Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:32:05

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 17-03-2006, 14:04:06 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 08-11-2005, 15:24:53
Berichten: 144
Locatie: Amsterdam
Wat grappig! mijn stiefvader kraamt de zelfde onzin uit! maar die neemt nu wel gewoon zijn medicijnen optijd!!

Misschien een idee?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-03-2006, 19:43:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Sander schreef:
Wat grappig! mijn stiefvader kraamt de zelfde onzin uit! maar die neemt nu wel gewoon zijn medicijnen optijd!!

Misschien een idee?


Ach, wat de een onzin vindt, vindt de ander uitermate zinvol. ieder zijn keuzes. Bovendien. Definieer voor mij eens het woord "onzin"......
Ik bedoel. Op basis van wat, wie en waarom kun je zeggen dat iets onzinnig is.....

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-03-2006, 17:12:53 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
Beste maitreya van Nazareth

mag ik een handtekening van U


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-03-2006, 01:19:40 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-03-2006, 06:08:57
Berichten: 263
Locatie: Almere
In mijn beleving hebben we met zijn alle een gemeenschappeljk doel.
Dat is het volgende:

Leren= (wie we voor onze geboorte waren)

Je lichaam is je eigen temple en in die tempel heb je een lange trap die je moet beklimmen.

Is het niet mooier als je zelf zo (ver)ontwikkeld heb om die universel liefde terug tegeven aan al die mensen die juist aan het zoeken zijn naar dat enne beetje liefde.

Levensdoel = om de wereld weer in evenwicht te krijgen (balans)

Is het niet zo dat als wij als mensen met elkaar die universele liefde de wereld insturen dat we op een gegeven moment met zijn alle de juiste trillings nivau hebben bereikt zodat de balans weer in evenwicht hangt

Ieder mens is de baas in zijn eigen temple, kerk hoe je het ook wilt noemen een mens maakt diverse keuzes. Hij is dus zelf verantwoordelijk voor de keuzes die hij/zij maakt.

Een hele moeilijke les zou weleens kunnen zijn jezelf te accepteren dat je ook maar een mens (bent ) Gelukkig mogen wij als mensen fouten maken

Dus daar geniet ik ook van.Maar het streven naar een hogere bewustzijns nivau is iets waar iedereen voorzoch aan zal moeten werken.

_________________
Ik ben diegene die ik in de loop der tijd ben geworden.
Als men eens wist hoe mooi het is om jezelf teleren kennen zoals je daadwerkelijk bent (AL dat IS) wat er nog in het verschiet ligt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-03-2006, 00:03:41 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 26-02-2006, 23:42:05
Berichten: 1
nou ik wil ook nog even een klein detail toevoegen.
ik beoefen zowel het tibetaans boedhisme en kom geregelt in een boedhistisch klooster en bestudeer vele andere religies en geloven. maar vreemd genoeg word de "verlosser" of "hemelse meester" nooit zo omschreven.
ten eerste zal de echte zichzelf aan geen een bekend maken, maar moeten de mensen hem/haar op zijn eigen manier vinden en intrepeteren.
ten tweede word er in alle geschriften gezegt dat van de honderden paden die er nu zijn ontelebare zullen ontstaan omdat ieder zijn/haar eigen pad zal bewandelen. wat dus al betekent dat een enkele leer een hoop onzin is.
ten derde is een huwlijk met christus onmogelijk aangezien christus de preexististente god is, waardoor hij zowel is als was als niet is. maar om het simpere te zegegn christus was slechts een tijdelijke belichaming van god. en aangezien er geen enkel nut inzit voor god of een god om een huwlijk aan te gaan met iemand is dat iets wat totaal onbetekent is. iedereen die de oude geschriften gelezen heeft (en het voor iets meer dan 10 procent kan begrijpen) weet dat de enigste verlosser volgens de geschriften een mens is, maar dat die mens een groter deel van god of een god in zich heeft. kortom een ware kruising tussen het sterfelijke en onsterfelijke. het zichtbare en onzichtbare etcetera.
en als laatste punt wil ik nog zeggen dat het voor een ware verlosser onnodig zou zijn om mensen op te gaan zoeken of proberen mensen van zijn of haar gelijk te overtuigen.

hoogachtend De Rode Magier/Eolas/Merrick.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-03-2006, 14:58:39 
eeeeey mensen,

eerst wil ik graag ff dit kwijt...ik ben het helemaal eens met de rode magier. (vooral qua zijn laatste woorden)

en als laatste punt wil ik nog zeggen dat het voor een ware verlosser onnodig zou zijn om mensen op te gaan zoeken of proberen mensen van zijn of haar gelijk te overtuigen.

ik moet zeggen dat ik absoluut niet veel weet over para dingen etc...(k ben pas bezig vanaf mn 15de ong) toen kreeg ik pas echt de vrijheid en de interesse, maar ehmm al deze woorden op deze manier geschreven, wat ze mij vertellen etc...het geeft me een ontzettend onrustig gevoel...vraag me niet waarom... ik ben niet bang, maar gewoon onrustig...vanbinnen...

BB suc6
xXx suz


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-03-2006, 16:39:54 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
de-rode-magier schreef:
huwlijk aan te gaan met iemand is dat iets wat totaal onbetekent is.


"TOTAAL ONBETEKENT" (is dat het boedhisme??????) Waar haal je dat vandaan?????????????

Verder ben ik het wel eens met je. Alleen ach, verlosser is zo'n groot woord. Wat Matreyia doet, is zeggen dat we naar onszelf moeten kijken (tenminste dat lees ik eruit en dat lees ik ook uit jouw verhaal). Dus in feite dezelfde boodschap toch?

Check deze topic (gaat over de boodschap of de brenger en wat het allemaal zegt over de degene die de boodshcap ontvangen).
http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=4581

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-04-2006, 14:22:14 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-03-2005, 21:11:33
Berichten: 242
Locatie: Groningen
maitreya van nazareth schreef:
Be freer than a kid and not even that"


Hallo,

even voorstellen:
tot voor kort was mijn naam Rogier en spirituele naam Deva Singh, ik runde een praktijk voor gezondheid en spiritualiteit, waarin ik werkzaam was als genezend medium en therapeut. Daarover meer op de website ***.**************.**.

Echter, heb ik in 2005 weken achtereen verschillende stemmen gehoord, van bekenden en minder bekenden, in verschillende talen (Nederlands, Engels en Duits) in volzinnen openbarend dat ik Maitreya ben, de door iedere religie verwachte wereld leraar. Er werd een huwelijk tussen mij en Jezus van Nazareth beklonken. Het eerste huwelijk tussen iemand van deze aarde en iemand van uit de Hemelse dimensie.

Vandaar dat mijn naam verandert is in Maitreya van Nazareth, ook wel, geliefde van Jezus, erkend als Imam Mahdi door de Islam, gezien als de vijfde Buddha en nieuwe wereld leraar, verwacht door iedere religie.

In de maanden nadat het huwelijk voltrokken was, heb ik verschillende boodschappen via het internet naar verschillende nationale en internationale belangwekkende politieke en maatschappelijke organisaties gestuuurd. Ook ontwikkelde zich het idee van Global Village Awareness, waarover binnenkort meer te lezen op de website ***.****************.***.

Binnenkort zal ik verschijnen in nationale en internationale media en het beloofde land aanbieden, een alternatief voor de wereld waarin we leven. Het beloofde land, is een wereld zonder grenzen waar niet langer gestraft wordt.

Ieder land en systeem op deze wereld kent geen werkelijke vrijheid, hoogstens gradaties van gevangenschap. Global Village Awareness betekent, een wereld, een mensheid, een leraar, een leer, geen grenzen en geen grensoverschrijding. GVA is het eerste systeem op aarde waarin niet langer gestraft wordt.

We zullen openbare bijeenkomsten houden waarin wordt genezen, waar Jezus en achterban zich via mij zullen openbaren en wij onze gezamenlijke visie zullen geven op alle Heilige geschriften. Eenheid zal worden gecreeerd tussen de religies.

Voorals nog beweeg ik me onder andere over het internet en maak mij hier en daar bekend. Dit zal met name in verschillende discussie forums zijn. Daar mijn achtergrond veel vragen oproept zal ik middels deze forums, onduidelijkheden weg kunnen nemen.

Ik hoop verschillende lieve nieuwe mensen te leren kennen.

Groetjes,

Maitreya van Nazareth, geliefde van Jezus.

Edit door ReVi: Zoals te lezen is in het forum regelement zijn links niet toegestaan. Vandaar dat deze verwijderd zijn.


Beste Maitrea EN Jezus...

gaan jullie nou de hele internet wereld langs om te verkondigen wat je te zeggen heb? en vervolgens op bijna geen enkele vraag in? Overigens wel intressant om met jullie op de chat van spirituele forum te zitten... was een boeiend gesprek..

Liefs Twinkel...

_________________
Twinkle, twinkle little star, how I wonder what you are, up above the world so high, like a diamond in the sky.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-04-2006, 15:01:41 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-11-2004, 10:42:26
Berichten: 768
Het eerlijk verdelen van alles op de wereld wordt er gezegd. Hmmm wat is eerlijk? Eerlijk is bedacht door de mensheid, zonder dat dualisme waarin we leven bestaat er geen eerlijk.

Ook zijn we bezig om een paradijs hier te maken, waarom? Dit is toch het menselijke leven? Hierna gaan we toch oneindig in de onsterfelijke wereld leven, dus waarom twee dezelfde werelden maken?

We zijn naar mijn mening hier om te leren, daarvoor zijn conflicten nodig. In een paradijs zijn geen conflicten neem ik aan? Dus niets te leren?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-04-2006, 08:42:27 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
voor ik blz 2 3 en 4 ga lezen, wil ik even reageren op een reactie van blz 1.

Citeer:
Had je dat tweeduizend jaar geleden ook gezegd tegen mijn vriend Jezus, blijf met de beide beentjes op de grond we kunnen er wel om lachen. Wij moeten leven met onze boodschap, jij met de jouwe......


UHmz.. als Jezus toen uberhaupt bestond. Ik was er niet bij.

Zijn wij vrij om te gaan als wij onderdanen zijn van god? Iig we zitten aan een god vast, aan een religie.
Je zegt dat jezus en alles daarbijhorende HET is. Dan is dat toch ook niet onze vrije keuzen?

En hoe gaan wij merken dat het daadwerkelijk zo goed gaat komen?


p.s naar mijn denken vind ik God ook een te simpel antwoord op antwoorden van alles. Na god moet er ook iets zijn. Heeft God ook het heelal etc gemaakt? Ik zie in de bijbel etc geen antwoorden op: waarom is er gras? Waarom is er het heelal, waarom zijn er planeten, waarom gaan we dood en waar gaan we heen?.

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-04-2006, 13:04:27 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Positiv schreef:
Het eerlijk verdelen van alles op de wereld wordt er gezegd. Hmmm wat is eerlijk? Eerlijk is bedacht door de mensheid, zonder dat dualisme waarin we leven bestaat er geen eerlijk.

Ook zijn we bezig om een paradijs hier te maken, waarom? Dit is toch het menselijke leven? Hierna gaan we toch oneindig in de onsterfelijke wereld leven, dus waarom twee dezelfde werelden maken?

We zijn naar mijn mening hier om te leren, daarvoor zijn conflicten nodig. In een paradijs zijn geen conflicten neem ik aan? Dus niets te leren?


Je zou ook kunnen zeggen dat we hier zijn om te leren dat conflicten niet nodig zijn. Dat betekent niet dat we hier niet kunnen zijn als er geen conlicten meer zijn.
Ik denk dat we dan dingen (kunnen) doen hier die op z'n zachts gezegd nogal fantastisch zullen zijn. Conflicten blokkeert dit nu nog enigszins.

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-04-2006, 13:32:04 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Indira schreef:

p.s naar mijn denken vind ik God ook een te simpel antwoord op antwoorden van alles. Na god moet er ook iets zijn. Heeft God ook het heelal etc gemaakt? Ik zie in de bijbel etc geen antwoorden op: waarom is er gras? Waarom is er het heelal, waarom zijn er planeten, waarom gaan we dood en waar gaan we heen?.


Dit zijn leuke vragen (via jou stel ik ze aan mezelf namelijk). Dus mijn ideeen hierover.....(maar je zou ze ook hardop aan jezelf kunnen stellen en dan kijken wat er in je op komt).

Als iemand bedoeld met God "al wat is" dan is er niets na of voor of links of rechts of boven en onder.
Bedoeld iemand met God iets of iemand die de boel hier bedacht heeft dan is er na God wel iets (namelijk "al wat is").

Waarom het heelal er is, is niet zo moeilijk. Het geeft weer het oneindige van ons zelf (ons gehele wezen).
Planeten geven weer de drang om de plekken in dat oneindige van onszelf te willen ervaren (daar willen we heen).
We gaan dood omdat het fysieke leven 1 deel is van ons gehele zelf en je ook die andere delen wil ervaren.
Waar we dan heen gaan is naar herinnering van ons gehele zelf. Die overigens oneindig is dus we zijn nog wel effe bezig (voor altijd eigenlijk, want er is altijd wel iets nieuws......achter de horizon........)

Waarom is er gras? Pfff dat vind ik moeiljiker te zeggen dan waarom het heelal er is....... Uhmmm, ik denk nu wat gras voor mijzelf betekent (want dat is ook de reden van zijn bestaan natuurlijk: je creeert immers je eigen werkelijkheid). Tja, het heeft iets fris vind ik, net als zijn kleur en dan kom je op een massaovertuiging (velen vinden gras fris denk ik). En omdat dat je gras fris vind, vind je iets anders onfris. Dus dualiteit. Gras is er dus vanwege vanwege de dualiteit.

Als je voor jezelf antwoorden wil op dit soort vragen dan kan ik je aanraden om eens om je heen te kijken en zien wat er allemaal is (wat jijzelf creeert en dat dat voor een deel ook is wat anderen hebben gecreeert en dat het dus een gezamenlijke ervaring is).
Dus gewoon als je ergens heen loopt even stoppen en om je heen kijken (dat schept ook een gevoel van kalmte:) ).

Groeten,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-04-2006, 17:15:16 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
dan kom ik op: god is illusie.

Ik kan erg DIEP en VER denken. Maar laat ik dat nu niet naar boven gaan halen. Ben net de periode weer voorbij gelukkig. Dus geen ( eng)gepieker meer over de dood en alles , en ik kan weer met zin uitkijken naar slapen in mijn o zo lekker bedje.

Maar als de tijd er weer is horen jullie wel eventjes van mij.

Ik kom gwoon op, alles is alles, alles is niets, niets is alles en niets is niets.


En dat besef is griezelig.

kussss

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-04-2006, 17:20:24 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
Ties van lies...

wat is alles? Alles bestaat ook niet.

Maar iets wat niet bestaat is ook iets snap je?

We zijn er nu eenmaal, in wat voor n vorm dan ook, anders kunnen we nu niet denken, of een andere soort van illusionistisch communiceren.
Dat is iets, en wij kunnen erkennen dat er niets en iets is. Als er niets is waarom is er dan iets.

snapje?

en mijn denken.... zo past er helemaal geen godsvorm tussen. Niet in de vorm wat de bijbel zegt, religies vertellen en wat de TS van dit topic verteld. Het past niet.

Al wil ik wel met zoveel mogelijk liefde en goede keuzes en respect mijn Niets behandelen. Mijn Niets bestaat uit zo veel mogelijk liefde.

En wat is er mooiers dan een HEEL niets vol liefde.

Maar in de vorm als de TS verteld, ik weet niet hoe ik dat moet beoordelen:) Dat doe ik dus maar lekker niet.

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-04-2006, 17:22:16 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 21:11:54
Berichten: 811
Ties van Lies, niemand heeft antwoorden.

Jij beoordeeld, zo merk ik op uit je post, dingen nog om zijn ding zijn.

Ik zie al dat mooies op de wereld, en kijk erg goed om mij heen. Maar ik vind het gras, heelal niet iets op zich.

die vragen waren wel als voorbeeld:). Niemand weet zulke vragen te beantwoorden.

_________________
Ik ben ik, maar wie is ik??????


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 88 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl