Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 15:58:30

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 13-01-2008, 12:10:57 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Lucas,

Prima uitgelegd hoor. Kan je wel volgen.
Lucas typte:
Door te richten op het creeeren, kan je in het NU leven, want je hoeft geen situatie te vermijden en je ziet jezelf ook niet als het gevolg van een andere situatie.
Nico: dat spreekt mij ook wel aan; creeren en in het NU leven. Dat zou ik in jezelf gewoon blijven stimuleren, flow! Klinkt goed!
Vermijden heeft vaak met angst of onzekerheid te maken. Dus als je weer overweegt om de keuze te laten vallen op optie 2:
(Quote van FLOW:)
2. Ik vermijd dat ik niet deelneem aan de discussie, om zo mijn hoogwaardige status, - die ik graag denk te hebben - , in stand te houden"
Dan zou je je kunnen afvragen waar je bang voor bent. Waaruit bestaat je angst? Wat is die onzekerheid die jouw belemmert wel deel te nemen aan de discussie?Wat is er ZO belangrijk aan die hoogwaardige status? Wie of wat ben je dan ZONDER die status?
Heeft het alleen te maken met " omdat ik zou willen vermijden dat anderen mij de les lezen en dus mijn status geschaad zou worden (aldus mijn ego )" ? Of speelt er nog meer?
Dat anderen jou de les lezen kan jij niks aan doen. Daar heb je geen controle over. Wel of jij anderen jou de les LAAT lezen, daar ben je zelf bij.
Enne, wat mij betreft is er met jouw status in het algemeen en met jouw hele wezen, Lucas, niks mis!! No worries! Je " hoogstaande" status is prima, (maar voor mij niet het belangrijkste, het gaat mij gewoon om wie jij bent, prachtgozer, niet om wat je bent, of wat je hebt of kan) waarbij jouw status niks meer of niks minder is dan de status van elk ander forumlid.
Wat mij betreft hoef je (voor mij) ook niet bang te zijn dat jouw hoogstaande (EGO)status geschaad zal worden, tenzij jij die door anderen LAAT schaden. Als jij anderen die invloed op jou geeft, dan zal die wel een knauw krijgen. Maar daar ben je zelf bij.;-)

liefdevolle groeten en warme hug, Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 14-01-2008, 13:29:08 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2007, 14:29:26
Berichten: 227
Locatie: Maarssen
Hi there,

nico, ik geloof dat er even een klein misverstandje was. :? begreep wat anders onder dualiteit. snap nu wat je bedoelt.. komt zo: was in een boek bezig (architectuur en kritiek van de moderniteit) en daar wordt dualisme uitgelegd als zijnde een ding waar je meer interpretaties aan kunt hangen. dus iets wat niet eenduidig is, en niet zozeer tegengesteld hoeft te zijn.. Waardoor wordt jou ziel eigenijk gevoed nico??

Citeer:
Ware verlichting kan je mijns inziens alleen bereiken in een wereld waar materie een minimale rol speelt. Ik zou daarom ook willen betwijfelen of we het hier niet over een hollistisch bewustzijn (= dat alles met elkaar in verbinding is) hebben, i.p.v. verlichting.


Van Lommel gaat hier in zijn boek eindeloos bewustzijn op in. volgens hem is materie ook een onderdeel van het bewustzijn. meer hierover als ik het boek uit heb.. boek is trouwens een aanrader..

vr.gr.
Visje

_________________
A thing of beauty is a joy forever.

-- J.K. --


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 15-01-2008, 20:04:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
nico schreef:
2. Ik vermijd dat ik niet deelneem aan de discussie, om zo mijn hoogwaardige status, - die ik graag denk te hebben - , in stand te houden"
Dan zou je je kunnen afvragen waar je bang voor bent. Waaruit bestaat je angst? Wat is die onzekerheid die jouw belemmert wel deel te nemen aan de discussie?Wat is er ZO belangrijk aan die hoogwaardige status? Wie of wat ben je dan ZONDER die status?
Heeft het alleen te maken met " omdat ik zou willen vermijden dat anderen mij de les lezen en dus mijn status geschaad zou worden (aldus mijn ego )" ? Of speelt er nog meer?

Hoi Nico,

Bedankt voor je reactie. Het achterliggende gevoel daarbij is dat ik er zonder die status niet mag zijn; of eerder in het algemeen dat ik er niet mag zijn. Nu weet ik wel dat dat niet zo is, maar zie dat maar eens in je bewustzijn op te nemen (dat is zegmaar 1 van mijn levenslessen).
Vandaar dat ik het ook had over creeeren en reageren. Het is uiteindelijk de bedoeling dat je zo veel mogelijk probeert te creeeren, want alleen dan kan je jezelf verwezenlijken. Maar volgens mij had ik dat al gezegd :wink:
Bedankt voor de heldere blik in ieder geval. Ik zal de theorie zeker verder gaan uitwerken.

visje schreef:
Citeer:
Ware verlichting kan je mijns inziens alleen bereiken in een wereld waar materie een minimale rol speelt. Ik zou daarom ook willen betwijfelen of we het hier niet over een hollistisch bewustzijn (= dat alles met elkaar in verbinding is) hebben, i.p.v. verlichting.


Van Lommel gaat hier in zijn boek eindeloos bewustzijn op in. volgens hem is materie ook een onderdeel van het bewustzijn. meer hierover als ik het boek uit heb.. boek is trouwens een aanrader..

vr.gr.
Visje

Bedankt voor de tip!
Ik denk dat onze definities ook te vaag zijn. Ik had in ieder geval altijd het idee dat voor ware verlichting de ziel getransformeerd moet worden. Dat zou dan moeten gebeuren bij de overgang van het ene bestaan naar een andere. Bewustzijn of je geest is daarbij de koppeling tussen je ziel en het aardse bestaan.
In die zin zou je dus niet in 1 leven verlichting kunnen bereiken, maar is dat iets waar diverse andere levens aan vooraf moeten zijn gegaan.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 22-01-2008, 16:38:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hoi Lucas,

Spijtig om te lezen dat je het gevoel hebt dat je er niet mag zijn. Je weet dat het niet zo is, maar blijkbaar is het moeilijk om dat in je bewustzijn op te nemen.
Zal ongetwijfeld met onaangename ervaringen in je verleden te maken hebben, want dit is wel iets heel basaals.
Je kan je afvragen of het gevoel van er niet mogen zijn, vermindert of verdwijnt wanneer jij die genoemde status HEBT. Je zult ontdekken dat je die status niet BENT en dat je mogelijk buiten dit forum het gevoel zal blijven houden dat je er niet mag zijn omdat je buiten dit forum diezelfde status w.s. niet hebt. Diep van binnen "weet" jij dat het niet gaat om die status. Maar ik proef weerstand en verzet, omdat er blijkbaar iets is wat jou belemmert om "DAT in je bewustzijn op te nemen." Verzet of weerstand heeft vaak te maken met: niet (kunnen/willen) accepteren wat er gebeurd is. Maar bedenk dat accepteren NIET hetzelfde is als goedkeuren! Vaak is gedrag van een ander uit het verleden niet goed te keuren.
En het is juist dit verzet of die weerstand die het allemaal wat erger maakt. En jou vooralsnog geen stap verder helpt.
Terwijl je heel goed in de gaten hebt dat het inderdaad gaat om het Je Zelf Verwezenlijken. (Kijk weer eens op een oordeelsvrije manier naar jezelf.)
Wat let je?
Sterkte met het uitwerken van je theorie en praktijk.

groeten nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 31-01-2008, 16:31:15 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
nico schreef:
En het is juist dit verzet of die weerstand die het allemaal wat erger maakt. En jou vooralsnog geen stap verder helpt.
Terwijl je heel goed in de gaten hebt dat het inderdaad gaat om het Je Zelf Verwezenlijken. (Kijk weer eens op een oordeelsvrije manier naar jezelf.)
Wat let je?
Sterkte met het uitwerken van je theorie en praktijk.

Hoi Nico,

Bedankt voor je input. Ik ben me wel bewust van m'n ego en alles, maar ik vind het moeilijk om daar altijd afstand van te nemen. Ik kom dan vaak automatisch in situaties dat ik denk 'shit, ik laat me weer door dat dekselse ego bedonderen'. Het gaat inderdaad om acceptatie, maar dat is nou juist een van de dingen wat ik moeilijk vind.
Daardoor word ik me wel bewust van dingen, maar vind ik het lastig om mijn gedrag daarop aan te passen.
Maargoed, ik kom er wel hoor! Het duurt alleen wat langer allemaal :)

Groetjes,

Lucas

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 31-01-2008, 16:42:39 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Lucas,

Graag gedaan, Lucas.
ALs je vaak automatisch in situaties komt, dan ben je nog niet helemaal bewust van je ego. Het gaat niet alleen om acceptatie, maar ook om oordeelsvrij (blijven) observeren.
Om het observeren van de situatie, maar ook het observeren van je Ego en het observeren van de reactie van jezelf dat je "je weer door dat dekselse Ego hebt laten bedonderen". Blijf geduldig met jezelf en verwijt je zelf niet te veel in je transformatieproces cq bewustwordings -en onthechtingsproces.
Ieder proces heeft zijn eigen tijd. Jouw proces heeft weer een andere tijd nodig dan het proces van een ander. Blijf bij jezelf, forceer niets en volg het tempo waarin het zich aandient. En zeker! Jij komt er ook wel hoor! Ook al duurt het wat langer allemaal.
Je kan een grasspriet ook niet sneller laten groeien door er harder aan te trekken. :wink:

groeten Nico

ps bij hoger bewustzijn heb ik een topic gestart over transformatie van het ego. Wellicht ook iets voor jou. Houd dat in de gaten, want ik heb nog wat in petto voor daar. :roll:

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 01-02-2008, 12:10:37 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
nico schreef:
ps bij hoger bewustzijn heb ik een topic gestart over transformatie van het ego. Wellicht ook iets voor jou. Houd dat in de gaten, want ik heb nog wat in petto voor daar. :roll:

Ik had ook niet anders van je verwacht :lol:

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 01-02-2008, 13:27:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hahaha: ben ik zo voorspelbaar?
wellicht "spreek" ik je bij bovengenoemde topic ook weer, kanjer!

ps. over je idee/gevoel er niet mogen zijn. Je hebt van niemand toestemming nodig om er te mogen zijn. Sterker nog: je mag er zijn. omdat je d'r al bent!! Dus je hoeft je eigenlijk niet af te vragen of je er mag zijn. Want je bent er al. WELKOM! Fijn dat jij d'r (weer) bent. Lucas! (y)

:wave: , nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl