Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 11:23:18

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03-06-2006, 16:05:34 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
darkspirrit schreef:
misschien hard wat ik nu zeg, maar dit is mijn mening.

de hell is een leuk verhaal, maar ik geloof nog in god nog in de duivel.
de enigste god hier op aarde is moeder natuur.
mensen bouwen langs de kust en kappen bomen etc.
gevolg:
moeder natuur slaat terug met tyfoons,tsunamies,erosies(aardverschuivingen), aarbevingen, vulkaanuitbarstingen enz.
kortom, moeder natuur zal het lot van de mens bepalen.
nou nee eigenlijk de mens zelf, want als moeder natuur iets uit de hand ziet lopen, slaat zij wel toe.

mvg:
darkspirrit


Is het idee Moeder Natuur niet hetzelfde als het idee God?

Mijn idee: Alles is toch natuur? En Tsunamies ontstaan vanuit de
massa-gedachten van iedereen. Een optelsom van bepaalde ideeen bij velen die daartoe leiden.......om iets duidelijk te maken......aan onszelf (niet vanuit iets anders dat toe zou slaan.....).

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-06-2006, 20:49:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-06-2006, 20:35:02
Berichten: 1
Locatie: Heerenveen
Als in de hemel de God uit de bijbel zit, dan weet ik niet eens heel zeker of ik daar wel heen wil...

Maar het feit dat jij je deze vraag steld (en ons) wil zeggen dat je er over na denkt. Wat kan God op iemand tegen hebben die kritisch is? Je loopt niet zomaar zonder na te denken achter iemand aan.

Ik vind dat je daarom sowieso een plaatsje verdient op Jezus zijn wolkje :D

Zelf denk ik dat het idee van de hel verzonnen is om de mensen bij de kerk te houden, dus daar ben ik niet zo bang voor.

buiten dat denk ik niet echt dat Jezus snel komt, iedere generatie wil graag uitverkoren zijn.
Het is vast 100 jaar geleden ook al gezegd dat het moment dat Jezus zou komen nu toch heel dichtbij kwam.
Als ie geweest was hadden we het geweten denk ik.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-06-2006, 11:48:44 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
liesje schreef:
Zelf denk ik dat het idee van de hel verzonnen is om de mensen bij de kerk te houden, dus daar ben ik niet zo bang voor.


De term hel komt vanuit de scheepsvaart. Het was een kleine ruimte onderin het schip waar vele mensen verbleven tijdens de lange reizen. Het leven was daar zeer onaangenaam.

Verder bestaat 'de hel' natuurlijk wel degelijk, het is gewoon het tegenovergestelde van 'de hemel'. Beide zijn tijdelijke verblijf plaatsen van de ziel en geest. Beide creeer jezelf.

Citeer:
buiten dat denk ik niet echt dat Jezus snel komt, iedere generatie wil graag uitverkoren zijn.
Het is vast 100 jaar geleden ook al gezegd dat het moment dat Jezus zou komen nu toch heel dichtbij kwam.
Als ie geweest was hadden we het geweten denk ik.


Ik denk niet dat vele het zullen weten immers dat was 2000 jaar geleden ook niet. Veel aannemelijker is dat als hij komt of er al is of is geweest niet geaccepteerd is door het gros van de Christenen. Net zoals de JOden deden (doen). Zolang de mensen blijven leven vanuit het verstand ipv het hart zullen ze 'blind' blijven. En al zou God zelf in zijn allerhoogste bewustzijn een vorm aannemen en voor hen staan zullen ze hem niet herkennen.
Maar dit alles geeft niets want we allen mogen ervaren wat we zelf willen en wat goed voor ons is. Dus voor zij die nu zich 'bekeren' tot het christendom hebben deze ervaring nu nodig om verder te komen. Wie zijn wij omdat te beoordelen of veroordelen.

Leef in Liefde. edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-06-2006, 17:36:04 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-11-2005, 18:59:52
Berichten: 428
Het christendom is groot geworden door hun overtuiging een ander geweldadig op teleggen , christendom is dus (uitgebreid) door angst , door die angst gaat men nog harder geloven in het het slechte zowel het goede .

Daarom leg ik mijn vertrouwen in de mens en mezelf en niet in een boek.


Religion all good but where is heaven??? Qoute 2-pac

_________________
Mijn ergste vijand wens ik het allerbeste toe


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-06-2006, 12:57:01 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-06-2006, 14:27:51
Berichten: 2
Locatie: Obdam
Ik weet dat het voor sommige mensen nogal vreemd klinkt, maar eerlijk gezegd houd ik me totaal niet bezig met de vraag of er een hemel is en wie er allemaal heengaat. Persoonlijk interesseert het me ook niet, omdat ik op dit moment ben waar ik ben én ik ben wie ik nu ben....

Als we ons nu meer zouden bezig houden met de vraag hoe we van de aarde een hemel voor anderen en voor onszelf kunnen maken zijn we op een betere weg lijkt me. Mocht er dan na de dood geen hemel bestaan, heb je hem in ieder geval al voor je dood gezien en beleefd :D Mocht ie er wel zijn is het natuurlijk altijd mooi meegenomen :wink:

_________________
Life is a journey, not a destination...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-06-2006, 14:14:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Jim_schipper schreef:
Ik weet dat het voor sommige mensen nogal vreemd klinkt, maar eerlijk gezegd houd ik me totaal niet bezig met de vraag of er een hemel is en wie er allemaal heengaat. Persoonlijk interesseert het me ook niet, omdat ik op dit moment ben waar ik ben én ik ben wie ik nu ben....

Als we ons nu meer zouden bezig houden met de vraag hoe we van de aarde een hemel voor anderen en voor onszelf kunnen maken zijn we op een betere weg lijkt me. Mocht er dan na de dood geen hemel bestaan, heb je hem in ieder geval al voor je dood gezien en beleefd :D Mocht ie er wel zijn is het natuurlijk altijd mooi meegenomen :wink:


De nuchterheid Himself!:P je hbet wel gelijk denk ik maar op 1 ding ben ik het niet met je eens dat er na de dood niets zou zijn ik denk zelf dat we terug komen hier op aarde maar dat is voor iedereen natuurlijk verschillend of je dat geloofd!

Gr Kar

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-12-2006, 19:17:44 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2006, 22:19:06
Berichten: 48
Locatie: Houten
Mensen hebben een houvast nodig.. Iets om te aanbidden.. Als ze dat stukje bij zichzelf niet kunnen vinden.... Dan gaan ze opzoek; buiten hunzelf...

Laatst zijn er nieuwe bijbelteksten gevonden... Van Judas van Iscariot.. die Jezus zou verraden hebben met een kus en voor geld!!!
Het blijkt dat Jezus, Judas heeft gevraagd om hem te verraden zodat Jezus terug ging naar het goddelijke omdat hij zijn liefde niet meer kon delen met de mensheid, hij werd namelijk gezien als een gek..
Judas was van all 12 discipelen de enige die jezus begreep in zijn liefde.. En verraade Jezus uit Liefde... Dit heeft Judas zelf opgeschreven over deze gesprekken....

De Kerk heeft dit verhaal verdraait om machtig te worden.. Toen deze teksten gevonden werden (in de jaren 70 maar rond 2000 werden deze bekend) Sprak de kerk al gelijk van Ketterij en dat is niet zo!! Wie het hardst reageerd....

Jezus is al onder ons en verspreid zijn liefde al... Diegene die ervoor open staan zien en voelen hem... Ikzelf ben niet Katholiek protestant of noem maar op...

-x-

_________________
See it.. Feel it... Embrace It... And let it go...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-12-2006, 19:39:21 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-10-2006, 14:53:32
Berichten: 829
Locatie: enschede
het idee alleen al dat alleen christenen mee mogen naar de hemel, wat een respectloosheid voor elke andere soort van geloof
zo zie je maar weer hoe het christendom in elkaar steekt
daarbij zij aanbidden de here jezus, maar was jezus niet een medium, een magnetiseur en dergelijke
het was in die tijd wat specialer dan nu, maar ik denk dat jezus een goed medium was

als er sprake is dat er mensen gaan naar een hemel, dan gaan we allemaal

_________________
Een probleem is pas een probleem zodra je ergens een probleem van maakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-12-2006, 20:56:30 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Marcel19845 schreef:
Mensen hebben een houvast nodig.. Iets om te aanbidden.. Als ze dat stukje bij zichzelf niet kunnen vinden.... Dan gaan ze opzoek; buiten hunzelf...

Laatst zijn er nieuwe bijbelteksten gevonden... Van Judas van Iscariot.. die Jezus zou verraden hebben met een kus en voor geld!!!
Het blijkt dat Jezus, Judas heeft gevraagd om hem te verraden zodat Jezus terug ging naar het goddelijke omdat hij zijn liefde niet meer kon delen met de mensheid, hij werd namelijk gezien als een gek..
Judas was van all 12 discipelen de enige die jezus begreep in zijn liefde.. En verraade Jezus uit Liefde... Dit heeft Judas zelf opgeschreven over deze gesprekken....

De Kerk heeft dit verhaal verdraait om machtig te worden.. Toen deze teksten gevonden werden (in de jaren 70 maar rond 2000 werden deze bekend) Sprak de kerk al gelijk van Ketterij en dat is niet zo!! Wie het hardst reageerd....

Jezus is al onder ons en verspreid zijn liefde al... Diegene die ervoor open staan zien en voelen hem... Ikzelf ben niet Katholiek protestant of noem maar op...

-x-


Volgens mij begrepen de andere leerlingen jezus en judas niet. Ik denk wel dat iemand als Petrus (en ook de anderen) veel respect gehad heeft voor Jezus, maar hem niet helemaal heeft kunnen begrijpen. Bovendien tonen andere teksten ook aan dat Petrus de vrouw als minderwaardig beschouwt.
In de oudste griekse versie van het NT staat er een grieks woord dat kan wijzen op verraden of uitleveren.
Bij mij thuis ligt er een boek dat oa. gaat over Jezus en Judas. Het boek is van 1990 en werd geschreven door een zuid-amerikaan ofzo. Ook daarin wordt er gesteld dat Judas echter meer wilt dan de andere leerlingen van Jezus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-12-2006, 23:00:34 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-08-2006, 00:01:12
Berichten: 35
Locatie: Apeldoorn
Citeer:
het idee alleen al dat alleen christenen mee mogen naar de hemel, wat een respectloosheid voor elke andere soort van geloof
zo zie je maar weer hoe het christendom in elkaar steekt


Wat een respectloosheid voor het christendom...

...hypocriet

_________________
"All that we call human history--money, poverty, ambition, war, prostitution, classes, empires, slavery--[is] the long terrible story of man trying to find something other than God which will make him happy."


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-01-2007, 13:59:49 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-03-2005, 21:46:04
Berichten: 42
Karjava schreef:
ik vind zelf de hel een beetje bedacht waarom?

Nou mensen die dan dus nog nooit van het christelijk geloof hebben gehoord en die dan sterfen zonder jezus te kennen zouden dus ook meteen in de hel komen! hoe bedoel je unfair!!

miljarden mensen zouden dan in de hel zijn omdat vroeger zo weinig mensen niet christelijk waren. Ik kan me daar niks bij voorstellen dat geloof dat vind ik echt moeilijk.

Gr Jordy


Srry voor die wast late reactie mischien maar :

Er staat geschreven dat Hij pas komt als iedereen op aarde van hem gehoord heeft

_________________
Live or die trying


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-01-2007, 18:44:41 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-11-2005, 18:59:52
Berichten: 428
Lees eens de evangelie van judas ;)

_________________
Mijn ergste vijand wens ik het allerbeste toe


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-03-2007, 15:44:18 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-10-2006, 14:53:32
Berichten: 829
Locatie: enschede
mennoooow schreef:
Citeer:
het idee alleen al dat alleen christenen mee mogen naar de hemel, wat een respectloosheid voor elke andere soort van geloof
zo zie je maar weer hoe het christendom in elkaar steekt


Wat een respectloosheid voor het christendom...

...hypocriet


mja je mag me dan best hypocriet noemen, maar ik heb weinig respect voor mensen die een ander ook niet respecteren, en ja ook bij christenen heb je uitzondreingen

maar als ik de beelden terughaal van het concert van madonna en die enge man voor me zie die zijn geloof daar staat te verdidigen en madonna zou willen aanklagen omdat zij heilschennis zou plegen en met die kwaadheid in zijn ogen omdat hij geloofd dat hem onrecht word aangedaan word ik bang en denk dan toch echt dat er wat mis gaat in de wereld, en dat geld niet alleen voor christenen maar voor meerdere religies

wat ik voornaam vinds is dat mensen zichzelf kunnen zijn binnen een geloof en wat voor geloof zal me een zorg zijn

waar het grote problleem in zit is dat christenen vaak bang zijn voor het werkelijke leven, en dat geld denk ik ook voor andere geloofssoorten die extreem zijn, ze zoeken houvast aan hun boek vol geschriften van mensen die ze neer hebben gezet uit eigen angst
( ik geloof dat ik dat ook eerder heb gelzen )
ik deel die visie in elk geval

_________________
Een probleem is pas een probleem zodra je ergens een probleem van maakt


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-03-2007, 19:18:15 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-02-2007, 19:39:26
Berichten: 98
Locatie: Brabant
Het christendom is een verzonnen iets zodat de mensen iets heben om zich aan vast te kunnen houden, er zijn regels gemaakt die nergens over gaan en je hoeft ook echtniet eens naar de kerk en als die poespas ik ben zlf niks niet gedoopd of die onzin en ben erheel blij mee...

E n er is wel iest daarboven maar ik kan je verzekeren dr komt echt geen jezus naar beneden zetten of zo maar goed ik respecteer ieder zijn dingen dus jouw ding is jjouw eigen waarheid en als jij daar gelukkig mee leeft dAN is het toch goed eej :D

_________________
Al gaat het leven niet over rozen.
en kom je weer alleen te staan,
er komt atijd weer een engel,
die zegt waar je heen moet gaan !!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-03-2007, 13:15:22 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-02-2007, 21:04:29
Berichten: 63
Locatie: op plekje van de wereld
Later, dat zal niet lang meer duren. komt het eind der tijden.
de tekenen van het eind der tijden zijn zichtbaar. die staan ook in de bjbel omschreven. er zullen meer oorlogen zijn er zullen mensen zijn die de christenen zouden vervolgen.
als die tijd er is dan zouden de christenen veilig gezet worden en wordt deze hele aarde vernietigd en wordt er een nieuwe aarde gemaakt.
die zal niet uit een kanl ontstaan. want hoe kan dat nou. dat er niks is en dat er dan iets ontploft?

_________________
Love will never die!!!
Love will stay to the end!!!
Love is amazing :hart:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl