Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 07:20:38

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 10:11:13 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-03-2008, 14:03:37
Berichten: 141
hallo lezers van mijn berichtje,..

ik moet dit van mijn hart,...zelf geloof ik niet in god of een anders persoon die ergens in de hemel leeft enz....

ok,..ik doe er soms mensen pijn mee aan wie ik mijn mening uit,.. en ik moet ook toegeven dat voor somige mensen een geloof helpt om van hun problemen af te komen,..maar dat geld niet voor mij en voor heeeeel veel anderen mensen,..

Somige geloven zijn BEDACHT om macht te krijgen en geld te slaan uit de bevolking,... ik heb de luxe dat ik niet gelovig ben opgevoed,..en daarom uit een neutraal oogpunt naar diverse geloven kan kijken,..

maar ik heb straks een link van een film die wel 2 uur duurt,..!!! Maar heeeeel veel duidelijk maakt over hoe en wat,.. ok,.. ik geloof nu in deze film,..maar niet in een GOD...!!

je moet de hele film zien elke seconde anders raak je de draad kwijt,.. en het laatse half uur van de film wordt beangstegend,.. want het gaat over dat America druk bezig is om de hele aarde naar hun hand te zetten,..en iedereen trapt er is,..!!! :shock:

bekijk de film en geef je mening,..

http://video.google.com/videoplay?docid=-8214667090776624474

o ja ik heb toch nog een soort geloof,...

ik geloof in mij zelf en in alle mensen die ik lief heb,..

groetjes,..

martha

_________________
I'm like a phoenix, rising from the ashes. But i'm getting prettier every time i burn up


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 17:58:43 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Hoi Martha,

Goed dat je tot dit inzicht bent gekomen. Ik heb niet gezien welke film je hiervoor gekeken hebt, maar probeer nog wat meer bronnen te raadplegen. En dan bedoel ik niet noodzakelijk op internet. Ik snap dat wat je te weten bent gekomen best indrukwekkend is, maar probeer het van verschillende kanten te belichten.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-03-2008, 06:43:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
ik ben het met stefke eens. dat het in dat filmpje staat betekend niet dat het per defenitie waar is. bekijk het ook is vanaf een andere invals hoek.

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-03-2008, 07:44:16 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-03-2008, 14:03:37
Berichten: 141
ja dat weet ik ook wel,..maar het filmpje heeft alleen maar mijn vermoeden bevestigd,..

hebben jullie het inmiddels bekeken,..?

dan zou ik graag jullie mening willen horen,.. want al het bewijs dat in het filmpje voorbij komt staat nogal sterk,..

groetjes,..

smartie

_________________
I'm like a phoenix, rising from the ashes. But i'm getting prettier every time i burn up


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-03-2008, 11:02:18 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Beste Martha,

Zeitgeist gaat slechts voor een klein deel over godsdienst. Naar mijn mening is het gedeelte t.a.v. 9-11 en de bank-kartels beter onderbouwd.
Ik denk dat het bij de meesten al bekend was dat godsdiensten voor politieke doeleindes gebruikt zijn en in zekere mate dat nog steeds worden.

Je moet je echter goed beseffen dat het pas aan het einde van het Romeinse Rijk en op grote schaal vlak voor het jaar 1000 gebruikt is voor manipulatie.
Het is dus niet zo dat het ontworpen is voor manipulatie. De bijbel staat immers nog steeds vol met wijsheden. En als je je daar niet bewust van bent, zou ik zeggen, ga het gewoon eens lezen en vel dan een oordeel.

Het enige wat de documentaire eigenlijk zegt is dat
- het Christendom een astrologische basis heeft;
- Sommige getallen van oudsher een bepaalde betekenis hebben.
- het Christendom in het verleden gebruikt is voor macht en/of politiek;

Voor mij was het niets nieuws aan de horizon, maar ik kan me voorstellen dat het een impact maakt als je er niets vanaf weet.

Wat er echter niet in de documentaire gezegd wordt is waar sterrenbeelden voor staan. We zaten onlangs in het Vissen-tijdperk. Vissen staat o.a. voor goedgelovigheid. Het is dus niet zo gek dat mensen al die jaren achter mensen aanliepen die niet integer waren! Sterker nog, astrologisch gezien vonden ze het juist fijn om achter iemand aan te lopen zonder het in twijfel te stellen.
We zitten nu in de overgang van Vissen naar Waterman. Waterman is een stuk eigenzinniger en kritischer. Je ziet dan ook dat mensen daar nu meer naar gaan leven.

Een discussie over een globale samenzwering door een kleine elite lijkt me niet gepast in dit onderwerp...

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-04-2008, 07:44:28 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Heej allemaal

Flow daar heb je een goed punt waar ik ook al aan dacht. Het christelijk geloof en andere geloven zijn niet gemaakt voor manipulatie ze zijn er hoog uit voor gebruikt. Mensen zijn gaan geloven om de werkelijkheid die ze om hun heen zien te vereenvoudigen. door vragen te beantwoorden als: Waarom zijn we hier? Wie heeft deze wereld ontstaan? Hoe is deze wereld ontstaan? en Wat gebeurd er als je sterft? onze voorvaderen begonnen hier al mee duizende jaren gelegen en iedere cultuur heeft zijn iegen geloof. Vroeger de germanen hier maar ook op alle andere plekken van de wereld waar wordt geloofd.

Ik heb het nooit zo erg met conspiracy theorieen ik heb altijd het gevoel hoe meer ik er lees hoe minder ik er ga geloven.

trek je eigen conclusies.

voor de rest bracht het weinig nieuws.

Gr Karjava

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-04-2008, 08:34:06 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-03-2008, 14:03:37
Berichten: 141
jullie hebben alle bij gelijk,... 8)

en ik weet ook wel dat er veel goede dingen staan in de bijbel,..maar daar hoef ik de bijbel niet voor te lezen,.. om goed met het leven om te gaan,.. ik zij ook al in het alles eerste berichtje dat er mensen zijn die baad kunnen hebben bij het geloof,..

waar het mij om ging,.. is dat het tot een machts wapen is omgedoopt,.. en de uitleg dat de bijbel en de voorgaande verhalen afgeleid zijn van de sterren vind ik alleen maar geweldig,.. Ik vind de zon veel geloofwaardiger als een soort god,..

maar wat mij heel erg tegen het borst stuite was,.. het feit dat mensen nu gemanipuleert worden door ze dingen te laten gelofen die eigenlijk niet zo zijn,.of anders bedoeld worden,.. en dan op zo'n manier dat de regering of bepaalde personen er beter van worden,.. net zoals ze het verhaal van de bijbel misbruikt hebben,..

vandaar deze topic

groetjes,..

smartie

_________________
I'm like a phoenix, rising from the ashes. But i'm getting prettier every time i burn up


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-04-2008, 10:10:47 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Ik snap je punt en dat is idd waar maar dat gebeurd op elk front zelf op dit forum mensen die te goed gelovig zijn worden door andere veel te snel gemanipuleerd dingen te geloven die misschien helemaal niet waar zijn! Je moet altijd van je zelf uitgaan en alleen die dingen geloven waar jij je goed bij voeld. Ik zelf probeer eerst altijd aandingen te twijvelen voor ik ze aanneem als waar.

Nog een leuke spreuk: Mensen zullen alles geloven of omdat ze willen dat het waar is of omdat ze bang zijn dat het waar zou kunnen zijn.

Gr Karjava

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-04-2008, 20:57:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hoioi,

Misschien voegt het niets toe, maar toch kan ik het niet laten :lol: .

Citeer:
Somige geloven zijn BEDACHT om macht te krijgen en geld te slaan uit de bevolking,... ik heb de luxe dat ik niet gelovig ben opgevoed,..en daarom uit een neutraal oogpunt naar diverse geloven kan kijken,..
Zonder betweterig te willen zijn: lees macht in de ruimste zin van het woord. En geld slaan uit de bevolking is een gevolg van een religieus instituut, en geen motief voor het ontstaan van een religieus instituut. Dat is mijn kanttekening hier.

Citeer:
en daarom uit een neutraal oogpunt naar diverse geloven kan kijken,..
Ik ben zelf ook niet religieus, maar ik vind wel degelijk dat atheïsme (wel een stigmatiserend woord eigenlijk) absoluut geen neutrale optiek levert. Atheïsme als zodanig is namelijk ook een levensbeschouwelijk oogpunt. Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik graag over religie e.d. mag praten en debatteren.

Citeer:
je moet de hele film zien elke seconde anders raak je de draad kwijt,.. en het laatse half uur van de film wordt beangstegend,.. want het gaat over dat America druk bezig is om de hele aarde naar hun hand te zetten,..en iedereen trapt er is,..!!!
Dit verschijnsel wordt door filosofen de Pax Americana (Amerika's vrede) genoemd. Het is net zo'n assimilatie als de Pax Romana (Romeinse vrede) dat tweeduizend jaar geleden was. Heel leerzaam, maar inderdaad ook heel beangstigend. Toch zal het ook slechts weer een begin zijn voor een nieuwe tijd en een ander soort bewustzijn. Je zou het als een culturele pubertijd kunnen zien :P .

Citeer:
ik geloof in mij zelf en in alle mensen die ik lief heb,..
Heel mooi! Dat is misschien wel het begin van sommige religies...

Groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-04-2008, 08:44:33 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-03-2008, 14:03:37
Berichten: 141
bedankt voor je reactie Vyumae,..

en inderdaad ben ik er ook van overtuigd dat eerst het geloof er was en toen het misbruiken er van,..

volgens mij ben ik niet duidelijk genoeg geweest over welk geloof ik het eigenlijk heb,.. voornamelijk het cristendom,..

en ik voel me neurtraal om dat ik ook open sta om over diverse geloven te praten en van mening uit te wisselen,..
en ik pak voor mij zelf de punten uit diverse geloven die mij aanstaan,..
Moet er wel bij zeggen dat ik niet heel erg diep in de materie duik van diverse geloven,.. maar je kunt het heerlijk laat maken met een drankje en een goed gesprek,..

groetjes,..

smartie

_________________
I'm like a phoenix, rising from the ashes. But i'm getting prettier every time i burn up


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-04-2008, 17:36:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
maar je kunt het heerlijk laat maken met een drankje en een goed gesprek,..
:D I agree

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-04-2008, 18:18:19 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Smartie82 schreef:

volgens mij ben ik niet duidelijk genoeg geweest over welk geloof ik het eigenlijk heb,.. voornamelijk het cristendom,..



Waarschijnlijk omdat je alleen het Christendom bestudeerd hebt? Alle 'geloven' zijn in hun kern goed, maar verkracht. Letterlijke interpretatie is in geen geval goed. De buitenste schil van religies klopt niet. De buitenste schil is ook waar macht wordt gebruikt. De buitenste schil is ook wat de ene religie ander maakt dan de andere. De kern bevat waarheid die denk ik bij elke religie hetzelfde is. De kern kan niet als instrument voor machtverwerving worden gebruikt

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2008, 08:25:46 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
@stefke: ik ben het met je eens iedere religie heeft zijn goede pure kern. uiteindelijk komt alles op het zelfde neer als je naar het pure stuk kijkt. en religies worden idd gebruikt voor macht maar ze zijn niet opgericht om macht te hebben. ik denk ook niet dat de ene religie boven de andere staat we zijn gelijken alleen we ervaren dingen anders.

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2008, 16:27:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Karjava schreef:
(....)maar ze zijn niet opgericht om macht te hebben.

De pastoor in de kern niet nee... De gemeentelijke ambtenaar ook niet, maar hoe hoger je de ladder opgaat hoe meer kennis er is...

Citeer:
ik denk ook niet dat de ene religie boven de andere staat we zijn gelijken alleen we ervaren dingen anders.

Eens, gaf ik het beeld dat ik daar niet zo over dacht?

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2008, 17:24:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Nee dat heb je idd niet gezegd sorry had moeten aangeven dat dat algemeen bedoeld was;)

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl