Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 06:26:20

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21-06-2007, 23:41:57 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 21-06-2007, 23:01:19
Berichten: 11
Tiesvanlies schreef:
pat schreef:
Ik ben het eens met je verhaal, alleen is het probleem (hier tenminste) dat mensen vaak, als je ze er een ervaring bij de boodschap vertelt, dat ze dan EN de ervaring, en de oorspronkelijke boodschap samen nemen op hun pad, en exact datzelfde gaan doen, jouw voorbeeld met die wegen bijvoorbeeld, als je dat tegen iemand vertelt, die in relatieproblemen zit, en die krijgt dit van jou te horen, en hij vraagt jou welke kant jij toen bent opgegaan...en jij zegt vervolgens links, met haar mee, dan zal die persoon datzelfde OOK doen, terwijl voor hem misschien een heel ander pad is weggelegd,

begrijp je wat ik bedoel, niet iedereen zoekt naar de boodschap in een ervaring, ze zoeken een oplossing, en nemen dan het gehele stuk over, zonder te filteren wat voor hun is weggelegd in deze..

Maar toch bedankt voor je stuk, het onderbouwd mijn informatie, en ik ervaar het als prettig wat je schrijft,

In liefde en licht,
Pat


Ik snap je Pat. Het klakkeloos exact overnemen van ervaringen van anderen omdat dat dan wel voor hen goed zal zijn, is maar een deel van de boodschap. Iemands anders ervaring is maar een deel van de boodschap. En het kan wel zo zijn dat het klakkeloos overnemen de boodschap is alleen ik neig idd naar meestal niet......(maar ja, dan heb je over exact overnemen, een soort obsessie ofzoiets).

Maar het lijkt me sowieso zeer moeilijk om exact hetzelfde te doen als iemand anders. Je geeft er altijd een eigen draai aan. Dus het is dan toch je eigen pad (hoe klein de eigen accentpunten ook lijken).

Dit is bijna niet objectief helder te krijgen. Wat de een exact hetzelfde vind, vind de ander weer helemaal anders bij wijze van. Er schiet me nu iets te binnen. Kijk je pad (je eigen verlangens) worden aan je duidelijk gemaakt via boodschappen (communicatie). Als je neigt naar obsessief kopie-gedrag dan kan het zijn dat je je diepere verlangens op dat moment negeert. Ik heb zoiets gehad met DVD's kopen. Het gebeurde wel eens dat tijdens het kopen ik een gevoel kreeg van dat ik er eigenlijk mee zou moeten minderen (ik ben ermee doorgegaan, misschien bijna obsessief: met 7 tegelijk af en toe). Maar wat er allemaal daarna op een gegeven moment gebeurt is (paniekaanvallen, hyperventilatie etc had meer te maken dan alleen met het DVD's-kopen. Via het kopen van die DVD's en het genegeerde gevoel van er eigenlijk mee moeten minderen (stoppen is een ander verhaal....) was de boodschap (besef ik nu achteraf) dat ik ook met een aantal andere dingen wilde minderen en iets nieuws wilde ervaren (niet meer elke week jezelf klem zuipen, ander werk, eigen appartement).

Kijk, mijn ervaring van hierboven heeft idd alleen betrekking op mijzelf. En iemand die ook veel DVD's koopt hoeft nu niet meteen te gaan minderen ofzo. Maar als je net zoals ik tijdens het kopen vd DVD's een gevoel hebt van eigenlijk kan het wel minder, dan is mijn boodschap om je eens te richten op dat gevoel en nagaan waarop het betrekking heeft. En achteraf is dat mijn pad geweest (ik ga niet tegen mezelf zeggen van ooo had ik maar dit of had ik maar dat......). Het was een bijzondere ervaring en

Nou ja, ik vind het verhelderend dit. Discussie verheldert toch ook, niet?

Groet,
Thijs


Kijk, jij moest eerst op je bek gaan voordat je het in zag, ik ben net zo.

Maar misschien andere mensen ook...

daarom mijn vraag? waarom zal je de tip accepteren als je het toch eerst moet voelen, en als je de hulp accepteert en bijv. stop met dvd's kopen (of minderen) leer je dan nog wel hetgeen wat eigenlijk de bedoeling was, waardoor je een stuk mist uit je levensles?

-

Joey

_________________
Believe in Love


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-06-2007, 22:41:05 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Hoi Joey,

Nou "het op je bek gaan" had toen bij mij meer te maken met dat ik eerdere signalen niet heb aangegrepen om een aantal zaken te veranderen. Toen werden de signalen dus sterker (de drang naar die veranderingen bleek aanhoudend vanuit mij).

Dus als je goed naar jezelf luistert en de eerste signalen oppikt dan kun je eerder actie ondernemen. Feitelijk ga je dan niet op je bek. Ik zal wel eerlijk zeggen dat ik juist door die ervaring wat meer op mijn eigen signalen let, maar dat is mijn geval. Ik kan wel een theorie houden dat de mens in zijn dagelijks handelen nauwelijks naar zijn eigen signalen luistert en dat de signalen zo sterk worden dat ze op hun bek gaan, maar dat is veralgemeniseren (iedere situatie is uniek).

Daarnaast geloof ik niet in noodzakelijke levenslessen en ook niet in bedoelingen. Wij zijn onze eigen bedoeling. Alles wat je kiest is je bedoeling. Echter keuzes kunnen afwijkend zijn tov je intenties op een bepaald moment. Je verwijdert jezelf als het ware van jezelf.

Zoiets als zwemmen op zee met land in zicht, waarbij je besluit verder te zwemmen. Plotseling zie je geen land meer en ben je je richting kwijt. ALs je dan niet gewend bent om naar je zelf (je gevoel) te luisteren dan kun je op je bek gaan.........................................

Het is allemaal een kwestie van naar jezelf luisteren en ernaar handelen of niet.

Groet, Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-06-2007, 13:54:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 21-06-2007, 23:01:19
Berichten: 11
Tiesvanlies schreef:
Hoi Joey,

Nou "het op je bek gaan" had toen bij mij meer te maken met dat ik eerdere signalen niet heb aangegrepen om een aantal zaken te veranderen. Toen werden de signalen dus sterker (de drang naar die veranderingen bleek aanhoudend vanuit mij).

Dus als je goed naar jezelf luistert en de eerste signalen oppikt dan kun je eerder actie ondernemen. Feitelijk ga je dan niet op je bek. Ik zal wel eerlijk zeggen dat ik juist door die ervaring wat meer op mijn eigen signalen let, maar dat is mijn geval. Ik kan wel een theorie houden dat de mens in zijn dagelijks handelen nauwelijks naar zijn eigen signalen luistert en dat de signalen zo sterk worden dat ze op hun bek gaan, maar dat is veralgemeniseren (iedere situatie is uniek).

Daarnaast geloof ik niet in noodzakelijke levenslessen en ook niet in bedoelingen. Wij zijn onze eigen bedoeling. Alles wat je kiest is je bedoeling. Echter keuzes kunnen afwijkend zijn tov je intenties op een bepaald moment. Je verwijdert jezelf als het ware van jezelf.

Zoiets als zwemmen op zee met land in zicht, waarbij je besluit verder te zwemmen. Plotseling zie je geen land meer en ben je je richting kwijt. ALs je dan niet gewend bent om naar je zelf (je gevoel) te luisteren dan kun je op je bek gaan.........................................

Het is allemaal een kwestie van naar jezelf luisteren en ernaar handelen of niet.

Groet, Thijs


hey thijs,

het is maar net hoe je het bekijkt of wat je gelooft

ik geloof wel dat dingen met een reden gebeuren.
je moet immers groeien en leren van je fouten (een ezel stoot zich niet 3x aan dezelfde steen), mensen willen geen ezel zijn toch?

daarintegen ben ik het met je eens dat je naar je gevoel moet luisteren.
maar je bent niet altijd in staat om je eigen signalen op te pikken dmv zwakte, (emotionele) uitputting enz..

maar volgens mij kan dit een eindeloos gesprek worden:)

groetjes, J

_________________
Believe in Love


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl