Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 19-04-2024, 12:35:57

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: stigmata
BerichtGeplaatst: 15-03-2008, 23:39:49 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
google maar eens naar de heilig verklaarde Padre Pio!

gr brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stigmata
BerichtGeplaatst: 31-03-2008, 11:15:11 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Ik had laatst het idee dat ik de kruisiging van Jezus Christus herleefde. Ik voelde een sterke energetische lading in de 'pijnpunten', maar ik voelde geen pijn. Dat was wel een aparte ervaring, maar ik wist niet zo goed wat ik ervan moest denken..

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stigmata
BerichtGeplaatst: 09-05-2008, 22:37:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-02-2007, 20:53:10
Berichten: 74
Was pas op discovery hele interressante documantaire over.
Het lijkt mij een eer om de pijn van Jezus te mogen delen om zo de zonde van alle mensen op je te nemen.
Wel raar is dat:

Een stigma op de palmen komt terwijl Jezus als hij al met spijkers is geslagen (of het evangelie van Thomas, Johannus liegt) dit destijds door het botje op je pols gebeurdde anders zak je naar beneden probeer maar eens.
Grapje doet pijn. Nee dat is iest apparts en ik denk daarom dat iconologie, symboliek en kunst in verband staan met god of andersom. Heeft iemand daar al een eens ooit over nagedacht.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stigmata
BerichtGeplaatst: 10-05-2008, 09:50:00 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2007, 14:29:26
Berichten: 227
Locatie: Maarssen
Citeer:
Nee dat is iest apparts en ik denk daarom dat iconologie, symboliek en kunst in verband staan met god of andersom. Heeft iemand daar al een eens ooit over nagedacht.

Dit lezend is het eerste wat bij mij opkomt Martin Heidegger: oorsprong van het kunstwerk. Hierin gaat hij niet zo zeer om met kunst en god, maar beschrijft hij hoe kunst de waarheid vormt en de geschiedenis schrijft.

voor meer over betekenisgeving en symboliek zie ook semiotiek van ferdinand de saussure of umberto eco.

voor mij persoonlijk denk ik dat symboliek en kunst wel iets van het goddelijke kunnen representeren, maar dat wil nog niet zeggen dat god in verband staat met het kunstwerk.

vr.gr.
Visje

_________________
A thing of beauty is a joy forever.

-- J.K. --


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stigmata
BerichtGeplaatst: 14-05-2008, 15:30:16 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
pinkeltjepuk schreef:
Was pas op discovery hele interressante documantaire over.
Het lijkt mij een eer om de pijn van Jezus te mogen delen om zo de zonde van alle mensen op je te nemen.


Sinds wanneer ben jij verantwoordelijk voor de zonde van alle mensen? En wie bepaalt wat zonde is? Zondig waar aan? Ik denk niet dat iemand zondig kan zijn. Het is schitterend dat iedereen zijn beslissingen kan nemen. Of dat in lijn is met een geschrift maakt geen klap uit. Laat staan dat ik daar pijn van zou moeten dragen...

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stigmata
BerichtGeplaatst: 14-05-2008, 18:47:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-02-2007, 20:53:10
Berichten: 74
Stefke ik geloof wel dat god bepaalde dingen beoordeeld.
Dat dat buiten het geschrift gaat en jou dat niet interresseerd is misschien omdat je een humanist bent.
Of een (woord kwijt) iemand die niet gelooft dat god bestaat is een...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: stigmata
BerichtGeplaatst: 14-05-2008, 20:44:11 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
...Atheist

Ja dat klopt dat ik dat ben. Het is echter niet zo dat het mij niet interesseert, het boeit me juist heel erg. Daardoor ben ik op zoek gegaan en atheist geworden. Ik zou het geweldig vinden om daar met je over te praten, maar dan gaan we offtopic. Wellicht een andere keer? :o

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl