Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 15:36:00

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 19:42:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-08-2008, 19:27:14
Berichten: 61
Oke, wat je theorie noemt.
Maar Jezus wordt nergens zoveel beschreven als in de Bijbel.
Voor diegene die dan in de Bijbel geloven, zoals katholieken, moeten dan de waarheid onder ogen zien, Jezus is God.
Bewijzen uit het Oude Testament: Jesaja 9:5/6

5 Een kind is ons geboren,
een zoon is ons gegeven;
de heerschappij rust op zijn schouders.
Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman,
Goddelijke held, Eeuwige vader, Vredevorst.
6 Groot is zijn heerschappij,
aan de vrede zal geen einde komen.
Davids troon en rijk zijn erop gebouwd,
ze staan vast, in recht en gerechtigheid,
van nu tot in eeuwigheid.
Daarvoor zal hij zich beijveren,
de HEER van de hemelse machten.

Waarom heb ik deze tekst uit het Oude Testament?
Omdat men zegt dat het Nieuwe Testament bewerkt is, ook al is dat niet zo, hierboven het bewijs uit het Oude Testament, Jezus is God. Amen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 20:12:40 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
x0nad schreef:
Oke, wat je theorie noemt.
Maar Jezus wordt nergens zoveel beschreven als in de Bijbel.
Voor diegene die dan in de Bijbel geloven, zoals katholieken, moeten dan de waarheid onder ogen zien, Jezus is God.
Bewijzen uit het Oude Testament: Jesaja 9:5/6

5 Een kind is ons geboren,
een zoon is ons gegeven;
de heerschappij rust op zijn schouders.
Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman,
Goddelijke held, Eeuwige vader, Vredevorst.
6 Groot is zijn heerschappij,
aan de vrede zal geen einde komen.
Davids troon en rijk zijn erop gebouwd,
ze staan vast, in recht en gerechtigheid,
van nu tot in eeuwigheid.
Daarvoor zal hij zich beijveren,
de HEER van de hemelse machten.

Waarom heb ik deze tekst uit het Oude Testament?
Omdat men zegt dat het Nieuwe Testament bewerkt is, ook al is dat niet zo, hierboven het bewijs uit het Oude Testament, Jezus is God. Amen.



x0nad, geloof is geen kwestie van losse bewijzen. Niemand kan bewijzen of God wel of niet een Zoon heeft. Het heet niet voor niets geloven! Alleen door het zelf te geloven en een bepaalde waarde aan informatie te geven kan je achter een bepaalde overtuiging staan. Het is niet zoals dat je met wiskunde een bewijs levert en dat je dan meteen aan neemt dat iets zo is. Ieder mens hecht verschillende waardes aan informatie(bewijzen), wat jij als een bewijs ziet kunnen andere zien als iets dat totaal niet relevant is.

Zoals in Hebreeen staat: 1 Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.

Het geloof bewijst dus voor mensen die het geloof hebben de zaken die niet te zien zijn en probeert een onderbouwing te geven aan dingen die men hoopt! Maar daar zit wel een voorwaarde aan! De persoon in kwestie moet wel zelf het geloof hebben. Immes een ongelovige zal het geloof niet kunnen aanhalen om iets te bewijzen wat hij toch niet geloofd.

Ik ben van mening dat je niet kan bewijzen dat God bestaat dat Jezus de zoon van God is of dat de bijbel waar is. Het enige wat je kan doen is aannemen en geloven dat het zo is. Er kan nu geen zekerheid worden gegeven over of het echt waar is of niet. Dan zou het hele idee van geloven ook niet meer bestaan. Want jij zegt ook niet dat je geloofd dat de stelling van Pythagoras klopt. Het is namelijk al bewezen dat die stelling klopt, er hoeft dus geen plaats te zijn van onzekerheid. Iedereen mens zou dat bewijs kunnen lezen en zien dat het klopt. Omdat het bewezen is is er geen ruimte meer nodig om het te geloven.

Stel dat er bewezen wordt dat Jezus de Zoon van God is en dat God bestaat wat blijft er dan nog van geloven over?

Groetjes Karjava

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 20:18:07 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2007, 14:29:26
Berichten: 227
Locatie: Maarssen
x0nad schreef:
Voor diegene die dan in de Bijbel geloven, zoals katholieken, moeten dan de waarheid onder ogen zien, Jezus is God.
...
Waarom heb ik deze tekst uit het Oude Testament?
Omdat men zegt dat het Nieuwe Testament bewerkt is, ook al is dat niet zo, hierboven het bewijs uit het Oude Testament, Jezus is God. Amen.


Grappig dat je dit aanhaalt... Er zijn meer van dit soort teksten in het oude testament... Maar het blijft theorie.. zie alle joden die deze teksten (het oude testament) ook als uitgangspunt hebben, maar nog steeds op de messias wachten...

vr.gr.
Visje

_________________
A thing of beauty is a joy forever.

-- J.K. --


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 20:50:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-08-2008, 19:27:14
Berichten: 61
Daar heb je gelijk in Karjava, ik snap wat je bedoelt.
En ik wil even duidelijk maken dat dit is wat ik geloof, ik dwing jullie niet te geloven wat ik geloof, ook al komt het af en toe zo over..
Maar Karjava, bij Jezus is het nou juist geloven, maar niet Jezus als persoon zien.
Sommige beweren Hem gezien te hebben, maar de meeste niet.
De boodschap van Hem was dan ook: Gezegend zijn zij die niet zien, maar geloven!
En het accepteren van Jezus is juist het accepteren van Zijn uitnodiging. = D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 20:59:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
x0nad schreef:
Daar heb je gelijk in Karjava, ik snap wat je bedoelt.
En ik wil even duidelijk maken dat dit is wat ik geloof, ik dwing jullie niet te geloven wat ik geloof, ook al komt het af en toe zo over..
Maar Karjava, bij Jezus is het nou juist geloven, maar niet Jezus als persoon zien.
Sommige beweren Hem gezien te hebben, maar de meeste niet.
De boodschap van Hem was dan ook: Gezegend zijn zij die niet zien, maar geloven!
En het accepteren van Jezus is juist het accepteren van Zijn uitnodiging. = D


Je kan niemand dwingen te geloven je kan alleen getuigen van wat je geloofd en dat op de juiste manier in je leven laten zien. Af en toe komt jou mening erg dwingend over, ik weet natuurlijk neit of dit bewust of onbewust gaat maar dit schrikt denk ik mensen af.

Er zijn bij Jezus zo zegt hij zelf twee wegen of je hoort bij hem of je hoort niet bij hem er is geen tussen weg. En aan een ieder om het aan te nemen of af te wijzen. En ik denk dat iedereen zelf een keuze kan mag en zal maken daarin.

Majoor Boshart zei ooit: Ik geloof in God en ik geloof in eeuwig leven en ik weet dat ik eigenlijk niks er van weet wat er gaat gebeuren. We weten het gewoon niet, maar toch geloof ik het ik ben er mee verzoend en het gebeurd vandaag of morgen.

Dat vind ik zo mooi aan die vrouw, het accepteren dat je er eigenlijk niks van weet en toch geloven. Dat is geloof, niet naar bewijzen zoeken van het geen dat je geloofd.

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 23:16:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Zet een woord op papier, en zet erbij dat het van God is, zodat men niet kan zeggen dat jij het bedacht hebt: iets dat zichzelf bewijst.

Een vicieuze denkcirkel...

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 06-01-2009, 00:29:04 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
x0nad, ik heb nogal moeite met het concept geloof. Wat is geloven? Is dat iets aannemen zonder dat je bewijs hebt? Is dat iets weten? Je hoort christenen vaak zeggen dat je Jezus in je leven moet accepteren, dat je in hem moet geloven. Waar zou ik dat geloof op moeten baseren? Ik heb geen 'bewijs' van Jezus (ervaring/gevoel etc.) en het is dus slechts een mentaal concept. Als je gelooft moet je toch enig vorm van bewijs hebben? Je kan iets niet baseren op niets. Als je geen 'gevoel' hebt van zijn bestaan (in welke vorm dan ook), je de Bijbel niet als 100% waarheidsgetrouw ervaart en ook mensen niet op hun woord kan geloven mbt hun overtuigingen, hoe zie jij zo'n persoon in Jezus en God gaan geloven? Dat kan naar mijn idee alleen gebeuren door een persoonlijke ervaring, niet door iemand of iets welke zegt dat het de juiste manier is om in hen te geloven.

Ik vroeg eens iemand die christelijk was wat voor haar het bewijs was. Ze zei dat ze een positieve ervaring had gehad mbt gebedsgenezing. Ze heeft vast andere ervaringen gehad, maar deze beschrijft naar mijn idee waar het 'fout' gaat. Zij schreef de genezing toe aan God of Jezus, want ze hadden tot hen gebeden. Maar als je het afbreekt is wat ze deden, het laten blijken van hun liefde voor iemand anders door te bidden, wat wellicht echt een positief effect kan hebben. Geloven dat Jezus of God hier verantwoordelijk voor was, is slechts het concept, een aanname, een verpakking, die haar waarschijnlijk is aangeleerd.

Ik kan niet zeggen dat het NIET Jezus/God was, maar het lijkt erop alsof mensen intuitief weten verwarren met mentale concepten waar ze in zijn gaan geloven, wellicht doordat het met de paplepel is ingegoten.

Mij is zoiets niet ingegoten, en ik ben zelf erg kritisch. Ik ben sinds ik me kan herinneren in 'spiritualiteit' geinteresseerd, maar ik kan iets niet zomaar geloven. Wat de oorzaak ook mag zijn, ik heb enige vorm van bewijs nodig. Wellicht door mijn scepsisme heb ik dat bewijs nog niet ervaren. Tot die tijd blijf ik er open voor staan en gebruik het af en toe voor verschillende doeleinden, maar daar blijft het bij, ik weet het niet zeker. En volgens mij weten heel weinig mensen het zeker, in welk geloof dan ook. Ze denken alleen dat ze het zeker weten. En dogma's zoals het beweren dat de alles in de Bijbel klopt omdat God daarvoor zorgt, worden naar mijn idee gebruikt door mensen om zichzelf te overtuigen en om elke vorm van kritiek zonder discussie aan de kant te schuiven.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 06-01-2009, 17:36:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-08-2008, 19:27:14
Berichten: 61
Sorry voor het dwingend overkomen dan, misschien doe ik het onbewust, maar bij deze sorry ervoor.
Nu even naar Rens. Rens, ik geloof in de Bijbel, in Jezus als Redder, als de énige weg naar de Hemel en als God.
Tastbaar bewijs kan ik je niet geven, maar mijn geloof is alleen maar sterker geworden door gewoon simpele ervaringen.

Bijvoorbeeld op school (ik zit in het laatste jaar, voortgezet onderwijs).
Wanneer ik er met name verschillende vakken slecht voor sta, vraag ik God om hulp en nog altijd heeft Hij mij geholpen daar waar het nodig was.
Of dit God's werk is mag je jezelf afvragen, ik weet van wel.
Ook met andere dingen, teveel om op te noemen, zelfs met het smokkelen van illigaal vuurwerk, haha, maar laten we het daar maar niet over hebben! :wink:

Ik denk dat er meerdere Christenen gelovig zijn op basis van ervaringen.
Zo ken ik een vriend van mij, die ook Christen is, waardoor? Zijn ouders wouden graag dat God in zijn leven kwam, zodat hij, zoals Christenen het dan noemen, ''gered'' werd.
Op zijn 6e werd hij wakker en zag een engel, die verder niets zij, maar hij was er wel.
Als ik hem nu vraag, waarom ben je Christen? Dan komt hij hierop terug, maar ook uit andere ervaringen zoals in het dagelijkse leven, gewoon veel succes hebben.

Wanneer het erop aankomt, vragen wij God om hulp.
En natuurlijk ben ik geen scheinheilig boontje, eerder een sinner :mrgreen: , maar ondaks dit allemaal, ook de tegenslagen die ik tegenmoet kom, zal ik blijven geloven in God.
Maar nogmaals, dit ben IK, wat jullie geloven moet je zelf weten, want die keuze heeft Hij ons gegeven.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus
BerichtGeplaatst: 24-01-2009, 21:38:22 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-01-2009, 15:00:20
Berichten: 15
Locatie: Breda
carlo schreef:
ik zie jezus als een paranormaal begaafd persoon, iemand die net als anderen in onze tijd mensen hielp en dingen anders zag

Ten eerste er is God, Jezus Zijn Zoon, en de Heilige Geest..
Om echt te snappen waarom Jezus gekomen is, en gestorven is moet men kijken naar de situatie van de mens en hoe het zo tto stand gekomen is. In Genesis, wat er nou precies foutging met Adam, en wat God precies zei daarover..
2:16 And God also laid this command upon the man: “From every tree of the garden you may eat to satisfaction. 17 But as for the tree of the knowledge of good and bad you must not eat from it, for in the day you eat from it you will positively die.” daarna werd Eva verleid door de slang

At this the woman said to the serpent: “Of the fruit of the trees of the garden we may eat. 3 But as for [eating] of the fruit of the tree that is in the middle of the garden, God has said, ‘YOU must not eat from it, no, YOU must not touch it that YOU do not die.’” 4 At this the serpent said to the woman: “YOU positively will not die. 5 For God knows that in the very day of YOUR eating from it YOUR eyes are bound to be opened and [color=#000080]YOU are bound to be like God, KNOWING good and bad.”[/color]
dus Eva at van de boom, en Adam ook.. Adam en Eva wilde net zoals de duivel als God zijn, hebzucht en gierigheid leidde hun tot zonde.. Zonde leidt tot dood "for in the day you eat from it you will positively die.” God kan onmogelijk liegen en brengt altijd voort wat hij gezegd heeft vandaar dat wij doodgaan want wij hebben allen gezondigd omdat wij[kinderen van Adam] dat hebben geërfd,
And God proceeded to say to the serpent: “Because you have done this thing, you are the cursed one out of all the domestic animals and out of all the wild beasts of the field. Upon your belly you will go and dust is what you will eat all the days of your life. 15 And I shall put enmity between you and the woman and between your seed and her seed. He will bruise you in the head and you will bruise him in the heel.”
verse 15 heir is symbolisch.. de zaad van de vrouw die hierover gesproken wordt is Jezus, God zn wegen zijn hoger dan die van ons, God kan vooruitkijken...en had al een weg tot redding voor ons klaargelegd..
Jezus is de zoon van God, in de bijbel staat dat Jezus er was voordat de aarde bestond.. Jezus was dus een Engel, een hele speciale uitverkorene van God. God heeft vele personen gestuurd om de mensen te waarschuwen van hun toestand, de mensen wilden maar neit luisetren, denk aan Noah, een van de vele voorbeelden..
God beslooot toen zijn zoon te sturen om het koninkrijk van God te verkondigen, Jezus diende niet alleen daarvoor, Jezus zou de plaats van Adam innemen..
De komst van Jezus werd gesymboliseerd in Israël door de lammetje die geslacht moest worden voor zonde, om tot God te spreken moest men toen altijd een eerstgeborene, vlekkeloos, allergezondste, lammetje slachten.. dit symbolisch voor jezus die 'vlekkeloos' oftewel zondeloos was omdat hij met de Heilige Geest geboren werd, en dus geen afstammeling van Adam is. Jezus was God's eniggeboren zoon.. In de Bijbel wordt Jezus de Laatste Adam genoemd, en net als Adam moest Jezus ook volmaakt zijn.. Dit omdat Jezus de rechtvaardige koning is van de mensheid, iets wat Adam niet was.. Hij wordt als een lammetje geslacht, zodat wij met zn allen dichter tot God kunnen naderen.. Net hoe wij zonde kunnen erven en daardoor dood kunnen erven van Adam, kan men rechtvaardigheid en leven erven van Jezus..
waarom moest Jezus nou dood? Mensen hebben eenmaal zonde geërfd en iedereen heeft een keer gezondigd, iedereen die zondigd gaat dood.. Jezus ging ook dood ondanks dat hij nooit gezondigd had, de reden waarom jezus doodging was om 3 dagen later wederop te staan,
als wij dus Jezus zn weg navolgen kunnen wij van hem rechtvaardigheid erven, en in rechtvaardgheid leven. De 'kruis' die Jezus droeg zullen wij ook moeten dragen , want net hoe mensen Jezus hadden gedood, en gemarteld, zo zullen degene die zijn weg volgen ook spiritueel gemarteld worden, doodgaan en dan weer opstaan uit rechtvaardigheid en leven in God's koninkrijk
Jezus is de redder van ons uit de dood en zonde, Dood de ergste vijand wat er is, kun jy iets bedenken wat nog erger kan zijn dan een geliefde verliezen aan de dood. Door in Jezus te geloven is er geen vrees voor de dood, maar hoop op eeuwige leven.. dit is waarom Jezus het Hart van christendom is en niet een of andere normaal iemand. Jezus gaf zijn menselijke leven op uit liefde, Maar God gaf zijn lievelingszoon om de mensheid te redden.. Zou jy je zoon opgeven om mensen te redden die jou niet eens willen leren kennen..? dat is de Almachtige Liefde van God, want God is Liefde.
ik heb me uiterste best gedaan om dit goed uit te leggen aan de hand van kennis opgenomen uit de Bijbel, Moge God geëerd worden hierin

Immanuél


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 25-01-2009, 04:23:10 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ten eerste: je gebruikt grote stukken uit de Engelse versie van de bijbel... waarom? klinkt het leuker? of is het makkelijker als niet iedereen begrijpt wat er staat? Dit is een Nederlands forum en er wordt er van uit gegaan dat men Nederlandse teksten plaatst (met uitzondering van gedichten, verzen en liederen).

Ten tweede: Je geeft je eigen interpretatie aan de Engelse teksten... waarom?

ash schreef:
God kan onmogelijk liegen en brengt altijd voort wat hij gezegd heeft vandaar dat wij doodgaan want wij hebben allen gezondigd omdat wij[kinderen van Adam] dat hebben geërfd,
\

Dus de volledige mensheid moet boeten om wat een of misschien drie personenb heeft gedaan?!
Ash schreef:
And God proceeded to say to the serpent: “Because you have done this thing, you are the cursed one out of all the domestic animals and out of all the wild beasts of the field. Upon your belly you will go and dust is what you will eat all the days of your life. 15 And I shall put enmity between you and the woman and between your seed and her seed. He will bruise you in the head and you will bruise him in the heel.”
verse 15 heir is symbolisch.. de zaad van de vrouw die hierover gesproken wordt is Jezus, God zn wegen zijn hoger dan die van ons, God kan vooruitkijken...en had al een weg tot redding voor ons


weet je wat ik nou zo opmerkelijk vind? god is zo lekker bezig met al zijn verdoemenis over de mensheid uit te spreiden en dan onderbreek jij hem opeens?! waarom?

Ash schreef:
Jezus is de zoon van God, in de bijbel staat dat Jezus er was voordat de aarde bestond.. Jezus was dus een Engel, een hele speciale uitverkorene van God. God heeft vele personen gestuurd om de mensen te waarschuwen van hun toestand, de mensen wilden maar neit luisetren, denk aan Noah, een van de vele voorbeelden..


jezus bestond voordat de aarde bestond DUS het is een engel?!... hmz.. er zijn velen die geloven dat jezus eigenlijk god is.. hoe ga jij daar mee om?

hmz.. het is nu te laat ik ga pitten maar ik kom hier op terug!!

MVG

Truitje

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 25-01-2009, 12:17:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-01-2009, 15:00:20
Berichten: 15
Locatie: Breda
hallo,
ik ben blij dat u vragen stelt hierover, omdat men vragen moet stellen om erachter te komen wat de waarheid is.. maar het is wel belangrijk om open te staan..
Jezus klopt op de deur, maar het is aan u om het open te doen.. zodat Jezus met u een maaltijd kan delen..
Jah ik gebruik een engelse bijbel, dit komt omdat ik met een Engelse bijbel ben opgegoeid en Engels is mijn moedertaal.. ik vind het fijner om in het Engels te lezen vandaar dat ik een engelse bijbel heb.. Ik had nog gezocht op internet naar een nederlandse want ik wil natuurlijk wel dat u begrijpt wat ik zeg.. maar ik kon er geen vinden.. vandaar dat ik gewoon een engelse bijbeltekst erin had gezet en somige gewoon in mijn woorden vertaald had.. niet dat ik me eigen ideeën erbij zet.. Ik probeer u zoveel mogelijk te vertellen wat God mij verteld heeft.. ik dacht dat niet zo moeilijk te zijn voor u omdat bijna iedereen in NL Engels kan spreken en begrijpen, maar ik zal er de volgende keer hier rekening mee houden..

Ten tweede, de naam van God is YHWH [ komt bijna 7000 x in de bijbel voor].. als u dit zou opezoeken in een hebreeuwse woordenboek dan zou u erachter komen wat het betekent --> Ik zal worden wat ik worden zal.. Als je hierover nadenkt dan is het zo, dat wat dan ook YHWH God zegt dat hij zal worden, dat hij dat ook worden zal, oftewel wat dan ook God ooit beloofd of zelfs gezegd heeft, Hij zal er alles aan doen om het waar te maken, dit betekent ook dat God elke vorm kan aannemen om zijn woorden waar te maken..
Bijvoorbeeld toen God zijn volk uit Israël ging redden, had Hij Mozes beloofd, en Zijn volk [Israëliten] ook dat hij hun uit Egypte zou halen.. dat heeft God ook daadwerkelijk gedaan, en als je de Exodus leest, heeft God daadwerkelijk alles waargemaakt om zijn woord na te komen 40 jaar lang tijdens de tocht, zelfs de Rode Zee splitsen, zodat de Israëliten erdoorheen konden lopen toen Pharoah hun achtervolgde, tot de dag van vandaag is daar bewijs voor..Ook toen de Israëliten geen water hadden, liet God Mozes met zijn staaf op een grote rots in Herod slaan, zodat daaruit water uit kon vloeien, en tot de dag van vandaag staat die rots er nog steeds met een dikke spleet doormidden, en op de stenen onder de rots, zijn tekens van erosie heel erg zichtbaar.. dit is meestal te zien op rotsen onder een rivier.. of iets dergelijks.. als u kijkt naar de video's van John Wyott zult u deze mooie waarnemingen een beetje kunnen proeven.. De Israëliten waren getuigen van God's miraculeuze werken, maar op een gegeven moment toen Mozes 40 dagen en 40 nachten op Mt Sinai verbleef met God, kozen ze toch ervoor om een gouden kalf aan te bidden.. En in meerdere situaties maakte ze het Mozes en Aaron heel erg moeilijk, maar God hoorde de Israëliten, en liet zelfs brood uit de hemel vallen dit is te lezen in Exodus.. Hoofdstuk 1 tot 20
Ik begrijp dat u niet mijn woorden wilt horen maar de woorden van God, en daar heb ik waardering voor vandaar dat ik in deze antwoorden op uw vraag bijbelpassages aanhaal..
In Hebreeën 6:18, staat dat er het feit dat God niet kan liegen onveranderd zal blijven.. en meerdere malen wordt God's Heiligheid benadrukt.. Heilig is iets wat zondeloos is, Jezus was Heilig toen hij op aarde was.. Liegen is een zonde, daarom zou het niet bij God's Almachtigheid passen sinds God Heilig is

waarom moet men boeten voor wat 1 of 3 mensne gedaan hebben?
De volledige mensheid moet boeten omdat wij dat geërfd hebben, als de ouders van een mens doodgaan, kunnen de kinderen van die persoon erfen wat in bezit was van die persoon.. als hij veel geld had dan erfen ze dat.. God had rechtvaardigheid en volmaaktheid en heiligheid aan Adam gegeven, die heeft hij geërfd van God, dit zijn allemaal spirituele dingen, God gaf Adam niets materieels, behalve al het leven op aarde, en de aarde zelf onder hem, en die hebben wij ook geërfd.. samen met de zonde en dood..
Maar wat heeft Adam nou aan ons gegeven.. zonde en dood..
wij hebben allemaal zonde geërfd en dan zeg je waarom wij allemaal??
om deze vraag goed te kunnen beantwoorden moet j naar Genesis kijken.. en uzelf in God's schoenen proberen te plaatsen in hoeverre het mogelijk is..
stel dat u een docent bent in een lokaal vol met kinderen.. u weet natuurlijk het beste hoe u dat som die op het bord staat uitgelegd moet worden [u bent ten slotte de leraar].. Maar toch beweert een leerling [ de duivel ] dat u [ de leraar ] het fout aanpakt, andere leerlingen in de klaslokaal denken ook dat die leerling gelijk heeft, en komen dus ook in opstand.. {de bijbel geeft aan in psalm 103:20 dat er tien duizenden maal tien duizenden engelen in de hemelen zijn, deze keken allemaaal mee geeft Job 38:7 aan}
Wat moet de Leraar nou doen? heir meot goed over nagedacht worden, want als de leraar Adam, Eva , en De duivel [ leerlingen in opstand] uit de klas stuurde, dan zouden de andere leerlingen in de klas waarschijnlijk denken dat die 3 of meerdere leerlingen die in opstand kwamen waarschijnlijk gelijk had, en hierdoor hun respect voor de Leraar oftewel God verliezen en twijfels zouden ontstaan onderling... De duivel had toen alles begiftigd door zonde in de wereld te brengen, de leraar besloot de opstanders uit de klas, de gelegenheid te geven om hun gelijk te bewijzen.. als dat de leerlingen niet lukt dan, zullen de leerlingen als ze eerlijk zijn inzien dat de leraar toch wel geijk had.. en ze zullen inzien dat de leraar de enige geschikte is om de klas les te geven,.. {hou in gedachte dat de boom waar Adam en Eva van gegeten hadden, de Boom van kennis was van Goed en Slecht.. Adam en Eva wouden niet aan God overlaten om te beslissen wat voor hun Goed was, maar wilden zelf slechtheid kennen..} als dit is voldaan, als een ieder de kans gehad heeft om God te leren kennen zal God ingrijpen.. 2 peter 2:9 staat: De Heer is niet traag met het nakomen van zijn belofte, zoals sommigen mensen; hij heeft alleen maar geduld met u, omdat hij wil dat iedereen tot inkeer komt en niemand verloren gaat.

Daarom is het zo dat de Duivel op de aarde aanwezig is, en men de kans krijgt om verschillende soorten regeringspartijen, communistisch, socialistisch, en noem maar op uit te proberen, uiteindelijk zal men falen over zichzelf te regeren. Als men goed kijkt naar de wereld ziet men dat er talloze mensen zijn die lijden, onder de regeerders, de regeringspartijen willen alleen macht en maken deze wereld kapot, door geweld en dood, en bombardementen, terwijl dat de oplossing niet is. De wereld vergaat, steeds meer Saharas ontstaan en de seizoenen veranderen, dit allemaal door Global warming, etc.. dit allemaal in de laatste eeuw, vanaf de tweede wereldoorlog..
God is niet degene die de mensen verdoemd, maar de mensen hunzelf, samenwerkend met de duivel, ontwetend en blind ..

ten derde Ik geloof niet in een drie-eenheid, omdat overduidelijk in de bijbel staat talloze keren dat Jezus God's ZOON is, en dat wij door in zijn voetsporen te lopen lopen en er alles aan doen om als hem te zijn, Jezus ons de gelegenheid geeft om God's dochters en zonen te worden.. als Jezus god zou zijn zouden wij allemaal god worden, als wij in Jezus'voetsporen zouden lopen..
in Exodus 33:20 zegt God tegen Mozes en ook tegen ons, Maar,’ zei hij, ‘mijn gezicht zul je niet kunnen zien, want geen mens kan mij zien en in leven blijven.’
Ook God weet dat wij neit dom zijn en hij zou niet zomaar zeggen dat Jezus zijn zoon was als dat niet zo was.. want God kan tenslotte onmogelijk liegen..
Jezus bad niet tot zichzelf maar tot God.. en zo kan ik maar doorgaan met verschillende redenen waarom ik dat niet geloof.. maar de belangrijkste is, dat toen ik de bijbel las, dat het niet tot mij zo overkwam, en ik weet dat God dat in mijn hart zo gelegd heeft zodat ik niet misleid word door de gezegden van de mensen, maar dat God mij laat weten wat ik meot weten.. en zo zal hij u laten weten wat u moet weten als u de bijbel leest.. omdat hij de enige is die in jou hart kan werken

DE reden waarom ik zei dat Jezus een engel was, was omdat God eerst Engelen geschapen heeft daarna mensen, dit staat niet zo geschreven in de bijbel, maar dat is wat IK dacht.. mischien had ik dat niet moeten zeggen, omdat het niet staat in de bijbel, er staat best wel weinig over Jezus in de bijbel voor zijn bestaan op aarde, omdat dit niet belangrijk is.. maar er staat wel dat God dmv Jezus de aarde gemaakt heeft, dat Jezus voor onze zonden gestorven is, dat Jezus van ons houdt, Dat Jezus als onze koning zal regeren.. dus het kan ook zo zijn dat Jezus een Hogere positie had dan de andere engelen, maar wat ik wel weet is dat God veel van Jezus houdt.. en ik ook!

ik hoop dat ik je vragen duidelijk beantwoord heb, en moge God tot jou spreken als hij tot mij spreekt dmv zijn woord en gebed..
Moge God's Heiligheid, Liefdadigheid, en Almachtigheid geëerd worden

Immanuél


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 25-01-2009, 12:23:59 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Ik vind het fijn voor je dat je zo veel geluk krijgt uit je geloof. Dat is een mooi ding en het lijkt erop dat je veel hebt gelezen en geleerd hebt erover...

Aha, je bent Engelstalig :) dat verklaart een hoop... Ik vind het in principe niet erg als er engels wordt gebruikt maar er zijn veel mensen op het forum die het niet of nauwelijks begrijpen...

Ik ben allen niet zo'n fan van het hele 'erfzonde idee'... Schuld zonder iets gedaan te hebben... In mijn ogen oneerlijk...

Ik moet zeggen dat ik niet gelovig ben dus ik kan er verder niet zo heel veel over zeggen.. Ik ben benieuwd wat andere wel gelovende mensen van jou opvatting vinden.

Succes verder nog :)

Truitje

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 25-01-2009, 12:56:24 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-01-2009, 15:00:20
Berichten: 15
Locatie: Breda
truitje schreef:
Ik ben allen niet zo'n fan van het hele 'erfzonde idee'... Schuld zonder iets gedaan te hebben... In mijn ogen oneerlijk...

Bedankt voor de eerlijkheid, ik snap dat u niet eerlijk vind dat mensen zonde geërfd hebben, en in zonde leven, maar God heeft ons vrijheid van keuze gegeven om te kunnen kiezen of men als kinderen van Adam willen leven in zonde waarvan wij doodgaan, of als Kinderen van Jezus waarvan wij als Jezus ook doodgaan, maar dan opstaan in eeuwige leven, weer als een volmaakt mens, zonder zonde, en zonder de bij effecten van zonde- dood, verdriet, wraak, boosheid oa..

God kan niet ongedaan maken wat hij gezegd heeft, dan zou men God verklaren ls een leugenaar wat God niet is..

Adam was geschapen om de aarde te bevolken met zijn kinderen.. Adam was als het ware de vader van alle mensen op aarde.. vandaar dat wij da geërfd hebben, maar Door God's liefde heeft hij zijn zoon naar de aarde gestuurd om voor onze zonde te sterven, als nieuwe hoofd van de mensheid, in de plaats van Adam, nu is het aan ons om te kiezen

truitje schreef:
Ik moet zeggen dat ik niet gelovig ben dus ik kan er verder niet zo heel veel over zeggen.. Ik ben benieuwd wat andere wel gelovende mensen van jou opvatting vinden.

Ik schrijf de dingen die ik heir schrijf niet voor de mensen die al geloven, maar voor de mensen die niet geloven.. Ik besteed aandacht hieraan niet voor mensen die al gered zijn maar voor mensen die nog gered moeten worden, het is aan God wie er gered wordt, want God is degene die zijn liefde in jou hart vastlegt.... waardoor jy initiatief neemt om tot God te komen..
Jezus is tenslotte niet voor rechtvaardigen gestorven, of voor betweters, maar voor zondenaars, wat wij allen zijn.. En ik vind dat als ik in Jezus voetsporen wil lopen dat ik ook zijn woord moet verkondigen, en dat doe ik op verschillende manieren.. ik kies geen gelovige website uit om de dingen te vertellen, maar ik kies deze website uit omdat hier God mij juist kan gebruiken.. Niet voor deze website, maar voor de mensen die een boodshap in de woorden van God zien, die God zoeken en die hem willen vinden in zijn Woord, want nergens is een boek te vinden die zo krachtig is als de Bijbel..

Moge God geëerd worden en moge Zijn wil plaatsvinden
Immanuél


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 18-09-2009, 17:16:58 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-09-2009, 00:39:11
Berichten: 13
gisteren een heel interessant interview geluisterd van argusoogradio -> frontier radio
over een auteur die een boek had geschreven met een historische uitleg over wie jezus nou geweest zou kunnen zijn.
http://www.argusoogradio.org/?page_id=542

In Lakech


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 18-09-2009, 20:17:40 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
@ash:

Ik vind het mooi hoe jij beschrijft hoe jij je geloof ervaart. ^^

En jij bent de een van de eerste die ik tegenkom die op een goede manier "predikt". Jij zegt niet dat wij MOETEN geloven, maar laat die keuze aan ons zelf. Zoals God/Jezus dat ook bedoelt hebben. Dat vind ik mooi.

Zelf voel ik me absoluut niet thuis in het Christendom. Maar jij laat wel een zeer mooie kant ervan zien. Een kant die ik nog niet kende. Het mooie eraan vind ik, dat ik door jouw verhaal overeenkomsten zie met wat ik geloof. Zelf ben ik een wicca. (ik weet niet of je daar bekent mee bent)
Sowieso ben ik van mening dat alle geloven in de basis hetzelfde zijn, maar dat alleen elk mens een andere manier kiest om met dat geloof om te gaan.

Dat was eigenlijk alleen wat ik wou zeggen xD Complimenten voor je uitleg :D

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl