Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 06:31:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Profetie van de Maya's tekst
BerichtGeplaatst: 14-12-2008, 10:01:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik wil hier toch even op reageren, hoewel het wellicht richting off-topic gaat.

Citeer:
Democratie is een illusie. Natuurlijk zal ik voor de meeste van jullie over komen als een complot theorist die zich teveel bemoeit met dergelijke zaken.

In Nederland het westen, is bijna iedereen geindoctrineerd dat Democratie de iedeale vorm van samenleving is als je echter vraag om een definitie krijg je vaak hele vage verkeerde antwoorden.
Relatief vaak krijg je te horen dat je in nederland mag zeggen wat je wilt wat hellemaal niet waar is.
Soms zegt iemand dat nederland een rechtstaat is ook dat is niet waar
want de rechten van de meerderheid moeten wijken voor de minderheid.
Democratie is niet zozeer een illusie, maar meer een inefficiënt systeem, zoals íéder menselijk systeem inefficiënt is. Democratie wordt inderdaad vaak geidealiseerd, maar het is hoe dan ook geen duurzaam systeem. Jung schreef ooit dat 'democratie een toestand is van chronische milde burgeroorlog'. :P
Waarom zou de vrijheid van meningsuiting niet waar zijn?
Waarom is Nederland geen rechtsstaat? Hoe kom je erbij dat de minderheid de rechten wegwuift van de meerderheid?
En denk je dat deze verschijnselen positiever of consequenter tot uiting komen in andere vormen van samenleving? Wat is hier eigenlijk je punt?

Citeer:
Als je het mij vraagt is geen enkele technologie die we ontdekt hebben echt gebruikt voor een positief doeleinde.
Kijk naar de televisie en het mobieltje zijn allebei ontwikkeld door het leger ze hebben de techniek eerst zoveel jaren verborgen gehouden en het toen. omgebouwd tot een mind control tool.
Dat oorlogvoering gedurende de hele menselijke geschiedenis zondermeer een drijvende kracht was achter technologische innovatie, zal en kan niemand ontkennen. Maar of het mobieltje en de tv bewust zijn ontwikkeld met negatieve intenties?
Nu moet ik ook even denken aan een rekenmachientje. Negatief? Jazeker, want het leidt ertoe dat mijn hersenen zelf geen sommetjes meer kunnen en willen maken. Mijn geest wordt lui gemaakt en ik wordt afhankelijk van een stuk techniek dat het niet meer doet als de batterijen leeg zijn. Het zal je maar gebeuren tijdens een examen...

Citeer:
in 1960 hadden ze al computers die sneller gaan dan die nieuwSte pc die jij gekocht hebt alleen dit zullen wij niet te weten krijgen.
Dat neem ik niet zomaar aan. En als niemand het te weten krijgt, hoe weet jij het dan?

Citeer:
Open minded blijven is bij zulke dingen belangrijk.
Hoop niet dat jullie het zomaar van tafel vegen
Gelijk heb je, maar ik ben bang dat het ene het andere niet impliceert. Open minded ben ik, maar ik ben kritisch en eigenwijs; iemand die dingen van tafel veegt kan toch ook open minded zijn. :)

Citeer:
Wat kies jij de blauwe of de rode pil ???
Of, zoals iemand van een ander forum schreef, de derde mogelijkheid: helemaal geen pil?

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Profetie van de Maya's tekst
BerichtGeplaatst: 28-12-2008, 14:47:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Vyumae schreef:
vragen

Het probleem van de parlementaire democratie, - zoals met de meeste systemen in onze maatschappij - , is dat het gebaseerd is op een tendens van verdeeldheid. Er zijn mensen die beslissen, mensen die moeten kiezen, mensen die beleid moet uitvoeren, mensen die moeten rechtspreken, mensen die wetten moeten handhaven. Op die manier organiseer je eigenlijk systeemdwang, want de ene partij kan niet zonder de ander iets voor mekaar krijgen.
Daarnaast is alles om je heen in bezit. Dit is onderdeel van het systeem, want daardoor kan de massa die moet stemmen voor het parlement, zichzelf niet organiseren. Alles gaat immers via een derde partij (met dikwijls een hoop macht). Centralisatie is daarbij een uitermate geschikte werkvorm om de macht vooral niet in handen te laten komen van de meerderheid. Mensen gaan dan maar drinken in de kroeg, spullen kopen of videospelletjes spelen, want dat is makkelijk

ik zeg altijd 'leef je eigen leven of wordt geleefd' en zo is het maar net.


Wat betreft 2012, tjah, ik denk dat de tijd er nu naar is om dingen anders in te gaan richten. Door de onbalans zullen er steeds meer catastrofes en rampen komen. Deze zomer bijvoorbeeld overstromingen in Nederland.
Ik zie het daarom als belangrijk dat mensen dingen ook echt voor zichzelf willen organiseren. Dat je onafhankelijk wil zijn en niet mee wilt doen aan consumentisme, politiek, media, etc. maar ben ook wat anarchistisch aangelegd. :mrgreen:
Daar is dus echter die bewustzijnsverandering voor nodig. ik denk dat dat voor iedereen op een andere manier aan het licht komt, maar hoe dan ook wordt je eens geconfronteerd om je er voor goed niet meer mee bezig te houden of er vol voor te gaan.

liefdevolle groeten (of wat jullie normaal ook alweer zeggen),

:kiss:

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl