Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 26-11-2024, 00:50:54

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 9 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15-03-2008, 16:38:46 
Kabouter
Kabouter

nico schreef:
[quote* We evolueren weer naar een DNA van 12 strengen in plaats van de 2 die we nu maar hebben

Grapje zeker?
Ik hoop het voor je....

nico schreef:
Dr. Crick en dr. Watson hebben onderzoek gedaan bij kinderen en zij ontdekten dat kinderen die geboren zijn met dit geactiveerde derde DNA-streng heel erg intelligent waren en uitgebreide psychische vermogens hadden, waaronder telepathie en heldere waarnemingen.

Vertel mij maar eens waar je dat vandaan hebt gehaald :P?
Ik vraag me echt af hoe iemand er bij komt dat er kinderen zouden bestaan met een 'geactiveerde derde DNA-streng'

DNA met een driedubbele helix kan in geen enkel geval zo werken als het normale DNA dat doet. De eiwitsynthese zou niet meer werken als de helix uit drie stregen zou bestaan, en zonder eiwitsynthese is er helaas geen mens.
Het enige moment dat het voorkomt is bij recombinatie in de E-coli bacterie, maar voor de duidelijkheid is die drievoudige dna streng niet fundamenteel voor zijn leven, je moet het meer zien als 'speciaal' RNA ipv als DNA:

The nucleoprotein filament formed on a circular single strand by Escherichia coli RecA protein in vitro can pair with homologous duplex DNA even when the latter lacks a free homologous end, but subsequent progression of the reaction through strand exchange requires an end in at least one strand of the duplex DNA. We purified from E. coli an endonuclease activity that cleaves the outgoing strand of duplex DNA at the junction of homologous and heterologous sequences in three-stranded RecA-recombination intermediates. This endonuclease activity also cleaves specifically at the junctions of duplex and single-stranded regions in synthetic double-stranded oligonucleotides whose central portion consists of unpaired heterologous sequences. These activities are consistent with a role in recombination and repair of DNA. (bron: http://www.pubmedcentral.nih.gov/articl ... rtid=21004)

Genoeg wetenschappelijke tegenargumenten?

Edit: Graag vertalen volgende keer.

Nymphomaniac Phantasy

If you cannot find peace within yourself, you will never find it anywhere else

BerichtGeplaatst: 15-03-2008, 20:37:03 
Nimf
Nimf

Citeer:
Edit: Graag vertalen volgende keer.

Nymphomaniac Phantasy

Even heel erg oftopic maar: Nymp, waarom zeg je dit nu tegen KiRrRr, terwijl Nico te pas en te onpas met engelstalige teksen gooit en je daar niets van zegt?

Waarom laat je het niet gewoon aan de lezers om, als ze de engelse tekst niet begrijpen, om vertaling te vragen?

NB: Voorlopig is de aangehaalde tekst van KiRrRr een keurige uit een fatsoenlijke bron. Dat is in ieder geval prijzenswaardig.

Maar in ieder geval: gelijke monikken, gelijke kappen (ofwel: regels gaan voor iedereen gelijkelijk op)

Maar goed: terug ontopic in afwachting van fatsoenlijke wetenschappelijke onderbouwing en bronvermelding door Nico.

Groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl

BerichtGeplaatst: 16-03-2008, 04:35:54 
Dwerg
Dwerg

Citeer:
Even heel erg oftopic maar: Nymp, waarom zeg je dit nu tegen KiRrRr, terwijl Nico te pas en te onpas met engelstalige teksen gooit en je daar niets van zegt?

Waarom laat je het niet gewoon aan de lezers om, als ze de engelse tekst niet begrijpen, om vertaling te vragen?

Naast dit is het ook nog eens raar om een vertaling te vragen voor een wetenschappelijk stuk. 99% van de lezers van deze berichten zullen niets snappen van de door KiR gequote bron, simpelweg omdat er een heleboel jargon wordt gebruikt waar je een achtergrond in de biologie voor nodig hebt. Dan maakt het al niet meer uit of je deze bron dan in het Nederlands of Engels plaats, want 99% van diezelfde biologen hebben voor hun universitaire studie Engels materiaal moeten lezen!

BerichtGeplaatst: 16-03-2008, 14:42:37 
Kabouter
Kabouter

Sado schreef:
Naast dit is het ook nog eens raar om een vertaling te vragen voor een wetenschappelijk stuk. 99% van de lezers van deze berichten zullen niets snappen van de door KiR gequote bron, simpelweg omdat er een heleboel jargon wordt gebruikt waar je een achtergrond in de biologie voor nodig hebt. Dan maakt het al niet meer uit of je deze bron dan in het Nederlands of Engels plaats, want 99% van diezelfde biologen hebben voor hun universitaire studie Engels materiaal moeten lezen!

Precies de reden dat ik het niet ga vertalen, of het er nou in het Engels staat of in het Nederlands maakt toch niet zo veel uit
Mensen die er verstand van hebben begrijpen het wel in het Engels, omdat je zulke informatie sowieso al uitsluitend uit Engelstalige bronnen komt.
En mensen die er geen verstand van hebben begrijpen zoiets ook niet in het Nederlands
Voor mensen die denken het wel te kunnen begrijpen in het Nederlands, omdat ze slecht zijn in engels mogen mij een pm sturen :P (of gebruik google)

BerichtGeplaatst: 18-03-2008, 10:19:16 
Admin
Admin

Het volgende staat heel duidelijk in de forum regels:
ReVi schreef:
Taalgebruik:
SpiritueleJongeren.nl is een Nederlands forum, hanteer daarom een duidelijk Nederlands taalgebruik, zodat iedereen je kan begrijpen.

Deze regel geld voor iedereen of hij/zij op z'n teksten is aangesproken of niet.
Discussieren over het wel of niet vertalen van teksten van Engels naar Nederlands is dan ook overbodig.

Bij deze voor iedereen in het vervolg Nederlandse taal gebruiken.
Bij het gebruik van een Engelse bron kun je daar naar verwijzen.

Pluisje.

BerichtGeplaatst: 18-03-2008, 20:40:24 
Nimf
Nimf

Goed dat we hier admins en modi's hebben om dit bij te houden.
Dit is absoluut een regel die ik over het hoofd gezien heb.

Maar niettemin blijft dan staan: Waarom pas om vertaling vragen bij het stukje van KiRrRr als Nico in zijn topic al meermaals engelse teksten heeft gebruikt zonder die te vertalen? Hadden jullie dan niet veel eerder in moeten grijpen?

Let wel: Ik heb geen probleem met de regel, alleen met het feit dat KiRrRr het nu te horen krijgt na zoveel eneglse stukken.

groet, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 19-03-2008, 10:49:15 
Admin
Admin

Forum regels gelden voor iedereen, daar worden in principe geen uitzonderingen op gemaakt. Dat de één wel aangesproken word op z'n teksten en de ander niet is niet iets wat bewust gebeurt. Dit is iets wat vermoedelijk over het hoofd is gezien en er bij in geschoten is. Moderatoren en Admins kunnen immers niet 24 uur per dag alles in de gaten houden.
Als je als lid bepaalde dingen op vallen kun je dit ook bij een Moderator of Admin melden en zo helpen het forum netjes en overzichtelijk te houden.

Ik denk dat ik je vraag nu zo goed mogelijk beantwoord heb. Als er verder nog vragen over zijn wil ik die wel via pb beantwoorden. Dan kan hier verder weer ontopic verder worden gegaan.

Pluisje.

BerichtGeplaatst: 26-03-2008, 11:07:50 
Reus
Reus

Een waarheid wordt soms moeilijk geloofd, omdat sommige mensen niet willen dat het waar is, of omdat men bang is dat het toch wel eens waar zou kunnen zijn.
Die waarheid is voor die mensen ongeloofwaardig en/of niet-acceptabel. En niet-accepteren gaat altijd gepaard met verzet; verzet tegen een waarheid waar een bepaald persoon voor staat. Verzet kan zich op verschillende manieren uiten, zoals we ook gezien hebben in deze topic. Soms kan dit verzet zelfs extreme(re) uitingvormen aannemen. Er zijn zelfs mensen vermoord om hun waarheid. Nee, wat dat betreft heeft dr. Fox nog “geluk” gehad dat zij in de gevangenis is beland, wat haar ontdekkingen cq haar waarheid overigens niet ineens minder waar maakt.
En we moeten niet denken dat zij de enige is geweest die zo enorm in discrediet is gebracht. Zo is een andere wetenschapper, Dr. Hamer, eveneens in de gevangenis beland voor zijn ontdekking, voor zijn waarheid. Dr. Hamer wordt gezien als vooraanstaande onderzoeker op het gebied van kanker en gezien als een leider in de nieuwe zienswijze en genezingswijze van kanker met een kankergenezingswijze van 92%. (http://germannewmedicine.ca) Hij werd eveneens tegengewerkt in zijn onderzoek en belandde uiteindelijk ook in de gevangenis.
De symptomen van transformatie die dr. Fox beschrijft als gevolg van de al eerder genoemde veranderingen in het DNA zijn onder andere je moe voelen, moeite met concentreren, verwarring, pijn in het lichaam, onverklaarbaar huilen en het naar bovenkomen van de vrouwelijke kwaliteiten bij de mannen. Koorts, migraine, diarree en griepachtige verschijnselen zijn ook klachten die kunnen duiden op een actueel transformatieproces.(unitynet.nl)
Benadrukt dient te worden dat deze klachten veelal slechts tijdelijk voor ongemak zullen zorgen. Belangrijk is om aandacht te besteden aan deze signalen door erover te praten, voldoende (nacht)rust te nemen, voldoende te ontspannen en juist met vertrouwen met de stroom mee te gaan. Zoek desgewenst steun en/of begeleiding in dit transformatieproces, en bezoek de huisarts wanneer de klachten aanhouden.

Namasté, groet Nico

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 26-03-2008, 11:10:55 
Reus
Reus

Na de wetenschappelijke benadering van het transformerende DNA en de daarmee samenhangende transformatiesymptomen heb ik over dit onderwerp iets gevonden op een ander vlak, wat zich kenmerkt door een andere benadering. Dit is per slot van rekening een SPIRITUELE jongerensite dus noem ik die ook hier.
Het begint met een citaat uit oth-channelings.com:
“We zouden het niet willen hebben over de komende DNA-veranderingen, maar wel over de DNA-veranderingen die al plaatsgevonden hebben.” Dit zijn woorden van Oth gechanneld door Ellen Rauh. Volgens Oth wordt ons DNA geüpload. Hierdoor komt er meer informatie ter beschikking. Tegelijkertijd komt er meer ruimte vrij in de hersenen, zodat we een ruimer deel van onze hersenen kunnen gebruiken. Deze veranderingen in ons DNA zullen niet ongemerkt voorbij gaan. We zullen dit kunnen merken aan allerlei klachten zoals onverklaarbare moeheid, concentratieproblemen, stoornissen in het maagdarmkanaal, verandering in het slaappatroon en meer dromen. Dit heeft allemaal te maken met de ruimte die vrijkomt in het DNA. Oth zegt dat het effect versterkt zal worden door met gelijkgestemden samen te zijn. Dan is er meer kans dat het DNA zich transformeert. “Als je dan ook nog gezamenlijk naar krachtplaatsen gaat, dan mag je niet verbaasd zijn dat je lichaam in de war raakt en ziek wordt omdat het zich moet aanpassen.” Volgens Oth, gechanneld door Ellen Rauh, hebben er dus al veranderingen in het DNA plaatsgevonden en komen er nog meer DNA-veranderingen aan.

Namasté, groetjes Nico

BerichtGeplaatst: 26-03-2008, 18:07:47 
Nimf
Nimf

Citeer:
Een waarheid wordt soms moeilijk geloofd, omdat sommige mensen niet willen dat het waar is, of omdat men bang is dat het toch wel eens waar zou kunnen zijn.

Gelukkig sta ik voor alle zinvolle zaken open, dus kan dit niet voor mij bedoeld zijn, noch voor andere kritische gebruikers van dit forum. Het feit dat lezers kritisch zijn is misschien nieuw voor Nico maar zegt niets over hun 'open staan' voor het onbekende.

Citeer:
Nee, wat dat betreft heeft dr. Fox nog “geluk” gehad dat zij in de gevangenis is beland, wat haar ontdekkingen cq haar waarheid overigens niet ineens minder waar maakt.

Misschien heb je daar wel gelijk! Ze heeft wellicht geluk gehad.
Voor hetzelfde geld was ze ernstiger veroordeeld wegens haar niet-onderbouwde uitspraken. Haar gevangenisstraf maakt haar uitspraken overigens niet waar. Dat het HAAR waarheid is, dat zal zo zijn maar daarmee is het nog geen waarheid.

Citeer:
Zo is een andere wetenschapper, Dr. Hamer, eveneens in de gevangenis beland voor zijn ontdekking, voor zijn waarheid. Dr. Hamer wordt gezien als vooraanstaande onderzoeker op het gebied van kanker (NB: door wie?) en gezien als een leider in de nieuwe zienswijze en genezingswijze van kanker met een kankergenezingswijze van 92% (eveneens: door wie?). (http://germannewmedicine.ca) Hij werd eveneens tegengewerkt in zijn onderzoek en belandde uiteindelijk ook in de gevangenis.

Op de site valt duidelijk te lezen dat deze Hamer uit het ambt werd gezet en dus GEEN arts meer was maar jaren later wel de geneeskunde bedreef en OM DIE REDEN in de gevangenis belande.
Zoals we zien, verdraait Nico hier de feiten enigszins door ze niet juist weer te geven. Dat Hamer de resultaten van zijn onderzoek moest ontkennen is misschien schandalig maar dat kan ik niet controleren omdat die ontbreken. In ieder geval had de gevangenisstraf er niets mee te maken, dat was zijn eigen stomme fout.

De rest van die bijdrage van Nico laat ik maar voor wat hij waard is ... herhaling van eerder niet-onderbouwde kreten van anderen.

Citeer:
Na de wetenschappelijke benadering van het transformerende DNA en de daarmee samenhangende transformatiesymptomen heb ik over dit onderwerp iets gevonden op een ander vlak, wat zich kenmerkt door een andere benadering.

Dan heb ik blijkbaar iets gemist? Waar staat die wetenschappelijke benadering dan? Tot op heden heb ik daar al meermaals om gevraagd maar je hebt ze nog steeds niet toegevoegd. Misschien vergeten?

Citeer:
Dit is per slot van rekening een SPIRITUELE jongerensite dus noem ik die ook hier.
Het begint met een citaat uit oth-channelings.com:

Klopt, het IS een spirituele jongeren forum maar dat ontslaat je niet van het onderbouwen van je beweringen. Zeker niet als daar al meermaals om gevraagd is.
En "oth-channelings"? Who the heck is Oth???
En chanelings? Moeten die nu de waarheid brengen? Is dit nu een serieuze poging licht op deze beweringen te werpen?
Via een google-poging beland ik op de site van holistische praktijk Debby, een reiki aanhanger die in haar links deze oth-channelings.com ook opgeeft. Helaas is de site oth-channelings.com volkomen onvindbaar.
oth-channeling.com (dus zonder s) werkt al een stuk beter.

Van haar site:

Citeer:
Oth-channeling door Ellen Rauh
Oth is de Meester van de Galaxy met een zeer ruim inzicht en een grote liefde voor het grote geheel. Oth heeft als doelstelling om de mensen te verruimen, dingen ruimer te laten ervaren, ruimer in te zien en ruimer te begrijpen, waar het probleem ook over gaat. Als je het in een ruimer perspectief kunt plaatsen, voor iedereen begrijpelijk, wordt elk probleem een minder zware last. Dat is de rijkdom en dat is de ondersteuning en daardoor zullen zeer veel mensen minder verstrikt geraken in verstikkende oordelen, want daar zijn alle problemen op gebaseerd: oordelen over wat goed en fout is, wat normaal is en wat abnormaal is, wat eerlijk is en wat oneerlijk is, wat rechtvaardig is en onrechtvaardig is. Door dit ruimer te zien en ruimer te belichten ontstaat er een groter begrip voor elkaar en dit is de enige voedingsbodem waar vrede op kan groeien en bloeien.

Oth versterkt je persoonlijke kracht. Een kracht die ontstaat doordat je persoon meer in contact komt met jouw ziel. Zielsaspecten worden verhelderd en verstevigd en meer herkenbaar voor jullie als persoon. Er komt meer eenheid tussen persoon en ziel. Hierdoor verruimt je denken en je voelen en ontdek je hoe een belangrijke schakel je bent in het grote geheel.

Je begrijpt: DAT stelt me gerust! Eindelijk is hier de grote meester van het heelal gevonden en hij spreekt via Ellen Rauh. En je kunt ook prive gesprekken met hem voeren via een prive-channeling!!!! Wow! Mischien komt Char ook even langs?

Ik sta voor heel veel open maar sorry hoor ... geef toch liever een serieuze bron op en laat Ellen lekker kwebbelen met haar Othje zonder daar anderen mee te belasten.
Deze Ellen die om welke reden dan ook alles buiten zichzelf zoekt moet maar fijn haar gang gaan tot ze merkt dat er eigenlijk niets nieuws "doorkomt" in haar chanelings, alleen maar haar wensen, behoeftes en vragen verwoord worden en ze daar IN ZICHZELF de antwoorden op kan vinden. Tegen die tijd heeft ze haar Othje niet meer nodig en schaamt ze zich dood dat dit allemaal een eigen leven is gaan leiden op www (want wat eenmaal op www staat, is binnen enkele minuten meermaals vastgelegd en daarmee nooit meer te verwijderen).

met ge-channelde groetjes, DT/Nico

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig

BerichtGeplaatst: 26-03-2008, 18:55:55 
Kabouter
Kabouter

nico schreef:
De symptomen van transformatie die dr. Fox beschrijft als gevolg van de al eerder genoemde veranderingen in het DNA zijn onder andere je moe voelen, moeite met concentreren, verwarring, pijn in het lichaam, onverklaarbaar huilen en het naar bovenkomen van de vrouwelijke kwaliteiten bij de mannen. Koorts, migraine, diarree en griepachtige verschijnselen zijn ook klachten die kunnen duiden op een actueel transformatieproces.(unitynet.nl)
Benadrukt dient te worden dat deze klachten veelal slechts tijdelijk voor ongemak zullen zorgen. Belangrijk is om aandacht te besteden aan deze signalen door erover te praten, voldoende (nacht)rust te nemen, voldoende te ontspannen en juist met vertrouwen met de stroom mee te gaan. Zoek desgewenst steun en/of begeleiding in dit transformatieproces, en bezoek de huisarts wanneer de klachten aanhouden.

Wat een slim advies. Hoeveel mensen hebben wel niet last van de eerder genoemde symptomen... vrijwel iedereen
Is dit anders dan vele jaren terug? Nee, dit is er altijd geweest, laatste tijd komt het waarschijnlijk wel meer voor, maar dat heeft te maken met het steeds slechter levenspatroon (te weinig slaap, te weinig beweging, foute voeding etc).
Over problemen praten draagt altijd bij aan de oplossing, dus logisch dat dat helpt. Voldoende rust is ook altijd goed voor je lichaam (en altijd al geweest).
Ontspannen zelfde verhaal, stress hoopt zich nou eenmaal op in je lichaam (het bekende spannings migraine).
En het lijkt me ook al vrij logisch dat als je klachten erger zijn dan de normale 'kwaaltjes' je naar de huisarts gaat.
Dus niets, maar dan ook echt niets wijst op een 'bewijs' voor een mogelijk transformatieproces.

En verder, als je zelf maar hard genoeg gelooft dat je een transformatie proces ondergaat en je daar hoofdpijn etc van krijgt, krijg je dat vanzelf... leuke psychologie
En het verhaaltje over Oth, ja het zou je inderdaad dichter bij jezelf kunnen brengen, maar dit komt puur omdat je er zelf mee bezig bent en er over na denkt, en dat is nou eenmaal de sleutel naar jezelf

Lijkt met trouwens niet zinnig om het hier over 'waarheid' te gaan hebben, je kan niet zo maar zeggen dat iets waar is of niet (geldt ook voor mijn verhaal trouwens) En in principe kan je nooit iets volledig uitsluiten, maar redenerend vanuit logica en wetenschap slaat je verhaal over het transformatieproces nou eenmaal nergens op..... (niet beledigend bedoeld)

Maar goed, ik ben nog steeds erg benieuwd naar ECHTE wetenschappelijke onderzoeken/bewijzen van jou kant.
Hoop dat je ze kan vinden, ik sta namelijk voor erg veel open, maar als er wetenschappelijk bewijs tegen is, en niets voor geloof ik nou eenmaal de wetenschap ;)

BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 08:45:03 
Reus
Reus

Beste Nico,

Ik kamme jouw reactie wel voorstellen, want channeling is ook niet helemaal mijn ding, maar ik vond het wel grappig om te lezen dat het zelfs in die kringen de gemoederen aardig bezighoudt qua transformatie, veranderingen in het DNA en de daarmee samenhangende symptomen van transformatie.
Als ik Ellen spreek, zal ik toch eens een keer vragen uit welke wetenschappelijk vaatje Oth tapt. :lol: :wink:
Hoewel channeling niet helemaal mijn ding is, sta ik d’r wel voor open, weet jij toevallig of er ergens hier op dit forum een topic daarover is?

Namasté en "gekanaliseerde" groeten terug, Nico

BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 13:15:41 
Reus
Reus

Hey Kirsten,

Ja, ik ben het met je eens: die symptomen van transformatie zijn zeker universeel en algemeen en inderdaad heel veel mensen hebben last van de eerder genoemde symptomen en dat is eigenlijk heel logisch, juist omdat nu ook veel mensen een transformatie doormaken! In mijn visie heeft transformatie te maken met “gedaanteverwisseling =>omzetting, omzetting van energie, het omzetten van een element in een ander” (Zie Dikke van Dale). Omzetting houdt een verandering in. In spiritueel opzicht: het omzetten/veranderen/transformeren van het EGO in het Hogere Zelf. Transformatie is inherent aan een spirituele ontwikkeling, of beter gezegd: een spirituele ONT-wikkeling. Wanneer je je letterlijk en figuurlijk ont-wikkelt, komt je ware kern, je ware Zelf, meer aan de oppervlakte en dat heeft ook met veranderen te maken: je transformeert; je neemt je zelf een andere vorm aan: je eigen “spirituele gedaanteverwisseling”. Transformeren betekent dat je lichamelijk, geestelijk, emotioneel en spiritueel veranderingen ondergaat, wat zich vertaalt naar symptomen die wij ervaren tijdens ons transformatieproces. Dat transformatie ook te maken heeft met het omzetten van energie, wordt beschreven aan de hand van het feit dat iedere transformatie een bewustzijnsverhoging en een verhoging van de persoonlijke trilling met zich meebrengt. (zie ook http://www.cosmicflower.nl; transformatieproces van het aquariustijdperk ,www.lichtwerkcentrum.nl, http://www.startspiritueel.nl, http://www.wetenschap-eindtijd.nl)

Dat onze persoonlijke trilling zich verhoogt, heeft te maken met het feit dat de trilling van de aarde zich aan het verhogen is. En dat is wetenschappelijk onderzocht door Dr. Schumann. Hij kwam tot de ontdekking dat de aarde een eigen trilling heeft. Dit wordt ook wel eens de Schumannfrequentie ofwel de Schumannresonantie genoemd, naar de ontdekker Schumann. Resonantie is een natuurkundig verschijnsel dat voorkomt bij trillingen. Een trillend voorwerp zal bij een ander voorwerp resonantie teweegbrengen, als dit voorwerp met de trillingen gaat meetrillen. Resonantie kan optreden bij vrijwel elk bestaand object en dus ook bij de mens. De mens kan dus gaan meetrillen met de trilling van de aarde, die overigens de laatste 20-30 jaren langzaam aan het stijgen is.
En omdat eerder al geschreven is dat een transformatie een verhoging van de trilling met zich meebrengt, gaat het hier feitelijk om het transformatieproces van de aarde! Met andere woorden de aarde maakt zo ook haar eigen transformatieproces, veranderproces door! En dat is iets waar we met z’n allen niet om heen kunnen en waar we het allemaal wel over eens kunnen zijn.

Deze visie wordt ook ondersteund door het werk en wetenschappelijk onderzoek van Professor dr. Dmitriev, een Russische wetenschapper gespecialiseerd in geologie, mondiale ecologie en opmerkelijke veranderingen der planeten in het algemeen en die van de aarde in het bijzonder. Onze aarde ondergaat snelle veranderingen: sinds 1975 is de vulkanische activiteit met 500% toegenomen en de seismische activiteiten met 400% toegenomen. Er is een verhoging van natuurrampen met 410%, waaronder orkanen, tyfonen, aardverzakkingen en verschuivingen, vloedgolven en bosbranden ect. Vertaling van een verslag van de Russische Nationale Academie voor Wetenschappen in Novosibirsk.(http://www.bibliotecapleyades.net/esp_d ... smos_8.htm)
Een andere onderzoeker Will Hart heeft soortgelijk onderzoek gedaan en concludeerde eveneens dat er een toename is aan aardbevingen en tornado’s. (zie hoofdstuk 10 van het boek: Souls of Distortion Awakening A convergence of science and spirituality)

De toenemende trilling van de aarde zou een verklaring kunnen zijn voor het verhogen van het bewustzijn wat momenteel bij de mensheid plaatsvindt. Immers als de trilling van de aarde aan het stijgen is en wij trillen met die aardse trilling mee, dan verhoogt bij ons de persoonlijke trilling zich eveneens. En juist die verhoogde trilling brengt ons in een verhoogd bewustzijn en daarmee in een hogere dimensie. Dit wordt bevestigd uit onderzoek door elektrotechnisch ingenieur Lewis B. Hainsworth. Hij kwam tot de bevinding dat de frequenties/trilling van de menselijke hersengolven zich hebben ontwikkeld in reactie op de toegenomen trilling van de aarde.
Lewis veronderstelt eveneens dat onze menselijke gezondheid verband houdt met geofysische factoren zoals de Schumannfrequentie. Zie hiervoor o.a. de interessante site: Http://www.loraco.nl/artikel/de_schuman ... 19-619.htm

Dit betekent dat onze menselijke gezondheid blijkbaar o.a afhankelijk is van de genoemde Schumannresonantie en niet alleen van “slecht slapen en foute voeding”.
Als de trilling van de aarde verhoogt, dan neemt bij ons (door het natuurkundige verschijnsel resonantie) onze persoonlijke trilling ook toe en een verhoging van de persoonlijke trilling is nou net een belangrijk kenmerk van transformatie. Door al bovenstaande, wat wel degelijk ergens over gaat :wink: , is niet alleen het bestaan van transformatie en transformatieprocessen bij zowel de aarde als de mens aannemelijk gemaakt, maar is ook te verklaren al "redenerend volgens die zelfde logica en wetenschap” dat veel mensen JUIST NU allerlei MENSELIJKE en veel voorkomende/universele klachten cq symptomen van transformatie ervaren, juist omdat de menselijke gezondheid verband blijkt te houden met geofysische factoren zoals de schumannresonantie. En als die toeneemt, dan gaat dat voor velen van ons niet onopgemerkt voorbij, maar merken we dat aan onze symptomen van transformatie.

Namasté, groetjes Nico

BerichtGeplaatst: 28-03-2008, 16:19:25 
Kabouter
Kabouter

Hoi Nico,

dat de trilling van de aarde verandert kan ik inkomen, heb wel eens van de schuman frequentie gehoord in de zin dat het een trilling van een elektromagnetische veld is door elektirsche fluctiaties tussen aardoppervlak en de ionosfeer, maar zelf weet ik hier niet zo veel over

De aarde verandert, dat zeker, en dit is niet raar of ongewoon want dat doet hij al vanaf het moment dat hij er is...
Ik zie alleen niet wat het verband is tussen een die trilling en een verandering in trilling van de mens
Dan kan je wel verwijzen naar dat stukje over Lewis, maar daar staat niets van wetenschappelijk bewijs in, wat slaat op het transformatie proces van de mens....

Naar mijn mening is dit weer zo'n wetenschappelijk feitje wat gewoon gebruikt wordt om andere dingen die er los van staat te verklaren
Zo heb je ook nog de ompoling van de aarde, ja dat gaat gebeuren in 2200 dus be prepared...
Als het transformatie proces in 2012 niet gebeurd kunnen we daar weer naar uitkijken, dan sterft namelijk 90% van de diersoorten uit omdat de aarde dus van pool wisselt

De schumanfrequentie schommelt altijd wel enigzins over lange periodes bekeken (voor zo ver ik weet?)
Net als ompoling van de aarde dat is ook al vaker gebeurd. Dus volgens mij staat dit niet in relatie tot mogelijke veranderingen in de mens...

Maar goed even er vanuitgaande dat jij gelijkt hebt, en dat ik totaal op verkeerd denkniveau bezig ben:
Waarom uit dit zich dan juist in kwaaltjes die bij iedereen voorkomen (en er altijd al zijn geweest, kan wel zeggen dat er nu allerlei mensen zijn met die kwalen, maar dit was er 300 jaar geleden net zo goed)?
Wat is het biologische effect van dat transformatie proces op het lichaam waardoor die kwalen ontstaan?
Ben benieuwd waar je nu mee aan komt zetten ;)

Groetjes Kirstin

BerichtGeplaatst: 01-04-2008, 19:07:56 
Reus
Reus

KiRrRr schreef:
H(en er altijd al zijn geweest, kan wel zeggen dat er nu allerlei mensen zijn met die kwalen, maar dit was er 300 jaar geleden net zo goed)

Heb je hier bewijs voor als ik vragen mag? Hoe weet jij dat dat 300 jaar geleden ook al was?

algemeen:

mooie discussie mijn idee alleen is mensen die met een nieuwe mening cq beeld komen krijgen altijd veel tegenstand neem nou Galileo hij was de eerste die zei dat de aarde rond was die man werdt meteen opgepakt omdat niemand hem geloofde en ze verklaarde hem meteen voor gek. Voor de rest wilde ik zeggen dat veel mensen hier zeer wetenschappelijk in gesteld zijn niet dat dat slecht zou zijn of iets , alleen dat iets niet wetenschappelijk onderbouwd kan worden hoeft niet te betekenen dat dat, per definitie, niet bestaat.

nog maals boeiende discussie

Karjava

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 133 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 14 5 6 7 8 9 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00