Het beste is om je dan bewust af te sluiten als je plekken bezoekt waar meerdere mensne om je heen zijn.
Ik zelf doe dit altijd door van te voren even mezelf in het licht te plaatsen door middel van lichtmeditatie.
Dit gaat zo te werk.
Adem diep in door je neus en blaas alle lucht door je mond weer uit. Blaas langzaam door tot dat je helemaal leeg bent. Adem dan 3 x door en adem dan gewoon verder in je normale ritme.
Sluit je ogen. Laat je schouders ontspannen en naar beneden hangen. Probeer je lichaam te ontspannen, laat ook je onderkaak hangen en ontspan je gezicht.
Stel je voor(door middel van visualisatie) dat er boven je hoofd een grote schijnwerper hangt. Maak de lamp aan en stel je voor dat er een wit helder licht op je lichaam straalt. Je staat midden in de stralen bundel, net alsof je in een spotlight staat. Het licht word steeds feller en feller.
Stel je nu voor dat bovenop je hoofd een klein luikje zit(je 7de chakra zit hier). Maak nu het luikje open en laat alle spanningen uit je lichaam door het luikje op je hoofd stormen. Alle spanningen stress en zorgen stijgen uit je lichaam en verdwijnen in het witte licht.
Als je voelt dat je helemaal leeg bent, trek je het witte licht door het luikje in je hoofd naar binnen, je lichaam in. Het licht stroomt je lichaam binnen en vult je op als een melkfles. Meer en meer licht stroomt naar binnen. eerst worden je voeten en dan komt het licht langzaam hoger en hoger en vult dan je benen, Het stijgt en het licht komt hoger en hoger, tot je heupen en tot in je buik.
Meer en meer helder licht komt in je lichaam en je voelt je warm en ontspannen. Je lichaam word langzaam opgevuld met zelfhelende energie, helder wit licht. En het komt steeds hoger en hoger, tot je borst en tot je schouders. Ook je armen worden helemaal gevuld met dit prachtige witte licht, tot in de puntjes van je vinger.
Je bent nu helmaal vol met licht tot aan je nek, en vult nu ook je hoofd zich met helende energie.
Als je voelt dat je helemaal vol bent met wit licht, als je voelt dat er helemaal niet meer bij past, dat je misschien al overstroomt, dan sluit je het luikje op je hoofd. Controleer nog maar eens goed of het luikje echt dicht is, druk het nog eens aan en doe het slot erop, zodat er niets meer uit kan.
Concentreer je nu weer op de lichtbundel boven je hoofd en stel je voor dat je nog steeds in het witte licht staat, dat steeds helderder en helderder wordt. Je bent omgeven door een koepel van dit prachtige witte licht
Keer nu terug naar jezelf en doe langzaam je ogen open en druk je vingertoppen tegen elkaar om het af te sluiten.
Als je dit als je je niet helemaal top voelt of als je naar een druk bezochte plek gaat en bang bent dat mensen je energie opnemen doet zul je merken dat hoe vaker je dit doet hoe sterker je je voelt.
Bij mij werkt dit heel goed.
Dit is trouwens een lichtmeditatie die ik geleerd heb van Joke scholz een zeer aanzienbaar medium die al 25 jaar bezig is en zelfs in de media te zien is zoals tv radio en noem het maar op.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt