flowwhenyouknow schreef:
Ik houd me in mijn vrije tijd veel bezig met conspiracy theories en dergelijken. Een aanzienlijk deel daarvan gaat over buitenaardse wezens. Ik vroeg me af hoe mensen hier over denken, bestaan ze en zo ja, met welk doel zijn ze hier??
Gaat de bewustzijnsverandering van 2012 gepaard met contact met buitenaards leven?
Als je het mij vraagt, nee.
Ik denk wel dat er buiten aards leven bestaat, hoe een organisme ontstaat is te verklaren, de kans dat zoiets is gebeurd is zeer klein, maar wel aanwezig
En in een universum zo groot als deze is waarschijnlijk dat het vaker dan 1 keer is gebeurd
Hier op aarde is dat organisme in staat geweest om echt te leven, in tegenstelling tot bv een steen, dus waarom zou dat op die andere planeten niet kunnen gebeuren?
En aliens die naar aarde komen om ons dan wel te helpen/verlossen dan wel de aarde te domineren vind ik een onzin gedachte
De kans dat er buitenaardsleven bestaat dat lijkt op het leven wat wij gewend zijn is vrijwel nihil
Evolutie zou dan vrijwel hetzelfde moeten zijn gelopen als hier op aarde, wat wegens factoren gewoon onmogelijk is
Denk dat je buitenaardse wezens meer in de setting van een bacterie moet zien, of bv een wezen dat stikstof ademt ipv zuurstof, of een wezen dat 300 keer zo groot of zo klein is als wat wij gewend zijn
Maar voor zo ver mijn mening... Ik zie in ieder geval nog geen E.T's naar aarde komen met de gedachte: he laat ik deze wereld eens overnemen of he laat ik deze wereld eens helpen