Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:38:59

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 19-03-2008, 13:00:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 19-03-2008, 12:52:12
Berichten: 1
„Houd van het leven“, was het simpele antwoord van Bruno Gröning.
Zo eenvoudig?
Ja!
En hoe kun je dat omzetten?
Indien je de ware wetten van het leven weer kent en naleeft.
Wie is dan Bruno Gröning?
Bruno Gröning (1906 – 1959) kon zieke en ongelukkige mensen een van God komende levenskracht geven, zodat zij weer gezond en levenslustig werden. Hij kende deze levenswetten heel precies. Ken je deze niet, dan kun je ze ook niet naleven: ziekte en leed in iedere vorm kunnen het gevolg zijn. Het naleven van de levenswetten en de opname van de levenskracht hebben ook in de huidige tijd bij duizenden mensen tot genezing van zware ziekten en tot levensvreugde geleid.
En hoe kun je hierover meer horen?
Wij, de jongeren van de Bruno Gröning-Vriendenkring, passen dagelijks de wetten in het leven van alledag toe, wisselen onze ervaringen uit en: het werkt daadwerkelijk. Examenangst op school en bij de studie verdwijnen, successen vinden plaats. Zware lichamelijke en psychische belastingen, zoals bijv. allergieën, astma, depressies en drugsverslaving zijn reeds verdwenen. Wij weten eindelijk weer, hoe het is om elke dag gelukkig en levenslustig te kunnen zijn. Tijdens de talrijke activiteiten, zoals wandelen in de bergen of het gezamenlijk zingen en musiceren, groeit in ons weer het natuurlijke geloof in het goede, het zelfvertrouwen en de liefde voor de natuur.

http://www.bruno-groening.org/jugend

edit Jedia: Het bericht waarmee dit topic gestart is valt, volgens de forumregels, onder de noemer reclame maken voor eigen doeleinden. Het bericht is zonder vooraf gevraagde toestemming geplaatst. Inmiddels is er echter een discussie ontstaan over het volgen van stromingen en personen. We willen het bespreken van en discussieren over bepaalde gespreksonderwerpen niet uit de weg gaan en we zullen dit topic voorlopig dan ook laten staan.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-03-2008, 20:21:04 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Sorry hoor, maar hier gaan mijn nekharen van overeind staan. Ik heb de site bekeken.
Enge groepering mit Deutchen Grundlichkeit.

Waar (wanneer) heb ik dat eerder gehoord?
O ja: '40 - '45!

Ik wil jullie er niet mee vergelijken maar in plaats van je oplossing elders te zoeken zouden jullie beter de oplossing bij jezelf kunnen zoeken.
In plaats van bij een enge ..... (ik zeg niet sekte, ik denk het alleen) je oplossing te zoeken en daarvoor een vage Bruno Groning dankbaar te zijn zouden jullie moeten leren dat je dit allemaal zelf kunt. Sterker nog: dat je het ook nu ZELF doet en dat Bruno en zijn groepering er niets mee te maken hebben.

Elke keer weer griezel ik, als ik zie hoe bepaalde mensen gebruik maken van de onwetendheid van anderen om daar lekker baasje/godje over te spelen.

Kom tot jezelf in plaats van de verantwoording bij een ander neer te leggen.

Dankjewel dat je dit hier plaatst: Zo zijn we tijdig gewaarschuwd.

groetjes, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-03-2008, 18:28:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Citeer:
Sorry hoor, maar hier gaan mijn nekharen van overeind staan. Ik heb de site bekeken.
Enge groepering mit Deutchen Grundlichkeit.

Waar (wanneer) heb ik dat eerder gehoord?
O ja: '40 - '45!

Ik wil jullie er niet mee vergelijken maar in plaats van je oplossing elders te zoeken zouden jullie beter de oplossing bij jezelf kunnen zoeken.
In plaats van bij een enge ..... (ik zeg niet sekte, ik denk het alleen) je oplossing te zoeken en daarvoor een vage Bruno Groning dankbaar te zijn zouden jullie moeten leren dat je dit allemaal zelf kunt. Sterker nog: dat je het ook nu ZELF doet en dat Bruno en zijn groepering er niets mee te maken hebben.

Elke keer weer griezel ik, als ik zie hoe bepaalde mensen gebruik maken van de onwetendheid van anderen om daar lekker baasje/godje over te spelen.

Kom tot jezelf in plaats van de verantwoording bij een ander neer te leggen.

Dankjewel dat je dit hier plaatst: Zo zijn we tijdig gewaarschuwd.

groetjes, DT/Nico


ja vind ik nou ook.. in jezelf kan je veel meer dingen vinden

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-03-2008, 18:44:39 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
tamaraa schreef:
ja vind ik nou ook.. in jezelf kan je veel meer dingen vinden



Nounou, er wordt wel lichtelijk overtrokken gereageerd hoor. Het is toch niet zo dat deze manzich als verlosser presenteerd?? Volgens mij reikt hij alleen de instrumenten aan. Implementatie doe je ALTIJD zelf. Er is een verschil tussen de weg kennen en de weg bewandelen. Deze man wijst volgens mij alleen de weg. Niks mis mee. Sowieso mag je wel 2x denken voor je een jaartal als '40 gaat roepen.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-03-2008, 20:24:13 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Sorry Stefke maar heb je de site doorgelezen?

Het is wel degenlijk die Bruno Groning die zich presenteert als degeen die alle antwoorden heeft en via wie je verlossing kunt krijgen.

Natuurlijk implementeer je altijd zelf maar dat gaat alleen op als je daartoe in staat bent. Juist de zwakkere bevolkingsgroep raakt in de ban van deze verlossers en is niet in staat zelf te beoordelen en implementeren. Juist daardoor worden ze al snel speelbal van een dergelijke groepering die best veel kenmerken heeft van een sekte.

Als hij uitsluitend mogelijkheden gaf en daarna de 'volgelingen' vrij liet om hun eigen weg te gaan had ik zeker niet zo gereageerd maar dat is niet wat hij nastreeft (zoals uit de site blijkt).

En je hebt gelijk: je mag 2x denken voordat je jaartallen als '40-'45 gaat roepen. Iedereen die me kent weet dat ik daar wel 10x over nadenkt. Helaas moet ik in dit geval zeggen dat er "enige" overeenkomst is die ofwel in deze richting ofwel in de richting van een herrezen verlosser gaat. Op zich maakt dat niet zoveel uit.
Als iemand begint te roepen dat je zonder zelf na te denken de opgelegde regels moet volgen om 'gelukkig' te worden zijn er maar weinig voorbeelden waarmee je kunt vergelijken. Mijn keuze valt dan wellicht hier en daar verkeerd maar in ieder geval is ze opmerkelijk genoeg om mensen aan het denken te zetten en dat is per slot van rekening de bedoeling.

Mocht ik iemand hebben beledigd dan mijn excuses (zou hooguit die Bruno kunnen zijn).
Mocht ik iemand hebben geschokt dan is die waarschijnlijk nu aan het nadenken en dat is goed.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-03-2008, 21:43:35 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Beste DT,

Ik snap je verband, en ook ik vind het heerlijk om te shockeren. Maar deze vergelijking vind ik nog steeds wat ongepast en oordelend, omdat Bruno de keuze laat in hem te volgen of hem niet te volgen. Dat is bij onze oosterburen wel eens anders geweest zegmaar...

Mijn Duits is net zo beroerd als mijn Chinees. Ik kan dan ook niet over de inhoud oordelen. Als hij volledige informatie geeft zal hij niet moeten zeggen dat zijn manier niet de enige manier is inderdaad. En ik ben het met je eens dat 'zwakke' mensen zijn boodschap verkeerd kunnen interpreteren. Mocht hij een goede meester zijn moet hij dat vanaf het eerste moment helder zien te krijgen; Had ik maar wat beter opgelet tijdens mijn middelbare school duits. :wave: Ik ben dus niet in staat om te oordelen wat zijn boodschap is. Misschien moet de topicstarter eerst het een en ander uitleggen?? Of iemand anders :wink:

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-03-2008, 23:11:47 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Typisch geval van Sektevorming!!!
Marjon dit heeft niets meer met spiritualiteit te maken.
Iemand die zich prefereerd als leider en alwetende is erop uit om deze macht
in welke zin dan ook te misbruiken. Velen zijn jouw voorgegaan bij anderen van deze
flapdrollen!

Ik stuur veel liefde en licht naar jou marjon! Hoop dat mag gebeuren wat goed is..

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-03-2008, 13:03:49 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-05-2005, 10:02:52
Berichten: 117
Locatie: Delft
De website van Bruno is in bijna alle talen te lezen, dus ook in het Nederlands.
http://www.bruno-groening.org/nederlands/

Dus het probleem dat alles in het Duits is, is bij deze opgelost. 8)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-03-2008, 13:36:08 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-05-2005, 10:02:52
Berichten: 117
Locatie: Delft
Stefke schreef:

Als hij volledige informatie geeft zal hij niet moeten zeggen dat zijn manier niet de enige manier is inderdaad.


Dit is ook het geval, in het volgende stukje dat ik van de website heb:
De vriendenkring - mensen uit alle naties, religies en lagen
De vriendenkring is geen afsplitsing van een moederreligie.

Bruno Groening zei: "In de vriendenkring moet ieder de geloofskracht opnemen. Ik wil geen nieuwe religie stichten. Ieder moet in zijn kerk of geloofsgemeenschap blijven, maar wat hij daar gehoord heeft, dat moet hij ook geloven en in de daad omzetten. Ik ben voor alle mensen gekomen, van welke religie of natie dan ook. Daarom is de Bruno Groening-Vriendenkring geen sekte."
De vriendenkring is volledig vrij van alle confessionele bindingen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-03-2008, 19:55:21 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Citeer:
Ik ben voor alle mensen gekomen, van welke religie of natie dan ook

Lijkt toch verdacht veel ...

Van de nederlandstalige site, zo maar even wat kreten die ze er zelf geplaatst hebben en rood gemaakt wat opmerkelijk is:

Citeer:
Genezing langs geestelijke weg door de leer van Bruno Groening - medisch bewijsbaar!

Citeer:
De Bruno Groening-Vriendenkring is een vereniging van mensen zonder verplichtingen, die de waarde van de leer van Bruno Groening voor zichzelf erkend hebben.

Citeer:
"Het fenomeen Bruno Groening - In het spoor van de "Wonderdokter'".

Of het nu een sekteleider is of een wonderdokter, in beide gevallen ben ik in hoge mate sceptisch.
Sekteleiders mag ik al helemaal niet en wonderdoksters betsaan doorgaans alleen in hun eigen geest.

Iederdeen mag doen en denken wat (en volgen wie) hij wil maar blijf wel allert!

groetjes, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 22-03-2008, 14:38:24 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Hee nico!

Ik heb er persoonlijk niet zo'n moeite mee als iemand zijn eigen naam en het woordje 'ik' gebruikt. Ik val daar niet zo over. Het woordje 'fenomeen' , dat je niet hebt gearceerd, vind ik zwaarder.

Hoe komt het trouwens dat je er 'redelijk' fel op reageert? :P

Citeer:
Iederdeen mag doen en denken wat (en volgen wie) hij wil maar blijf wel allert!

Hoppaaaa

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-03-2008, 13:11:23 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Citeer:
Hoe komt het trouwens dat je er 'redelijk' fel op reageert?

Ik ben nogal allergisch voor sektes en wonderdokters.
In mijn omgeving heb ik een aantal gevallen meegemaakt die ook op zo'n hele onopvallende lieve manier ergens in werden getrokken en daarna niet meer losgelaten werden, werden "gehersenspoeld" en maar met de groots mogelijke moeite en veel hulp weer los konden komen.

Wat 'wonderdokters' betreft ben ik natuurlijk al allergisch voor elk geloof dus wat dat betreft schiet het al niet op met de basis die deze Bruno legt.
Daarnaast bestaan wonderdokters niet: niemand kan alles genezen, bij alles helpen, enzovoort. Maar in de gedachten van dit soort mensen kunnen ze dat zelf wel (en hoewel ik daar wel weer een aparte denkwijze over heb) en geven daarmee veel mensen volkomen ongefundeerde hoop in problemen die al tever zijn voor oplossing.
Daarbij geven ze uiteraard vooral de alternatieve wereld (lees: CAM) een slechte naam en daar ben ik ook weer allergisch voor :mrgreen:

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-03-2008, 13:45:12 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik heb niet alles gelezen op de site.. Maar ik vind t ook allemaal vrij eng eigenlijk :roll:
En, daarbij komt ook nog dat die man een heel onprettig hoofd heeft, naar mijn mening :P Ik weet niet hoe t met andere mensen zit, maar ik word niet blij, verlicht, genezen of rustig van zijn uitstraling...
Afbeelding

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-03-2008, 13:29:44 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 26-01-2007, 14:20:42
Berichten: 298
Ik heb dan juist weer geen enkele moeite met zijn uiterlijk. Volgens mij hoef je ook niet verlicht te worden door naar hem te kijken (dat zou leuk zijn trouwens, verlicht worden door iemands uiterlijk..hehe lekker makkelijke manier! :| :mrgreen:), maar juist door zijn 'leer'. Maargoed, misschien heb ik teveel 'aparte' uiterlijkheden in mijn werk gezien om nog ergens van geshockeert te zijn. 8)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-04-2008, 13:20:04 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Esha schreef:
Ik heb dan juist weer geen enkele moeite met zijn uiterlijk. Volgens mij hoef je ook niet verlicht te worden door naar hem te kijken (dat zou leuk zijn trouwens, verlicht worden door iemands uiterlijk..hehe lekker makkelijke manier! :| :mrgreen:), maar juist door zijn 'leer'. Maargoed, misschien heb ik teveel 'aparte' uiterlijkheden in mijn werk gezien om nog ergens van geshockeert te zijn. 8)

Ik heb t dus over zijn uitstraling he :wink: Niet per se over zijn uiterlijk, hoewel ik het ook geen lekker ding vind ^^ Maar laten we dat erbuiten houden :roll: :P

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl