Ja zelf weet ik ook niet eens waar die angst vandaan komt dus als ik dat nou eens wist
maargoed ik ben met therapie bezig en met kleine stapjes gaat het steeds beter, alleen het naar buiten gaan gaat niet echt vooruit maar met mezelf ben ik echt heel ver vooruit gegaan gelukkig
Om gewoon mezelf zegmaar te zijn heb ik die kleren niet nodig nee, niet dat ik mezelf dan minder zou voelen oid, maar ik zou er ook weer niet zonder kunnen omdat ik het gewoon leuk vind om leuke spulletjes en kleding te kopen en om er leuk uit te zien voor andere mensen en mezelf natuurlijk, ik ga ook gewoon zonder make up, met mn haar in een staart(wat niet staat en ik afschuwelijk vind) en in mn ouwe slobber kleren 3x op een dag de hond uitlaten.. dus het is niet zo dat ik niet zonder make up de deur uit ga ofzo
Maar iedereen heeft natuurlijk wel dat hij/zij er leuk en verzorgd uit wil zien voor anderen en voor zichzelf.. maar ik ben echt geen "popje" ofzo hoor.. ik ga net zo lief in mn jogingbroek met sneakers lopen als op mn pumps met rokje zegmaar
Maar het komt natuurlijk ook omdat ik bijna niet de deur uit ga en uit verveling ga bestellen op internet.. zegmaar inplaats van dat iemand een leuk dagje uit gaat ga ik leuke dingen bestellen op internet, dus ja ik denk wel dat het een soort opvulling is van andere dingen die ik mis
maar koopverslaafd ben ik niet hoor, wel al mn geld gaat er aan op elke maand maar ik zal nooit meer uitgeven dan ik heb en ik zou best een maand niks kunnen kopen, maarja ik verveel me snel en dan is iets kopen hetgene waar ik het meeste plezier uit haal, maar ik heb er veel overna gedacht maar zolang ik het gewoon doe omdat ik het leuk vind kan er niet veel mis mee zijn.
Maar ik denk dat het dan toch wel mee valt en ik niet echt zo matrealistisch ben, ik doe en koop dat omdat ik het leuk vind en niet voor iemand anders of om iets te bewijzen..
Maar zo kan ik met niks, maar dan ook niks een middenweg vinden.. het is meestal al alles of niets bij mij en dat maakt het nog moeilijker om tevreden te zijn met een middenweg
Ja dat komt denk ik ook van mezelf, ik heb heel wat dingen aan te merken op hoe mijn moeder en vader mij hebben opgevoed en ook op hoe mij stiefma mijn (half)zusje nu opvoed.. dus misschien door gebrek aan een goed voorbeeld in mijn omgeving twijfel ik daar zo erg over
Ook omdat ik denk dat als ik anders was opgevoed ik nu niet met de problemen zou zitten waar ik nu meer zit, ik geef hun niet de schuld maar denk wel eens hoe ik dan zou zijn geweest, maar zonder dat alles was ik nu niet wie ik nu ben natuurlijk
Maar ik wil als ik straks een kind heb het dus echt goed gaan doen, maarja ik ben nog steed heel erg bezig met wat "goed" is
maarja als het zover is komt dat vast wel goed.
Edit:
Ik heb het trouwens niet met andere dingen hoor, ik hoef geen groot huis, dure auto en goede baan.. Zolang ik maar rond kan komen en leuke dingen kan doen maakt het me allemaal niks uit eigenlijk..
Zelfs als ik een grote geldprijs zou winnen zou ik een groot deel aan een goed doel geven of nog beter dieren of mensen zelf ermee helpen, en ik zou ook gewoon een normaal huis willen en een leuk koekblik als auto
Het allerbelangrijkste vind ik mezelf en de mensen/dieren om me heen waar ik om geef en met een dood gewoon leventje ben ik ook heel erg tevreden
Dus wat dat betreft valt het ook wel mee