Een hele goede dag,..
ik ben sinds vorige week echt aan het afvragen wat al die lichtpuntjes zijn,...
persoonlijk heb ik het niet zo op geesten en andere net iets te vagen dingetjes,..
maar ja wat is het nou dan precies wel,..
ik heb net deze hele topic gelezen,..en zo te zien ben ik niet de enige,..
maar ik zie de mini lichtpuntjes overal en ook als ik op bed lig in het donker,.. en ik zie nog veel meer,.. uit mijn ooghoek zie ik vaak een donkere vlek,...en vind het knap lastig,.. want heb continu het gevoel dat er iemand staat,.. en nee het is geen spook of iets dergelijks,..
ik heb namelijk een andere theorie,..
we kijken allemaal ons hele leven de wijde wereld in,.. en we zien welke dag de zon,.. en als kind vinden we de zon ook heeeel erg interesant,..ik zelf heb ook veel te vaak recht in de zon gekeken,..met als resultaat dat ik soms dagenlang en zwart rondje voor me zag,...eigenlijk dus in een negatiefe kleur,..
vaak als ik ook maar meer dan een minuut naar een voorwerp kijk,..blijft het mij ook een paar minuten op het netvlies staan,...
en ik heb het vermoeden dat de licht puntjes en de vleken puur komen door schade aan je ogen,..of deeltjes/bacterieën die in je traanvocht zitten,..
even een test die iedereen eens moet doen,..
ga met daglicht ergens op een stil plekje zitten,..waar niemand je stoort,..
trek zwarte sokken aan heel belangrijk,..!! en ga naar een plek op een witte muur kijken,..
zorg dat je voet ergens rechts onder in je gezichtvelt ligt,..maar richt je ogen daar niet op,..vervolgens kijk je zeker 2 minuten ongestoord naar het stipje/krasje of iets anders op de muur,..leg je voet na 2 minuten een de kant uit je gezichtsveld en kijk vervolgends weer 2 minuten naar het plekje op de muur,..er verschijnt een lichte gedaantje rechts onder in beeld,.. IS HET EEN SPOOK,..??!!,..nee het is een negatief beeld van je voet,..
ok,..het is niet een letterlijke verklaring,..maar zo heb je een idee,..hoe je gefopt kunt worden door je eigen ogen,..
en zo zijn er nog veel meer trukjes,.zo is er ook een plaatje van jezus,..en als je daar 2 minuten naar gekeken hebt en vervolgend de lucht in kijkt,..zie je hem echt levensgroot voor je staan,..heel maf,..en om kippevel van te krijgen,..
maar mijn conclusie over die licht bolletjes is eigenlijk ook dat het gezichtbedrog is,..want ik voel me echt niet helderziend,.. wel bestaan er licht en vuurballen veroorzaakt door bijvoorbeeld onweer,.. maar dat is weer heel iets anders,.
groetjes,..
martha