Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:48:45

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09-08-2006, 12:49:50 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Tonnie stelt een interessante vraag:

"Waarin geloof je nu?"

Ga voor jezelf na of bepaalde teksten uit waarvandaan dan ook je bevallen. Herken waarom ze wel of niet bevallen.

Dit geldt voor elke zin in de bijbel dus........

Om er eentje te noemen, die in kerken gezongen word (weet niet of die zo letterlijk in de bijbel staat overigens).

"Wij zijn allen zondaars en bidden tot U voor verlossing".

Ga na voor jezelf of je het hiermee eens bent.

Stel jezelf de volgende vragen:
Waarom zouden we zondaars zijn? Waardoor dan precies?
Wie is die U eigenlijk?
Waar bidden we eigenlijk voor? Wat houd die verlossing in dan?

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-10-2006, 14:18:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-08-2006, 00:01:12
Berichten: 35
Locatie: Apeldoorn
Ik geloof in de God van de Bijbel. Ik geloof dat de Bijbel het Woord van God is. Ik geloof dat Jezus de Zoon van God is, die naar de aarde is gekomen om voor mijn zonden gekruizigd te worden. Ik geloof dat de God van Israël de enige échte God is en dat iedereen die in hem geloofd het eeuwige leven zal krijgen!

_________________
"All that we call human history--money, poverty, ambition, war, prostitution, classes, empires, slavery--[is] the long terrible story of man trying to find something other than God which will make him happy."


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-10-2006, 23:40:56 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-11-2005, 18:59:52
Berichten: 428
Ik ben eeuwig net als jij net als "god" alleen zijn we ons daar wel bewust van ? er bestaat geen 1 god die juist is want elk volk heeft een god .En voor elk volk bestaat niet de zelfde god , dus wie heeft gelijk ? want is een ander die net zo hard roept dat het zijn god is die de juiste is anders als jouw ?

_________________
Mijn ergste vijand wens ik het allerbeste toe


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-10-2006, 15:28:11 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Kijk, ik geloof niet zozeer in zonden van de mens in het NU.
Er is aan mij een keer op straat gevraagd of ik perfect was. Ik dacht even na. Ik voelde het standpunt al aan van de ander maar antwoorde toch gewoon volmondig "ja".
Als antwoord kreeg ik of ik in het verleden dan niet eens gelogen had of stiekem en keer iets gejat had van mijn ouders bijvoorbeeld.

En hierin schuilde dus het meningsverschil met die persoon en ik vraag me het volgende dan af.
Wat is het standpunt van de bijbel (of van de personen die hierin geloven):
Dat we per definitie zondig zijn vanaf onze geboorte? Zo ja, waarom dan?
Dat iedereen ooit wel eens een keer zondig is geweest en daarom per definitie vanaf dat moment zondig is en altijd zal blijven?
Kun je dan wel verlost worden van je zonden als mens hier op aarde?
En zo ja, wat vind je daar dan van?

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-11-2006, 15:54:38 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
AVATAR schreef:
Ik ben eeuwig net als jij net als "god" alleen zijn we ons daar wel bewust van ? er bestaat geen 1 god die juist is want elk volk heeft een god .En voor elk volk bestaat niet de zelfde god , dus wie heeft gelijk ? want is een ander die net zo hard roept dat het zijn god is die de juiste is anders als jouw ?

Voor elk volk bestaat wel dezelfde god. Het grootste probleem hieromheen vormen meestal de monotheistische godsdiensten (Islam, Jodendom, Christendom, etc.), maar Jezus en Mohammed (vrede zij met hen) erkende allebei dat men dezelfde god aanbeden.
Waar het essentiele verschil ligt is daar waar je de kennis die je hebt van god gaat interpreteren om zo tot een concrete leefwijze te komen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-11-2006, 13:21:30 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-10-2006, 00:17:58
Berichten: 79
Uiteindelijk maakt het niets uit waar je in gelooft of juist niet gelooft. Zolang je maar constructief bezig bent is het goed.

_________________
Zoals de waarheid aan het licht komt kaatst de spiegel hem terug.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 08-11-2006, 23:47:14 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-11-2005, 18:59:52
Berichten: 428
flowwhenyouknow schreef:
AVATAR schreef:
Ik ben eeuwig net als jij net als "god" alleen zijn we ons daar wel bewust van ? er bestaat geen 1 god die juist is want elk volk heeft een god .En voor elk volk bestaat niet de zelfde god , dus wie heeft gelijk ? want is een ander die net zo hard roept dat het zijn god is die de juiste is anders als jouw ?

Voor elk volk bestaat wel dezelfde god. Het grootste probleem hieromheen vormen meestal de monotheistische godsdiensten (Islam, Jodendom, Christendom, etc.), maar Jezus en Mohammed (vrede zij met hen) erkende allebei dat men dezelfde god aanbeden.
Waar het essentiele verschil ligt is daar waar je de kennis die je hebt van god gaat interpreteren om zo tot een concrete leefwijze te komen.


en dat probeer ik hem intelaten zien ;)

_________________
Mijn ergste vijand wens ik het allerbeste toe


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-02-2007, 11:23:37 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-02-2007, 10:32:25
Berichten: 1
Ook voor jou Pat geldt, pas op met wat je schrijft, ik citeer uit jouw berichtgeving op dit forum cursief:

...dus heb nogal mn twijfels bij deze leedvermakende mensen als ik het zo mag noemen...

Leedvermakende mensen ? Is dat wat je van deze site http://www.exbaba.nl geleerd hebt ? Dan heb je er niets van begrepen, en wek je hier een onterechte beschuldiging op !

...zou graag zien dat de makers van deze site en Sai- baba, met deze papieren, in het bijzijn van alle pers, deze fotos en alle andere informatie met elkaar een gesprek zullen voeren eerlijkheid duurt het langst!...

Het is je waarschijnlijk niet bekend dat Sai Baba deze pijnlijke waarheden over zijn gedrag al vanaf het begin van tafel heeft geveegd met een 'je kunt niet discussieren met God!' Met deze volgens ons volkomen belachelijke stelling sluit hij bij voorbaat alle deuren naar een discussie volledig af.

...wat er op die site gebeurd (helaas) is dat de heel wereld mag weten dat Sai baba VOLGENS HUN een pedofiel, bedrieger, oplichter, moordenaar en wat nog niet allemaal meer voor uitspraken zou zijn.

(en dit bekrachtigen ze met beelden foto's en teksten waarbij veelvuldig gebruik gemaakt wordt van in hun voordeel sprekende taal, en geen objectieve taal)...


Iedereen moet weten dat Sathya Sai Baba een bedrieger is, en niet 'zou zijn', de getuigenissen op http://www.exbaba.nl spreken niet van vermoedens maar van tastbare feiten.

Hij is een bedrieger, de films laten dat duidelijk zien en hij is een oplichter omdat hij doet alsof hij goud uit zijn lichaam kan halen, en dit houdt hij vol zelfs nadat op een van de films duidelijk te zien is hoe er alleen maar spuug uit zijn mond komt:

http://home.hetnet.nl/~vid.eos/videos/cheating_baba14.wmv

in plaats van een lingam zoals hij het aanwezige publiek enige seconden later wil laten geloven nadat hij deze uit zijn witte doek heeft gepakt.

Deze actie is nog duidelijker te zien, omdat wij van het moment supreme fotografisch beeld hebben vastgelegd, waarop duidelijk is te zien dat er geen goud uit zijn mond komt, maar speeksel.

http://home.hetnet.nl/~ex_baba/engels/articles/lingam.html

Tenslotte hebben wij nooit geschreven dat Sai Baba een moordenaar is; dat maak jij er van.

Toen hem gevraagd werd wat ze (de politie) met de in zijn slaapkamer opgesloten indringers (zijn eigen in opstand gekomen devotees) op zes juni 1993 (van wie gezegd moet worden dat zij met messen gewapend waren en even te voren op weg naar de slaapkamer een devotee hadden doodgestoken) antwoordde hij: "Het maakt me niet uit wat je met hen doet!" In zoverre heeft hij de hand gehad aan de executie van zijn belagers, daarmee hij heeft zich niet eens als een barmhartig mens opgesteld, laat staan als een God, maar wij schreven niet dat hij zelf mensen heeft omgebracht.

Pas dus op met wat je schrijft Pat, zo wek je onterechte indrukken op dit forum die volgens mij jouw zoektocht naar de waarheid niet dienen, of wel?

Reinier van der Sandt

Maker van http://www.exbaba.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-02-2007, 18:00:13 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Waar ik nu benieuwd naar ben Reinier is of jij geloofd dat wat Sai Baba denkt te kunnen ook daadwerkelijk door iedereen gedaan kan worden of dat dit helemaal niet mogelijk is.

Ik denk het eerste en of Sai Baba nu wel of niet soms net doet alsof maakt voor mij eerlijk gezegd niet uit. Ik bedoel ga er maar aan staan. Honderden mensen die iets willen zien en dan lukt het gewoon niet (op dat moment niet zo geconcentreerd misschien).

Ik vind het bewijs dat Sai Baba op bepaalde momenten net deed alsof niet een bewijs dat hij het helemaal nooit op geen enkel moment heeft gekund.

Nou ja, en los daarvan. Al zou het helemaal nep zijn, dan geeft het voor mij nog steeds weer dat het wel mogelijk is voor iedereen om zoiets te doen. Net zoals wat illusionisten uitbeelden voor ons (onze drang om dat te kunnen. Of tenminste mijn drang; ik kan niet voor anderen spreken natuurlijk).

De vraag is alleen hoe en tja dan kom je weer terecht bij bepaalde overtuigingen die dit inderdaad niet mogelijk maken. Dat is een kwestie van herkennen welke en deze niet meer versterken (zoals je misschien nu wel doet, zonder dat je het weet).
Hoe kun je er nu bijvoorbeeld zeker van zijn dat iets zomaar laten verschijnen absoluut niet mogelijk is? Wie heeft je dat verteld? Ontdek jezelf en ontdek je mogelijkheden zou ik zeggen. En ddat het op dit moment geen gemeengoed is, wil niet zeggen dat het dat nooit geweest is of nooit zal kunnen worden (als je dat wel geloofd versterk je sowieso de overtuiging dat het nooit kan).

Wat ook nog kan is dat je iets creeert (een stoel bijv) terwijl anderen die niet zien. Of dat je vliegt en staat tegelijk (jij vliegt terwijl anderen je zien staan). Uiteindelijk helpt de gedachte om het zelf te willen ervaren ipv om het aan anderen te willen laten zien eerder bij het realiseren ervan voor jezelf (lijkt mij). Hoe dat dan gaat in communicatie met anderen (zie jij die stoel?, nee) is weer een ander verhaal (kwestie van afstemmen denk ik).
Na ja, we filosoferen er wat op los (niets staat vast wat dat betreft).

Groet, Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-02-2007, 18:33:34 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
De vraag is: "Waarom willen Reneir en anderen zo graag dat mensen zich afkeren van Sai Baba?"

Leef in Liefde,

edger

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-02-2007, 18:35:59 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
foutje

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl