier klein, al met al kennen de mensen hier bijna elkaar of staan op 1 of andere manier toch met elkaar in verbinding.....
En niet de gemakkelijkste gemeente om naar het westen of zo te komen.... ( je moet altijd eerst naar Hengelo!).
En dan nog zo dicht bij duitsland....
Als je zulke dingen wil vertellen kan je toch beter in Amsterdam, rotterdam, Den-Haag, etc zitten... en dan zullen er ook meer mensen zijn die naar je luisteren ipv Oldenzaal.....

_________________
heel veel liefs en kracht, Juul


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-03-2006, 11:02:52 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
niet zoeken maar vinden..

waarom verkondig je een van de grootsten te zijn terwijl je zelf al zeker weet maitreya van nazareth te zijn. waarom draag je dat uit.
je kan je boodschap toch anoniem maar in volle liefde geven.
waarom houd je je zo bezig met wie je bent in plaats van met je boodschap.

er zat een korte tijd een jongen bij mij op school en ik zal hem nooit vergeten. Niet omdat hij zich aan mij voorstelde, maar omdat hij zei: maak van je grootste angst je sterkste bod.. een wijsheid die mij zijn gezicht deed onthouden. Wat ik daarmee wil zeggen: mensen onthouden je aan je daden, niet aan je naam.


En vergeet rogier niet. In dit leven ben jij geboren als Rogier en verkondig dan ook als Rogier. In een vorig leven was je misschien maitreya van nazareth maar nu ben je Rogier uit oldenzaal, met een leeftijd van 31 jaar.
Ik ben zo bang dat je rogier kwijtraakt, omdat je hem onderwaardeert..
Dat terwijl hij een van de mooiste personen is die je in je hebt zitten..
Geniet van jezelf zijn, identificeer je niet met wie je ooit misschien was.
Verlies jezelf niet. vind jezelf

je bent waardevol

_________________
u.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-03-2006, 12:50:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-01-2006, 01:49:27
Berichten: 97
excuses, op de een of andere manier heb ik een nieuw bericht geplaatst, al kan ik het wel plaatsen waarom dit gebeurd is, omdat de boodschap voor een ieder bruikbaar is...
Excuses nogmaals richting rogier, omdat ik zijn identiteit heb meegenomen in de boodschap, om de boodschap voor hem duidelijk te maken...
lees, nieuw bericht----> in GELOOF, de precieze titel weet ik niet, omdat de informatie via mij werd doorgegeven...
Liefs, Pat

_________________
It's the choice you make, not the chance you take, that will determine your destiny...


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl