Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:14:23

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 18-12-2009, 22:03:38 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-12-2009, 21:45:00
Berichten: 2
hoi,

mijn visie is dat idd jezus terug komt en dat hij de mensen die in jezus geloven opnemen.
en dan gaat er een tijd van 7 jaar in dat de satan regeert hier op aarde.
de mensen die dan nog op aarde zijn hebben nog een keer de tijd om voor jezus te kiezen en die zullen later alsnog opgenomen worden.
en de mensen die niet voor jezus kiezen daar zal over geoordeeld worden maar niet door ons wij hebben dat recht niet.
en ik geloof dat welke zonde je ook begaan hebt als je het vraagt aan jezus zal hij je vergeven.
want door de genade van god hebben wij allemaal als we in jezus geloven recht om in de hemel te leven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-12-2009, 14:39:49 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
carla28 schreef:
hoi,

mijn visie is dat idd jezus terug komt en dat hij de mensen die in jezus geloven opnemen.
en dan gaat er een tijd van 7 jaar in dat de satan regeert hier op aarde.
de mensen die dan nog op aarde zijn hebben nog een keer de tijd om voor jezus te kiezen en die zullen later alsnog opgenomen worden.
en de mensen die niet voor jezus kiezen daar zal over geoordeeld worden maar niet door ons wij hebben dat recht niet.
en ik geloof dat welke zonde je ook begaan hebt als je het vraagt aan jezus zal hij je vergeven.
want door de genade van god hebben wij allemaal als we in jezus geloven recht om in de hemel te leven.


je hebt jezus niet nodig om jouw zonden te vergeven lieverd, vergeef JEZELF... jezus wilde ons vertellen dat we onzelf kunnen vergeven en onzelf genezen van onze zonden, want god en jezus houden van je, en die willen niet dat jij bang bent! en god en jezus laten jouw echt niet achter in de hel of op aarde, want ze zijn liefdevol en houden van je, dat vertellen mensen jouw maar, en weetje mensen zijn niet altijd betrouwbaar en niet alwetend zoals god.

carla ik zou graag iets met je willen delen, met liefde en goede bedoelingen, ik ben er niet om je geloof aan te vallen of jouw idee van het leven en de wereld, maar zou je graag wat informatie willen voorstellen die het misschien waard is te overdenken.
wat je er mee doet mag je helemaal zelf weten natuurlijk en met alle respect voor je geloof. Ik hou van mijn medemens ook van vreemde en dat zijn niet alleen maar woorden om ze te zeggen, maar ik meen ze uit mijn hart ik heb het beste met iedereen voor, en zie graag wat meer liefde op deze wereld. Ook zou ik mensen graag wijsheid willen geven, meer inzicht in het leven, zodat we minder snel te beinvloeden zijn door 'gemene mensen' of wezens die niet zulke goede bedoelingen hebben, deze zaaien graag angst in onze mooie hartjes, want als we bang zijn, dan kunnen die mensen/of wezens ons beinvloeden. Ze kunnen ons zogenaamd beschermen, en dingen vertellen en weismaken zodat we naar hun luisteren, en niet naar ons hart (waar god is) luisteren.. maar naar hu, zo worden we afhankelijk van deze mensen/wezens en kunnen ze machtig over jouw zijn.

als we als kind geboren worden op aarde kunnen we nog geen woorden, we spreken nog geen taal, we hebben nog geen woorden op voorwerpen geplakt. We ademen en we leven, en we zijn enorm mooie wezentjes van liefde.
Alles is gewoon , een tafel is geen tafel, maar gewoon een voorwerp zonder naam, want als kind weten we totaal niet wat het is.
Onze ouders geven ons een Naam (een woord).

onze zintuigen, horen, zien, voelen, proeven en ruiken en dat is alles wat we hebben om de werkelijkheid waar te nemen.

We kijken in de spiegel en zien ons fysieke lichaam.... we geven dit een naam en dit is alles wat we zien...
we denken nu dat we ons lichaam zijn, en daadwerkelijk die naam zijn die ons is gegeven.

het lichaam is tot leven gekomen dit noemen we geboorte, we leven een aantal jaren (als mens van vlees en bloed en als die naam) en dan overleiden we, en is ons menselijk lichaam op. Veel mensen denken dat dit alles is omdat dit het enige is wat we kunnen zien en ervaren.

mensen weten niet echt hoe het leven en alles in elkaar zit, dus zullen we dingen moeten gaan geloven, omdat we sommige dingen gewoon niet echt kunnen begrijpen.

Jezus was een heel mooi mens met veel inzicht en wijsheid. Maar jezus is een naam die aan dit liefdevolle wezentje gegeven is.
Een Woord. Ik weet (ik geloof dit niet) ik weet dit zeker met heel mijn hart, dat wij in wezen ook NAAMLOOS zijn...
wij zijn een wezentje van liefde (en ook dit zijn maar woorden en stempeltjes hoe we onzelf noemen)

maar het woord liefde verweisd naar (een mooie ervaring van mooi zijn, vreugdevol en verheerlijkt zijn) dat is wat we in wezen zijn.

kijk elk woord heeft een bepaald idee of beeld, mijn beeld en idee en ervaring van het woordje liefde, kan anders zijn als jouw beeld en ervaring van het woordje liefde.... maar als we allebei het zelfde idee en ervaring van de liefde hebben. En we spreken dit woord dan begrijpen we elkaar...

Onze ouders en anderen mensen die al op aarde zijn, vertellen ons hoe het leven in elkaar zit, dat er een god is, dat satan er is, dat er engelen zijn, dat jezus een kindje van god is.
we nemen alles aan wat ons door andere mensen verteld woord.
maar weetje het zijn mensen, ze zijn niet GOD.

mensen geloven dingen, mensen vertelen dingen. Mensen plakken overal een stempeltje op, doet liefde dit ook?

god straft niet, god vergeeft. god stuurd je niet naar de hel, dat doen mensne die jouw dat wijsmaken en vertellen.
god is liefdevol hij houd van iedereen! waarom zou hij je dan naar een (1 of andere satan sturen) als hij van je houd!
satan is ook maar een naam, en weetje, soms kan ik me vader wel satan noemen.... op een moment dat hij BOOS is tegen mij, dat hij me verot scheld en woedig is... omdat hij me haat....

maar k weet dat hij in wezen een kindje van god is,, liefde in zijn hart heeft, maar omdat hij leeft in een wereld vol 'woorden/geloven/ gedachten' pijn leed en problemen, verliesd hij zijn liefde wel eens (god) maar god zit in ons hart.

satan is een woord (met het idee dat het een slecht kwaadaardig iets is) maar we kunnen zelf kiezen.. of we kiezne om gemeen harteloos en woedig te zijn (zoals dat woordje satan) of kiezen ervoor om liefdevol te zijn (zoals god) ..

als we kwaad doen zullen we leiden en pijn ervaren, omdat anderen mensen je gemeen vinden en die zullen dit jouw dan ook aan doen.
als we liefdevol zijn en van anderen houden, zullen mensen dat ook tegen ons zijn. (dit is natuurlijk niet altijd zo, sommige mensen zijn gewoon egoistisch en denken alleen maar aan zichzelf en zijn gemeen, vergeef (met je hart) deze mensen en laat ze maar gaan, maar probeer niet hetzelfde doen, en doe je dit wel, vergeef jezelf dan weer, en probeer het niet weer te doen, zo kun je liefdevol blijven!)

god is ook een woord en een naam dat we aan een wezen geven. Maar god is ook een heel mooi wezentje van liefde. En als god liefde is waarom zou hij dan mensen naar de hell willen sturen naar satan, en waarom zou god mensen geen liefde geven?

jezus komt niet terug op aarde carla,, maar wel zijn wijsheid en levensinzichten. (het Christus bewustzijn)
dat betekend dat er meer liefde zal zijn op aarde, en meer mensen leven en streven naar liefde.

jezus heeft gewoon erg veel geleerd en wist veel, en probeerde dit aan mensen uit te dragen, om te vertellen dat we allemaal goddelijk zijn. en dat we als god verantwooordelijkheid moeten nemen voor de situatie op aarde, dat we liefdevol horen te zijn, en als we dat niet doen dan verpesten we de aarde, we vervuilen hem, we hebben geen respect en liefde voor elkaar.
en deze mensen zijn inderdaad niet goed bezig en gemeen maar weetje deze mensen zijn gewoon nog niet zo weis (en hebben nog gebrek aan inzicht en wijsheid hoe het leven in elkaar steekt)

en dat is (christus) een 'bewustzijn' een leer, of weisheid.. maar mensen zijn ontwetend. en dan doen we verkeerde dingen..

lieverd, dit is mijn kijk op het leven, er komt geen oordeel echt niet, er word van iedereen gehouden. En elk mens zal ooit genoeg levenservaring en inzicht hebben opgedaan om in (de hemel te zijn) of ook wel (in liefde en vreugde te leven)

we zouden van de aarde een hemel moeten maken, en hier liefde uitstralen.

ik stel voor: het hoeft niet natuurlijk maar misschien vertrouw je deze informatie. ik heb dit met liefd egeschreven...

mischien zou je eens wat emer naar je hartje en je gevoel moeten luisteren, en jezelf niet zo hechten aan (woorden, geloven en ideen) dan leef je meer naar regeltjes, in plaats van dat je naar (god/je hart) luisterd.

somige mensen worden bang als je ze verteld dat er een laatste oordeel is, en ze nar de hel moeten, dat wens je je medemens toch niet. het is beter gewoon liefdevol te zijn naar die mensen.


ik ben nog een kind... ik ben misschien 20 maar ik heb een hoop meegemakt in het leven, en dit is mijn innerlijk kind en mijn hartje dat spreekt. ik hoop dat je hier iets mee kan en dat je je niet aangevallen voeld, ik vertrouw alleen mijn eigen hart, mijn eigen ziel, mijn eigen gevoel, ik luister niet naar wat alle mensen me vertellen ik doe wat me hart me ingeeft, want dat komt van god.

en ook nu deed ik dat, omdat ik gevoel heb dat je hier mischien iets mee kan.

heel veel liefs nick (l)

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 27-12-2009, 19:56:23 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 02-05-2009, 17:17:44
Berichten: 283
Iets wat is ontstaan zal uiteindelijk vergaan.

Maar dat geld natuurlijk niet voor het Vliegende Spaghetti Monster! Bovendien zullen alle piraten het eind der tijd gewoon overleven.
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 29-12-2009, 08:24:03 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 06-11-2009, 11:20:15
Berichten: 547
Locatie: Nijmegen
Werd het niet erdrongen door de Islam in ± 2021?

_________________
We are everything you want others to be


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-12-2010, 10:33:40 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
Renske schreef:
Steeds meer Christenen in mijn klas hebben het over de dag dat Jezus naar beneden komt op een wolk en dan iedereen komt ophalen die Christelijk is en iedereen die het niet zo zijn zou in de hel terecht komen..

Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan weten en wat jullie visie daar op is..

xxx Sanne



Dank je wel dat je dit met ons wilde delen.

Dit is de puurste vorm van angst aan jagen

Ik heb in meerdere topics hierover geschreven, maar nou schrijf ik het speciaal aan jou.

De bijbel/Jezus is niks anders als astrologie!

Christenen zien Jezus (als persoonlijkheid) als hun redder. Gaf je zelf al aan. Maar Jezus is onze Zon. Kijk je wel eens naar "ik hou van Holland". Dan heb je ook zo'n situatie dat ze een roddel moeten doorvertellen. Moet je kijken... Dat komt ook niet in zijn geheel aan bij de laatste persoon. Moet je kijken wat het met het christendom heeft gedaan. Want Zon en zoon lijkt wel erg op elkaar, nietwaar?? ;)

Maar om nog even terug te komen op Jezus als redder, het einde der tijden enz.

In de bijbel staan 4 tijdperken (sterrenbeelden). Wat wij als astrologen "huizen" noemen. Het is begonnen in het tijdperk Stier.
Waneer Mozes de berg Sinai afkomt en woenend word op zijn volk omdat hij hen een gouden kalf (Stier) zag aanbidden. Hij gooide de stenen tafelen stuk en daarmee verkondigt Mozes een nieuw tijdperk.

Het tijdperk Ram. Toen was het offerlam (een rammetje) een sterk symbool voor Israël. Joden blazen nog altijd op de hoorn van een Ram. Met de komst van Jezus brak er een nieuw tijdperk aan.

Het tijdperk Vissen. De ichtusvis achter op auto's is een sterk voorbeeld.:
Aan jezus werd gevraagd waar zijn laatste avondmaal zou zijn. Jezus zegt: “Let op, waneer jullie de stad in gegaan zijn, zal jullie een man tegemoet komen die een kruik water draagt… Volg hem naar het huis waar hij binnen gaat. (staat in Lucas 22:10)

Dit stuk schrift is één van de meest onthullende van alle referenties aan astrologie. De man met de kruik is Waterman, de waterdrager die altijd geportretteerd word als een man die een kan water leeggiet en die de lenteregen brengt.

Het enige wat Jezus daar zegt over "het eind der tijden" is dat na het tijdperk van Vissen het tijdperk Waterman volgt.
Niks beangstigend aan toch?

Ze zien gewoon de kerken leeglopen omdat mensen erachter komen dat het een grote leugen is. En ze zijn er vroeg achter gekomen dat mensen 'angst' bezaten en daar hebben ze gretig gebruik van gemaakt, EN DOEN HET NU NOG! Laat je niet verleiden! En blijf bij jezelf.

Met paradijs en hel word alleen bedoelt: we kunnen het paradijs op aarde krijgen, maar we hebben er de hel van gemaakt met al die oorlogen.

Je hoort nu al over het jaar 2012. Het jaar dat de mayakalender eindigt. Maar ik denk dat we dan al naar een nieuw tijdperk gaan. Je ziet nu al het spirituele dingen als paddestoelen de grond uit schieten. Het beloofd een spiritueler tijdperk te worden.

Kijk anders even op deze hyves: http://www.zon-maan-sterren.hyves.nl en lees mijn blog over het onstaan van religie. (heel intressant)! Ik heb namelijk nog lang niet alles verteld. Hij is heel duidelijk met plaatjes enz. (moet je wel hyves hebben natuurlijk hihi). :)

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2011, 00:42:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Ik zal ook mijn ideeën maar eens op tafel gooien.

Ik denk dat het verhaal aardig klopt, alleen compleet verkeerd geïnterpreteerd is door velen (en ook herhaaldelijk verkeerd vertaald; de moderne bijbel is immers maar een restje van een veel groter werk, wat door de jaren heen ook nog eens keer op keer subjectief herschreven is).
God is voor mij het collectieve bewustzijn waar we allemaal onderdeel van zijn. Satan is naar mijn idee de representatie van het ego. Waar laat je je door leiden?
Hemel en hel sluiten daar weer op aan en zijn, zoals eerder werd gezegd in deze discussie, onze eigen wereld - afhankelijk van hoe wij daarop reflecteren. Hel zou je dus kunnen zien als een materialistisch en ego gedomineerde wereld, waar de hemel het besef en de uiting is van ons collectieve bewustzijn. Onze innerlijke wereld; liefde, harmonie, wijsheid - welke onze wereld ook vorm kunnen geven.

En inderdaad hebben wij een keuze tussen deze twee, en ik denk ook dat het verhaal origineel zo bedoeld is.

Ook denk ik dat Jezus niet letterlijk bestaan heeft. Maar het verhaal komt van een soort neo-boeddhistische beweging die vanuit Azië verspreide over de wereld. Er zullen in die tijd dus vele wijsgeren zijn geweest die de boeddhistische leer, als een tegengewicht naar het romeinse bewind, wilden doorgeven.
Dit verhaal is, zoals mensen dat zo mooi kunnen, ontzettend aangedikt van alle kanten. Veel van de attributen die aan Jezus mee zijn gegeven zijn afkomstig van een reeks astronomische verschijnselen.

De toekomst van het christendom is dus naar mijn idee het besef van wat ik zojuist vertelde. Althans, dat hoop ik.

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-02-2011, 18:17:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-01-2011, 01:37:28
Berichten: 89
Xiro schreef:
Mag iemand buiten het Christendom ook zijn meningen geven over dit onderwerp? (ik ben zelf namelijk wiccan)


Maar natuurlijk mag dat. Grotendeels van de reacties hier zijn van mensen buiten het christendom.

_________________
"Pants are an illusion. And so is death." ~Huu.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-02-2011, 21:10:41 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-12-2010, 20:44:38
Berichten: 96
Locatie: Steenwijk
@ Xiro

Hallo, het is een spirituele jongeren site.

Christenen moeten niks hebben van spiritualiteit.

Mijn schoonouders zijn christen (gereformeerd).
Ik had ze verteld dat ik spiritueel ben, nou je had die koppies moeten zien :S
Dat was toch als des :twisted:

Dus of je nou wicca aanhangt of iets anders, je mag gewoon posten.


@ Iedereen

Ik denk nogmaals dat het gebaseert is op astrologie! (lees mijn verhaal hierboven).
En dat Jezus terug komt de puurste vorm is van angst aanjagen!

_________________
Wie niet kan loslaten, zal verliezen wat hij graag wil vasthouden.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl