Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 12:18:41

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 22-04-2007, 18:51:05 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-06-2006, 18:11:00
Berichten: 71
Locatie: Hilversum
flowwhenyouknow schreef:

Naar mijn mening stimuleer je als vrouw de scheiding daartussen als je je kleedt zoals in onze maatschappij normaal is.
Mijns inziens stel je daarbij de verleiding en dus het seksuele aspect centraal. Dat is eigenlijk heel mannelijk en je graaft dus een kuil voor jezelf.

Ben ik nou echt de enige die dat vind? :lol:


Misschien heb ik het niet in die woorden geformuleerd maar ben het wel degelijk met je eens!

_________________
De waarheid vind je alleen in jezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 23-04-2007, 11:24:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-04-2007, 23:29:52
Berichten: 10
Locatie: Amsterdam
flowwhenyouknow schreef:
Naar mijn mening stimuleer je als vrouw de scheiding daartussen als je je kleedt zoals in onze maatschappij normaal is.
Mijns inziens stel je daarbij de verleiding en dus het seksuele aspect centraal. Dat is eigenlijk heel mannelijk en je graaft dus een kuil voor jezelf.

Ben ik nou echt de enige die dat vind? :lol:


Ik ben het hier wel mee eens. Vrouwen houden het op deze manier in stand door zich te profileren als prooien, en mannen als jagers.

_________________
She's a knock out,but beauty is so overrated.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 23-04-2007, 14:07:23 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Wandering schreef:
Ik ben het hier wel mee eens. Vrouwen houden het op deze manier in stand door zich te profileren als prooien, en mannen als jagers.

Ik zie het juist meer als dat vrouwen zich ook profileren als jagers. Het lijkt wel een soort van machtstrijd te worden. Kijk maar naar de Pussycat dolls bijvoorbeeld. Wat een dozen zijn dat... :(

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 23-04-2007, 14:33:21 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
flowwhenyouknow schreef:
Wandering schreef:
Ik ben het hier wel mee eens. Vrouwen houden het op deze manier in stand door zich te profileren als prooien, en mannen als jagers.

Ik zie het juist meer als dat vrouwen zich ook profileren als jagers. Het lijkt wel een soort van machtstrijd te worden. Kijk maar naar de Pussycat dolls bijvoorbeeld. Wat een dozen zijn dat... :(

Sex sells... Daarom doen ze het waarschijnlijk..

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 23-04-2007, 14:39:58 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-04-2007, 23:29:52
Berichten: 10
Locatie: Amsterdam
(Sommige) vrouwen gedragen zich op die manier, omdat ze daarmee de aandacht van mannen trekken. Maar mannen gaan daar juist op in.
Als je kijkt naar de 'hiphop cultuur' die is bedacht,ontstaan door mannen en dus ook hoe die vrouwen geportretteerd worden in die clips
Er vindt inderaad wel een verschuiving plaats, die vind ik wel positief.

_________________
She's a knock out,but beauty is so overrated.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 08-05-2007, 21:54:51 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-12-2006, 22:19:06
Berichten: 48
Locatie: Houten
Is wel een leuk onderwerp....

Mijn mening is dat seksualiteit gemaakt is om het goddelijke te bereiken..
Wij zijn geschapen door god naar zijn evenbeeld. Als wij zijn geschapen naar gods evenbeeld zijn wij ook scheppers. Seks op de hoogste spirituele vorm is het scheppen van leven..........

Wij op aarde leven in de polariteit dus we moeten eerst het ene mee maken om het andere te onderkennen. Dus sommige mensen zijn moeilijker met sex gebied dan anderen. Er heeft ook tuurlijk een gedeelte 2e chakra meet te maken en/of die wel/niet in balans is... Maar daar kan je wel een heel boek werk over schrijven.

Vaak als mensen teveel seksualiteit uiten naar anderen. Heeft dat te maken met een niet goed werken 2e chakra. 2 chakra is water en water is stromen... Soms stroomt het water te veel...... En soms staat het water stil.....

Maar Seks beleven met een open hartsverbinding (3e dantién) is echt geweldig...

En als we veel seks willen dan creeër je dat toch?
Liefs!!
:wink:

_________________
See it.. Feel it... Embrace It... And let it go...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 08-05-2007, 22:20:06 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Marcel houdt jij je bezig met tantra? Zo niet, dan ik je dat ten zeerste aanraden. Je verhaal komt haast volledig overeen met de grondbeginselen daarvan.
Een open hart verbinding is mooi btw, maar een verbinding met de alle chakra's van basis tot kruin is toch wel subliem!

Groet,

Lucas

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 08-05-2007, 23:05:42 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-10-2006, 09:52:29
Berichten: 10
Locatie: Alphen aan den Rijn
Aangezien onze cultuur al tienduizend jaar uit balans is sinds we zijn overgestapt van het bewust leven in stamverband als jagers en verzamelaars naar een hiearchiesch systeem met rangen en standen, vind ik dat alle aandacht moet gaan naar het afwerpen van denkbeeldig statussen en indentiteiten die zijn aangeleerd door onze huidige hiearchische maatschappij.

Als je spiritueel bewust bent en je heer en meester bent over je eigen gedachte en gevoelens, en bewust kunt kiezen om met jou handelen het leven te eren en te leven, krijgt sexualiteit automatisch een plaats waar het in jou leven op dat moment thuishoort.
Net als al je andere behoefte.

je moet daarvoor wel beseffen dat alles wat je doet en denkt voortkomt uit een verlangen. Ik streef daarom persoonlijk naar een totaal bewust handelen zonder automatisme zodat de voorheen onbewuste handelingen die slechts een gemaskeerde behoefte waren nu worden blootgelegd en bewust vervult kunnen worden.

dit is puur kijk op verlangens en spriritualiteit, en mijn streven. maar vaak komt er nog weinig van terecht :roll:, omdat deze huidige maatschappij voor mij nog steeds een jungle is waarin ik makkelijk verdwaalt raak..

_________________
De aap, de banaan, de schil, de aardkorst, een broodkorst, boter, geel, stro, een paard, in gallop, ogen, mooi, blauw, papier, een boom, groen, gras, zon, hitte, vuur, hout, een vlot, de zee, de zon, licht, blablabla


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 08-05-2007, 23:13:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 14-10-2006, 09:52:29
Berichten: 10
Locatie: Alphen aan den Rijn
Wandering schreef:
(Sommige) vrouwen gedragen zich op die manier, omdat ze daarmee de aandacht van mannen trekken. Maar mannen gaan daar juist op in.
Als je kijkt naar de 'hiphop cultuur' die is bedacht,ontstaan door mannen en dus ook hoe die vrouwen geportretteerd worden in die clips
Er vindt inderaad wel een verschuiving plaats, die vind ik wel positief.


weer een verschuiving!

het moet niet van links naar rechts gaan, maar in balans komen!

Het zou zo fijn zijn als mensen beseffen dat dominantie op welke manier dan ook ons alleen maar tegenhoud in onze evolutie.
Dominantie is overal, we groeien er mee op, en de meeste mensen denken dat dominantie noodzakelijk goed is om te kunnen overleven.

zolang mensen geobsedeert door macht blijven zal ons collectief bewustzijn gestoord blijven.

_________________
De aap, de banaan, de schil, de aardkorst, een broodkorst, boter, geel, stro, een paard, in gallop, ogen, mooi, blauw, papier, een boom, groen, gras, zon, hitte, vuur, hout, een vlot, de zee, de zon, licht, blablabla


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 23-05-2007, 19:38:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-06-2006, 18:11:00
Berichten: 71
Locatie: Hilversum
Ik wil er iets nieuws aan toevoegen.
Tot nu toe gaat het over kleding in het algemeen.

Zullen we wat uitgebreider ingaan op badkleding en voors en tegens van naaktstranden enzo?

Pesoonlijk vind ik, als je graag naakt rondhuppeld buiten dan moet je naar een nudistencamping gaan.
Naaktstranden vind ik persoonlijk niet helemaal kunnen, hoewel je er natuurlijk ook gewoon weg kunt blijven! Ik vind ze niet kunnen als mensen er met hun kinderen heengaan, zeker als die net beginnen te puberen.

Over badkleding, daarvan vind ik dat ze goed moeten zitten bij jezelf, geen last van je rug/nek hebben, een leuke kleur en vooral dat niet je borsten eruit hangen enzo. Dus eingelijk zoals mijn mening is over kleding in het algemeen.

Ben zeer benieuwd naar andere meningen over badkleding en naaktstranden

_________________
De waarheid vind je alleen in jezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 24-05-2007, 09:41:26 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
celestine schreef:
Pesoonlijk vind ik, als je graag naakt rondhuppeld buiten dan moet je naar een nudistencamping gaan.
Naaktstranden vind ik persoonlijk niet helemaal kunnen, hoewel je er natuurlijk ook gewoon weg kunt blijven! Ik vind ze niet kunnen als mensen er met hun kinderen heengaan, zeker als die net beginnen te puberen.

Probeer het eens uit zou ik zeggen en je zal weten hoe het is :lol:

Ik moet altijd zo lachen als mensen naakt zijn gelijk met seks associeren, omdat ze dat gewend zijn.
Ik ben zelf tot mijn 12e naar naturistencampings geweest. Daar komen ook veel hippies en spirituele mensen enzo. Daarnaast ook van die mensen die egaal bruin willen worden, maar geen perverse types ofzo.
Op naaktstranden is dat misschien wel iets anders, omdat dat veel openbaarder is. Ik houd daar dan ook niet zo van. Ik denk dat daar vooral van die zonnebank types komen :P

Als je allebei naakt bent is dat heel confronterend in het begin, maar het geeft je echt een vrij gevoel. Ook grappig om iedereen te zien hoe ze werkelijk zijn.
Seksuele gevoelens of gedachtes worden veelal opgewekt omdat je kleding aan hebt, niet omdat je naakt bent :)

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 29-05-2007, 14:50:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-04-2007, 23:29:52
Berichten: 10
Locatie: Amsterdam
Citeer:
Over badkleding, daarvan vind ik dat ze goed moeten zitten bij jezelf, geen last van je rug/nek hebben, een leuke kleur en vooral dat niet je borsten eruit hangen enzo. Dus eingelijk zoals mijn mening is over kleding in het algemeen.


Begin anders even een nieuw topic

_________________
She's a knock out,but beauty is so overrated.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 02-06-2007, 11:18:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-02-2007, 11:11:06
Berichten: 17
Citeer:
Als je allebei naakt bent is dat heel confronterend in het begin, maar het geeft je echt een vrij gevoel. Ook grappig om iedereen te zien hoe ze werkelijk zijn.
Seksuele gevoelens of gedachtes worden veelal opgewekt omdat je kleding aan hebt, niet omdat je naakt bent




Ik ben een tijdje terug voor het eerst een sauna in geweest. Was even wennen om helemaal naakt tussen vreemde mensen te zijn. Maar op dat moment is wel iedereen gelijk. Niemand kan zich onderscheiden a.d.h.v. kleding. Ik denk ook dat dit een van de redenen is dat je je helemaal vrij voelt. Wat de sexuele gevoelens betreft, deze heb je inderdaad niet als je mensen helemaal naakt ziet. De kleding maakt de mens sexy!! :D

_________________
http://geldmachine.250free.com


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 13-07-2007, 18:35:15 
Ik heb even gekeken naar de reactie's en moet nu echt even mn woordje kwijt hier.

Sex is in mijn ogen totaal niet slecht. Het is niet nutteloos, niet materialistisch , maar ik kan er wel makkelijk zonder. Nouja, ligt eraan op wat voor manier je ernaar kijkt! Sex, is dat sex zoals t ontmaagden etc of is dat een simpele aanraking, die niet zo simpel meer is door het gevoel dat je ervan krijgt als je geliefde je aanraakt?

Sex is naar mijn id een raar onderwerp. Mensen denken er allemaal zo anders over! Ik zal mijn id erover ff vertellen hier. Dus zoals ik t zie!!!

Je kunt het zien als een verbinding, maar ook als een los iets. In mijn leven is het een extraatje. Het brengt mij en mn lief dichter bij elkaar. Het is een moment van elkaar het beste geven. Niets raars en ook totaal geen taboe. Kama Sutra is een van de onderwerpen in mijn leven.

Als je een boek leest over kama sutra, lees je ook dat het alleen gaat om het uit eindelijke doel. Namelijk elkaar happy maken. Een worden en the feeling delen.

Sex heb ik alleen met mijn lief en ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit een one night stand zou hebben. Past niet bij mij, tenzij ik zo mocht veranderen...maar dan gaat er wel iets totaal mis.
Ik vind t gewoon fijn om alleen al bij hem te zijn. Zijn arm om me heen, z'n hand die de mijne vast houd. Dat zijn al dingen waar ik onwijs happy van word. Ik weet niet of je dat als sex kan zien. Zoenen zeker wel. (vind ik) De beste zoen, de lekkerste zoen is beter dan sex! Daar word ik veel happier van. :) Dan heb je t gevoel dat je gaat vliegen, 'n that's it ;) pour moi :D ^^

zo mijn zegje....trouwens, dit is persoonlijk hoor :D niet voor iedereen hahahahaha..:D...maar goed ook hahahahaha :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: seksualiteit & spiritualiteit
BerichtGeplaatst: 16-07-2007, 11:25:23 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
Ik zie seks als 1 worden met me vriend, omdat er zoveel liefde vrij komt. Persoonlijk hou ik erg veel van seks, maar ik kan me niet voorstellen er van te genieten met iemand van wie je niet houdt.
Daarom beschrijf ik het voor me zelf beter als ik de liefde bedrijven zeg ipv seks :P
seks is voor mij liefdevolle energie delen met je partner, op intieme manier.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl