Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:42:10

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 26-07-2007, 14:25:06 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
carlo schreef:
@ rens, dit gegeven verwijst naar de regel daarvoor---- > . dat jezus de hoeksteen is van de kerk


ik doel in dit topic op het punt dat jezus ( dus niet andere types als jezus ) in deze tijd niet zo bekend zou zijn geworden

ik denk dat het niet zozeer 1 persoon is die een vredelievende boodschap zou doorgeven nu, maar dat het toch steeds meer mensen zijn die dat samen gaan doen, waarom anders de grote groep indigo/nieuwetijdskinderen die geboren worden ???

Dan nog snap ik niet wat je er mee wilt zeggen :)

Het kan inderdaad goed zijn dat nu de mensheid zelf vredelievendheid zal moeten uitdragen. Er wordt dan ook vaak gesproken over de Christus energie. Misschien is het hiernaast toch nodig dat er een iemand opstaat die er voor zorgt dat de mensheid gaat inzien dat wij nu zelf de verantwoordelijkheid hebben. Deze persoon zou Maitreya zijn, de nieuwe wereldleraar.

Persoonlijk weet ik niet wat hier allemaal waar van is, ik zie het vanzelf wel :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 26-07-2007, 15:56:34 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-10-2006, 14:53:32
Berichten: 829
Locatie: enschede
ik heb het niet zo op goeroes etc dat zorgt ervoor dat je een soort van sekte maakt van je geloofsvorm, ik denk sowieso dat alle geloven eigenlijk sektes zijn ( begrijp me niet verkeerd maar een sekte hoeft niet negatief te zijn )

_________________
Een probleem is pas een probleem zodra je ergens een probleem van maakt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 26-07-2007, 16:00:56 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Heb het zelf ook niet op goeroes, maar iedereen heeft het wel eens ervaren dat je ergens op moet worden gewezen om het te zien, of om door iemand worden aangezet een moeilijke stap te nemen. In deze zin kan er iemand nodig zijn om de mensheid te verenigen en belangrijke keuzes te maken. Het is aan jezelf of je deze persoon gaat vereren of gewoon jezelf volgt...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 27-07-2007, 13:15:48 
thnx voor jullie reactie's 8) Leer hier zoveel :D

Wat vinden jullie niet fijn aan Goeroes'dan?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 27-07-2007, 14:12:22 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Ik vind het geen prettig gevoel om iemand te 'volgen', zo geef je naar mijn idee je kracht uit handen. En het is heel verleidelijk, en ik ga er in eerste instantie makkelijk in mee. Pas erna ga ik contempleren en zie ik in hoe ik mijzelf erin verloor. Dit idee vind ik niet prettig. Het hoeft dus niet perse aan de guru zelf te liggen, maar aan mijzelf, of beide.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 29-07-2007, 11:16:46 
:) Dus niet iedereen hoeft er een hekel aan te hebben. Ik ken aardig wat mensen die eerst nog even iemand nodig zullen hebben. Zeg maar als leraar. maar die leraar moet ze daarna wel vertellen opzich zelf te beginnen. klinkt een beetje raar? t is een soort van wegwijs worden in geloven etc. Ik denk dat aardig wat mensen eerst een stapje gezamelijk moeten zetten omdat ze vaak zelf niet de kracht hebben. ze hebben dan wel de kracht om het samen te doen en daarna alleen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 31-07-2007, 18:49:19 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-10-2006, 14:53:32
Berichten: 829
Locatie: enschede
bij het woord goeroe moet ik meteen denken aan mensen die zelf beter willen worden van mensen die hen volgen, en ja ik weet dat dat niet voor elke goeroe geld, maar dat is het eerste waar ik dus meteen aan moet denken

sektes etc dat idee, of mensen die erg veel geld vragen voor hun lessen om zichzelf te verrijken terwijl ze weten dat mensen alles geloven wat je zegt

op de een of andere manier kan ik het woord goeroe niet in een positief plaatje bekijken

eigenlijk zou je geen goeroe's nodig hoeven te hebben, want tenslotte ben je zelf degene die zich ontwikkeld en als je dan iemand hebt die je de weg wijst is prettig maar niet als dat erg veel geld gaat kosten, want je betaald je rot aan cursussen etc, dit terwijl je, als je weet dat je gaves hebt, vooral vertrouwen moet krijgen in hetgeen wat je doet

neem een voorbeeld aan char, een voorbeeld voor veel mensen maar die vraagt mieters veel geld voor haar consulten, dat vind ik niet normaal, dan heb je als medium je doel gemist

_________________
Een probleem is pas een probleem zodra je ergens een probleem van maakt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 31-07-2007, 19:22:33 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2005, 22:57:10
Berichten: 206
Locatie: Amersfoort
Een verhaaltje van Sri Ramakrishna over het onderwerp goeroe (uit het boekje De boodschap van Sri Ramakrishna uit 1929):

Een hengelaar was bezig te vissen in een vijver. Een wijze naderde hem en vroeg: "Broeder, welke weg leidt naar die en die plaats?" De dobber duidde aan, dat de vis bezig was aan het aas te bijten. Daarom gaf de man geen antwoord, maar was één-en-al aandacht voor zijn vistuig. Toen de vis gevangen was, keerde hij zich om en zei, "Wat zei u, mijnheer?" De wijze groette hem en zei, "Mijnheer, U bent mijn Goeroe. Wanneer ik neerzit in beschouwing van het Paramatman (alles omvattende ziel) laat me Uw voorbeeld volgen en op niets anders letten voor ik mijn gebed geeindigd heb."

_________________
De enige manier om het lijden te boven te komen is om ook afstand te doen van het genot. Vivekananda


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 28-01-2008, 19:29:10 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
sommige mensen denken dat jezus terug keert op aarde
eind december 2012.

zou kunnen, ik weet niet of het waar is

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 28-01-2008, 22:23:55 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Is het niet zo dat 'Christus' in plaats van Jezus terugkeert? En dan in de vorm van de Christus-energie? Dus niet in persoon maar de energie waar hij voor staat? Dan staat hij namelijk al met 1 been op deze planeet :lol:

Op die manier staat de bijbel VOL waarheden, maar je ziet ze niet 1,2,3.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 19-09-2008, 17:41:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-10-2007, 16:07:26
Berichten: 78
Suz schreef:

Mensen hadden vroeger qua medicatie bijna niets. Later kwamen er druiden, medicijnmannen en heksen. Helaas zijn ook veel van hen op een brute wijze om gekomen.


die waren er al eeuwen, die bestaan al sinds de prehistorie :o

_________________
don't mess with the fairy, I might use fairydust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 19-09-2008, 18:21:57 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-08-2008, 19:27:14
Berichten: 61
Sorry, pardon? Ik begrijp jullie niet, want Jezus zou altijd bezonder zijn en is bijzonder, Hij is de zoon van God!
Hij spreekt de woorden van God, waarom zou hij nu geen bekendheid hebben dan als Hij nu zou komen?
Ik zeg jullie, Matt: 24:42, binnenkort zal Hij terugkomen en zullen jullie zien wie Hij is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 20-09-2008, 15:59:10 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
x0nad schreef:
Sorry, pardon? Ik begrijp jullie niet, want Jezus zou altijd bezonder zijn en is bijzonder, Hij is de zoon van God!
Hij spreekt de woorden van God, waarom zou hij nu geen bekendheid hebben dan als Hij nu zou komen?
Ik zeg jullie, Matt: 24:42, binnenkort zal Hij terugkomen en zullen jullie zien wie Hij is.


1. Wat heeft het woord 'binnenkort' voor waarde als dat al 2000 jaar op papier staat en er over 2000 jaar nog steeds binnenkort staat?

2. Wat heeft het voor zin om iemand als idool te beschouwen? Dat legt de focus buiten jezelf.

3. Wat heeft het voor zin om te zien wie hij werkelijk is? Waarschijnlijk zou hij mij respecteren en ik hem, drinken we een pintje en gaan we onze eigen weg. Wie is hij meer dan ik? Hij is de zoon van god, net zoals jij dat bent.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 20-09-2008, 19:22:38 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-08-2008, 19:27:14
Berichten: 61
Volgensmij snap jij de komst van Jezus niet echt vriend.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: jezus
BerichtGeplaatst: 20-09-2008, 20:29:44 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 02-03-2008, 17:39:02
Berichten: 117
x0nad schreef:
Volgensmij snap jij de komst van Jezus niet echt vriend.

Volgens mij heb jij enorme oogkleppen op vriend

_________________
Test Teach Transform


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl