Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 27-12-2024, 22:17:08

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 20-06-2007, 14:39:24 
Nimf
Nimf

Dag Daaantjuh,

Op het onderdeel Tarotleggen na vind ik het bijzonder serieuze benaderwijzen/behandelwijzen.

Niet echt onderwerpen voor rommelmarkten en dergelijke, zelfs niet (maar dat is mijn mening) voor zogenaamde parabeurzen.

Mijns inziens (maar wie ben ik?) zou je gewoon je praktijk moeten starten. Neem contact op met andere niet reguliere behandelaars in je omgeving en laat weten dat je praktijk bestaat. Leg informatiefolders neer bij zo veel mogelijk behandelaars, buurtcentra, reformzaken en dergelijke.

Je praktijk zal maar langzaam starten dus vorlopig zul je er niet van kunnen leven.

Doel van dit geheel is, dat je na je eerste clienten mond-tot-mond-reclame gaat krijgen (en wellicht verwijzing van collega-therapeuten) en juist daarvan moet je praktijk groeien.

Hoe serieuzer jij je praktijk start, hoe serieuzer je (uiteindelijk) wordt genomen.

Overigens: Lof voor je insteek

Citeer:
Ik wil mensen meegeven wat ik geleerd hebben, mensen een steun in de rug geven, mensen helpen duidelijkheid te scheppen in dingen die ze zelf niet meer kunnen overzien.

en je denkwijze:
Citeer:
Ik wil mezelf niet in 1 hokje plaatsen

groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 01-08-2007, 13:46:30 
Elf
Elf

Nico!! Eindelijk iemand die dit openlijk zegt.

Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb dan ook zeer slechte ervaringen. In je stukje mis ik nog iets over de standhouders. Die zeker niet zuiver zijn. Ik heb ooit een keer op een beurs gestaan. Ik was 's ochtends om 6 uur aanwezig. Toen de deuren om half 7 open gingen werd iedereen opzij gedrukt. Nadat ik rustig een plaatsje had gevonden en verwonderd keek naar alle "gereserveerde" plaatsen voor dhr van der Heide en andere zgn bekende paragnosten begon ik toch van binnen langzamerhand te koken. Daarbij kwam ook nog dat stopcontacten onder mij vandaan werden getrokken. Die zelfde persoon beweerde een uur later tegen een client dat hij vanuit liefde werkte.

Laat me niet lachen.

Een echte paragnost/ hulp verlener "WEET" dat mensen geleidt worden naar hem of haar. Daar is een beurs niet voor nodig. Mijn praktijk zal ik dan ook altijd als hobby blijven uitoefenen.

groet,
Miracle

BerichtGeplaatst: 27-11-2007, 09:45:48 
Groentje
Groentje

Voor een groot gedeelte ben ik het eens met de gedeelde kritiek. Toen ik voor het eerst op een spirituele beurs kwam schrok ik me dood omdat de energie zo zweverig en idd niet onder controle was. Ik had er ook moeite mee om mezelf te blijven. Echter als je goed opgeleid bent kan je je hier zeker voor afsluiten. Ik heb tijdens mijn opleidingen voor healing en reading ook gewerkt in kleine ruimtes met 30 personen. Als je goed je eigen grenzen kan bewaken en jezelf continu bijsteld (wat je normaal gesproken tijdens een behandeling ook doet) dan is het wel degelijk mogelijk om zuiver te blijven.

Echter vind ik de kritiek qua commercie ongegrond. Een praktijk is een bedrijf en dat mag je op elke mogelijke manier onder de aandacht brengen. Sterker nog je bent het verplicht aan jezelf. Iedereen met een praktijk wil brood op de plank en dat mag er zijn!

In februari ga ik meedoen aan de paraview voor de stichting leven vanuit liefde. Dit ook om naamsbekendheid en donateurs te werven, niet commercieel maar voor het grotere geheel om een meditatietuin te creëren. Hopelijk werpt het vruchten af zoniet dan plaats ik het zeker hier in het forum!

BerichtGeplaatst: 27-11-2007, 12:12:56 
Nimf
Nimf

Dag "De Gekroonde" (vanwaar die naam?)

Iedereen is natuurlijk vrij te denken en vinden wat hij/zij wil. Mijn mening is mijn mening en blijkbaar wordt die door meerderen gedeeld.

Wat jij stelt over een 'goede opleiding ben ik op zich wel met je eens maar aangezien niet iedereen een GOEDE opleiding krijgt (voor zover bezoekers aan een dergelijke beurs uberhaupt al een opleiding hebben gehad en helaas geldt dat ook voor veel standhouders) blijft het een bombardement van ongeleide energie die zowel bezoekers als standhouders beinvloed, hoe goed je ook opgeleidt bent.

Opleidingen die het hun studenten aan doen om met 30 personen in een kleine ruimte te werken met energie, scoren bij mij overigens al meteen nie hoog meer.
Enige consideratie met je studenten en hun 'slachtoffers' (dat worden het al snel onder die omstandigheden omdat je je als persoon die geread wordt toch open moet stellen) zou wel op haar plaats zijn.

Of mijn mening over comercie ongegrond is vind ik nogal te betwijfelen: als je uitsluitend op een beurs staat om naamsbekendheid te krijgen (even daargelaten of dit de juiste weg is) of informatie te geven dan is dat niet zo commercieel. e meeste standhouders (jij dus uitgezondert) staan er echter om vet geld te verdienen met (gezien de omstandigheden) twijfelachtige aanbiedingen en even twijfelachtige resultaten.
Ik geef dus geen mening over standhouders zoals jij die het vanuit een niet-comerciele insteek doen maar geef mijn mening over de overgrote groep wel commerciele standhouders. Loop, als je wilt, de beurs straks eens over en tel eens hoeveel standhouders tegen behoorlijke prijzen allerlei zaken, behandelingen en dergelijke aanbieden en daarnaast het aantal standhouders dat puur informatie geeft. Waarschijnlijk zul je erg schrikken van de verhoudingen.

Maar goed ... zoals gezegd: ieder zijn mening.

Groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 27-11-2007, 13:19:38 
Groentje
Groentje

De gekroonde is de letterlijke betekenis van mijn voornaam Stefania.

Ik begrijp je kritiek m.b.t. commercie van de beursorganisator en de charlatans die er te vinden zijn. Daar ben ik het ook roerend mee eens. Mijn pleidooi was eigenlijk alleen van toepassing op de praktijken. Dit had ik beter kunnen formuleren.

Ik kan me voorstellen dat je zegt dat opleidingen die met veel mensen in kleine ruimtes werken niet hoog scoren. Dit was ook mijn denkbeeld voordat ik dit ervoer. Echter heb ik juist hierdoor geleerd dat het mogelijk is jezelf te blijven ondanks de soms overweldigende energieën van anderen. Zonder die ervaring was ik er niet overtuigd geraakt van dit mogelijk is. Zo kan ik ook goed mediteren in een drukke ruimte als een bus of trein of op andere plaatsen waar veel mensen aanwezig zijn. Wat ik toch als een geschenk ervaar. Anders had ik gedacht dat stilte en weinig mensen om me heen een vereiste was voor een goede behandeling of meditatie en ik ben toch blij dat ik weet dat dit niet zo hoeft te zijn.

Een goede behandelaar moet wat mij betreft dus wel in zo'n omgeving kunnen functioneren. Natuurlijk gaat dit niet op voor de charlatans en de bezoekers die er in veel gevallen inderdaad de dupe van worden.

BerichtGeplaatst: 27-11-2007, 14:44:04 
Dwerg
Dwerg

Plus dat de groepen bij M&I eigenlijk nooit groter zijn dan 20 (eigenlijk nooit dan 15 geloof ik in het 2e/3ejaar), dus met z'n 30'en zou alleen bij een "kliniek" zijn (waar je je overigens vaak toch over verschillende ruimtes verplaatst...) Maar verder ben ik niet verdedigend, dat valt best mee Afbeelding
Maar ik ben het wel met je eens dat het een groot voordeel is overal te kunnen mediteren, ondanks geluiden, ondanks mensen(massa's). Of je dat ook kunt verwachten van een goede therapeut/behandelaar/etc...ja eigenlijk wel he, alleen niet elke goede opleiding (ik ga wel ff uit van gedegen opleidingen) schenkt daar aandacht aan..Overigens vraag ik me af of een goed opgeleid iemand, die het wel kan scheiden, het zichzelf aan zou doen om op zo'n beurs te staan...je blijft volgens mij op den duur aan het 'schoonmaken', heb zelf wel gemerkt dat dat op zo'n beurs erg lastig is, ookal ben je erin bedreven.

BerichtGeplaatst: 27-11-2007, 15:21:42 
Nimf
Nimf

Als je verwacht op een beurs "vies" te worden, dan wordt je vies en ben je lange tijd bezig met poetsen..

Als je gewoon goed geaard bent en jezelf goed aanvoelt, dan hoef je helemaal niets schoon te maken, daar je niks laat plakken aan jezelf wat niet bij jou hoort.

groetjes,

Thierry

BerichtGeplaatst: 28-11-2007, 07:09:30 
Nimf
Nimf

Dankjewel voor de 'vertaling' van de naam Stefania.

Citeer:
Mijn pleidooi was eigenlijk alleen van toepassing op de praktijken.

Het mijne was inclusief de praktijken. Hoe mooi je het ook wilt doen schijnen: op deze beurzen staan massaal "praktijken" met prachtige namen en verder weinig inhoud. Die horen natuurlijk onder wat jij noemt 'charlatans' maar helaas is de gemiddelde bezoeker niet in staat ze te onderscheiden.

Mooi dat je even een toelichting geeft op het 'grote groepen/kleine ruimtes tijdens de opleiding', maar ik blijf bij mijn mening: een fatsoenlijke opleiding doet dit haar studenten niet aan. Dat iets dergelijks ook een positieve kant heeft zal waar zijn maar dat maakt niet dat het een teken is van 'behoorlijk opleiden'.
Jij stelt

Citeer:
Zo kan ik ook goed mediteren in een drukke ruimte als een bus of trein of op andere plaatsen waar veel mensen aanwezig zijn.

maar of dat te danken is aan 'grote groepen/kleine ruimtes betwijfel ik. Ik heb namelijk die situatie nooit meegemaakt tijdens mijn opleidingen maar ben ook in staat overal te mediteren.
Citeer:
Echter heb ik juist hierdoor geleerd dat het mogelijk is jezelf te blijven ondanks de soms overweldigende energieën van anderen.

Maar het is absoluut niet hetzelfde of je, zoals in een opleiding, met mensen samen bent die 'in opleiding' zijn en daarmee een zekere dezelfde afstemming hebben (hoe overweldigend ze ook kunnen zijn) of met de 'ongeleide projectielen' en andere energieen tijdens zo'n beurs.
Bovendien is 'behandelen' wel even iets anders dan kunnen 'mediteren' op vervuilde plaatsen: of jij jezelf lekker afsluit van de rotzooi om je heen (in meditatie) of je juist openstelt voor je client (tijdens een behandeling) heeft nogal verschillende effecten (tenzij jij nu ook in staat bent te behandelen zonder je open te stellen, maar dan zoek ik al meteen een andere behandelaar).

Citeer:
Een goede behandelaar moet wat mij betreft dus wel in zo'n omgeving kunnen functioneren.

Absoluut. De vraag is alleen of hij/zij ook betrouwbaar kan behandelen want dat is iets heel anders dan 'functioneren' in de zin van bijvoorbeeld rondlopen of mediteren. DAT is juist waar het allemaal over gaat. Hoe mooi opleiders het ook vertellen en hoe prachtig de voorstellingen van behandelaars: In vervuilde ruimtes ontkom je er niet aan tijdens energetische behandelingen een stuk van de rotzooi (onbewust, onbedoeld, ongewenst) mee te nemen in je behandeling. De eerste therapeut die dat absoluut en volledig kan scheiden mag zich bij mij komen melden dan biedt ik mijn excuses aan maar tot op heden ben ik die therapeut nog niet tegen gekomen.

De opmerking van Thierry is namelijk wel erg mooi en schijnbaar simpel maar de uitvoering ervan is niet zo eenvoudig als Thierry het voorstelt.

Citeer:
Als je gewoon goed geaard bent en jezelf goed aanvoelt, dan hoef je helemaal niets schoon te maken, daar je niks laat plakken aan jezelf wat niet bij jou hoort.

Behandelaars die energetisch werken weten wel dat het zo niet werkt en je absoluut niet zo eenvoudig kunt voorkomen dat er niets 'aan je plakt' door simpelweg 'goed te aarden en jezelf aan te voelen'.

Uit de opmerking van Esha

Citeer:
Plus dat de groepen bij M&I eigenlijk nooit groter zijn dan 20 (eigenlijk nooit dan 15 geloof ik in het 2e/3ejaar), dus met z'n 30'en zou alleen bij een "kliniek" zijn (waar je je overigens vaak toch over verschillende ruimtes verplaatst...)

maak ik op dat jullie beiden van M&I komen (Esha en Stefania) en de situatie aldaar iets genuanceerder is dan jij aangeeft. Fijn dat Esha het een beetje 'in perspectief' zet maar het blijft voor mij een minpuntje voor M&I (jammer, tot op heden was het de meest veelbelovende opleiding op dit gebied en de enige die ik adviseerde).

Citeer:
Overigens vraag ik me af of een goed opgeleid iemand, die het wel kan scheiden, het zichzelf aan zou doen om op zo'n beurs te staan...

Even daargelaten of er iemand zal zijn die het wel kan scheiden tijdens behandeling, hoe goed opgeleidt ook, is dat natuurlijk de kernvraag.

Maar goed ... het voorgaande en bovenstaande is en blijft alleen maar mijn mening en iedereen mag zijn/haar eigen mening hebben. Ik wil met mijn mening niemand 'aanvallen' of proberen te overtuigen. Ik geef ze maar mee ter overweging.
Dat mijn mening gebaseerd is op nogal wat praktijk ervaring vind ik zelf wel belangrijk maar is natuurlijk niet doorslaggevend.

Overigens: als je (Stefania) even laat weten waar je in februari op Paraview staat en het is niet te ver uit de buurt, wil ik wel eens komen kijken hoe jij op de beurs een behandeling uitvoert, lijkt me erg interressant om te zien.

groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 28-11-2007, 10:28:01 
Groentje
Groentje

Citeer:
Bovendien is 'behandelen' wel even iets anders dan kunnen 'mediteren' op vervuilde plaatsen: of jij jezelf lekker afsluit van de rotzooi om je heen (in meditatie) of je juist openstelt voor je client (tijdens een behandeling) heeft nogal verschillende effecten (tenzij jij nu ook in staat bent te behandelen zonder je open te stellen, maar dan zoek ik al meteen een andere behandelaar).

Ik wist niet dat je op zoek was naar een behandelaar. Ik laat me op deze manier geen woorden in mijn mond leggen of onder druk zetten.

Citeer:
Absoluut. De vraag is alleen of hij/zij ook betrouwbaar kan behandelen want dat is iets heel anders dan 'functioneren' in de zin van bijvoorbeeld rondlopen of mediteren. DAT is juist waar het allemaal over gaat. Hoe mooi opleiders het ook vertellen en hoe prachtig de voorstellingen van behandelaars: In vervuilde ruimtes ontkom je er niet aan tijdens energetische behandelingen een stuk van de rotzooi (onbewust, onbedoeld, ongewenst) mee te nemen in je behandeling. De eerste therapeut die dat absoluut en volledig kan scheiden mag zich bij mij komen melden dan biedt ik mijn excuses aan maar tot op heden ben ik die therapeut nog niet tegen gekomen.

Ik heb jouw excuses niet nodig.

Citeer:
Behandelaars die energetisch werken weten wel dat het zo niet werkt en je absoluut niet zo eenvoudig kunt voorkomen dat er niets 'aan je plakt' door simpelweg 'goed te aarden en jezelf aan te voelen'.

Klopt maar het zegt wel altijd iets over jezelf oftewel je wordt geraakt en de cliënt wordt geraakt. Nogmaals een goede therapeut kan dat juist vertalen.

Uit de opmerking van Esha
Citeer:
Plus dat de groepen bij M&I eigenlijk nooit groter zijn dan 20 (eigenlijk nooit dan 15 geloof ik in het 2e/3ejaar), dus met z'n 30'en zou alleen bij een "kliniek" zijn (waar je je overigens vaak toch over verschillende ruimtes verplaatst...)

maak ik op dat jullie beiden van M&I komen (Esha en Stefania) en de situatie aldaar iets genuanceerder is dan jij aangeeft. Fijn dat Esha het een beetje 'in perspectief' zet maar het blijft voor mij een minpuntje voor M&I (jammer, tot op heden was het de meest veelbelovende opleiding op dit gebied en de enige die ik adviseerde).
Misschien had je minder hard mogen oordelen over een complete opeiding aangezien je maar 1 feit te horen kreeg. Ik heb inderdaad mijn opleiding bij M&I gevolgd. In een grote groep tussen de 20 en 30 mensen. Dat is normaal gesproken niet zo maar wij wilde nou eenmaal allemaal op donderdagavond en bij M&I hebben ze aangevoeld of dat ging. Daar zijn ze bij M&I best goed in. En toen hebben ze steeds weer opnieuw besloten de groep in stand te houden. Ik verwees inderdaad naar de klinieken. Wat natuurlijk het enige noemenswaardige is in vergelijking met de beurzen, echte mensen die je niet kent, die je een behandeling geeft i.p.v. dat je zit te mediteren. In een naar verhouding kleine ruimte. We werden inderdaad verdeeld over meerdere ruimtes. Dat wil niet zeggen dat we regelmatig zeer dicht naast elkaar en tegenover elkaar zaten om deze klinieken en overigens ook open dagen te doen. Wat ik eerder aangaf is accuraat.

Citeer:
Overigens: als je (Stefania) even laat weten waar je in februari op Paraview staat en het is niet te ver uit de buurt, wil ik wel eens komen kijken hoe jij op de beurs een behandeling uitvoert, lijkt me erg interressant om te zien.

De beurs is 23 en 24 feb. in Utrecht in de Veemarkthallen. Waar ik, zoals gezegd, sta om de Stichting Leven vanuit Liefde onder de aandacht te brengen. Niet om behandelingen te geven! Ik ben wel aan het overwegen om daar auratekeningen te maken in ruil voor een donatie voor de stichting. Ja ik heb je kritiek over het maken van auratekeningen op beurzen ook gezien. Maar daar heb ik nog geen beslissing over gemaakt. Misschien wacht ik wel tot het allerlaatste moment om te voelen hoe het nou werkelijk is in zo'n ruimte.

Ik voel me overigens absoluut niet geroepen om mezelf te bewijzen.

Aan DT: Ik heb gezegd dat het mij overtuigd heeft van mijn kunnen om in een kleine ruimte met meerdere mensen te behandelen. Dat betekent dat iets juist is voor mij. Je reactie stoort mij omdat je erop los inerpreteert terwijl je daar niet genoeg feiten voor hebt.

BerichtGeplaatst: 28-11-2007, 14:30:01 
Elf
Elf

Citeer:
heb gezegd dat het mij overtuigd heeft van mijn kunnen om in een kleine ruimte met meerdere mensen te behandelen. Dat betekent dat iets juist is voor mij. Je reactie stoort mij omdat je erop los inerpreteert terwijl je daar niet genoeg feiten voor hebt.

volgens mij hebben jullie beide niet echt feiten,
maar gaat het om een 'eigen beleving', of 'eigen interpretatie'.
Je hoeft het dus niet met elkaar eens te worden. Probeer de discussietoon wel een beetje vrolijk te houden/ maken :-)

BerichtGeplaatst: 28-11-2007, 14:46:53 
Nimf
Nimf

Citeer:
volgens mij hebben jullie beide niet echt feiten

Daar kom ik straks op terug.
Citeer:
maar gaat het om een 'eigen beleving', of 'eigen interpretatie'

Uiteraard, dat is nu eenmaal altijd zo en even onontkoombaar als elke andere natuurwet. Iedere mens interpreteert via de eigen 'zeef' en reageert daarop. Dat kan ook niet anders omdat je nu eenmaal niet over de 'beleving' van de ander beschikt.
Citeer:
Je hoeft het dus niet met elkaar eens te worden

Correct maar dat is ook niet de bedoeling van een discussie. Iedereen voegt het zijne toe en hij/zij die wil, pakt daaruit wat hij/zij kan gebruiken.
Citeer:
Probeer de discussietoon wel een beetje vrolijk te houden/ maken

Een discussie is niet vrolijk maar doelgericht en serieus. dat er 'vrolijke' dingen een plaats kunen krijgen staat daar buiten maar heeft verder geen invloed op de discussie.
De wijze waarop een ieder reageert en zich (persoonlijk) aangevallen voelt, is meer een bepalende factor in hoe de discussie wordt belefd.

Maar ook dat is mijn interpretatie :D

groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 28-11-2007, 14:49:27 
Dwerg
Dwerg

Jedia schreef:
Probeer de discussietoon wel een beetje vrolijk te houden/ maken :-)

Maar ook die is interpretatiegevoelig :mrgreen:

Maar zonder gein, al ís het niet vrolijk..big deal! Ik snap wel wat je aanvoelt hoor, maar laat ze lekker..

BerichtGeplaatst: 28-11-2007, 14:58:34 
Nimf
Nimf

Pffffffffffft, zo dan. Stefania toch.
‘op de teentjes getrapt’ en ‘persoonlijk aangetrokken’ …
Over ‘goed opgeleide therapeuten’ gesproken …
Een beetje M&I kennend kan ik nu even niet anders zeggen dan: “tijd om even pas op de plaats te maken en naar jezelf te kijken” (maar dat zul je ook wel negatief uitleggen, helaas)

Je dwingt me wel te reageren dus dat eerst maar even:

Citeer:
Ik wist niet dat je op zoek was naar een behandelaar.

Ik ben niet op zoek naar een behandelaar, het was overdrachtelijk bedoeld. In mijn visie kan een therapeut (en zeker een energetisch therapeut) niet werken zonder zich open te stellen), maar daar mag ieder uiteraard een eigen mening over hebben.
Citeer:
Ik heb jouw excuses niet nodig.

Ik heb je ook geen excuses aangeboden. Ik zou die aanbieden als zich bij mij een therapeut meldt die zuivere energie en rotzooi absoluut en volledig kan scheiden. Tot op heden nog geen aanmeldingen.
Citeer:
Klopt maar het zegt wel altijd iets over jezelf oftewel je wordt geraakt en de cliënt wordt geraakt. Nogmaals een goede therapeut kan dat juist vertalen.

Jammer dat je hier nogal voorbij gaat aan hetgeen ik zeg. Of je als therapeut of client geraakt wordt of niet is iets volledig anders dan dat rotzooi aan je plakt.
Citeer:
Misschien had je minder hard mogen oordelen over een complete opeiding aangezien je maar 1 feit te horen kreeg.

Ik oordeel absoluut niet hard, integendeel : ik geef alleen maar aan dit dit punt een minpuntje is. Daarmee zeg ik niets over de complete opleiding.
Citeer:
De beurs is 23 en 24 feb. in Utrecht in de Veemarkthallen.

Ik zal eens kijken of ik kan komen.
Citeer:
Ik voel me overigens absoluut niet geroepen om mezelf te bewijzen.

Niet? Je reageert anders wel lekker fel (en nogal weinig correct).
Citeer:
Ik heb gezegd dat het mij overtuigd heeft van mijn kunnen om in een kleine ruimte met meerdere mensen te behandelen. Dat betekent dat iets juist is voor mij.

Dat is toch mooi ? Waarom reageer je dan zo ‘over de top’?
Citeer:
Je reactie stoort mij omdat je erop los inerpreteert terwijl je daar niet genoeg feiten voor hebt.

Dacht het niet. Je reageert zo omdat jij je persoonlijk en in je opleiding bij M&I aangesproken voelt en zo is het stuk helemaal niet bedoeld, dat is jouw eigen interpretatie.
Natuurlijk interpreteer ik wat jij zegt en reageer daarop maar of dat verkeerd is omdat ik niet genoeg feiten heb waag ik te betwijfelen. Het gaat immers om beurzen en niet om jou of M&I ook al komen die terzijde ter sprake en het gaat al zeker niet om mij.

Groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 28-11-2007, 15:00:48 
Nimf
Nimf

Om nog even verder te gaan met het originele topic:

Bij het plaatsen was ik al een beetje ontevreden omdat ik zelf al het gevoel had het niet geheel duidelijk te kunnen maken maar een goed voorbeeld ontbrak me en alleen een paar bladzijden tekst (bij gebrek aan simpele voorbeelden) wordt toch niet gelezen. Ik wist wel wat ik wilde zeggen maar helaas lukte het niet dat voor iedereen begrijpelijk op papier te zetten.
Gelukkig reis ik per trein en de NS was zo vriendelijk me het perfecte voorbeeld aan te reiken.

Kijk maar eens wat er gebeurt als er een intercity voorbij komt razen met de blaadjes en overige rotzooi naast de rails …

Inderdaad: de gaan wervelen en ‘reizen’ een stuk mee met de trein. Dat verschijnsel berust op een natuurwet die niet te ontlopen is dus en overal optreedt waar beweging is.
Je ziet het bij de trein, in de wervelingen in het water dat gaat koken, boven een wegdek dat in de zon ligt te bakken en daardoor de lucht verwarmd.
De natuurkunde/fysica bestudeert deze verschijnselen (vormen van dynamica ) en omdat ze daar allang hebben vastgesteld dat dit verschijnsel niet is te ontlopen zoeken ze dus naar toepassing van dat verschijnsel (die ze op allerlei terreinen al hebben gevonden). Ook de wetenschappelijke onderbouwing van dit verschijnsel is prima verzorgd en zo kunnen we vanuit de aardse/fysische wetenschap de onderbouwing voor verschijnselen in de energtische benadering vinden.
Daarnaast heeft men vastgesteld (wetenschappelijk) dat vertraging van de beweging wel minder werveling veroorzaakt maar ook de benodigde tijd om een proces te laten verlopen omgekeerd evenredig verlengd waardoor het eindresultaat min of meer hetzelfde is.

Want ja … zelfs groepsdynamica is onderhevig aan dit verschijnsel en het werken met energie al absoluut.

Terug dus naar het energetisch werken met clienten …

Op het moment dat een therapeut energie gaat ‘geven’ aan een client, ontstaat een stroom / beweging. Die stroom / beweging zal maken dat energie (dus zeker ook rotzooi) in de omgeving gaat meewervelen en meestroomt met de zuivere energie die de therapeut de client probeert te geven. Resultaat zal dus altijd zijn dat rotzooi ‘meelift’ en bij de client terecht komt. Hoe meer rotzooi, hoe meer er bij de client terecht komt omdat er meer aanwezig is om mee te reizen (kijk maar bij een trein als er weinig rotzooi ligt en op een plaats waar veel rotzooi ligt).

Nu zou de therapeut kunnen besluiten zichzelf samn met de client absoluut af te sluiten (voorop gesteld dat de client dat leuk gaat vinden, wat twijfelachtig is), gesteld dat er uberhaupt iemand zou zijn die zich absoluut kan afschermen.
Dan kan die client toch zuivere energie geven zonder het meeliften van rotzooi?
Leuk bedacht maar het werkt niet.

Elke ‘goed opgeleide therapeut’ weet, dat hij/zij niet met de eigen energie moet werken maar elders (waar dat ‘elders’ ook is) energie vandaan moet halen.
Om dat te kunnen zal de therapeut een opening over moeten laten in de afscherming waar die energie doorheen kan. En aangezien, bij het ‘aantrekken van energie’ weer stroming / beweging ontstaat, zal er dus rotzooi meeliften en raakt (in eerste instantie) de therapeut vervuilt en zal deze dat daarna netjes doorgeven aan zijn/haar client.

Dus ergo conclusio: in een vervuilde ruimte is het (zelfs wetenschappelijk onderbouwd) niet mogelijk om met zuivere energie te weren omdat je stuit op simpele natuurwetten.
Dat is ook de reden waarom een ‘goed opgeleide therapeut’ werkt in een eigen ruimte die nauwgezet schoongehouden wordt en niet zal werken in een vervuilde ruimte (zoals een parabeurs).

In ieder geval hebben Stefania en Thierry dus deels gelijk: Mediteren in een vervuilde ruimte of rondlopen op een parabeurs moet wel degenlijk mogelijk zijn voor een ‘goed opgeleide therapeut’ aangezien deze zich in die situatie geheel (lees: zo goed mogelijk) kan afschermen.
We hadden het echter over de wijze waarop “behandelaars” op een dergelijke beurs niets vermoedende mensen “behandelen” wat dus gezien de natuurwetten helemaal niet mogelijk is.

Aansluitend op de voorgaande stukjes: een ‘gedegen’ opleiding zal zeker aandacht besteden aan de natuurwetten en dus ook aan dit fenomeen. Als dat niet gebeurt mag je dat (alweer? ) zien als een minpuntje.

In ieder geval (ook al verzorg ik geen ‘opleiding’ en pretendeer ik al helemaal geen ‘gedegen opleiding’ te verzorgen) zal ik het voorgaande met dank aan de NS (die vaak te laat, te vol, te duur, enzovoort is, is maar me wel een helder voorbeeld heeft helpen vinden) invoegen in de lessen die ik verzorg. Eindelijk eenvoorbeeld dat zelfs gewone reguliere studenten kunnen begrijpen dus dat voor ‘gedegen opgeleide therapeuten’ zeker gesneden koek moet zijn.

Groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 28-11-2007, 15:13:14 
Dwerg
Dwerg

Interessant stuk DT, heb al wel wat puntjes bedacht waarop ik wil reageren maar moet nu helaas weg (naar M&I notabene :roll:), wordt dus morgen..kan ik er iig in de trein over denken :rolling:

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00