Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:42:01

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Het 11:11-fenomeen
BerichtGeplaatst: 04-06-2008, 17:11:34 
Kabouter
Kabouter

nico schreef:
Hey 5e element,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb een prachtig Handboek Numerologie daar staat dat wel in. (als je geïnteresseerd bent dan pb je mij jouw volledige geboortenamen en je huidige roepnaam, dan kan ik het voor je uitrekenen :wink: )
Daar staat trouwens ook in dat de numerologie gebruik maakt van enkelvoudige getallen 1 t/m 9 en de hoekgetallen 11, 22 en 33. Dus vooralsnog ga ik ervan uit dat men hoger dan de 9 gaat. En als jouw bron vertelt dat het niet hoger gaat dan de 9, ben ik uiteraard benieuwd naar jouw bron, maar dan zalje wel je boekenkast in moeten duiken en graven. :wink: :lol:

Ik ben een acht volgens de moderne en een zeven volgens de op de cabbalah methode.
Met dergelijke dingen, net zoals astrologie, probeer ik altijd rekening te houden met nature en nurture.
Mijn boekenkast blijft nog even dicht, uit voorzorg. Straks zie ik weer de "nog te lezen" stapel. :wink:

Citeer:
Ik denk wederom weer de law of attraction, jij wil dit graag en trekt dit zo aan.
Nico: ja, ik snap wat je bedoelt en vanuit “the Secret” geredeneerd zou dit typisch een geval van law of attraction [i]kunnen
zijn. Maar dan ga je d’r van uit dat ik dit graag wil of graag gewild heb. Maar om iets te willen, moet je je wel bewust zijn van wat je wil. En in dit kader heb ik niets gewild. Er was geen enkel moment dat ik dacht: “hee, nu wil ik iets hebben/krijgen met het getal 11. Nu wil ik het 11:11-fenomeen wel eens een keer tegen komen op mijn spirituele pad. Ik ga dat eens lekker naar me toe trekken”.
Nee zo is dat niet gegaan. Het 11:11-fenomeen kwam voor mij nadrukkelijk op mijn pad. Zelfs toen het op mijn pad kwam, wist ik niet wat ik er mee moest en of het iets betekende. Ik dacht dat het gewoon toeval was. In dit proces liet ik me meer leiden door mijn intuitie en het optreden/volgen van synchroniciteiten; de schijnbare toevalligheden. Toen ik die en mijn intuitie volgde, toen kwam ik er pas achter dat dit hele circus een naam had: het 11:11-fenomeen. Ik moest keihard lachen dat het blijkbaar een naam had ook nog en dat er met mij vele anderen dit meemaakten. En ja, vanaf dat moment wist ik wel wat ik wilde: er meer over weten en me meer in verdiepen. Vanaf toen kon de law of attraction eventueel wel zijn werk gaan doen. Maar zelfs toen was ik niet zo bewust met "secretachtige vaardigheden" bezig; ik volgde gewoon mijn flow, zegmaar.

Gelijk heb je, je moet altijd je eigen flow volgen.
The book of self pleasure van de Engelse Austin Osman Spare.
Die beste man heeft de hele theorie van "the secret" oorspronkelijk bedacht.
Je kunt door middel van een intentie, deze omzetten tot een verlangen en je onbewustzijn deze verlangen laat uitvoeren. Deze verlangen of intentie kan ook vanuit de onbewustzijn zijn gegenereerd. Overigs zitten er wat haken en ogen aan.

Citeer:
Plaats je jezelf nu niet in een hokje als je zegt van :
Nico: nee hoor dat doe jij nu voor me. :P :wink:

Ik heb mijn eigen regel verbroken, sorry :
Assumption is the mother of all fuck up's

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het harstikke tof voor je dat je je hier mee bezig houdt en dit zo mag ervaren.

BerichtGeplaatst: 06-06-2008, 09:49:57 
Reus
Reus

Hey 5e element

Je schreef:
Citeer:
Ik ben een acht volgens de moderne en een zeven volgens de op de cabbalah methode. Met dergelijke dingen, net zoals astrologie, probeer ik altijd rekening te houden met nature en nurture.

Hm, binnen de numerologie kun je zelfs nog specifieker zijn. Immers; is het getal van je ware innerlijk een 8?, of van je optreden naar buiten?, of van je huidige zelf? Of is je sleutelgetal een 8?

Het boek van austin osman ken ik niet. Is het wat? Of staat dat nog op je "to-do-list"? :wink:

Citeer:
Ik heb mijn eigen regel verbroken, sorry :
Assumption is the mother of all fuck up's

Geef niet hoor. Trouwens wel een mooie spreuk en zit zeker wat in.

Citeer:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het harstikke tof voor je dat je je hier mee bezig houdt en dit zo mag ervaren.

Nee, hoor ik snap wat je bedoelt. En ik vind het tof dat je reageert.

namasté groeten Nico

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 06-06-2008, 10:11:17 
Kabouter
Kabouter

nico schreef:
Hey 5e element

Citeer:
Hm, binnen de numerologie kun je zelfs nog specifieker zijn. Immers; is het getal van je ware innerlijk een 8?, of van je optreden naar buiten?, of van je huidige zelf? Of is je sleutelgetal een 8?

PM :wink:

Citeer:
Het boek van austin osman ken ik niet. Is het wat? Of staat dat nog op je "to-do-list"? :wink:

The book of pleasure is een aanrader. Zeer moeilijk te lezen, maar zeker de moeite waard.

namasté groeten Nico

BerichtGeplaatst: 11-06-2008, 17:24:37 
Kabouter
Kabouter

Stefke schreef:
haa joy!

Ik snap niet zo goed dat jij het goed beschreven vind, maar er tegelijk niets van snapt... :wink:
Wil hiermee absoluut geen afbreuk doen aan het schrijftalent van Nico, maar ik snap joys bericht niet :P

Nou kijk:
Ik snap het niet, maar ik ben 13 en bang voor teksten met veel moeilijke woorden en cijfers ^^
Maar.. Ik weet niet waarom maar voor slimme mensen (dus niet zoals ik xD) vind ik het wel goed beschreven =D
Oja en op filmnet (Film 1, Film 2 enz.) komt vrijdan om half 9 als ik het goed heb een film die the number 23 heet ofzo.. Dat heeft daar volgens mij ook wel mee te maken en ik ga hem zeker kijken, misschien snap ik het dan wel :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 11-06-2008, 17:37:24 
Elf
Elf

Nico:
Citeer:
.(wat er meer toe doet, schuilt met name in jouw prachtige subscript, Stef, die mij zeer aanspreekt! Had de mijne kenne wezen, zegmaar)

Deze komt voor uit gesprekken met jou, haha, en dit houdt voor mij voor een groot deel in waar bewustzijn om draait.

Joy:
Citeer:
Maar.. Ik weet niet waarom maar voor slimme mensen (dus niet zoals ik xD) vind ik het wel goed beschreven =D

Ik snap je helemaal, probeerde je wat te prikkelen! Maar cijfer jezelf niet weg! Ben nooit bang om te vragen

BerichtGeplaatst: 17-06-2008, 10:54:52 
Reus
Reus

Het 11:11-fenomeen—deel 2

Het zien van 11:11 op digitale klokken, wekkerradio’s, videorecorders en magnetrons is een ervaring die wereldwijd voorkomt. “You will experience a sudden awakening after which reality is never the same.” De cijfers 11 van het 11:11-fenomeen staan voor activering van je DNA, verhoging van je bewustzijnsniveau en “the upcoming change in the patterns of your life.” Eenmaal geactiveerd door het 11:11-fenomeen ga je je eigen wereld anders waarnemen. De 11:11 vertelt je dat je over je grenzen en beperkingen heen mag denken. Je wordt je bewust(er) van de ware en diepere aspecten van het leven: Liefde, Eenheid en Verbondenheid. Je zult een Grotere Realiteit binnen gaan en meer synchroniciteiten, ofwel schijnbare toevalligheden, ervaren. De 11:11 vormt een brug in de overgang van dualiteit en afgescheidenheid naar Eenheid en Verbondenheid.

Activatie van de 11:11-doorgang
Om de brug te kunnen betreden op weg van dualiteit naar eenheid werd de “Poort” hiertoe, de zogenaamde “Doorgang van de 11:11”, geopend. Dit gebeurde ruim 16 jaar geleden. Op 11 januari 1992 verzamelden zich meer dan 144.000 mensen over de hele wereld in kleine en grote groepen om de “Doorgang van de 11:11” te openen en te activeren. Niet eerder kwamen zoveel mensen op verschillende plekken op aarde in afgestemde harmonie bijeen.
De mensen droegen witte kleding als symbool van zuiverheid en om daarmee de boodschap van Verbondenheid en Eenheid uit te dragen. Die dag werden er gedurende 38 aaneengesloten uren over de hele wereld “Verenigde Bewegingen” en “Heilige Dansen” uitgevoerd door “Hoofdcylinders” en “Ankergroepen” op de tijdstippen 11:11 AM, 11:11PM en 11:11PM Greenwich Mean Time.

Hoofdcylinders en Ankergroepen
Op 11-01-1992 waren er twee zogenaamde Hoofdcylinders die de 11:11-ceremonie uitvoerden: één in Egypte bij de Grote Piramide en één in Nieuw-Zeeland.
Een Hoofdcylinder is een groep van mensen die letterlijk en figuurlijk een spilfunctie vervullen voor de 11:11-activering. De Hoofdcylinder wordt aangeduid met “Ground Zero” waarmee het een middelpunt vormt tijdens de activering van een nieuwe 11:11-Poort.De binnenkomende 11:11-energie wordt in verdichte, geconcentreerde vorm aangetrokken, gestabiliseerd en vanaf die Hoofdcylinder over de hele wereld verspreid. Die energie wordt vervolgens door de verschillende Ankergroepen verankerd. Ankergroepen zijn groepen van mensen die eveneens deelnemen aan een 11:11-activering. Deze groepen bevinden zich op verschillende plaatsen verdeeld over de Aarde en vormen een essentiële ondersteuning tijdens een activering en opening van een nieuwe 11:11-Poort.
Zowel de Hoofdcylinders als de Ankergroepen zijn wezenlijk noodzakelijk voor de activering van een nieuwe poort. Samen zijn ze in eenheid verbonden. Zonder één of meerdere sterke Hoofdcylinders kan de binnenkomende energie niet gestabiliseerd worden, noch doorgestuurd worden naar de Ankergroepen. Hiermee kan de 11:11-energie niet verder verspreid worden over de hele wereld.
Een Hoofdcylinder benodigt altijd evenwichtige, krachtige, heldere en bewuste mensen die volgens de ceremonie al bewegend en dansend deelnemen en toegewijd zijn om deze energie te verankeren. Een Hoofdcylinder kan niet zonder Ankergroepen.
Immers Ankergroepen ondersteunen de functie van de Hoofdcylinder. Naar mate er meer Ankergroepen zijn die deze rol vervullen, zal het effect des te krachtiger zijn en zal de verankering des te sterker zijn.

De 11:11-Poorten
Na het openen en activeren van de Eerste Poort op 11 januari 1992 zijn er inmiddels nog zeven poorten geopend. In totaal zullen er, hoe kan het ook anders, 11 poorten geopend worden; iedere keer met behulp van de ceremonieën van de Hoofdcylinder(s) en de Ankergroepen. Elke doorgang door een nieuwe poort vertegenwoordigt een volgende fase of inwijding in de bewustzijnsverhoging. Bij de activatie en opening van de Eerste Poort ging het om het bewustzijn: “Onze harten helen.” De Tweede 11:11-Poort werd geactiveerd op 05-06-1993 met behulp van de Hoofdcylinder in Ecuador. Het thema of bewustzijn was toen: “En de twee zullen Eén worden.” In 1997 werd op drie verschillende data de Derde Poort geactiveerd te weten op 17 mei, 17 augustus en 12 oktober. De Hoofdcylinders bevonden zich respectievelijk in Slovenië, Montana en Australië. Hierbij ging het om het hoofdthema: “Expansie in Eénzijn” met de drie subthema’s voor de drie genoemde locaties: “Geboorte van ons Eénzijn”, “Insertiepunt van de Grotere Realiteit in het Huidige Moment” en “Het verankeren van de Grotere Liefde.”
De Vierde Poort werd geopend op 11 augustus 1999 door middel van de Hoofdcylinder op Tahiti, waarbij “Herijken van ons Evolutionaire Labyrint” centraal stond. Deze datum bleek niet zo maar gekozen, maar was een zeer bijzondere dag in dat jaar. Op die 11e augustus vond er namelijk een zonsverduistering plaats en wel op het tijdstip: 11:11 uur.
De Hoofdcylinder op Hawaï zorgde voor activatie van de Vijfde Poort op 19 oktober 2002. Deze keer ging het om: “Persoonlijke Vrijheid.” Op 24-05-2004 werd dankzij de Hoofdcylinder in Ierland de Zesde Poort tot activeren gebracht: “Eén Aarde—Eén Zijn.”
In India werd op 30-31 oktober 2004 door de Hoofdcylinder aldaar met het thema: “Het Onzichtbare Zien” de Zevende Poort geopend. Tenslotte werd vorig jaar op 11-02-2007 de Achtste Poort geactiveerd: “Het Ontwaken van het Lotushart—het binnentreden van de Lotuswereld.” Dit gebeurde door middel van de Hoofdcylinder op het Spaanse eiland Mallorca.

De komende tijd zullen er nog drie poorten geactiveerd worden. Het is nog niet duidelijk wanneer dit zal gaan gebeuren. Wel is bekend dat dit voor eind 2011 zal gebeuren.
Immers naar verluid zal de 11:11-Poort op 11-11-2011 gesloten worden. Verwacht wordt dat het hierna niet meer mogelijk zal zijn voor die mensen, die dan nog steeds volgens het afgescheidenheidsbewustzijn in dualiteiten blijven denken en handelen, deze brug naar Eenheid en Verbondenheid te betreden. Het zou niet verbazingwekkend zijn wanneer de Negende Poort geactiveerd zal worden in 2008, want 2008 speelt in dit kader een belangrijke rol; net als 2009 overigens. Meer hierover in deel drie en tevens slot in deze trilogie over het 11:11-fenomeen.

Referenties:
http://www.crystalinks.com
http://www.nvisible.com
http://www.uri-geller.com
http://numerlogie.startpagina.nl
http://www.sayb.nl

namasté, groeten Nico

BerichtGeplaatst: 17-06-2008, 15:38:24 
Dwerg
Dwerg

Nico, dat je dit schrijft, is één ding. Maar dat even ter zijde... geloof je dit echt? Of is het voor jou eerder een interessante mythe?

BerichtGeplaatst: 17-06-2008, 18:38:12 
Kabouter
Kabouter

het is allemaal puur toeval,..

sterker nog,..

sinds ik het heb gelezen leef ik er na,.. en ik presteer het op elke avond om 22:22 naar boven te gaan en om 22:44 lig ik op mijn nestje,..

het is meer een manier van leven,.. maar wel grappig,..

groetjes,..

smartie

BerichtGeplaatst: 18-06-2008, 07:50:02 
Reus
Reus

Hey Sado,

Het is meer dat ik het ervaar.

Geloven is een bewustzijnsfase waarin mensen verkeren die het geloofde nog niet tot in alle lagen van hun wezen ervaren (hebben).

Daarom: is het nog nodig om te geloven in iets wat je ervaart?

Namasté, groeten Nico

BerichtGeplaatst: 18-06-2008, 08:08:55 
Reus
Reus

Hallo Smartie82,

Zoals jij het beschrijft, vind ik het ook wel grappig.
Als dat jouw manier van leven is, is dat natuurlijk prima.
Lijkt mij dat het op een gegeven moment dwangmatige vormen gaat aannemen. Iets waarvan ik hierbij geen last heb.

Waar jij aan voorbij gaat Smartie82 is het volgende: 11:11 is iets wat op je pad KOMT, niet andersom.

Mensen kunnen het bestempelen als een interessante mythe, als puur toeval of als een manier van leven, terwijl er zo'n miljoen mensen over de hele wereld dit fenomeen ervaren!
Deze mensen hebben hun ervaringen kenbaar gemaakt op oa.:
http://board.1111angels.com of
http://www.nvisible.com/Site/Forum.html

Zowiezo 2 boeiende sites waar je je wat meer kan verdiepen in dit bijzondere fenomeen en vooral ook veel kan lezen over ervaringen van mensen met dit fenomeen.
Check-it out.

namasté, groeten Nico.

BerichtGeplaatst: 18-06-2008, 17:06:00 
Dwerg
Dwerg

Citeer:
Daarom: is het nog nodig om te geloven in iets wat je ervaart?

Ik ervaar ook heel veel dingen, maar niet alle ervaringen zijn zuiver. Bijvoorbeeld, de wereld is anders als je een slokje teveel op hebt. Denk je ook niet dat sommige denkbeelden op die manier werken? Dat ze de perceptie van het ideeen als het ware verbuigen? Het 11:11 fenomeen zoals jij het beschrijft lijkt me namelijk nogal vergezocht!

BerichtGeplaatst: 23-06-2008, 20:14:31 
Kabouter
Kabouter

@nico

het is niet zo dat ik er ga zitten wachten tot het 22:22 is,.. het is ieder keer toevallig dat het zo is,.. en ik heb toch het vermoeden dat je er lichaamlijk op instelt,.. zo iets als een biologische klok,.. die zegt dat ik op bed moet,..hihi

groetjes,..

smartie

BerichtGeplaatst: 24-06-2008, 14:33:49 
Reus
Reus

Hey Sado,

Ik snap wat je bedoelt en ja, als je een variabele toevoegt zoals een flinke neut alcohol, ja dan kan dat de perceptie van ideeen inderdaad verbuigen.
Echter: deze variabele speelt voor mij niet. Drugs trouwens ook niet.
Citeer:
Het 11:11 fenomeen zoals jij het beschrijft lijkt me namelijk nogal vergezocht!

Ik kan je jouw reactie niet kwalijk nemen. want ik zou waarschijnlijk ruim een jaar geleden ook zo gereageerd (kunnen) hebben. :wink: :lol:

Ik kwam laatst trouwens nog een stuk tegen waarin stond dat het niets met toeval te maken heeft en dat 11:11 zelfs een code in de fysica blijkt te zijn....

"There's no way that can be accidental, because 11:11 is a code for the physics that we’ve decoded from the monuments of Mars. That’s a long story that we don’t have time to get into now, but it’s on the Enterprise website, it’s in the books. The point is: there's no way that Clavius could have done this unless he either had an independent source of knowledge that was much more sophisticated"
Zie:http://www.projectcamelot.org/richard_hoagland_interview_transcript_3.html

namasté, groeten Nico

BerichtGeplaatst: 27-06-2008, 15:57:57 
Kabouter
Kabouter

Hi there,
wat een vage verwijzingen.. 11:11 fenomeen is naar mijn idee aleen te zien als onderdeel van.. het is onderdeel van het grote geheel wat de numerologie wordt genoemd..

numerologie betekent bijvoorbeeld binnen het jodendom dat aan de letters een getalwaarde wordt toegekend (gematria) en woorden met de zelfde getalswaarde worden daardoor aan elkaar gelinked. zonder 11:11 fenomeen aan dit geheel te koppelen lijkt het mij een te worden tot een obsessief zoeken naar wat er eigenlijk niet is..
vr.gr.
Visje

-- J.K. --

BerichtGeplaatst: 01-07-2008, 13:09:10 
Elf
Elf

De tafel van 11 en 10 x X + 3, zijn mooie reeksen, met 33 natuurlijk als belangrijkste getal, aangezien beide reeksen elkaar dan doorkruisen.

Ik ben gefascineerd door het gebruik van dergelijke getallen en ik kom dan ook allerlei combinaties hiervan tegen op klokken e.d.
In religieuze en occult stromingen kom je dergelijke getallen ontzettend veel tegen.

In bepaalde occult groeperingen worden daarbij met name 13 en 33 veelvuldig gebruikt, maar ook 11, 22 en 23 kom je regelmatig tegen.
Wat verder zo opvallend is, is dat 13 door met name westers georienteerde bronnen systematisch ondermijnd wordt t.b.v. het getal 12. Denk aan:

- het laatste avondmaal, waar Judas de 13e apostel was;
- Loki, de god van het kwade, die zich als dertiende bij de goden in het Walhalla voegt en vervolgens Balder doodt;
- Philippus van Macedonië, die zijn standbeeld liet oprichten naast de standbeelden van de twaalf voornaamste goden. Kort daarop werd hij vermoord;
- de Kaballa vermeldt dertien geesten van het kwade;
- het verhaal van het Beest staat in het dertiende hoofdstuk van de Apocalyps.

De maya's en andere oude beschavingen zagen 13 echter weer als een heilig getal. Er klopt dus iets niet in de geschiedsschrijving, althans dat was mijn vermoeden.

11 lijkt voornamelijk gebruikt te worden als symbool voor een kentering in het bewustzijn. Dergelijke voorbeelden zijn eerder al door Nico weergegeven.

Hieronder nog wat opmerkelijke feitjes t.a.v. 9-11
1) New York City heeft 11 letters
2) Afghanistan heeft 11 letters
3) George W Bush heeft 11 letters

4) New York is de 11de staat
5) Het eerste vliegtuig dat crashte in de Twin Towers had vluchtnummer 11
6) Vlucht 11 had 92 passagiers: 9 + 2 = 11
7) Vlucht 77 die ook in de Twin Towers vloog, had 65 passagiers: 6 + 5 =11
8) De tragedie vond plaats op 11 september, oftewel zoals gekend 9/11 .. 9+1+1 = 11
9) De datum is ook gelijk aan het noodnummer in de US 911 : 9 + 1 + 1 = 11

Nog allemaal toevallig? Lees dan maar verder en beslis zelf:

1) Het aantal slachtoffers van de gekaapte vliegtuigen was 254 : 2 + 5+ 4 =11
2) 11 september is de 254ste dag van de kalender : dus weeral 2 + 5 + 4 =11
3) De bom in Madrid was op 3/11/2004 : 3+1+1+2+4 = 11
4) De tragedie van Madrid gebeurde 911 dagen na de crash op de Twin Towers. Wederom 11

De volgende vers komt uit de Koran, het heilige Boek van de Islam

"Er staat geschreven dat een Arabische zoon een te vrezen arend zal wakker maken. De wraak van de arend zal door alle landen van Allah gevoeld worden, terwijl de mensen die beefden van schrik juichten want de wraak van de arend zuiverde de landen van Allah en er was vrede"
Dit vers heeft nummer 9.11 in de Koran.

Al met al kan je je afvragen of dergelijke dingen bij toeval deze getallen dragen of dat occulte groeperingen (en dus onze machthebbers) ons al eeuwen proberen te manipuleren en bewust deze getallen gebruiken om iets te weeg te brengen. Ik ga steeds meer van het laatste uit, aangezien er zo veel gebeurtenissen en verbanden zijn die dergelijke getallen dragen. Je wordt er gestoord van!

Desondanks blijft 11 natuurlijk een bijzonder getal. Er is ook een graancirkel met 11:11 erin verwerkt. Ik kan alleen nergens een plaatje hiervan terugvinden.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00