Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:52:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: geloof
BerichtGeplaatst: 25-09-2006, 08:03:48 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Veel geloven lijken in die zin inderdaad op elkaar. Maargoed, ik zou ook maar twee manieren kunnen bedenken om het woord te verspreiden. Geschriften en mond-op-mond. Dit zijn dan ook de meest reguliere methodes.
Daarnaast kan je wat betreft godsdienst ook nog een groot verschil maken tussen de polytheistische (meer dan 1 god) en monotheistische (1 god) godsdiensten. Monotheistische (Christendom, Islam, Jodendom) zijn vaak hierarchisch, en polytheistische (Hindoeisme, Boeddhisme, Taoisme) meer cyclisch beredeneerd.

Wanneer je het oppervlakkig bekijkt zullen ze misschien in wezen op elkaar lijken, maar wanneer jij je erin verdiept, dan verschillen ze toch duidelijk van elkaar.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: geloof
BerichtGeplaatst: 26-09-2006, 19:18:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-06-2005, 10:09:18
Berichten: 1037
Locatie: Roeselare
Ik heb ooit eens gelezen dat alle geloven stukjes zijn van 1 grotere puzzel.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: geloof
BerichtGeplaatst: 12-10-2006, 13:09:13 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-10-2006, 14:53:32
Berichten: 829
Locatie: enschede
ik zie geloven vaak als sektes
( heb er niets op tegen verder hoor, zolang mensen zich er goed bij voelen en zichzelf er in kunnen vinden )

er zullen vast verschillen zijn wat betreft de verschillende geloofssoorten maar ik ben toch van mening dat alle geloven eigenlijk op het zelfde neerkomen
er is een energie die men god of allah ea noemen, en er zijn mensen die daar over hebben verteld en geschreven, regels hebben bedacht die hun ook goed uitkwamen en er zijn vervolgens volgelingen die zich daar in kunnen vinden

ik vind het erg boeiend om te luisteren naar diverse mensen met een ander geloof, wil er graag over praten en van leren, maar behoud wel mijn eigen geloof, die verders geheel zonder regels is als alleen het uitdragen van onvoorwaardelijke liefde, begrip, respect en openheid

_________________
Een probleem is pas een probleem zodra je ergens een probleem van maakt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: geloof
BerichtGeplaatst: 12-10-2006, 15:37:53 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
carlo schreef:
ik vind het erg boeiend om te luisteren naar diverse mensen met een ander geloof, wil er graag over praten en van leren, maar behoud wel mijn eigen geloof, die verders geheel zonder regels is als alleen het uitdragen van onvoorwaardelijke liefde, begrip, respect en openheid

Hoe wil je die aspecten dan overdragen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: geloof
BerichtGeplaatst: 12-10-2006, 15:52:57 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-10-2006, 14:53:32
Berichten: 829
Locatie: enschede
mezelf zijn en open naar anderen zijn , zeggen wat ik vind maar tevens wel een ander in zijn of haar waarde laten

tot nu toe kom ik gelukkig veel mensen tegen waarmee ik fijn over diverse geloven kan praten
gesprekken zijn heel open

_________________
Een probleem is pas een probleem zodra je ergens een probleem van maakt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: geloof
BerichtGeplaatst: 25-10-2006, 14:01:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-08-2006, 00:01:12
Berichten: 35
Locatie: Apeldoorn
Citeer:
er zullen vast verschillen zijn wat betreft de verschillende geloofssoorten maar ik ben toch van mening dat alle geloven eigenlijk op het zelfde neerkomen


Het boedisme leert ons dat er geen persoonlijke God is en dat iedereen zelf goddelijk kan worden. De Islam leert dat Jezus alleen een profeet was en dat Hij niet de énige weg tot God is. Het Christelijk geloof leert ons dat Jezus de Zoon van God is. God is een persoonlijke God en de énige ware God! De andere levenswijzen zijn volgens het Christendom dwaalleren. Niet alle geloven komen eigenlijk op hetzelfde neer; ze spreken elkaar juist tegen!!

Johannes 14:6
"Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij. "

_________________
"All that we call human history--money, poverty, ambition, war, prostitution, classes, empires, slavery--[is] the long terrible story of man trying to find something other than God which will make him happy."


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl