Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 12:15:09

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28-07-2006, 12:23:53 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
Hiermee geef je dus aan wat ik bedoel pat.
Je leest de feiten, hoewel misbruik daar zet ik mijn vraagtekens bij,
jij wil hem net zo goed in levende lijve ontmoeten.
Dan kun je na afloop niet zeggen dat je misbruikt bent maar je wilde weten hoe het is om het te ervaren.
Maar met moorden in een kamer kun je dan nog spreken van liefde en weet ik veel hoe men tegen hem aankijkt

Een handvol poeder is belangrijker voor jouw dan een deur voor je neus.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-07-2006, 13:18:39 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-01-2006, 01:49:27
Berichten: 97
Je hebt gelijk tonnie.

Ik heb ook veel gezien op die beelden.

Wat je op deze site ziet is niets meer dan oordelen over iemand naar aanleiding van verhalen die door een ander gehoord zijn.

Als ik nu over (om jou als voorbeeld te nemen) jou ga vertellen hoe onzuiver je bent (zeg niet dat je dat bent) of enige andere ervaring die IK met jou gehad heb, mag ik dan jou het leven zuur maken, mag ik jou alle gezichtsverlies toedoen??

Daarom heb ik moeite met negativiteit, met onderzoeken naar waarheden, uiteindelijk komt een onderzoek nergens anders op neer dan een controle, een wantrouwen, en dat is niet verkeerd, maar het wordt 99 van de 100 keer gebracht in oordelen over iemand, waardoor diegene waarover geoordeeld wordt vervolgens compleet onder de straatstenen geschopt wordt.

Niemand wil dat hem dat overkomt, maar als ze dan naar zichzelf kijken zien ze direct dat zijzelf het wel naar anderen doen.

Ik dwaal nu wel van het onderwerp af, maar ik wil alleen duidelijk proberen te maken dat wetenschappers oordelen over spiritualiteit, en andersom, en ook ik maak me wel schuldig aan oordelen over de wetenschap, daar bied ik mijn excuses voor aan....echter en een doch...het is wel zo dat ikzelf ervaringen met de wetenschap heb gehad waardoor ze mijn leven in gevaar brachten, en om mij heen al verschillende mensen heel ver stuk gemaakt hebben.

En het grootse verschil in beiden is, de spiritualiteit zoekt naar de zin van het leven, en het doel is duidelijk.

De wetenschap zoekt naar bewijzen materialisme en bezit...hoe meer je hebt hoe geweldiger je bent volgens de wetenschap.

Uiteindelijk mag ik erop vertrouwen dat een ieder die onzuiver werkt, en dit bewust doet (zoals beelden van sai baba wel doen opwekken) hierdoor vanzelf eens mee geconfronteerd zullen worden, tenslotte is het mij niet gelukt om veilig weg te komen met een bewuste leugen,nog nooit, en he hoeft ook niet meer, want eerlijkheid staat bij mij boven alle andere principes.

Ik geloof in mezelf, als iemand mij iets vertelt onderzoek ik zelf degene die dat vertelt, net zoals ik dat nu met de site heb gedaan die thierry me aanreikte...daar kan over gediscussieerd worden en dt is wat wij nu doen.

voor mij is de gezondheid van mijn lichaam belangrijker dan een handje chemische pillen door de wetenschap ontwikkeld.

Namaste

_________________
It's the choice you make, not the chance you take, that will determine your destiny...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-07-2006, 14:21:32 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
waarom zou jij iets moeten verzwijgen van mij,
prive onderwerpen maak je niet openbaar natuurlijk.
Maar als ik iemand advies geef vanuit paranormaal medium paragnost
inzichten en het wordt als onzuiver ervaren,
dan zou het zelfs wel een voordeel kunnen zijn als dit openbaar wordt gemaakt.
Ik kan onzuiver zijn en mezelf laten meeslepen in mijn fantasie.
En als daar geen komentaar op komt blijf ik dat doen.
En dat niet alleen ik maak er onbewust mischien ook slachtoffers mee.
Ben ik wel zuiver en de boodschap wordt niet begrepen dan kan openbaar maken van je bevindingen je mischien wel duidelijkheid brengen.
Door je bevindingen te verzwijgen ben je medeschuldig als je in een eerste reactie jezelf positief over iemand uitlaat en dan zwijgt als je ervaart dat het toch niet is zoals je had verwacht.
Openheid zal een van het eerste zijn wat nodig is om spiritueel te kunnen zijn, of dit nu positief of negatief is.
En dit kan voor de aangever maar ook voor de ontvanger soms moeilijker zijn dan men denkt


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-07-2006, 15:14:53 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-03-2006, 06:08:57
Berichten: 263
Locatie: Almere
Iedere mens die gelooft heeft zijn/haar eigen kerk, tempel, gebedshuis. waar hij naar toe kan gaan, als hij zij het moeilijk heeft.

Maar laten wij ons tijdelijk lichaam niet vergeten want die is voor mij de enige kerk waar ik me in thuis kan voelen, en die weet wat ik precies nodig heb.

Ik probeer alles bewust te ervaren soms leuke dingen soms minder leuke dingen maar laat je gevoel voor je spreken, luister naar wat je hart zegt.
Maak gebruik met wat je mee hebt gekregen maar gebruik alles ten goede. Soms is het een gedicht die bij een andere mens een gevoel losmaakt van herkenning.

In mijn ogen is iedereen een schepper. ( Man en vrouw samen een kind ) Dan ben je toch ook daadwerkelijk met scheppende kracht bezig.

Omdat iedere handeling of daad een oorzaak en gevolg heeft.
Ieder mens kan liefde sturen en liefde onvangen die is voor mij ook een scheppende kracht.

Als je een roos inbeeld en je tekent die roos op papier dan heb je weer de roos zichtbaar gemaakt voor iedereen en dat kan je dus ook ervaren als iets scheppens.

Iedere gedachten die wij denken en uiten / uitvoeren is scheppende kracht.


Je hoeft het hier niet mee eens te zijn.

_________________
Ik ben diegene die ik in de loop der tijd ben geworden.
Als men eens wist hoe mooi het is om jezelf teleren kennen zoals je daadwerkelijk bent (AL dat IS) wat er nog in het verschiet ligt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-07-2006, 18:02:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-01-2006, 01:49:27
Berichten: 97
Haha, maar ik ben het er wel mee eens, zoals je al zei, jij kunt dingen beter onder woorden brengen.

Open zijn is zeker ook erg belangrijk, maar open zijn in een neutrale vorm dan, en niet de oordelende vorm.

Daarbij komt dat je eerlijk bent, zowel tegen jezelf (waarom is dat mij overkomen waaorm wordt mij dat gezegd, wat kan ik er zelf mee)
Als tegen de ander, waarom vind je het niet fijn wat er gezegd wordt, waarom ben je het er niet mee eens...

Op die manier kan er ook geen boosheid ontstaan, ontstaat die toch, dan mag diegene die hierover boos wordt, alleen boos op zichzelf zijn.

Vervolgens heb je dus met (sai baba in dit geval) iets meegemaakt waarover jij helemaal niet blij bent, dan kun je hier over praten wat er gebeurd is, maar mag je dan aan iedereen vertellen dat het onzuiver was en gemeen was en dat het niet mag en dat hij een pedofiel is of wat dan ook?

Naar mijn mening zeker weten niet, omdat dat jouw visie is, net als met een boek, je schrijft een boek, dat is jouw ervaring, niet die van een ander, hou de conclusies die je over een situatie of bepaald persoon hebt voor jezelf, daar hoef niet de hele wereld van mee te genieten zeg ik altijd....

wat er op die site gebeurd (helaas) is dat de heel wereld mag weten dat Sai baba VOLGENS HUN een pedofiel, bedrieger, oplichter, moordenaar en wat nog niet allemaal meer voor uitspraken zou zijn.

(en dit bekrachtigen ze met beelden foto's en teksten waarbij veelvuldig gebruik gemaakt wordt van in hun voordeel sprekende taal, en geen objectieve taal)

Je mening is best, maar vertel de ervaring, en laat de ander zelf ervaren...daar is neits mis mee, tenslotte zijn we allemaal mensen die alles zelf willen ervaren...Je gaat voor jouzelf net zo lang door tot jijzelf overtuigd bent van wat er hoort uit te komen...
daar kunnen miljarden mensen voor op je in praten, maar je doet niets tot het ondragelijk wordt, en dan tenslotte ook nog zeuren dat het niet eerlijk is dat hun dat overkomt, terwijl ze er heel vaak voor gewaarschuwd zijn, mooi toch!!

Namaste

_________________
It's the choice you make, not the chance you take, that will determine your destiny...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-07-2006, 19:31:25 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-03-2006, 06:08:57
Berichten: 263
Locatie: Almere
Het is wel heel gemakkelijk om op iets of iemand aftegeven. Maar kijk liever naar de bal die je kaatst hij kan harder terug komen dan je zou kunnen verwachten. Dus mijn advies laat het balletje nu maar eens lekker bij het schuurtje liggen. :P :)

Want dit gesprek zou eeuwig kunnen duren. zolang wij nog niet hebben geleerd elkaars waarheden te accepteren.

Aanvullig:

We kunnen ervan uitgaan dat de mensen de bijbel hebben vertaald en misschien ook sommige beeldspraak en of geschriften niet goed vertaald zijn. Iedere geloof heeft een gedeelte uit een heilige geschrift of perkament rol afgehaald wat voor hun geloof of overtuiging het beste uitkwam. en omdat de mens altijd zijn mening wilt opdringen aan een ander dus hem haar niet niet te accepteren om haar geloofs overtuiging.

Dus in mijn ogen is het geloof altijd de oorzaak geweest van alle oorlogen.
Daad= de mense over heersen oorzaak het niet accepteren en elkaar de r uimte geven die men nodig heeft toen heeft de mens de oorlog uitgevonden.

_________________
Ik ben diegene die ik in de loop der tijd ben geworden.
Als men eens wist hoe mooi het is om jezelf teleren kennen zoals je daadwerkelijk bent (AL dat IS) wat er nog in het verschiet ligt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-07-2006, 23:17:13 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-11-2005, 18:59:52
Berichten: 428
Ik geloof niet, ik weet

liefs

_________________
Mijn ergste vijand wens ik het allerbeste toe


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-07-2006, 09:53:37 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2005, 19:44:04
Berichten: 711
Citeer:
Dus in mijn ogen is het geloof altijd de oorzaak geweest van alle oorlogen.

Ik denk niet dat geloven/ religies oorlogen veroorzaken. In mijn ogen is het geloof vaak het excuus dat aangevoert word voor een oorlog.
Hoe mensen geloof/ religie gebruiken, dat is bepalend. oorlog komt niet voort uit een religie, maar uit de mens. (net zoals je met een mes kan bepalen of je er groente mee snijd, of je buurman er mee aanvalt. zo ook met religie, je kan het ZELF op verschillende manieren gebruiken. Gaan we allemaal het mes de schuld geven als jij je buurman doodsteekt? of krijgt degene de schuld die het mes gebruikte? religie is een middel die gebruikt word door mensen.)
Onder het mom geloof word vanalles gedaan, van weeshuizen oprichten tot oorlog voeren. Geloof is vaak de enige reden dat mensen zichzelf toestaan, niet meer voor zichzelf na te denken, niet meer logisch te beredeneren. Dat is de reden dat er zo makkelijk misbruik van gemaakt kan worden door machtswellustige leiders ed. Dit is geen fout van het geloof, maar een fout van de mens zelf.

sorry, heeft niet veel met het topic te maken, maar wilde er even op reageren.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-07-2006, 14:43:04 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-03-2006, 06:08:57
Berichten: 263
Locatie: Almere
Hallo Jedia.

Bedankt voor je aanvulling, Je hebt het iets beter kunnen verwoorden.

En natuurlijk kan de mens bepalen of hij liever zijn Groenten of de Buurman in mootjes hakt
Maar je hebt gelijk dat het geloof altijd als excuse wordt gebruikt.

Maar de mens handeld uiteindelijk zelf door het mes te gebruiken voor goede / Slechte doeleinde.

Met andere woorden de mens heeft altijd de keuze.
Maar is ook verantwoordelijk voor zijn daden.

_________________
Ik ben diegene die ik in de loop der tijd ben geworden.
Als men eens wist hoe mooi het is om jezelf teleren kennen zoals je daadwerkelijk bent (AL dat IS) wat er nog in het verschiet ligt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-07-2006, 18:49:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Jedia schreef:
Citeer:
Dus in mijn ogen is het geloof altijd de oorzaak geweest van alle oorlogen.

Ik denk niet dat geloven/ religies oorlogen veroorzaken. In mijn ogen is het geloof vaak het excuus dat aangevoert word voor een oorlog.
Hoe mensen geloof/ religie gebruiken, dat is bepalend. oorlog komt niet voort uit een religie, maar uit de mens. (net zoals je met een mes kan bepalen of je er groente mee snijd, of je buurman er mee aanvalt. zo ook met religie, je kan het ZELF op verschillende manieren gebruiken. Gaan we allemaal het mes de schuld geven als jij je buurman doodsteekt? of krijgt degene de schuld die het mes gebruikte? religie is een middel die gebruikt word door mensen.)
Onder het mom geloof word vanalles gedaan, van weeshuizen oprichten tot oorlog voeren. Geloof is vaak de enige reden dat mensen zichzelf toestaan, niet meer voor zichzelf na te denken, niet meer logisch te beredeneren. Dat is de reden dat er zo makkelijk misbruik van gemaakt kan worden door machtswellustige leiders ed. Dit is geen fout van het geloof, maar een fout van de mens zelf.

sorry, heeft niet veel met het topic te maken, maar wilde er even op reageren.

Ook al is het off-topic toch ben ik er mee eens!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-08-2006, 12:09:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-08-2006, 00:01:12
Berichten: 35
Locatie: Apeldoorn
Citeer:
We kunnen ervan uitgaan dat de mensen de bijbel hebben vertaald en misschien ook sommige beeldspraak en of geschriften niet goed vertaald zijn. Iedere geloof heeft een gedeelte uit een heilige geschrift of perkament rol afgehaald wat voor hun geloof of overtuiging het beste uitkwam. en omdat de mens altijd zijn mening wilt opdringen aan een ander dus hem haar niet niet te accepteren om haar geloofs overtuiging.


De Bijbel is voor 98,5% tekstueel zuiver. Maar 1,5% riep vragen op, tijdens het kopieeren van de Bijbelse manuscripten. De 1,5% dat vragen oproept, beinvloed geenszins de doctrine van de Christelijke leer. Het Nieuwe Testament heeft over 5000 ondersteunende Griekse manuscripten! Geen enkel historisch geschrift in de hele wereld is zo accuraat als de Bijbel.
Lees bijvoorbeeld maar eens het artikel op: http://www.carm.org/bible.htm


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-08-2006, 12:35:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-08-2006, 22:14:02
Berichten: 1075
Locatie: Enschede
Jeetje.. viel me al eerder op.. Jij kent de bijbel uit je duimpje? Knap! Je lijkt er veel van te weten...

_________________

Grtz ~Liesje~


Doe maar gek...
We doen al normaal genoeg...


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-08-2006, 13:29:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
mennoooow schreef:
Citeer:
We kunnen ervan uitgaan dat de mensen de bijbel hebben vertaald en misschien ook sommige beeldspraak en of geschriften niet goed vertaald zijn. Iedere geloof heeft een gedeelte uit een heilige geschrift of perkament rol afgehaald wat voor hun geloof of overtuiging het beste uitkwam. en omdat de mens altijd zijn mening wilt opdringen aan een ander dus hem haar niet niet te accepteren om haar geloofs overtuiging.


De Bijbel is voor 98,5% tekstueel zuiver. Maar 1,5% riep vragen op, tijdens het kopieeren van de Bijbelse manuscripten. De 1,5% dat vragen oproept, beinvloed geenszins de doctrine van de Christelijke leer. Het Nieuwe Testament heeft over 5000 ondersteunende Griekse manuscripten! Geen enkel historisch geschrift in de hele wereld is zo accuraat als de Bijbel.
Lees bijvoorbeeld maar eens het artikel op: http://www.carm.org/bible.htm


Het nieuwe testament bestaat uit teksten dat het concilie van Nice aanvaard en niet aanvaard heeft. Hierbij zijn een heleboel goede teksten (zoals het evangelie van Thomas) weggelaten. Later werden deze teksten nog als slacht beschouwd en dus verboden op straffe van ketterij. Er wordt ook gezegd dat bepaalde stukken uit de bijbel met opzet veranderd zouden zijn en indien dit het geval is dat 'de nauwkeurige' griekse manuscripten verkeerde informatie bevatten.
Ik heb ooit eens een documentaire gezien, waarin bepaalde onderzoekers via authentieke griekse manuscripten de bijbel wouden onderzoeken. Daarin vonden ze bij het laatste avondmaal een grieks woord dat op 2 manieren vertaald kon worden: in uitleveren of verraden. Er is toch een verschil tussen Judas die Jezus uitlevert of Judas die Jezus verraadt. In het eerste geval zou het gaan tussen een soort afspraak, waarbij Jezus aan Judas vraagt om hem uit te leveren aan de romeinen. In het tweede geval gaat het over Judas die Jezus zonder toestemming uitlevert aan de romeinen. Er is niet zolang geleden het evangelie van Judas opgedoken waarin oa. er staat dat Judas Jezus met de nodige afspraken zou uitgeleverd hebben aan de romeinen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 00:34:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-08-2006, 00:01:12
Berichten: 35
Locatie: Apeldoorn
Citeer:
Het nieuwe testament bestaat uit teksten dat het concilie van Nice aanvaard en niet aanvaard heeft. Hierbij zijn een heleboel goede teksten (zoals het evangelie van Thomas) weggelaten.


Het woord “canon” wordt gebruikt om de boeken te omschrijven die Goddelijk geinspireerd zijn en daarvoor thuishoren in de Bijbel. Het lastige om de Bijbelse canon te bepalen is dat de Bijbel ons geen lijst van boeken geeft die thuishoren in de Bijbel. Het bepalen van de “canon” was een proces dat werd uitgevoerd, eerst door de Joodse rabijnen en geleerden en later door de vroege Christenen. Uiteindelijk was het God die bepaalde welke boeken er in de bijbelse canon thuishoorden. Het was simpelweg een kwestie van God , zijn menselijke volgelingen te overtuigen welke boeken de Bijbel zou moeten bevatten.

Voor het Nieuwe Testament, begon het proces van herkennen en verzamelen van de boeken in de eerste eeuwen van de Christelijke kerk. Al vroeg werden sommige boeken uit het Nieuwe Testament herkent. Zo beschouwde Paulus bijvoorbeeld de geschriften van Lucas als even gezaghebbend als het Oude testament (1 Timothy 5:18; zie ook Deuteronomy 25:4 and Luke 10:7). Petrus herkende bijvoorbeeld Paulus schrijven als een geschrift (2 Peter 3:15-16), en sommige boeken uit het Nieuwe Testament circuleerden tussen de kerken (Colossians 4:16; 1 Thessalonians 5:27).

De kerkraden volgen zo’nzelfde procedure om te bepalen of een NT boek al dan niet geinspireerd zou zijn door de Heilige Geest: 1.Was de auteur een apostel or had hij hecht contact met een apostel? 2. Bevatte het boek samenhang van de Christelijke doctrine? 3. Droeg het boek bewijs van een hoog moraal en spirituele waarden die het werk reflecteerden van de Heilige geest? etc.

Nogmaals, het is belangrijk om te herinneren dat de kerk de canon niet bepaalde! Geen enkele kerkraad maakte de canon uit. Het was God die bepaalde welke boeken er in de Bijbel thuishoorden! Het was simpelweg een kwestie van God om zijn volgelingen te overtuigen van wat Hij al besloten had.

Het evangelie van Thomas is door de kerkvaders universeel herkent als een vervalsing en werd verworpen door het merendeel van de vroegere Christenen.
Het boek was niet geschreven door Jezus’s discipel Thomas, en bevatte tegenstellingen met de rest van het Nieuwe Testament.
Voor meer duidelijkheid waarom het Thomas Evangelie is verworpen als Bijbels Evangelie:
http://www.answers.org/bible/gospelofthomas.html
http://www.gotquestions.org/gospel-of-Thomas.html

Citeer:
Er wordt ook gezegd dat bepaalde stukken uit de bijbel met opzet veranderd zouden zijn en indien dit het geval is dat 'de nauwkeurige' griekse manuscripten verkeerde informatie bevatten.


Er is absoluut geen bewijs dat de bijbel systematisch herzien of veranderd is. Het onbegrensde aantal Bijbelse manuscripten maakt het gemakkelijk elke poging het woord van God te vervalsen te herkennen. Er is geen hoofdzakelijke doctrine van de bijbel die in twijfel wordt getrokken, als resultaat van de kleine verschillen die er bestaan tussen de manuscripten. We kunnen de Bijbel vertrouwen. God heeft zijn woord behoed tegen onopzettelijk falen en de opzettelijke aanvallen van mensen. We kunnen er op vertrouwen dat de Bijbel die we vandaag hebben, dezelfde Bijbel is , die oorspronkelijk is geschreven. De bijbel is het woord van God dat we kunnen vertrouwen!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 10:17:13 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 01-01-2006, 21:54:02
Berichten: 202
Locatie: heesch
Ja je kunt de bijbel zeker vertrouwen die liegt immers niet.
Het is niet meer dan een stuk papier met wat inkt.
Wat er nu gebeurt is het nalopen van vertalingen of het verwoorden van handelingen.
Echter niemand kan hier een duidelijk eerlijk antwoord op geven, de personen in kwestie zijn dood.

WAARIN GELOOF JE NU.
In die bijbel
Of geloof je om wat er in de opening van dit topic is geschreven.
Je aanbid namelijk een stuk papier met diverse waarheden.

In het thomas evangelie word de jesus figuur toch meer vertaald als een medium.
Terwijl ik als medium door de kerk als als een satan wordt gezien.
Terwijl anders geaarden door dat geloof en meerdere ook worden veroordeeld.
De hoeren van babylon worden veroordeeld.
Terwijl sexcualiteit een natuurlijk gegeven is wat zowel door mens en dier wordt gebezigt in alle vormen.
Klopt als mens moet je daar boven staan, jezelf niet verlagen tot dierlijk gedrag.
Maar het stuifmeel van de bloemen komt op het mannelijke en het vrouwlijke terecht.
Dus het is niet enkel lust maar funcioneel, een gegeven wat er is.

Diezelfde bijbel wordt heden ten dage nog gebruikt door amerikaanse presidenten.
Met de hand op de bijbel en vertrouwend op god.
Worden er oorlogen goedgekeurd om de prijs van de olie in de hand te houden.
En die olie wordt ook gebruikt om inkt te maken, waarmee de bijbel is gedrukt.

En dan praat ik nog maar niet over het geven dat een paar jaar terug hier in nederland sexcuele delicten door vertegenwoordigers van de kerk als een verzekeringskwestie werden gezien.

Je zou eens moeten kijken bij dementerende nonnen en paters,
dan komt het menselijke duidelijk te voorschein.

Geloven omdat je wil geloven, omdat het jouw waarheid is,
echter je bent niets eens eerlijk tegen jezelf, omdat je geen enkel bewijs hebt.
Je gelooft wat door mensen wordt verteld of vertaald.

groeten tonnie


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl