Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:16:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 04-01-2008, 00:14:02 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Je kan andere mensen ermee confronteren. Dan hoef je niet perse te zeggen dat je paranormaal begaafd bent, maar je kan ook zeggen 'Ik kreeg de indruk dat...' of 'volgens mij voel je je....'.
In groepen kun je er niet zo heel veel mee, tenzij je krachtig genoeg bent om groepssferen te transformeren en/of beinvloeden.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 04-01-2008, 14:58:55 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2007, 01:32:57
Berichten: 5
Locatie: zeist
het is toch nie goed om de sfeer zan een groep te beinvloede of te verandere wat zou daar het nut van zijn ? en hoe kom je er achter wanneer je "krachtig'' genoeg ben??


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 06-01-2008, 00:45:16 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
minimimi110385 schreef:
het is toch nie goed om de sfeer zan een groep te beinvloede of te verandere wat zou daar het nut van zijn ? en hoe kom je er achter wanneer je "krachtig'' genoeg ben??

Ligt er maar net aan wat voor een persoonlijkheid je hebt. Als je een leiderstype bent, kan het bijvoorbeeld handig zijn. Onder 'krachtig' versta ik gewoon vanuit je zelf kunnen handelen in plaats van je omgeving als uitgangspunt te nemen.

Maar het is belangrijk dat je andere mensen ermee confronteert of dat je ze aanraakt o.i.d. In ieder geval een vorm van intimiteit. Leg de lat niet te hoog gelijk. Probeer kleine stappen te nemen en daar tevreden mee te zijn.

Succes, xxx


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 09-01-2008, 23:24:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 30-12-2007, 01:32:57
Berichten: 5
Locatie: zeist
aan flowwhenyouknow
je voelt heel sterk aan.
ben jij ook heldervoelend? en hoe kan het dat ik jouw kan voelen?, weet niet waar je vandaan komt maar het lijkt mij dat afstand wel iets uit zou moeten maken.
sorry dak zo veel vragen stel maar ben er nog niet zo lang mee bezig om het verder te ontwikkelen .
is er iets dat ik zou kunnen doen om het nog verder te ontwikkelen ?
alvat bedankt


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 31-03-2008, 20:54:19 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Ik heb altijd het tegenovergestelde: als iets wat ik wil doen goed voelt, komt er een negatief resultaat. Zo dus ook omgekeerd. Nu is dat laatste wel heel leuk als het gebeurd, het geeft me een extra stoot energie en ik ben de komende drie dagen vrolijk. Maar dat eerste is heel veel minder. Daar ga ik me klein en onzeker door voelen.
Het is me ook opgevallen dat ik dit in periodes heb. Ik heb namelijk ook periodes waar het helemaal omgekeerd is.
Hoe kan dit??? :|

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 07-04-2008, 20:44:52 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Hey Moony,

Wel eigenaardig wat je daar zegt. Correctie: schrijft :wink: . Dat iets goed voelt, en dan juist een negatief resultaat geeft, daar ken ik de oorzaak niet van. Ik weet wel dat deze periodieke 'regel' in ieder geval niet bij ons is opgegaan :P . Gelukkig maar.

Knus og hils,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 08-04-2008, 14:20:22 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Haha, nee, gelukkig niet! :D

Liefs!

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 17-05-2008, 17:08:34 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-05-2008, 16:46:08
Berichten: 13
Hallo!

Ik ben zelf een erg hooggevoelig persoon, mijn gevoeligheid gaat zelfs zover dat ik emotioneel erg onder de indruk raak van negatieve dingen in televisieprogramma's. Als er iemand sterft, of er gebeuren andere dingen word ik vaak zelfs bang.
Ik loop hier al een tijd mee rond en ik heb het er met mijn ouders en broers over gehad, die hebben er wel begrip voor (éen vooral, die is ook hooggevoelig) maar ik weet gewoon dat ze niet snappen hoe ik me voel. Het is in mijn omgeving ook heel raar voor mensen, ik word voor arrogant aangezien omdat ik bang ben om een gesprek aan te gaan met mensen door alle negatieve indrukken die ik krijg.

Maar dan heb ik ook nog eens het feit dat ik de neiging heb dingen aan te voelen. Ik heb het een aantal keer bij wat van mijn klasgenoten uitgeprobeerd om te vragen wat ze zelf denken over hun cijfer. En dan gaf ik mijn mening over wat ik dacht over hun cijfer, of het goed was, het slecht was of dat het wel meeviel. Elke keer klopte.
Maar zo heb ik ook over een straat gelopen - excursie met school - en toen voelde ik duidelijk aan dat er een schietpartij was geweest. En toen ik later aan mijn moeder vroeg of daar misschien wel eens een schietpartij was geweest, zei ze ja. En - deze klinkt echt heel raar - ik heb erg veel favoriete acteurs & actrices. Maar bij één had ik een hele lange tijd geleden al de indruk dat die een affaire zou hebben, en daar een kind uitkomen. Een paar maanden geleden lees ik het nieuws dat er naar buiten is gekomen dat hij een affaire had en daaruit een dochter kwam.

Mijn vraag; is dit heldervoelendheid? Of is het toch weer een hele andere vorm? Ik raak er af en toe van in de war. Mensen vragen mij vaak 'Wat maakt je nu zo anders?' Maar ik weet zelf het antwoord gewoon niet. Ik ben bovendien ook goed in het opvangen van de kleine dingen die anders zijn in een kamer. Een tafel die net een slag gedraaid staat, kleine dingen die zich herhalen in een beeld, de kleine dingen in een boek.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben, want ik kan nogal choatisch overkomen in mijn posts. Ik raak af en toe de orde even kwijt...

Cathlyn.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 17-05-2008, 17:44:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Heej Catherd,

Heldervoelend zijn kan idd erg belemerend zijn. Je moet het alleen niet willen ontlopen en naar manieren zoeken die je goed afsluiten voor gevoelens van andere op momenten wanneer je het niet wil.

Een goede manier om aftesluiten is door een spiegel voor je navel chakra te visualiseren die de gevoelens terug kaatst.

Op je vraag komend, het kan ook een vorm van helderwetendheid zijn, omdat jij gewoon dingen weet over acteurs en dingen die ergens gebeurd kunnen zijn. Ik zou daar als ik jou was ook wat informatie over zoeken ;)

Groetjes Jordy

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 17-05-2008, 18:01:56 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-05-2008, 16:46:08
Berichten: 13
Dankje wel voor je reactie! Ik ga alles over chakra eens goed bestuderen. Ik heb daar eerlijk gezegd nog niet over gehoord. Misschien werkt dat en vind ik mijn rust eens terug!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 17-05-2008, 18:29:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Heej graag gedaan!

Je navel chakra is de toegang voor gevoelens van andere ;)
Ik zou als ik jou was ook is kijken naar helderwetendheid en je kunt me altijd pben ;)

groetjes Karjava

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 19-05-2008, 12:15:28 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-05-2008, 13:20:23
Berichten: 52
Locatie: Kaatsheuvel
Ik had laatst een uitje met mijn vriendengroep. We gingen bowlen. Toen ik het gebouw binnenkwam voelde ik al dat er niet een gezellige energie aanwezig was.
Persoonlijk heb ik er geen last van omdat ik wekelijks een nieuw 'schild' om mijzelf heen zet.
We gingen bowlen, en ik dacht laat ik het eens gezellig maken. Met die intentie manipuleerde ik de energie in de ruimte door middel van mijn hart chakra.
Ongeveer 1 minuut later zette de beheerder de disco bowling aan ^^

Dat was een leuke directe ervaring 8)
Je ziet ook gelijk dat de mensen in de ruimte anders reageren. Iedereen is happy, en ook als je ze 'scanned' dan voel je dat hun emoties ook echt zijn veranderd.

Zo zie je hoe onbewust mensen reageren op signalen in hun omgeving.

_________________
You are made from the fiber of God. You are supreme. ~Eric J. Pepin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 23-05-2008, 18:18:38 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2008, 14:22:22
Berichten: 115
Locatie: Noord-Brabant
hmm..
ik heb altijd gedacht dat heldervoelend dingen waren als 'geesten' aanvoelen ofzo.. maar dat heeft er dus niks mee te maken??
Waar heeft het wel mee te maken dan eigenlijk?:P
:wave:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 24-05-2008, 15:48:59 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
Heej,

@Higher Balance: Dat is echt gaaf man :) Dingen beinvloede op een positieve manier is een van de mooiste dingen die er zijn vind ik zelf ;)

@Joy: Heldervoelendheid is het aanvoelen van situaties en de gevoelens van mensen. Ook kan je bijvoorbeeld een geest of andere energie voelen. Maar ook waarschuwingen in bepaalde situaties. Het heeft alles te maken met intuitie. Je intuitie die je waarschuwt dat er een geest in de kamer je intuitie die verteld dat je iets moois te wachten staat. Geesten kan je dus ook aanvoelen ;) Maar je kan ook zoals Higher Balance zei het gevoel zuiveren of aanpassen.

Groetjes Karjava

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is heldervoelendheid?
BerichtGeplaatst: 24-05-2008, 15:56:28 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2008, 14:22:22
Berichten: 115
Locatie: Noord-Brabant
Ooh, ok. :P Bedankt :wink:


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 89 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl