nico schreef:
Hey Kirstin
Je schreef:
De schumanfrequentie schommelt altijd wel enigzins over lange periodes bekeken (voor zo ver ik weet?)
Nico: De schumannfrequentie is pas in 1957 berekend en genoemd naar de ontdekker. Dus over een veel langere periode kunnen we niet spreken.
Tuurlijk kan dit wel... Geofysiche factoren kunnen ook uit het verleden onderzocht worden. Maar als dit volgens jou niet kan, hoe kan je dan zeggen dat de schumanfrequentie echt toeneemt, geofysische veranderingen gezien over een periode net 50 jaar zijn dan echt geen meetlat. Hoe kan je zeggen dat hij echt essentieel toeneemt, als je niet weet wat die activiteit was voor die 50 jaar, misschien was hij toen wel 20 keer zo hoog.. Kortom wat je zegt klopt niet.
nico schreef:
Je schreef:
Ik zie alleen niet wat het verband is tussen een die trilling en een verandering in trilling van de mens
Nico: Nogmaals: Het verband is het natuurkundige/wetenschappelijk bewezen bestaan van het verschijnsel RESONANTIE: Resonantie is een natuurkundig verschijnsel dat voorkomt bij trillingen. Een trillend voorwerp zal bij een ander voorwerp resonantie teweegbrengen, als dit voorwerp met de trillingen gaat meetrillen. Resonantie kan optreden bij vrijwel elk bestaand object en dus ook bij de mens.
Je hoeft me niet uit te leggen wat resonantie is hoor dat weet ik wel
. Maar resonantie hoeft niet altijd op te treden, als iets trilt hoeft nog niet per se alles mee te trillen. Anders zouden onze hersengolven ook sneller gaan trillen als je naar harde muziek luistert. Dat is dus wat ik bedoel, hoezo is het trillen van de aarde een bewijs voor het mogelijk bestaan van veranderende hersengolven? Dat is het niet. Zoiets zou je alleen kunnen gebruiken als een mogelijke verklaring, maar zeker niet als bewijs.
de site
Http://www.loraco.nl/artikel/de_schuman ... 19-619.htm. werkt niet meer, teminste hier niet. Misschien dat je hem nog ergens anders terug kunt vinden?
Citeer:
Lewis Hainsworth deelde in 1975 al zijn kennis met Dr. Becker, expert in electromagnetische vervuiling en met neurologen van de Harvard Universiteit.
Latere onderzoeken bevestigden de relatie met de menselijke gezondheid en welzijn en zelfs tot ESP en psifenomeen.
Wat heeft relatie met de menselijke gezondheid etc, geofysische activiteit neem ik aan?
En weet jij misschien of dat onderzoek ergens online staat? Zou ik wel willen lezen
Verder over Lewis: Lewis B. Hainsworth behoorde tot een van de eerste mensen die suggereerden dat de menselijke gezondheid verband houdt met geofysische factoren als de natuurlijke extreem lage schumannfrequenties. Variaties in deze frequentie kunnen lichte tot rampzalige veranderingen in de gezondheid en het gedrag teweegbrengen. Deze golven (
welke golven?)helpen waarschijnlijk het inwendige van ons lichaam, slaappatronen (REM) en de hormonale afscheiding te reguleren (
dus die golven helpen de hypofyse en de hypothalamus? en zo ja, hoe dan?). Door de aard van de toegepaste prikkels zijn de reacties moeilijk vast te stellen, aangezien die naar alle waarschijnlijkheid zullen optreden in de vorm van stressverwante symptomen (waardoor symptomen van transformatie zo algemeen zijn en daarmee zijn deze klachten zo moeilijk te onderscheiden van eigenlijke stressklachten die hier los van staan en die iedereen wel eens heeft). Daarom zullen ze zich voordoen als een dramatische toename van geestelijke stoornissen, asociaal gedrag, psychosomatische aandoeningen en neurologische stoornissen. (
Heb je bewijs dat dit echt toegenomen is, of zou het misschien wel kunnen zijn dat de psychologie nu verder ontwikkelt is en we er veel meer van begrijpen, of dat het misschien wel meer opvalt in een samenleving als nu als die van een tijd geleden)
Enkelen verschijnselen van een elektrisch veld zijn al in verband gebracht met abnormale celgroei en een verzwakking van het immuunsysteem. Al deze factoren zullen leiden tot ("nieuwe") ziektes (in mijn visie: symptomen van transformatie dus) , die vermoedelijk gepaard gaan met afname van de weerstand voor veel onbeduidende infecties. Een toename van aandoeningen door abnormale celontwikkeling zoals kanker, (
de toename van het aantal gevallen van kanker komt door iets heel anders dan jij nu zegt, de toename is namelijk vooral demografisch en er zijn ook heel veel andere redenen dan die jij nu noemt leest maar even artikeltjes van volgende site's (http://www.elsevier.nl/nieuws/wetenscha ... index.html) en http://www.ad.nl/diagnose/article1789721.ece) Je moet ook leren kijken of de kwalen die je nu noemt vooral in onze westerse samenleving toenemen of overal, zoals ik al eerder heb gezegd. Want pas dan geef je bewijs dat het iets algemeens is en niet iets wat te maken heeft met onze manier van leven, wat al de genoemde dingen eigenlijk wel hebben) geboorteafwijking, onvruchtbaarheid en een toename van problemen met psychologische stoornissen zoals: drugsverslaving en zelfmoord (
voor geboorteafwijking en onvruchtbaarheid zelfde verhaal als voor kanker, veel andere factoren die van invloed zijn (bv gebruik van de pil). En over drugs: Er zijn nu echt niet meer drugsverslaafde dan in de jaren 70 hoor, toen zat iedereen aan de wiet. En als je nog verder in de tijd terug gaat bestonden er nog geen drugs die in winkels of via dealers te verkrijgen waren dus lijkt me ook een beetje een raar argument) Deze bestaande psychobiologische problemen zullen op grotere schaal voorkomen. Daarom heeft Hainsworth er sterk op aangedrongen dat er onderzoek wordt gedaan door wijdverspreide metingen van de frequentievariaties en de veldkrachten van de natuurlijke schumannresonantie om die te vergelijken met bijv. de cijfers van hartaanvallen, zelfmoordpogingen, verkeersongelukken, sociaal geweld, huiselijke ongelukken, misdaad etc. Zie de site van niburu hierover.
Laat ze dat maar eens doen, dan zou je misschien kunnen spreken over een bewijs, want nu is het puur uit de lucht geplukt en heeft het geen wetenschappelijke waarde.
Over je laatste stuk: Je kan wel blijven zeggen dat ons DNA transformeert maar dat slaat nergens op en ben nog steeds benieuwd waar je dat vandaan haalt. Of weerleg mijn argument anders. En hoe bedoel je dat "de brug die resonanties van ons zonnestelsel en hersenfrequenties met elkaar verbint, zetel in ons menselijke DNA"? DNA bevat informatie over hoe eiwitten gemaakt worden, geen informatie over resonanties van het zonnestesel
Groetjes Kirstin