Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-11-2024, 15:24:05

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: HSP begeleiding/hulp
BerichtGeplaatst: 28-10-2007, 13:27:51 
Kabouter
Kabouter

Hai allemaal,

Wie weet een instantie of een persoon waarbij je hulp kan krijgen voor HSP? Ik zit hier namelijk erg mee en weet niet echt hoe ik hiermee om moet gaan. Ik denk namelijk dat dat alle lichamelijke probleempjes veroorzaakt. (volgens tests ben ik ook HSP)

Wie heeft hier meer ervaring mee en wil zijn/haar verhaal delen?

Xxx One Love

Life is what U make it

Berichtenonderwerp: Re: HSP begeleiding/hulp
BerichtGeplaatst: 28-10-2007, 13:44:01 
Kabouter
Kabouter

Ik ben ook HSP en ik heb ook allerlei lichamelijke kwaaltjes die door HSP veroorzaakt kunnen zijn. Ik ben bijvoorbeeld veel vaker ziek dan anderen.
Er schijnen cursussen te zijn om beter met HSP om te kunnen gaan, maar waar weet ik niet. Misschien moet je er meer boeken over lezen, en oefeningen doen (aarden)?

BerichtGeplaatst: 28-10-2007, 13:50:11 
Kabouter
Kabouter

Hai

Bedankt voor je reactie.. het is idd echt heel vervelend als je constant maar weer terugvalt :( voel je je ietsje beter en helderder en dan BOEM.. val je weer naar beneden. Altijd maar aanvoelen wanneer mensen ziek zijn (en soms per ongeluk overnemen ensjow :()

Ik heb al veel op internet gezocht hierover en er zijn idd cursussen. Maar dat kost allemaal zoveel geld. Ik ben maar een studentje dusja haha

Daarom d8 ik dat hier misschien iemand iets zou weten waar mensen graag anderen hiermee willen helpen (misschien tegen een kleine vergoeding dan :S hihi)

Aarden doe ik wel tegenwoordig elke avond (ookal gaat het soms moeizaam) maar bedankt voor de tip dat aarden tóch wel kan helpen hiermee!

Xxx KnuFs!

Life is what U make it

BerichtGeplaatst: 28-10-2007, 15:37:02 
Groentje
Groentje

er is een centrum in belgië dat dus speciaal hiervoor gemaakt is, ik volg de hsp jaargroep, heel fijn, en leerrijk (open mind in lovendegem)

BerichtGeplaatst: 28-10-2007, 15:51:42 
Kabouter
Kabouter

oeii helemaal in belgië.. tis nou nie echt dat ik een auto heb ofzo :S

is er niet iets in de buurt van rotterdam dat iemand toevallig weet?

Xxx

Life is what U make it

BerichtGeplaatst: 28-10-2007, 17:31:29 
Kabouter
Kabouter

tsja ik heb hier ook veel last van en in de winter is dit nog net ff een tikkeltje erger!
mijn gevoelens lijken dan wel een stuk sterker dan normaal!!
ik heb dan ook echt mn ups en downs. (volgensmij hebben zoizo aardig veel hsp-ers daar een beetje last van? sombere dagen.. eerder donker,kale bomen..)
ik zou het ook best wel willen hoor!! de gewone hulpverlening is dr nix voor die snappen er niets van af!
en vlakbij mij zit wel wat in de buurt voor hsp en ermee omgaan maar dan zie je het prijskaartje van 70 euro per gesprek en heb je iets van laat maar...

kom op zeg 70 euro!! ik heb ook naar andere gezocht maar ook die zijn zo duur...
dus ik moet het doen met af en toe gesprekken van mn vertrouwenspersoon die van mn hsp afweet. Echt oplossingen ervoor heeft hij niet maar this wel fijn om af en toe ff te praten.

BerichtGeplaatst: 28-10-2007, 17:52:24 
Kabouter
Kabouter

ja tis idd nie leuk dat men daar zoveel voor vraagt. Ik vind dat ze dat moeten vergoeden, zoals reiki in elk pakket van een zorgverzekeraar..

het is immers iets waar bijna iedereen wel last van heeft en dan maken ze maar een sub-kopje voor de HSP'ers toch?

Iemand nog andere andresjes? of ideen of personen die niet zoveel geld vragen ensjow?

XxxX

Life is what U make it

BerichtGeplaatst: 29-10-2007, 10:38:07 
Elf
Elf

Wat voor hulp heb je nodig? Ik kan er vrij goed mee omgaan. Het is echter een ontwikkelproces. Ik heb ook ervaring als coach enzo.

Ik wil je wel helpen als jij een retourtje van Utrecht naar Rotjeknor betaalt. Op een zaterdag ofzo.
Stuur maar PB of mail als je interesse hebt.

Groetjes,

Lucas

P.S. Ik kan je alleen helpen als je bereid bent om je kwetsbaar en open te stellen

BerichtGeplaatst: 29-10-2007, 14:37:55 
Nimf
Nimf

Zonder mezelf als deskundige te willen neerzetten ...

Binnen mijn praktijk werk ik regelmatig met HSP-ers (en NTK's)

Nu heb ik (ben zelf NTK, mijn vrouw is NTK en zowel mijn 3 zoons als mijn 2 dochters zijn NTK) een eigen zienswijze op NTK (waar HSP onderdeel van is).
Zie hiervoor ook mijn Sticky: "Nieuwetijdskinderen: nieuws of oud-nieuws" in het subforum 'Hoger Bewustzijn'.

In het verleden heb ik meerdere malen groepjes begeleid.
Over het algemeen is er niet zoveel tijd nodig aan begeleiding omdat de 1e stap het begrijpen van jezelf en het geschenk dat je hebt gekregen is. Vandaar dat ik doorgaans heel weinig groepscontacten plan, wel contacten via mail en daarnaast indien nodig individuele contacten.

Nu kan ik natuurlijk een aanbod doen voor individuele contacten maar dan zijn de kosten hoger.

Dus bij deze: als er meerdere deelnemers aan dit forum zijn die belangstelling hebben voor een contact (-ochtend/-middag/-dag) waarin een en ander helder gemaakt kan worden, ben ik bereid een moment met jullie af te spreken om bij elkaar te komen. We moeten dan even een handige plaats plannen maar dat volgt uit de aanmeldingen.

De kosten zijn op deze wijze voor iedereen zo laag mogelijk.
Uiteraard hangt eea af van een plaats en de kosten daarvan (ik kan thuis geen 20 personen handelen dus ...)

Heb je eventueel belangstelling, stuur dan een Pb-tje. Dan weet ik dat je lid bent van SJ en kan ik kijken hoeveel deelname er is.

NB: ik ben verre van commercieel dus over mijn kosten hoef je je geen zorgen te maken. Treinkaartjes zijn niet zo kostbaar.

Groet, Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 29-10-2007, 19:13:35 
Kabouter
Kabouter

Het is moeilijk hulp te vinden inderdaad. ik ben er ook al een tijdje naar op zoek. Maar ik heb nog niemand gevonden die mij begrijpt. Mijn ouders niet, vriendinnen niet, en toen ben ik naar een medium gegaan. Die begreep het wel, en dat hielp enigszins. Zij raadde me aan om naar een magnetiseur te gaan, om je een oppepper te geven zeg maar. Verder denk ik ook dat het een innerlijk proces is die jij vooral moet leiden en die je zelf moet ontdekken. Dat is tenminste wel waar het op lijkt bij mij, aangezien niemand het begrijpt zal ik het zelf moeten doen.

BerichtGeplaatst: 30-10-2007, 13:52:23 
Kabouter
Kabouter

Hai Nico en Lucas,

dank jullie wel voor de reacties.

Nico, ik heb via de website een mailtje gestuurd.. ik hoor het wel als deze gelezen is dan :)

Lucas, dankjewel voor het aanbod. Kan het misschien ook op een andere manier verwezenlijkt worden? Ik moet namelijk ook rekening houden met mijn vriend en katten, ik denk niet dat hun op dit soort energieën zitten te wachten vandaar.. niet verkeerd bedoelt he! ;)
Kunnen we misschien bepaalde dingen anders via msn of mail bespreken?
Ik hoor het wel vanje via een pb'tje voor de email adressen ok?

Nogmaals, dankjulliewel voor de reacties!

Xxx KnuF

Life is what U make it

BerichtGeplaatst: 01-12-2007, 01:47:39 
Groentje
Groentje

lief hsp ertje,

de wereld is hard voor een hspèr maar er komt verandering wij zijn gewoon de eerste die het hier zachter mochten maken,
maar goed daar is jou rot gevoel niet mee weg,
wat ik je voor tips kan geven
- doe wat je zelf wilt
- ondmoed mensen waarmee het klikt die je begrijpen
- doe levens-energie op in het bos
- bouw rust in

je zenuwstelsel kan minder aan als een gewoon mens, je lichaam is gevoeliger dus kun je waarschijnlijk niet zo goed tegen, kleurstoffen, suiker, enzf. dus let daar goed op! en heeeel belangrijk houd heel veel van jezelf jij bent bijzonder! omdat je mensen kan aanvoelen. voelen is slim! lees boeken zoals hooggevoeligheid als kracht.

ps. een rustig hersenstelsel kan veel meer aan dus mediteren!
succes liefie, puur mens, want dat ben je

je mag me ook bellen voor een massage ik woon in breda 06-12158097
x nicoline (mijn nieuwe doel in mijn leven is mensen als ons te helpen d.m.v. massages enzf.) ben eigenlijk kapster

BerichtGeplaatst: 01-12-2007, 16:13:28 
Kabouter
Kabouter

Hai Nicoline,

Bedankt voor de fijne lieve reactie. Ik ga hier zeker ook wat mee proberen met de kleurstoffen en dergelijke. Kijken of dat helpt.
Ook heb ik al iemand gevonden in mn buurt die van dat soort boeken allemaal heeft dus dat ga ik ook zeker proberen!

Dankjewel!

Xxx KnuFs

Life is what U make it

BerichtGeplaatst: 20-12-2007, 19:12:18 
Groentje
Groentje

sweet-princess schreef:
tsja ik heb hier ook veel last van en in de winter is dit nog net ff een tikkeltje erger!
mijn gevoelens lijken dan wel een stuk sterker dan normaal!!
ik heb dan ook echt mn ups en downs. (volgensmij hebben zoizo aardig veel hsp-ers daar een beetje last van? sombere dagen.. eerder donker,kale bomen..)
ik zou het ook best wel willen hoor!! de gewone hulpverlening is dr nix voor die snappen er niets van af!
en vlakbij mij zit wel wat in de buurt voor hsp en ermee omgaan maar dan zie je het prijskaartje van 70 euro per gesprek en heb je iets van laat maar...

kom op zeg 70 euro!! ik heb ook naar andere gezocht maar ook die zijn zo duur...
dus ik moet het doen met af en toe gesprekken van mn vertrouwenspersoon die van mn hsp afweet. Echt oplossingen ervoor heeft hij niet maar this wel fijn om af en toe ff te praten.

Ik heb het in de winter ook erger, maar dit komt denk ik omdat in de winter mensen minder vrolijk zijn. Zomers met de lekkere warme zon dan zie je iedereen gelukkig rondlopen dan word je daar zelf ook blij van. Tenminste ik wel. Als de zon ergens op schijnt lijkt het ook veel mooier. zelfs al is het winter en de zon schijnt maakt voor mij een wereld van verschil :)

70 euro is nog een redelijk lage prijs. Helaas werkt de geestelijke zorg in nederland zo. Enorm hoge prijzen. Bij veel psychologen betaal je zo 150 euro per uur.

Overigens ben ik naar een reiki gegaan voordat ik het wist overigens dat ik hsp had. Ik had zoveel klachten al mijn hele leven lang en ik ben overal geweest(met mijn moeder) en door haar is mijn leven totaal veranderd. door haar behandeling en ook goede gesprekken. Ze zit in Zuidwolde en een sessie kost geloof ik 40 euro, maar dat is het zeker waard!

http://reikizuidwolde.nl/

BerichtGeplaatst: 21-03-2008, 13:04:27 
Reus
Reus

bij mij in dordrecht hebben ze nu zo'n praatgroepje voor mensen die dat hebben.. ben er 1keer geweest nu.. misschien kn je is bij jou in de buurt googlen :)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00