Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 08:39:40

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 03-10-2007, 12:04:49 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Hai alphaomega,

Ik snap goed dat je zo enthousiast bent wanneer je jezelf zo goed kan vinden in een bepaalde levenshouding en geloof. Wat ik niet snap wanneer mensen zeggen: "Kies voor Jezus!" of "geef jezelf over aan Jezus", hoe moet ik 'kiezen' voor iemand, voor jezus? Naar mijn ervaring kan je niet zomaar kiezen om in iemand te geloven, kiezen om een bepaalde levenshouding te gaan volgen, dit moet op de een of andere manier al in je zitten.

Zou graag verder met je kletsen, vind dit altijd een leuk onderwerp om over te praten, maar eerst jouw antwoord afwachten :)

Groeten!

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 03-10-2007, 12:14:47 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Hoi Rolf,

Ik zou graag willen weten wat jij wilt leren van deze discussie/topic? Wat haal jij er uit?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 03-10-2007, 14:06:40 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-09-2006, 21:41:52
Berichten: 105
Citeer:
Ik hoop dat je heel nieuwsgierig geworden bent, want er is maar één weg...Jezus (en daar ging de knuppel in het occulte hoenderhok of zoals in de bijbel staat de steen waar iedereen over struikelt, dus...ik maak mijn borst bij deze vast nat


Daar komt ie dan! :lol:

De weg van Jezus is op jouw pad gekomen, jij hebt er rust in en je vind troost bij Christus. Maar wat je nu doet is mensen wijsmaken dat er maar 1 goed geloof is, en dan zeg je automatisch dat de andere geloven dus onzin zijn en niet juist.

Ik kan me hier heel boos om maken, zéker als je zelf al weet dat dit een foute uitspraak is. Doe deze dan niet zou ik zeggen. Een mens mag geloven wat hij/zij wil, iedereen is vrij om te geloven wat hij of zij wil en mensen een geloof opleggen is wel zo ongelovelijk fout.

Er is maar één juiste weg, en dat is je eigen weg...

_________________
Children of Light = Mijn site! *juicht*


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 03-10-2007, 18:41:03 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-02-2007, 21:04:29
Berichten: 63
Locatie: op plekje van de wereld
ik ben zelf ook christen.
en ik heb door dit topic geaccepteerd dat er andere geloven zijn die ook goed kunnen zijn. en zeg nu niet dat dat nie kan want dat heb ik nu al zo ontzettend vaak gehoord. dat ik weg moest gaan bij het topic en vriendschappen verbreken met mensen die iets anders geloven.
maar God heeft niet voor niets mensen een vrije wil gegeven!
we hebben onze eigen keus en ga hier niet als een een of andere gek zeggen dat het christendom het enige goede geloof is! want er zijn nog meer geloven goed!

respecteer de mensen die wat anders geloven en ga ze niet van hun geloof afhelpen. zij hebben er voor gekozen en jij niet!

_________________
Love will never die!!!
Love will stay to the end!!!
Love is amazing :hart:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 01:32:37 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-09-2006, 21:41:52
Berichten: 105
Hay Rolf!
Leuk dat je even reageert op mijn tekst.

Even het een en ander quoten:

Citeer:
Enfin, kijk, als je contact met God wil, dan kan dat alleen via Jezus Christus. Dus mijn vraag aan jou is, wat wil je eigenlijk? En ik daag je uit: Noem dan nog eens een andere manier om in contact met God te komen? Eens kijken of ik dat kan wederleggen dan.


Vanwaar de constante uitdagingen? In een leven heb je veel uitdagingen, maar uitdagingen op deze manier heb ik nog nooit gekregen. :)

Hoe kom ik met God in contact, dat heeft me even aan het denken gezet. Ikzelf geloof niet zo zeer in 1 God, ik noem het even vanuit mijn oogpunt 'de grote liefdesenergie'.
Deze liefdesenergie is voor mij die hogere macht, het Al.

Ik kom tot de conclusie dat het Al altijd bij mij is. In alles is het Al, en bij elke vraag of wanhoop geeft deze liefdesenergie mij een antwoord.
Het Al stuurt mijn wegen, laat mensen op mijn pad komen en rijkt mij mijn levenslessen aan. In mijn ogen is mijn God dus overal en ben je altijd in contact met Hem. Wanneer je bid, wanneer je steun nodig hebt, wanneer je het moeilijk hebt, wanneer je gelukkig bent.

Citeer:
Ik leg dus niemand iets op. Ik respecteer je eigen weg. Kies alsjeblieft voor Jezus nu het nog kan.


'Kies alsjeblieft voor Jezus nu het nog kan' komt voor mij niet over als 'ik respecteer je weg'
Als je mijn weg zou respecteren, zou je me niet nogeens opleggen dat ik beter de weg van Jezus kan kiezen.
Het is jouw geloof, jij mag er mee doen wat je wilt, misschien maak je er mensen blij mee, misschien vinden mensen rust in je uitleg, maar voor mij volg ik mijn eigen pad ;)

Succes verder!

_________________
Children of Light = Mijn site! *juicht*


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 10:42:08 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Ik denk dat het in dit topic handig is als we zijn mening respcteren en hier verder niet meer op ingaan...

Dat 1e liedje is btw wel mooi.

Groetjes

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 13:32:05 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
alphaomega schreef:
Hoi Esha,

Het enige wat ik wil met deze topic is mensen wijzen op Jezus Christus, die voor hun stierf aan het kruis en opstond uit de dood, die door in Hem te geloven eeuwig leven zullen hebben.


Dit is niet helaas wat ik vroeg. Ik vroeg wat JIJ eruit wilt halen, niet wat ANDEREN eruit zouden "moeten" uithalen.

Als JIJ namelijk niets wilt leren uit deze discussie, lijkt het me ook zinloos deze aan te gaan.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 13:50:05 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Wat mooi Alpha dat jij je er zo gelukkig bij voelt. (Ookal denk ik er op bepaalde aspecten anders over) En fijn dat jij jouw waarheid durft te spreken hierin en dat je het deeld met ons.

Ik ben zelf Rooms Katholiek, en kies ervoor om over aantal maand mijn vormsel nog af te maken (toen niet gedaan), omdat dit in mijn waarheid past en goed voelt.
Ik geloof dat Jezus een mens was met vrouw en kinderen en dat verhalen over hem meer op een "moraal" achtige manier zijn geschreven. (2e taal van de bijbel) Maar geloof zeker wel dat hij een krachtig man was en een mooie spiegel is geweest voor de mensen. Uiteindelijk denk ik dat hij met zijn verhaal duidelijk wil maken dat alle kracht in "jezelf" ligt.

Want Hij zei "Ik ben de weg".
Ik zeg "Ik ben de weg". (met andere woorden stop met zoeken en ga met jezelf)
Dus geen verschil nietwaar? De aantrekkings kracht tot bepaalde legendes of personen zie ik als een weerspiegeling van mijzelf.
Ik denk namelijk dat wij zelf god zijn. Verantwoordelijk voor onze keuzes en daden en creaties. Zowel bewust als onbewust. En dat een geloof dit deel in ons kan spiegelen vind ik mooi.....

Ik geloof zelf niet in de Duivel....Angst is een illusie. Hangt ervan af in welke realiteit je wil leven. Dat gedoe over de duivel zie ik als macht, en ik denk dat macht voortkomt uit Angst...Angst voor vrijheid....
Zolang ik ergens hard in geloof word het mijn realiteit.
Een ander hoeft dit niet zo te ervaren en leeft weer in een andere realiteit.

Maar met alle respect naar jouw verhaal.
Bedankt voor hetgene wat je naar mij spiegelt. :)

Brenda

_________________
Liefde is.


Laatst gewijzigd door Brenda op 04-10-2007, 20:25:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 20:00:21 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Dat je door Jezus de weg naar God hebt weten te bereiken, hoeft niet te betekenen dat het de enige weg is. Je kan wel anderen er op wijzen dat het een manier is om god te bereiken.

Jezus gaf mensen destijds die weg en dat doet hij bij sommigen wellicht nog steeds. Ik denk echter niet dat hij god is. Dat zegt hij ook niet. Je kan ook een persoonlijke band hebben met god, zonder iets met Jezus te maken te hebben.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Je kan de beste weg propageren, maar door te beweren dat het de enige weg is bereik je niet het gewenste resultaat...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 21:23:04 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-09-2006, 21:41:52
Berichten: 105
Citeer:
Beste Shiningstar,

Er is maar één God. God is een geest (Joh. 4:24). Deze God heeft een massa aan engelen die Hem dienen. Er is ook een duivel, met een massa gevallen engelen, demonen, die hem dienen. Engelen, van God óf van de duivel, dat maakt niet uit, weten vééél meer af van God dan enig mens dat weet. De enige manier waardoor je het verschil weet is je persoonlijke contact met God, en dat kan alleen via Jezus. Dat zegt Jezus zelf! Dus of hij liegt, of hij is gek, of hij spreekt de waarheid. Ik zal je vertellen dat het het derde is. De duivel wordt ook wel God's papegaai genoemd. Hij imiteert God op zo'n manier dat het allemaal heel goed en lief lijkt. Maar zoals de bijbel zegt als je de Zoon niet hebt, heb je het leven niet, en als je de Zoon wel hebt, heb je het leven wel. Zo eenvoudig is het. En vele wegen kunnen in de ogen van mensen recht lijken, maar het einde ervan leidt tot de dood, omdat je de Zoon, Jezus, niet hebt geaccepteerd.


Dus je wilt beweren dat ik de duivel volg in plaats van God?
Ik vraag me af wat je uberhaupt op deze site doet dan, aangezien alles wat niet verklaarbaar is ook gezien wordt als duivels.

Ikzelf geloof in demonen etc, maar dat je nu beweert dat ik de duivel volg in plaats van God is ook meteen mijn waardering voor je gevallen. Ik vind dit namelijk een belediging, ook omdat ik nooit het slechte pad volg en mijn best doe de aarde en zeker het Al te dienen. Ik zal nooit iemand opzettelijk pijn doen of wraak uitoefenen. God staat bij me en zit in mij, iedereen is een stukje van Hem. Ik leef niet met illusies, ik leef met God.

Iedereen gaat dood, of je nu in God gelooft of niet. Ik geloof alleen in iets als wedergeboorte, reïncarnatie. Hier hoef je niet persee een geloof voor te volgen, dit is gewoon iets wat bij de cyclus van dood en leven hoort.

Sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind het erg irritant en respectloos dat je steeds beweert dat er maar één weg is in het leven, maar één goede weg. Dit is wat JIJ gelooft, en ik vind niet dat je een ander wijs moet maken dat er maar één goed geloof is. Dat noem ik persoonlijk vrij kortzichtig.

_________________
Children of Light = Mijn site! *juicht*


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 04-10-2007, 21:32:28 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Citeer:
Hoi Vision,

Wat denk jij van Jezus?


Ik geloof (weet) dat jezus een verontwikkelde ziel is. Door de kruisiging heeft hij een van de laatste inwijdingen in de meester sferen voltooid.
Jezus was niet op aarde om het Christendom te verkondigen, maar om waarheden te verkondigen en uit te dragen. De mensen hebben het katholieke geloof daarop gebaseerd. Geen enkele persoon zoals Boeddha oid heeft dat bepaalde geloof verkondigd. Dit hadden de mensen nodig als pilaar om op te steunen.

En in jouw geval alphaomega vind ik dat je een beetje erg doorslaat met je geloof. Ik heb het gevoel dat je niet meer met bijde benen op de grond staat. We leven hier en NU en niet in de sferen.

Gr Brian

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 05-10-2007, 10:06:45 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-12-2005, 14:07:08
Berichten: 163
***************

_________________
**Sometimes I wonder, If today is the first day of the rest of my life, what was yesterday?**


Laatst gewijzigd door Ahavael op 29-11-2007, 06:50:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 05-10-2007, 10:39:37 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
alphaomega schreef:
Hoi Esha,

Ik ben een verkondiger van het beste nieuws dat mensen ooit in hun leven te horen kunnen krijgen. Als je daar over wilt discussieren moet je wel met iets concreets komen en niet meteen op je tenen gaan staan en zeggen: Maar IK zei DAT...


Als je verkondigd, leer je anderen iets..correct?

Dus mijn vraag blijft staan: wat leer jij er nu van?!

Is dat zo'n moeilijke vraag voor je?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 05-10-2007, 11:51:01 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Citeer:
Rens, Jezus zegt: "Ik ben de Weg, en de Waarheid, en het Leven. Niemand komt tot den Vader, dan door Mij". (Als je een bijbel hebt: Joh. 14:6) Hij is de enige weg tot God. Is dat raar? Nee! Hij IS immers God. Ok?
Kijk, we leven in een gevallen wereld, een zondige wereld. Openbaring 12:12b spreekt over de tijd waarin we nu leven, de tijd waarin de duivel uit de hemel is gegooid omdat hij in opstand kwam tegen God. En de duivel gaat rond als een briesende leeuw zoekende wie hij verslinden kan (1 Petr. 5:8
Kijk, wij zijn geestelijke wezens. Jullie weten dat, anders kwamen jullie niet op dit forum. Ik weet dat ook en de bijbel maakt daar ook totaal geen geheim van. Lange tijd ben ik bezig geweest met antroposofie, dacht heel wat te weten van God, gelóófde écht wat Steiner allemaal zei. Een vriend van me die een aantal jaren geleden tot bekering kwam beschouwde het als een wonder dat juist ik tot bekering kwam omdat ik zo in die antroposofie zat. Ik ben ook pas bij de 2e keer dat mensen me aansproken tot bekering gekomen. De 1e maal hadden we een goed gesprek van 3 kwartier, maar ik wilde het toch nog graag "op mijn eigen manier" doen, zoals de meeste mensen van deze tijd.
Nu weet ik dat de antroposofie een dwaalleer is. Ik denk verder niet dat Steiner bewust slechte bedoelingen had met zijn leer, ik weet vrijwel zeker van niet. Hij was helderziende en probeerde de geestelijke dingen oprecht tot een wetenschap te vormen voor iedereen begrijpelijk. Alleen het probleem is het volgende, dat je volgens Steiner allerlei technieken moet volgen, oefeningen doen om zo "stapsgewijs, heel langzaam" zeg maar steeds dichter naar God toe te groeien. Maar dat klopt gewoon echt niet. Je kunt niet via allerlei oefeningen of stappen of stadia of inwijdingen of verder steeds dichter bij God komen. NEE! Dat lijkt allemaal heel aannemelijk maar is een list van de duivel (die wel degelijk bestaat, God spreekt er over).
Kijk, 2000 jaar geleden stierf Jezus Christus aan het kruis. 3 dagen later verrees hij uit de dood. Zijn belangrijkste boodschap aan zijn discipelen was: "ga over de hele aarde en vertel alle volken het goede nieuws"! De blijde boodschap van de bijbel, het evangelie is dat niet jij naar God "toe kunt werken". Nee, God kwam Zelf naar deze aarde met de boodschap dat alles wat jij hoeft te doen is te geloven in zijn Eniggeboren Zoon. Als je in hem gelooft, dan ben je in één seconde overgezet van het koninkrijk van de overste van deze wereld, waar de duivel heerst, naar het koninkrijk van God. Ok? Hij stierf voor jou!!! Zodat wanneer je in Hem gelooft je eeuwig leven zult hebben! Ben je dan in één maal van al je problemen af? Nee! Soms voel je je misschien zelfs wat minder goed, omdat de Heilige Geest in je komt wonen die je het verschil laat zien tussen waarheid en leugen en Hij begint in je eigen hart! Maar het is de enige Geest die je verder zal helpen, omdat het de Geest Gods is.

Ik heb niet zoveel aan verhaaltjes alphaomega. Je geeft alleen helemaal geen antwoord op mijn vraag. Hoe zie jij iemand 'kiezen' voor Jezus?

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Jezus 2
BerichtGeplaatst: 05-10-2007, 12:45:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Okee, mijn voornaamste bezwaren tegen het evangelie:

- Jezus heeft niets kunnen zeggen van de 2000 jaar die op hem volgden en dus ook niets over de profeet Mohamed, Boeddha of andere spirituele leiders.
- Daar waar Mohamed en Boeddha hun eigen leer opgezet hebben, heeft Christus alleen het woord verkondigd. Dit is door anderen op schrift gezet en was dus interpretatiegevoelig. Daarnaast is het Christendom 1 van de weinige godsdiensten waar geschriften herschreven mogen worden.
- God is een persoonlijke beleving. Je kan dit definieren en hier argumenten voor uitdragen, maar je kan nooit zeggen dat het de juiste is, omdat jij niet voor andere mensen beleven kan.

Dat neemt niet weg dat de bijbel voor mij een inspiratiebron is en meer inzicht geeft in wat het leven te bieden heeft en hoe de wereld in elkaar steekt. Zoals ik echter al zeg, het is een inspiratiebron, net zo goed als dat de Upanishads of de Koran dat zijn..


Laatst gewijzigd door flowwhenyouknow op 06-10-2007, 11:32:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl