Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:36:54

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 07-04-2006, 22:38:55 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Hé hallo,

Even een nieuwe topic. Ik herhaal even wat Pat geschreven heeft bij het topic (wij zijn God, wij zijn (ge)liefde(n). Mijn reactie en persoonlijke ervaring staan daaronder.

Citeer:
pat schreef:
Als wij ons allemaal ieder mens afzonderlijk, bewust worden wie we werkelijk zijn, en weten wat we hier doen, dan zou niemand meer in discussie hoeven treden, omdat we dan weten wat we aan het doen zijn...met andere woorden, alles wat elke ziel in dit leven nodig heeft en kennis van behoort te krijgen, zit al in hem, maar hoe meer je er naar zoekt, hoe langer het verborgen zal blijven, leef, ervaar en leer,in dit leven, en hou op met elkaar ervaringen verspreiden, omdat elke ervaring anders zal zijn, en door de ervaring er telkens bij te vermelden..., wordt de boodschap onzuiver.

elke weg van elke afzonderlijke ziel, is zijn eigen weg, er kan nimmer gepraat worden over iemands persoonlijke levensweg, omdat elke weg anders is, maar vergeet nimmer, dat het eindelijke doel, HETZELFDE is...

in liefde en licht,
Pat



Nou, ik ben van mening dat je altijd voorkeuren zult hebben. En die verschillen met die van anderen. En die kun je met elkaar delen (aanvoelend of praten of telepatisch). Daar kun je discussie met iemand over hebben en daar uit de boodschap proberen te halen.

Ik ben het met je eens dat discussie met anderen kan leiden tot verstoorde onzuivere boodschappen (jouw ideeen zijn niet die van iemand anders). Maar niet altijd (er zijn in werkelijkheid geen absoluten). Discussie met iemand anders is net zo goed communicatie met jezelf als je eigen denken. Deze laatste kunnen zelfs nog verstoorder zijn dan discussie met iemand anders. Maar ook andersom natuurljik.

Wat ik wil zeggen is dat iemands ervaring en de discussie hierover bij jou het kwartje mbt een boodschap kan laten vallen zeg maar.

Kijk op entiteiten-niveau is het allemaal meteen (instant) (net als instant-koffie.....sorry, grapje....). Daar is geen discussie inderdaad. Maar de situatie hier is anders (misschien wel die richting op, maar in z'n totaliteit, weet ik nu niet). Minder discussie inderdaad, maar geen discussie?
Ah, ik heb een voorbeeld. Kijk volgens mij ligt dualiteit ten grondslag aan discussie. Je hebt 2 personen. Ze staan voor een T-splitsing ergens. De een wil links. De ander rechts. Maar ze willen ook samen. Jouw stelling is dan. Het doel is je eigen pad (dus niet samen). Jij zegt dat het samen willen gaan een onzuivere boodschap is (zo lees ik het tenminste).

Maar op dat moment willen ze wel samen. Dus discussie. Nu zijn er een aantal mogelijkheden, want ze willen ook kiezen, ze willen verder. Allebei rechts, allebei links, de een links, de ander rechts. Wat ik wil zeggen is dat ieders eigen weg ook op bepaalde momenten samen kan zijn. En een van die wegen is bijvoorbeeld meegaan met de ander naar rechts toe. En de discussie die er was, was twijfel bij de ene die links wilde omdat het hem of haar eigenlijk niet uitmaakte naar links of naar rechts (wat dus de boodschap is).

Een ander voorbeeld is dat ze niet samen gaan, omdat dat dan de boodschap is.

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Laatst gewijzigd door Tiesvanlies op 07-04-2006, 22:43:48, 3 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-04-2006, 22:39:34 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
pat schreef:
Ik ben het eens met je verhaal, alleen is het probleem (hier tenminste) dat mensen vaak, als je ze er een ervaring bij de boodschap vertelt, dat ze dan EN de ervaring, en de oorspronkelijke boodschap samen nemen op hun pad, en exact datzelfde gaan doen, jouw voorbeeld met die wegen bijvoorbeeld, als je dat tegen iemand vertelt, die in relatieproblemen zit, en die krijgt dit van jou te horen, en hij vraagt jou welke kant jij toen bent opgegaan...en jij zegt vervolgens links, met haar mee, dan zal die persoon datzelfde OOK doen, terwijl voor hem misschien een heel ander pad is weggelegd,

begrijp je wat ik bedoel, niet iedereen zoekt naar de boodschap in een ervaring, ze zoeken een oplossing, en nemen dan het gehele stuk over, zonder te filteren wat voor hun is weggelegd in deze..

Maar toch bedankt voor je stuk, het onderbouwd mijn informatie, en ik ervaar het als prettig wat je schrijft,

In liefde en licht,
Pat


Ik snap je Pat. Het klakkeloos exact overnemen van ervaringen van anderen omdat dat dan wel voor hen goed zal zijn, is maar een deel van de boodschap. Iemands anders ervaring is maar een deel van de boodschap. En het kan wel zo zijn dat het klakkeloos overnemen de boodschap is alleen ik neig idd naar meestal niet......(maar ja, dan heb je over exact overnemen, een soort obsessie ofzoiets).

Maar het lijkt me sowieso zeer moeilijk om exact hetzelfde te doen als iemand anders. Je geeft er altijd een eigen draai aan. Dus het is dan toch je eigen pad (hoe klein de eigen accentpunten ook lijken).

Dit is bijna niet objectief helder te krijgen. Wat de een exact hetzelfde vind, vind de ander weer helemaal anders bij wijze van. Er schiet me nu iets te binnen. Kijk je pad (je eigen verlangens) worden aan je duidelijk gemaakt via boodschappen (communicatie). Als je neigt naar obsessief kopie-gedrag dan kan het zijn dat je je diepere verlangens op dat moment negeert. Ik heb zoiets gehad met DVD's kopen. Het gebeurde wel eens dat tijdens het kopen ik een gevoel kreeg van dat ik er eigenlijk mee zou moeten minderen (ik ben ermee doorgegaan, misschien bijna obsessief: met 7 tegelijk af en toe). Maar wat er allemaal daarna op een gegeven moment gebeurt is (paniekaanvallen, hyperventilatie etc had meer te maken dan alleen met het DVD's-kopen. Via het kopen van die DVD's en het genegeerde gevoel van er eigenlijk mee moeten minderen (stoppen is een ander verhaal....) was de boodschap (besef ik nu achteraf) dat ik ook met een aantal andere dingen wilde minderen en iets nieuws wilde ervaren (niet meer elke week jezelf klem zuipen, ander werk, eigen appartement).

Kijk, mijn ervaring van hierboven heeft idd alleen betrekking op mijzelf. En iemand die ook veel DVD's koopt hoeft nu niet meteen te gaan minderen ofzo. Maar als je net zoals ik tijdens het kopen vd DVD's een gevoel hebt van eigenlijk kan het wel minder, dan is mijn boodschap om je eens te richten op dat gevoel en nagaan waarop het betrekking heeft. En achteraf is dat mijn pad geweest (ik ga niet tegen mezelf zeggen van ooo had ik maar dit of had ik maar dat......). Het was een bijzondere ervaring en

Nou ja, ik vind het verhelderend dit. Discussie verheldert toch ook, niet?

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-08-2006, 00:21:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-08-2006, 00:01:12
Berichten: 35
Locatie: Apeldoorn
hej Thijs, bij het lezen van jou post viel mij iets op.

Je schrijft dat er geen absoluten zijn. Echter... deze stelling is een absoluut stadpunt; je standpunt is logisch tegenstrijdig en weerlegd dus zichzelf. Ben je er absoluut zeker van dat er geen absoluten zijn?

Groetjes, Menno


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 17:00:05 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Tja Menno, woordtechnisch gezien heb je gelijk, alleen als je over oneindigheid praat als eigenschap van het Al dan heeft het Al feitelijk geen absoluten in zich. Alles kan binnen het Al. Dat je stelt dat het een absoluutheid is als je dit stelt geeft in feite deze oneindigheid weer (een soort loop, want beide stellingen zijn waar). Daarnaast ook de beperktheid van taal (met 26 letters ben je beperkt).

En als je een begrip wil krijgen van oneindigheid dan zou je je eens een getal voor kunnen stellen met honderduizend miljard nullen. Of nog leuker hondermiljard ziljard nullen. Ziljard heeft 27 nullen. En het leuke is, je kunt er altijd 1 bij optellen. Je kunt er ook een 0 en een komma voor zetten dan heb je ineens iets heel kleins, alhoewel je altijd kunt blijven delen. Grappig is dat. Via een kleine stap ben je van honderduizend miljard naar 1 honderdduizend miljardste.......Duizelingwekkend niet?

Dus, je kunt er absoluut zeker van zijn dat er een Al is, alleen binnen het Al zijn er geen absoluten. En buiten het Al bestaat niet. "Al dat is" is niet een deel maar het geheel van alles.

Zie hieronder opmerkingen van Elias.

------------------------
ELIAS: “I have expressed previously that within consciousness, which is ALL, there are no absolutes, and I have been presented with the statement, ‘But this statement is an absolute!’ Your language does not facilitate any type of conceptual words that may adequately offer you these ideas. Within my very statements to you, they shall appear inconsistent, for your language is based upon what you know within physical focus, what you create within physical focus, what your perception creates within physical focus.

“Therefore, I may express to you in truth, ‘There are no absolutes within consciousness.’ ‘No’ is an absolute. ‘Absolute’ is an absolute. ‘Yes’ is an absolute! I may present to you that energy is an action, and you may express to me, ‘An action of what?’ The what is a thing. You may assimilate that energy is a motion, but it is quite difficult for you to assimilate that it is a motion of nothing! There is no thing that it is a motion of.

“In this, as you move through the creations of consciousness, consciousness is directing of itself, but essence is directing of itself, but consciousness is directing of it, and it is directing of consciousness, for they are the same, but they hold configurations of distinctive groupings that appear different. There is complete mergence, complete harmony. There is no separation.” [session 333, October 19, 1998]
-----------------------

GRoet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 17:25:07 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-11-2005, 18:59:52
Berichten: 428
zou je dat niet willen vertalen in nederlands ??

groeten avatar ;)

_________________
Mijn ergste vijand wens ik het allerbeste toe


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 17:28:07 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
Is dit niet een beetje machtsvertoon van kennis?
Zoals je zelf al eerder aangaf op enten niveau is geen discusie mogelijk,
echter bij gelijkgestemden is dit wel zeker mogelijk.
Ik kan de gegevens van de getallen wel begrijpen in grove vorm,
maar dat nulletje meer moet ook ergens vandaan komen.
Al is het dus nog zo onbelangrijk op het geheel, de essentie van dat ene nulletje waar dat vandaan komt is net zo belangrijk als het grote getal.
We overstemmen elkaar vaak met de waarheiden welke we kennen.
Dit gebeurt in het spirituele vrijwel altijd.
Hoe meer kennis des te verder verwacht men op een spirituele ladder te staan.

Maar ik heb een kleine vraag.
Als er meerdere levens nodig zijn om een bepaald niveau te bereiken,
is het dan mogelijk om met kennis dit in een leven te realiseren?

groeten tonnie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 20:42:53 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Dat bepaald niveau wat je stelt, is irrelevant Tonnie,

Voor "Het Al" zijn de ervaringen van een meikever net zo wonderbaarlijk als die van een of andere supergeevolueerd iemand (bijv. de High Evolutionary: dat is een comic-figuur).
Wat zeg ik. De ervaringen van een steen zijn net zo interessant als die van noem maar iemand.............Let wel. Alles is bewustzijn.

Het is het ervaren adhv keuzes waar het om gaat en niet een of ander doel dat bereikt moet/kan worden.

Als je praat over oneindigheid is er geen doel in feite, alleen maar de keuzes die je maakt adhv je intentie en voorkeuren en wat je daarmee ervaart (creeert).

Kijk, je zult misschien denken dat iemand vermoorden niet de bedoeling kan zijn. Dat is natuurlijk ook zo. Bewustzijn heeft in essentie niet de bedoeling ander bewustzijn iets aan te doen. Dat je overtuigingen kunt hebben die je deze essentie kunnen doen blokkeren, dat kan inderdaad (zie het resultaat......nu op dit moment in de wereld).

Als je dit soort inzichten bedoeld dan kun je dit in 1 leven je eigen maken.
Dat is een kwestie van overtuigingen aanpassen. En de intentie van de huidige verandering is om dit te weten te komen. Daarom is internet bijv. uitgevonden zodat meer mensen zichzelf hiervan op de hoogte kunnen stellen en aan de slag kunnen, omdat ze dat willen.

En om op je laatste vraag te komen. Elias heeft het over een minimum aan levens die een energie-essentie voltooid als deze kiest om zich in het fysieke te manifesteren. Dat is drie. Simpelweg omdat je een mannelijke vorm hebt, een vrouwelijke en een homosexuele vorm. Dat is een soort van een afspraak als je je in iets fysieks wil gaan begeven als energie-essentie dus (essentie is zoiets als entiteit. Aan entiteit hangt echter weer een mist van overtuigingen die tot verwarring leiden, dus ik noem het essentie, zoals Elias het Essence noemt eigenlijk). Er is geen afspraak hoe lang een leven minimaal moet duren. Dat kan 100 jaar zijn of 5 minuten. Dit is wederom keuze.

Gemiddeld ligt het tussen de 300 en 600. Dit zijn dus levens waarvan jij er een bent. Allen in heden, verleden of toekomst.
En ze gebeuren allen tegelijk, dus het is allemaal in 1 leven feitelijk. Je hebt in je huidige leven op elk moment de mogelijkheid om hierop af te stemmen via al je zintuigen. Dat is een kwestie van oefenen.

Hieronder de tekst waarvan bovenstaande een vrije vertaling van is:

-------------------------
ELIAS: “Each essence choosing to be entering any area of physical focus, any dimension of physical focus, chooses a cycle of manifestation. Within this, each physical dimension, in your terms, holds a requirement of minimal focuses to be accomplished within the action of experience.

“Within this dimension you choose within agreement to be manifesting, in the least amount of times, three. (1) You may choose thousands. It is your choice as to the number of focuses that you are wishing to accomplish physically. In this, you choose your focuses and project from essence simultaneously. Therefore, all of your focuses are being accomplished within the now. It is only within your perception that they appear to be past or future. In this action, you also choose when you are wishing to disengage the action of physical manifestation.

“Now; you may be choosing to disengage physical manifestation from one dimension and continue within different physical dimensions. You also do accomplish a point, in your terms, that you disengage entirely from the action of physical manifestation. In this, you shall be completely within non-physical focus and completely subjectively aware; holding no objective awareness any longer.
-------------------------

GRoet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 21:01:01 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Zie het als een achtbaan. Je kiest, stemt overeen om erin te gaan zitten. Waarom omdat je de rit wilt ervaren. Je krijgt van die beugels om. Gedurende de rit kun je dus niet zomaar even die dingen af doen. Die beugels zijn een onderdeel van de achtbaan. Zonder die beugels zou je die specifieke ervaring niet kunnen hebben. En omdat je dat wil, stem je in met de beugels die als je het technisch gezien bekijkt, je beperken.

Ik merk dat de analogie van beugels op een andere manier uitgelegd kan worden, maar in essentie heb ik het idee dat het wel klopt.

Wij zijn in werkelijkheid veel vrijer dan in een achtbaan natuurlijk. Maar de kern is dat we deze ervaring kiezen en niet die van een of ander onstoffelijk iets. Alhoewel je er wel contact mee kunt maken natuurlijk, gedurende de rit.

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 22:16:04 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Hoi Avatar,

ik heb een poging gewaagd om de tekst te vertalen (daar leer ik nl voor).
Naar mijn mening kan het nog steeds lastig zijn om het te begrijpen,
ondanks de Nederlandse woorden, maar hopelijk helpt het.
Thijs heeft het nagekeken (hij zit goed in die teksten :))

Groetjes Flora

ELIAS: “Ik heb eerder kenbaar gemaakt dat binnen bewustzijn, wat ALLES is, er geen absoluten zijn, en mij is de stelling voorgelegd dat deze stelling een absoluut is. Jullie taal bevat geen enkele soort conceptuele woorden die deze ideeën op jullie kunnen overbrengen. Binnen mijn uiteenzettingen aan jullie zullen ze inconsistent lijken, want jullie taal is gebaseerd op wat jullie weten binnen fysieke focus, wat jullie creëren binnen fysieke focus, wat jullie perceptie creëert binnen fysieke focus.

“Daarom kan ik jullie in waarheid zeggen: ‘Er zijn geen absoluten binnen bewustzijn.’ ‘Nee’ is een absoluut. ‘Absoluut’ is een absoluut. ‘Ja’ is een absoluut!
Ik zou jullie kunnen voorleggen dat energie een actie is, en jullie zouden aan mij kunnen vragen ‘Een actie waarvan?’ Het waarvan is iets. Jullie zouden kunnen begrijpen dat energie een beweging is, maar het is behoorlijk moeilijk voor jullie om te begrijpen dat het een beweging van niets is! Er is niet iets waarvan het een beweging is.

“Hierbinnen, wanneer je door de scheppingen van bewustzijn beweegt, stuurt bewustzijn zichzelf, maar stuurt energie [essentie] zichzelf, maar stuurt bewustzijn het, en het stuurt bewustzijn, want ze zijn hetzelfde, maar ze hebben samenstellingen in zich van specifieke groepen die verschillend lijken. Er is een volledige versmelting, volledige harmonie. Er is geen afscheiding.” [sessie 333, 19 oktober, 1998]


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 22:42:00 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
Komt deze verwijzing dan niet overheen met de woorden die in de bijbel staan.
Thijs gaf hierop een antwoordt wat dan weer in tegenstelling staat met het geloven in elias,
Je geloofd in woorden welke door>>>> geschreven zijn.
Echter er is geen kontrole of vergelijk mogelijk.
Als je in de achtbaan zit met die beugels kun je niet achterom kijken,
en vooruit maar een stukje.
doet me denken aan monky kong in die mijnschacht,
waarbij op sommige plaatsen de rail ontbreekt.

groeten tonnie


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-08-2006, 10:57:06 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
ik denk dat ik je standpunt wil omkeren. Ik besef me dat ik nog niet geheel weet op welke manier.

Het voorbeeld van het kruispunt: Maartje wil links, Robin wil rechts..
Als ze zuiver zouden kunnen gaan voor wat ze wilden zouden ze allebei een andere kant op gaan.
Er komt echter dit menselijke gevoel bij: ze willen samen gaan.
Als ze zich zouden beseffen wie ze werkelijk zijn en wat hun verlangens zijn zou er dus geen discussie nodig zijn want ze zullen samen zoeken naar een weg.

Een voorkeur is, naar mijn mening, een weerstand tegen de andere optie.
Waarom zou je weerstand geven tegen de andere optie als je weet dat als jij écht ZUIVER in je zijn bent, het je niet zal schaden, en dus elke weerstand alleen maar energie kost.

Discussie is een vorm van communicatie tussen twee mensen die elkaars standpunt niet begrijpen of willen weerleggen.
Je probeert elkaar te overreden van je gelijk, of tot nieuwe inzichten te komen
Discussies bevatten in ieder geval, in welke mate dan ook, een conflict.

Als je discussies theoretisch gaat bekijken zijn ze overbodig als beide partijen elkaar niet zouden willen overtuigen van hun gelijk, of zouden vertrouwen op het feit dat nieuwe inzichten zich aandienen wanneer de tijd rijp is. conflicten zijn immers overbodig en belastend. Op praktisch niveau is de wereld nog lang niet zo ver omdat mensen nog veel te theoretisch zijn..

kus
Nynke

_________________
u.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-08-2006, 14:10:17 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-11-2005, 18:59:52
Berichten: 428
erg bedankt voor het vertalen maar ik heb van mening dat waare wijsheid simpel is. het is leuk om over een ander telezen en kan leerzaam zijn .... maar zal nooit jouw ervaring zijn want elk mens is anders en voelt anders dus ervaart anders naar mijn mening .

je bent al op je weg nu nog kiezen welke weg je inslaat

succes avatar

_________________
Mijn ergste vijand wens ik het allerbeste toe


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-08-2006, 22:47:16 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2006, 19:08:10
Berichten: 317
Locatie: Overijssel
Daar ben ik het mee eens, en graag gedaan :)

Groetjes Flora


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-09-2006, 14:53:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2005, 23:03:19
Berichten: 76
Locatie: Nu overal en nergens
In het geval van de T-splitsing:

Stel het gevoel van beide geeft aan...we gaan samen no matter what...dat gevoel overheerst...dat is zuiver. We gaan samen.

Dan welke kant op.

Jij hebt een bepaald idee, gedachte, gevoel bij rechts. De ander heeft ook een bepaald idee, gedachte, gevoel bij links.

Het is dan de kunst om op elkaar af te stemmen. Dit is geen discussie...echter je krijgt informatie omtrent de andere weg. De gedachte, het idee, het gevoel.

Je gaat afstemmen en blijft in je gevoel zitten...het gaat er niet om dat jij of de ander gelijk krijgt, maar dat je samen de situatie objectief gaat bekijken...je wilt dus geen energie verliezen door discussie maar in feite ga je nu met zijn tweeen als eenheid hetzelfde doen wat je eerder alleen hebt gedaan...namelijk de keuze maken welke kant het beste is. Als je op elkaar afgestemd ben en je tot andere inzichten ben gekomen kan het best zijn dat het de andere kant voor jou gaat worden...maar dat doet er niet meer toe...de situatie is anders...de situatie is nieuw...als je in dit geval de oude situatie (de "eigen keuze" om rechts te willen) los kan laten kun je de situatie gaan beoordelen alsof je er nog nooit een oordeel over hebt gemaakt...en dan maak je als eenheid (met z'n 2'en) een nieuw besluit.

Denk ik dan he ;)

(goed...wie gaat er mee naar rechts!!!...:D :D :D)

_________________
life to love, love to life!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-09-2006, 13:12:17 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Is het niet zo dat je zelf niet alleen je eigen weg kan volgen omdat je van anderen moet leren welke weg je moet nemen?
Ik denk dat de keuze om naar rechts te gaan veelal is gebaseerd op eerdere feedback van anderen. De vraag is alleen of degene die links gaat het vervolg van jou route weet.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl