Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 17:26:17

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Visie
BerichtGeplaatst: 02-01-2008, 16:53:09 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2008, 16:45:46
Berichten: 21
Mijn kijk op de werkelijkheid, deel I.

Lang geleden, de periode voor de zogenoemde “Big Bang” manifesteerde zich alleen het virtuele domein. God als je wilt. Je moet dat zien als een reusachtige, harmonica-achtige virtuele, galactische waaier. Van daaruit en daarvan is alles gevormd. Mij afvragen wat de oorsprong van God is doe ik niet. Je moet niet alles willen weten. Die waaier bestond uit een enorme hoeveelheid energie. Uit deze energie is alles ontstaan. Alles is energie en deze bestaat op drie niveaus namelijk het virtuele-, het kwantum- en het fysieke-niveau. Daarover later meer.
Terug naar het begin. De virtuele energie begon antimaterie en vervolgens materie te vormen. De materie bestond uit een zwart gat. Materie die onder druk van een enorme hoeveelheid energie, grote hoeveelheden fysieke massa, samenperst tot iets van de grote van een erwt. Je moet dat zien dat we de aarde fijn zouden knijpen tot de grote van een erwt. Hoeveel energie zou je daarvoor nodig hebben. Als je datzelfde zou doen met alle materie in het universum, dan kun je nagaan hoe groot de kracht moet zijn geweest die dit heeft kunnen bewerkstelligen. Als God echt zoveel kracht heeft, dan is hij immers tot alles in staat en hoeven we ons niet meer af te vragen wat hij allemaal kan. De vraag moet dan eerder zijn: waarom loopt het allemaal zo, en: hoe werkt het? Hierop kon ik later uitgebreid terug.
De “Grote Knal” zorgde ervoor dat de samengeperste materie uit elkaar spatte (door implosie) en bewerkstelligde een (nu nog) steeds uitdijend universum bestaande uit virtuele energie en fysieke massa (samengebalde energie). Hiernaast ontwikkelde zich het kwantum niveau (het niveau van de kleine deeltjes zoals elektronen, fotonen en protonen) waarin alles is opgeslagen wat er ooit is gebeurd en wat er ooit gebeuren zal (het akashaveld wordt dit wel eens genoemd). Het was zeer rumoerig in die tijden zoals je kunt veronderstellen. Vanuit die massa zijn planeten en sterren gevormd en begon het universum aan zijn evolutie. Eén voor één werden de elementen gevormd. Dit gebeurde door het steeds weer combineren van de al bestaande met de nieuwe elementen. Toen alle elementen er waren kwam de volgende stap.. en de volgende. Zo werden onder andere mineralen en animozuren gevormd en dit in combinatie met water maakte de weg vrij voor het ontstaan van leven. Dit leven werd er door middel van DNA ingebracht. De vraag wie dit DNA liet samensmelten met de elementen kan ik beantwoorden met het feit dat er maar één macht zo groot is namelijk GOD.
Dit is een heel korte weergave van mijn kijk op het ontstaan van alles.
Wat is de bedoeling van ons leven? Op de eerste plaats moeten de westerse denkbeelden over God, vaak ingegeven door de kerk, overboord. God is geen demagoog die beslist over goed en kwaad en dienaangaande beloond en bestraft. Het is Gods bedoeling niet over je te oordelen en je vervolgens te beoordelen. God wil ons laten ervaren door te leven. God wil ons geheel vanuit onze eigen vrije wil laten handelen om zo te ervaren en verder te komen in onze evolutie. Als je als God wilt dat mensen uit vrije wil handelen, past daar natuurlijk geen straffenstelsel bij. Als je iemand zonder te oordelen uit vrij wil iets laat doen, om hem te laten leren, dan past er geen straf bij die er wordt opgelegd als je het niet doet volgens de regeltjes. God straft niemand. God is één en al liefde en alleen liefde.
Hitler is in de Hemel. Als je dat begrijpt, kun je God begrijpen.
Wat is de positie van de mens. De mens is het meest speciale wezen op de aarde. Niet dat al het andere niet speciaal is. De mens is echter iets heel aparts. Wij zijn letterlijk kinderen van God en zoals Jezus zei dat hij de zoon van God was, zijn wij dat ook. Normaal vertoeven wij in het kwantum en virtuele deel (en zijn ook wij één en al liefde), maar God heeft het voor ons mogelijk gemaakt om te kunnen ervaren door te leven zoals wij hier op de aarde. Dit is eigenlijk een grote kosmisch list want voor het leven wat wij voeren, moet namelijk nogal iets worden georganiseerd (galactisch gezien). Om te kunnen ervaren moeten de gebeurtenissen namelijk in chronologische volgorde, achter elkaar plaatsvinden. Dit lijkt logisch maar zo logisch is dat niet. Galactisch gezien bestaat er namelijk geen verleden en toekomst, alleen maar het heden, het NU. Alles is al gebeurd en alles wat gebeurd, gebeurd NU. Dus het verleden en de toekomst vinden NU plaats.
Als je verblijft in de virtuele en/of kwantum “wereld”, waarin alles liefde is en er alleen het nu bestaat, kun je niet ervaren. Omdat in deze wereld, letterlijk op alles een antwoord is, ben je van alles op de hoogte. Je weet ECHT alles. Het grote probleem is dat je het niet kunt ervaren. Als je alleen maar liefde bent en precies weet wat liefde is, maar dit nooit hebt kunnen ervaren, dan is dit een ontzettend gemis. Daar moest iets op verzonnen worden en daarvoor leven wij onze levens zoals op Aarde. Op Aarde krijgen wij het gevoel van tijd en dat de dingen in tijd achter elkaar gebeuren. Op Aarde weten we niets meer van onze virtuele en kwantum tijd en moeten we opnieuw “alles” leren. Op Aarde ervaren wij wat liefde is, en dat is eigenlijk de essentie. Hier op aarde kunnen we voelen wat liefde is omdat we hier kunnen voelen wat haat is. Hoe groter je gevoelens van haat zijn geweest, hoe beter voor het ervaren van liefde. Door onze ervaringen hier kunnen wij letterlijk voelen wat we allemaal al weten. Iedereen heeft in zijn levens, hele goede maar ook hele verschrikkelijke dingen gedaan en dat allemaal om het ervaren. Zonder boven geen beneden.
We zitten in een spannende tijd. Er gaat veel veranderen de komende jaren en wij hebben ervoor gekozen om dit mee te maken. Vrije wil gaat namelijk zover dat je vantevoren weet en beslist welk leven je gaat leven.
Tot zover deel I.

Als er vragen zijn, hoor ik dit graag.

Theo.

_________________
Alles is liefde


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 02-01-2008, 17:09:32 
Offline
Nimf
Nimf

Lid geworden op: 21-12-2004, 17:43:28
Berichten: 861
Locatie: Amsterdam
Ja, welk boek heb jij gelezen?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 02-01-2008, 22:35:42 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2008, 16:45:46
Berichten: 21
Uit hele stapels boeken Thierry.. wil je een lijstje?

_________________
Alles is liefde


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 02-01-2008, 22:47:46 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Best een goede visie denk.

Lijkt me ook wel een fijne om als jouw waarheid te hebben. Als je dualiteit accepteert leeft dat een stuk makkelijker...

Ik heb een vraagje, niet om visie te bekritiseren, maar om je uit te dagen wat dieper op je visie in te gaan.

Denk jij dat we weer deel van god worden als we liefde en haat volledig hebben ervaren, geaccepteerd en ervan hebben geleerd? Is het dan 'afgelopen'? Of zitten hier volgens jou nog andere stadia in? Zelf denk ik dat we dan nog maar op 5% zitten van ons totale proces. Het proces is niet in getallen uit te drukken natuurlijk, maar ik wil aangeven dat ik denk dat we net begonnen zijn omgaan met onze dierlijke drangen en gedrag. Als we ons een keer echt als mens gaan gedragen en het dierlijke overstijgen zijn we pas net begonnen met ons bewustzijn. Ik bedoel, we hebben nog niet eens een galactisch bewustzijn op het moment. Wat weten we daar nou nog vanaf? We hebben nog niet eens kennis gemaakt met andere levensvormen ed.

Wat denk jij er van??

Stef!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 03-01-2008, 00:48:30 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2005, 19:44:04
Berichten: 711
Hey Theo, leuke visie heb je gevormd... ik ben benieuwd naar deel 2...

voor mij zijn de 3 niveaus waar je het over hebt nog niet helemaal duidelijk... het fysieke kan ik wel plaatsen, ddaarmee doel je mijns inziens op materie...
met het virtuele doel je volgens mij op de geestelijke (onstoffelijke) dimensie.
Maar het kwantumniveau??? is dat waar het fysieke overgaat in het virtuele in jou visie?

Verder loop ik tegen iets aan, waar ik in mijn eigen overwegingen ook altijd tegen aanloop. Namelijk de almacht van God vs De zin van dit leven.
Citeer:
Als God echt zoveel kracht heeft, dan is hij immers tot alles in staat en hoeven we ons niet meer af te vragen wat hij allemaal kan.

Citeer:
Je weet ECHT alles. Het grote probleem is dat je het niet kunt ervaren. Als je alleen maar liefde bent en precies weet wat liefde is, maar dit nooit hebt kunnen ervaren, dan is dit een ontzettend gemis. Daar moest iets op verzonnen worden en daarvoor leven wij onze levens zoals op Aarde.

conclusie van dit stuk: Je KAN zonder deze menselijke vorm geen liefde ervaren??? Maar dat hoort wel te kunnen als we uitgaan van een almachtige God. Als een almachtige God wil dat je ervaart, dan ervaar je... met of zonder menselijke vorm...

Citeer:
Op Aarde ervaren wij wat liefde is, en dat is eigenlijk de essentie.

Ik ken een paar mensen die een bijna dood ervaring gehad hebben... Zij geven vaak aan dat ze, toen ze uit hun lichaam waren, zo'n intense onvoorwaardelijke liefde voelden, dat ze liever daar waren gebleven... Kunnen we dan alleen met behulp van materie liefde 'ervaren'??? Of ervaren we met de hulp van materie juist de afwezigheid daarvan??? Waardoor we het vervolgens beter herkennen??? Of draait alles misschien om iets heel anders? Niet om liefde ervaren, maar om liefde creeeren bijvoorbeeld...

Maargoed, enkel wat punten om in alle eeuwigheid ons hoofd over te breken :-) met als achterliggende gedachte:
Citeer:
Je moet niet alles willen weten.

_________________
zie hoe alles even slaapt
straks komt het weer tot leven
dan toveren we een nieuw begin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 03-01-2008, 11:56:23 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2007, 14:29:26
Berichten: 227
Locatie: Maarssen
Hoi Theo,

interessant stuk, maar toch even een aantal vragen.

Citeer:
Als je als God wilt dat mensen uit vrije wil handelen, past daar natuurlijk geen straffenstelsel bij. Als je iemand zonder te oordelen uit vrij wil iets laat doen, om hem te laten leren, dan past er geen straf bij die er wordt opgelegd als je het niet doet volgens de regeltjes. God straft niemand. God is één en al liefde en alleen liefde. Hitler is in de Hemel. Als je dat begrijpt, kun je God begrijpen.


Als ik het goed begrijp zeg je hier dat door vrije wil iedere keuze een goede is. zeg je hier dat goed en kwaad niet bestaan?? vanuit mijn visie bestaat vrije wil uit het denken, afwegen en maken van keuzes. daar valt echter wel een kwaliteit aan te hangen. Er zijn ook keuzes die niet binnen het concept liefde passen, of die gevolgen hebben die daar niet bij aansluiten (zoals de keuzes van hitler bv..) God straft niemand, maar soms kan het nodig zijn om vanuit liefde een mens/ziel een bepaalde ervaring te laten ondergaan om hem/haar bewust te maken van zijn keuzes.

Daarnaast zeg je dat je God kan begrijpen. Dat vind ik heel bijzonder. Naar mijn mening kun je als mens proberen door het maken van bepaalde keuzes je ziel dichter bij het goddelijke/de liefde brengen. maar het werkelijk begrijpen en doorgronden van God kan niet op aarde plaatsvinden.

Daarnaast sluit ik me aan bij de vragen van Jedia over de verschillende niveaus waar je het over hebt. wat jij kwantum noemt, valt dat niet onder fysiek/concreet (electronen, protonen en fotonen zijn ook materie??), en bedoel je met virtueel bijv. emotioneel of rationeel??

vr.gr.
Visje

_________________
A thing of beauty is a joy forever.

-- J.K. --


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 03-01-2008, 13:29:51 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2008, 16:45:46
Berichten: 21
Beste Stefke. Leuk dat je reageert.

Ik denk meer aan twee kennelijke tegenstrijdigheden die, volgens mij, echter beiden waar zijn, een goddelijke dichotomie. Dat we én bestaan uit afzonderlijke zielen én dat alles bestaat uit één goddelijke ziel. Met je verstand beredenerend kan dit niet. Daarom noemen ze het ook een goddelijke dichotomie.
Ik denk dat we altijd deel van God zijn. Niet afgescheiden van alles, maar verbonden met alles. Alles met alles verbonden en wat eens verbonden was blijft verbonden, in welke staat of hoedanigheid dan ook.

Ik denk dat we doorgaan naar een andere dimensie en dat we in deze dimensie een ander leven en een andere maatschappij krijgen. Doordat we een evolutiesprong zullen gaan maken zal het voor ons mogelijk zijn in die dimensie te verblijven. Volgens mij wordt het echt heel mooi. Maar ook dit zal een proces zijn om te leren en om uiteindelijk te evolueren. Als persoon maar ook als geheel.

Ik denk dat veel kennis en ervaring bij de mensen aanwezig is en dat er een paar knoppen ommoeten. Het zit er wel in maar het komt er niet uit. Volgens mij worden er bij de genoemde evolutiesprong enkele schakelaars omgezet. We zullen dan tot ongekende dingen in staat zijn. Maar ook dat zal zich moeten ontwikkelen. Volgens mij wordt het fantastisch.

Ik denk dat we nu in een overgangsfase zitten van de ene naar de andere dimensie en zodra er genoeg verlichte mensen op de aarde zijn, zullen we een collectieve evolutiesprong maken.
Die evolutiesprong en het gaan naar de andere dimensie laat volgens mij niet zolang meer op zich wachten. Ik heb nogal wat over de soemeriers, de maya’s en andere oude bestudeert. Die komen uit op 2012. Wat die te vertellen hebben en wat die hebben nagelaten is heel bijzonder, wetenschappelijk onderlegt en waar gebleken en super interessant. Ook stromingen binnen Islam, christendom, Boedishme, Jodendom en hindoeïsme wijzen richting deze tijd.

Je zegt dat we geen galactisch bewustzijn hebben en dat we daar niks van weten. Volgens mij weten we het wel, alleen niet bewust. Dat zal gaan veranderen. We zullen gebruik gaan maken van een groter deel van onze hersenen. Dat zal ons in staat stellen ons bewustzijn te betreden en van alle kennis gebruik te gaan maken. Ik denk overigens wel dat we kennis hebben gemaakt met andere levensvormen. We herinneren het ons alleen niet. Ik de toekomst ga ik er wel verder op in.

groetjes
Theo

_________________
Alles is liefde


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 03-01-2008, 13:31:55 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2008, 16:45:46
Berichten: 21
Hoi Jedia,

Leuk dat je reageert.

Je vraag over het Kwantumniveau en mijn visie daarop.

Kwantumveld/Nulpuntenergieveld
Aan het universum ligt een subcultuur ten grondslag die in essentie een registratie medium voor alles is, waardoor alles met alles kan communiceren. Waardoor ook alles met alles aan elkaar verbonden is. Dit vanuit de galactische wet: eens verbonden blijft verbonden, in welke staat of in welke hoedanigheid dan ook (op het niveau van subatomaire deeltjes). En omdat alles afkomstig is uit GOD (Galactisch Ordenende Dynamiek; het Virtuele Domein), dat alles wat is omvat, zijn wij daar ook mee verbonden. Alleen weten velen dat niet (althans bewust). Onbewust staan we constant in verbinding met dat veld. Ik ga er nog wel een keer uitgebreider op in of je zou eens wat moeten lezen over kwantumtheorieën.

De almacht van God vs de zin van het leven!
Dat blijft moeilijk maar volgens mij is de zin van het leven toch echt dat we door te ervaren iets toevoegen aan het geheel. We ervaren niet als eenling, als afgescheiden component, maar als collectief. In onze dualistische wereld gaan we uit van afgescheidenheid, maar dat is, in mijn visie, een illusie en deel van de kosmische list. In werkelijkheid is alles met alles verbonden.

Met betrekking tot je conclusie wil ik opmerken dat ik me niet geheel juist heb uitgedrukt. Ik stel dat je niet kunt ervaren in het virtuele en kwantumdomein, maar dat is niet juist. Natuurlijk kun je daar liefde ervaren. Je kunt daar geen kwaad ervaren en door leven zoals hier op aarde (en volgens mij niet alleen op aarde) ervaar je kwaad, haat, wrok. Door dat te doorleven voeg je iets toe aan de dimensie Liefde en dat niet alleen voor jezelf maar voor het geheel. Want alles is met alles verbonden.
Verder denk ik dat God als geheel evolueert en dat wij daar onderdeel van uitmaken.

Mijn citaat dat je op aarde ervaart wat liefde is en dat dit eigenlijk de essentie is. Hiermee bedoel ik dat je het gevoel van liefde heel intens kunt ondergaan door het beleven van zeer intense gevoelens van verdriet, haat, angst en wrok. Zoals eerder gesteld denk ik dat we hier in evolutietermen toch echt iets mee bereiken. Ik heb een paar dingen meegemaakt waardoor ik me af ging vragen of God wel bestond. Ik kon me niet voorstellen dat God zulke dingen liet gebeuren. De laatste paar jaar kan ik het pas begrijpen. Nu ik het geheel overzie, zie ik het plan erin. Nu die gevoelens van haat en wrok in mij zijn opgelost, heeft dit plaats gemaakt voor liefde, mededogen en vergeving. Zonder die ingrijpende gebeurtenissen aan de andere kant, had ik dit gevoel volgens mij nooit bereikt.

Nee volgens mij ervaren we die liefde altijd, alleen op ons huidige ontwikkelingsniveau, ervaren we dit niet zo. Als we ons verder ontplooien tot hoog ontwikkelde wezens (een evolutiesprong van het collectief) zullen we dat heel anders ervaren.

Misschien helpt het wel bij het evolutieproces van GOD, waar wij deel van uitmaken.


groetjes
Theo

_________________
Alles is liefde


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 03-01-2008, 14:46:44 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2008, 16:45:46
Berichten: 21
Hoi Visje,

Ik zal proberen wat duidelijker te zijn. Ik zeg niet dat alle keuzes die uit vrije wil gemaakt zijn, de goede keuzes zijn. Ik zeg alleen dat God je daarvoor niet naar de hel zou sturen. Niet om de laatste plaats omdat er geen hel bestaat, althans dat denk ik.
Natuurlijk is het de bedoeling dat we door onze vrije wil leren de juiste keuzes te maken. God vond het, zoals velen, echt niet goed wat Hitler deed. Ik zeg alleen dat hij daar niet voor gestraft is.

Je hebt gelijk dat het voor ons mensen op ons huidige bewustzijnsniveau), moeilijk is God te begrijpen en doorgronden. Als ik zeg dat ik God begrijp, bedoel ik daarmee te zeggen, dat ik hem, met mijn huidige bagage, probeer te begrijpen. Ik denk overigens wel dat een aantal groten der aarde, bij leven, tot die inzichten (verlichting), zijn gekomen.

In mijn reactie op Jedia ben ik al wat verder op het kwantumdomein ingegaan. Electronen, protonen en fotonen maken idd ook deel uit van materie. Deze subatomaire deeltjes gedragen zich echter heel anders dan de materie op moleculair niveau. De kleine deeltjes gedragen zich volgens Galactische/Universele/Kosmisiche wetten. Deze deeltjes zijn namelijk altijd in beweging. Alles is altijd in beweging. En hoewel veel materie stil lijkt te staan, is dat toch echt niet zo. Bij bestudering van de gedragingen van de kleine deeltjes (de kwantumwetenschappen) is dat gebleken. De wetten van Newton gaan voor het subatomaire niet meer op. De laatste jaren wordt er veel ontdekt door de kwantumwetenschappers. Veel geheimen lijken hiermee verklaarbaar te worden. De wetenschap van de kleine deeltjes stamt al van de tweede helft van de 19e eeuw. Het enige wat men er de eerste 100 jaar echt mee heeft gedaan is het maken van een atoombom. De laatste tientallen jaren is er veel beweging. Dat heeft geresulteerd in tal van toepassingen zoals magnetron, mri scan en bijvoorbeeld de vooruitgang in de nanowetenschappen. Steeds meer kwantumwetenschappers zijn op weg de kloof te dichten tussen wetenschap en geloof/spiritualiteit.
De kleine deeltjes komen echter niet alléén voor in materie. Ze zijn er volop en overal in het universum. De ruimte lijkt, op de materie na, leeg, maar dat is niet zo. De ruimte is vol energie. Materie is samengebalde energie. Als materie, in onze ogen, ophoudt te bestaan, wordt het weer energie. Het kwantumveld omvat als het ware alle materie, zoals het virtuele veld alle materie en het kwantumveld omvat. Het één kan niet los van het andere bestaan. Alle materie staat daardoor altijd in contact met het kwantumveld en het virtuele veld, sterker nog, het wordt erdoor omvat. Naast een fysiek lichaam, hebben wij mensen (alles wat leeft trouwens) ook een energielichaam. Dat lichaam gaat niet dood. Het energielichaam omvat het fysieke lichaam en blijft eeuwig leven.
Pim van Lommel heeft onlangs het boek “Eindeloos bewustzijn” uitgebracht. Een wetenschappelijke visie op de Bijna Dood Ervaring. Een aanrader om tot inzichten te komen (ook iets voor Jedia i.v.m. haar interesse voor BDE).

Met het virtuele veld bedoeld ik, het veld van waaruit alles is voortgekomen en dat alles omvat en bestuurt, vanuit een Galactisch middelpunt. Licht, energie dat zorgt voor een (nog) steeds uitdijend universum, maar dat tegelijkertijd alles vasthoudt en regelt.


Groetjes,
Theo

_________________
Alles is liefde


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 03-01-2008, 15:07:18 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hallo Theo,

Boeiend stuk heb je geschreven. Ik voel me wel verbonden met jou. Interessante visie waarin ik bepaalde dingen, die ik evenzo zie, wel herken. Je schrijft” Ik denk dat we doorgaan naar een andere dimensie en dat we in deze dimensie een ander leven en een andere maatschappij krijgen.”
Ik heb hierover ook een en ander beschreven in de rubriek Hoger Bewustzijn met de topic Leven in dimensies. Voor een belezen man als jij w.s. niets nieuws;-), maar wel altijd interessant om te lezen. Daarin beschrijf ik de Vierde Dimensie als overgangsdimensie naar de Vijfde Dimensie wat inderdaad veranderingen van inzicht en veranderingen van bewustzijn met zich meebrengt.
We zullen naar verwachting (volgens een andere bron)inderdaad een grotere capaciteit van onze hersenen kunnen gaan gebruiken. Daar wordt al enige jaren onderzoek naar gedaan. Dr. Fox heeft ontdekt en bewezen dat het DNA zich aan het transformeren is. Bij verschillende mensen heeft hij bewezen dat zij niet 2 maar 3 strengen DNA hebben en dat deze mensen ook meer activiteit in de hersenen vertonen omdat ze meer van hun hersenen gebruiken. Bovendien bleken deze mensen een hoger bewustzijn te hebben en paranormale vermogens te hebben zoals telepathie, helderwetendheid en helderziendheid.

Groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 03-01-2008, 17:13:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2008, 16:45:46
Berichten: 21
Hoi Nico,

ik heb je artikelen gelezen en wij zitten idd op dezelfde lijn. Goed en mooi verwoord trouwens. Ik denk dat de derde dimensie, na het eindigen van de 13 hemelen en de negen hellen (zoals de maya beschreven), in 1987 is geeindigd en dat we nu in een overgangsfase zitten van 2x13 jaar=26 jaar, waardoor we in 2013 in de ve dimensie aan zullen komen.

Ik voelde me erg aangesproken door je omschrijving van lichtwerkers en hun rol naar de toekomst. Vooral het alleen voelen staan en het denken van "heb ik dat nou alleen", zijn voor mij in ieder geval van toepassing. Alles op zijn tijd Nico, alles op zijn tijd.

Ik hoop dat we vaker met elkaar van gedachten kunnen wisselen.

vriendelijke groeten,
Theo

_________________
Alles is liefde


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 03-01-2008, 22:36:37 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Theo,

Bedankt voor je positieve reactie.
Eerlijk gezegd fixeer ik me niet meer zo op een datum of jaartal. Vaststaat voor mij dat er ontwikkelingen gaande zijn en nog zullen komen! En dat ik dat allemaal best interessant vind om dat te volgen.
En dat er verschillende bewijzen en/of aanwijzingen zijn die met deze ontwikkelingen te maken hebben; zoals de toegenomen trilling van de aarde, het afnemen van het aard-magnetische veld en de komende Galactische Conjunctie in 2012, zoals al gezien door de Maya's en door dr. smelyakov.
Ik denk dat ieder ook z'n eigen proces heeft. Dat betekent voor mij dat het best mogelijk is bijvoorbeeld dat ik al in de vierde dimensie zit, een ander nog vastzit in de derde dimensie en weer een ander al kwaliteiten heeft behorend bij de vijfde dimensie.Dat zal je ook vast wel zien in je omgeving.

Theo schreef:
Ik voelde me erg aangesproken door je omschrijving van lichtwerkers en hun rol naar de toekomst. Vooral het alleen voelen staan en het denken van "heb ik dat nou alleen", zijn voor mij in ieder geval van toepassing.

Nico: Das mooi; stukje herkenning dus. Hoe is dat nu, theo: ook nog steeds gevoel van alleen staan in je proces?

Theo:Ik hoop dat we vaker met elkaar van gedachten kunnen wisselen.
Nico: Dat kan natuurlijk; genoeg stof lijkt me. Je kan me ook altijd een pbtje sturen, dan heb je me direct te pakken. ;-) Feel free en be welcome.

Namasté.

Hartchakrale groeten, Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 03-01-2008, 23:18:49 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Theo,

Theo schreef:"God vond het, zoals velen, echt niet goed wat Hitler deed".
Zelf denk ik niet dat God daar een oordeel over had over hitler.
God is immers een en al liefde en is oordeelsvrij. Een oordeel geven door te "zeggen" dat het "echt niet goed was wat hitler deed" impliceert dat God meteen een oordeel over zichzelf zou geven en zelf "echt niet goed" zou zijn.(Immers hitler is een deel van God zelf.)
Dit is niet mogelijk in mijn optiek en past niet bij het beeld wat ik althans van God heb. Maar dit is typisch een menselijke reactie (=oordeel geven over (het EGO van) hitler) geprojecteerd op een 'vermenselijkte' God; een God met schijnbaar menselijke kwaliteiten zoals oordelen.
God is groter en gaat vaak ons begrip te boven.
Hiermee komen we wel uit op het eveneens door jou gestelde:
Het is dus inderdaad soms moeilijk om God te begrijpen of te be-grijpen. Soms heb ik het idee dat het soms "makkelijker" is om God te ervaren.
Hoe ervaar JIJ God, theo?
Ik kan je visie en je uitleg over de kwantumfysica wel volgen. Het zou me niks verbazen dat je "what the bleep do we (k)now" en/of "down the rabbithole" gezien hebt. ;-) Zo klinkt het althans. Ik heb ze ook gezien en ik vond het erg interessant overigens.

Wat BDE betreft is het zeer boeiend, en niet alleen voor jedia, ;-)
om het BDE-rapport te lezen van de meest gecontroleerde BDE van Pamela Reynolds. Na het lezen hiervan moest ik verschillende visies opnieuw bijstellen. Eén van de conclusies daar is o.a. dat de zintuigelijke waarneming,het geheugen en het bewustzijn geen functies kunnen zijn van de hersenen.

groetjes Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 04-01-2008, 14:13:14 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2007, 14:29:26
Berichten: 227
Locatie: Maarssen
Hoi Theo,
Dank voor je reactie. Even over de overgang naar de vijfde dimensie. Wat maakt 2012 tot het jaar van de overgang?? na zo'n 7000 a 8000 jaar menselijke beschaving in de derde en soms vierde dimensie in 2012 opeens een sprong naar de vijfde?? Naar mijn mening is de overgang naar die dimensie niet iets wat opeens in 2012 gaat gebeuren. Overgang van de ene dimensie naar de volgende is denk ik een continue proces (ook oa George Basalla), wat al een tijdje geleden begonnen is, en ook na 2012 nog wel een tijd zal doorlopen. omdat het hier om een spirituele revolutie gaat denk ik dat die ook alleen op individueel vlak zal plaatsvinden en dus zal het nog wel even duren voor dat bij de massa is aangekomen. hoor graag hoe jij daar over denkt...

Citeer:
Je hebt gelijk dat het voor ons mensen op ons huidige bewustzijnsniveau), moeilijk is God te begrijpen en doorgronden. Als ik zeg dat ik God begrijp, bedoel ik daarmee te zeggen, dat ik hem, met mijn huidige bagage, probeer te begrijpen. Ik denk overigens wel dat een aantal groten der aarde, bij leven, tot die inzichten (verlichting), zijn gekomen.


met dat laatste ben ik het zeker eens, een aantal grote zielen op aarde heeft zo dicht bij God geleeft dat het verlicht zielen zijn.

Citeer:
De almacht van God vs de zin van het leven!
Dat blijft moeilijk maar volgens mij is de zin van het leven toch echt dat we door te ervaren iets toevoegen aan het geheel. We ervaren niet als eenling, als afgescheiden component, maar als collectief.


in bovenstaande zeg je dat we iets toevoegen aan het geheel. tot zover kan ik met je meegaan, maar hoe bedoel je precies dat we als collectief ervaren?? naar mijn mening is juist iedere ervaring individueel, omdat iedereen anders is en andere bagage met zich meedraagt. Hierdoor zal elke gebeurtenis voor een ieder een unieke ervaring zijn.

hoor van je,
vr.gr.
Visje

_________________
A thing of beauty is a joy forever.

-- J.K. --


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Visie
BerichtGeplaatst: 04-01-2008, 14:43:23 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hallo Visje

Die overgang naar de vijfde dimensie is de vierde dimensie en die is nu al gaande. De vierde dimensie is een brug tussen de 3e en de 5e dimensie. En ik ben het met je eens dat een dimensieverhoging niet abrupt plaatsvindt, maar altijd geleidelijk, dat is nu ook gaande. Sommige mensen zitten inmiddels al in de vierde dimensie en anderen nog in de derde. Daar is ook over geschreven dat de jaren tussen 2012 en 2017 nodig zijn om te wennen aan de nieuwe energie van de vijfde dimensie en hierin te aarden en de energie en het bewustzijnsniveau van de 5e dimensie je eigen te maken.
Verder: die Verlichting die weet wat.
Over verlichting wordt altijd met veel ontzag over gesproken en geschreven alsof het iets is wat voor ons “simpele zielen” niet is weggelegd, maar alleen 'voorbehouden' is aan de grote zielen der aarde. Niets is minder waar. Verlichting is niet iets waar je keihard voor moet werken om het vervolgens in de verre toekomst hopelijk ooit een keer te “bereiken.”
Het is maar net wat je verstaat onder verlichting: wat versta jij onder verlichting of verlicht zijn, visje? Ben benieuwd naar je reactie.

Hartelijke groeten uit Delft, Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl