Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 20:13:07

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 01:24:45 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
hallo iedereen ...
ik wist niet waar ik het moest zetten hoor maar denk hier :P ..

ik ben al enkele keren bezig geweest om af te vallen (ik weeg ook wel te zwaar voor m'n lengte hoor) omdat ik me lekkerder in m'n vel wil voelen..
maar ik ben bang dat als ik dalijk intensief aan een dieet ga,, dat ik dan doorsla ofzo.. want ik voel dat als ik filmpjes kijk over anoreksia e.d. dat ik er al heel veel over na ga denken.. maar ik wil dat dus absoluut niet even voor de duidelijkheid..

ik vind het heel moeilijk om af te vallen omdat ik echt VERSLAAAAAAAAAFD ben aan chips..
ik eet amper iets op een dag..
ontbijt krijg ik niet weg.. middageten tja 1 of soms 2 boterhammetjes.. en dan tussendoor chips natuurlijk en dan hebben we me avondeten.. da word ook steeds meer een ramp omdat ik telkens kotsmisselijk ben..spoel het ook vaak door de wc enzo omdat ik het gewoon niet wegkrijg(eet vooral op m'n kamer dus vandaar) en 's avonds natuurlijk weer chips chips en daarna voel ik me gewoon vreselijk.. dan denk ik pff alweeeer had je er nie af kenne blijve enzow.
maar heb soms gewoon echt eetbuien en dan kan ik er niet vanaf blijven, als ik er aan denk om geen chips meer te eten voel ik gewoon iets vreselijks :S alsof ik afscheid neem van me beste vriend ofzo :duh: :roll:

ik ben nooit echt te dik geweest.. zat pas foto's te kijken en leek daar wel op iemand die al anoreksia had (sorry voor degene die dat hebben, maar het is echt zo), maar ik had het niet..
ik vond mezelf wel altijd te dik en schaamde me voor alles.. vooral me buik, sta op elke foto met me arm voor me buik, terwijl ik zo dun was daar .. nu snap ik echt niet waar ik me druk om maakte.

ben ook een tijdje uitgescholden geweest voor dikzak enzo, terwijl ik daar lang niet zo 'dik' was als nu.. en daardoor ben ik alleen maar meer gaan eten volgens mij..
en sporten pff, ik heb nergens energie voor, ik weet gewoon ff nie wat ik moet doen..
ik vraag me af of ik ooit wel zou kunnen afvallen .. het is niet dat ik heel ernstig dik ben ofzo.. maar ik wil zeker wel 10 kwijt.. zodat ik net onder de 60 weeg..

maar ik weet gewoon geen goeie manier om het aan te pakken, en een dietiste zie ik ook nie zitten hoor het idee dat iemand me verteld wat ik mag eten of niet ,, bleh..
k wil gewoon niet zonder chips .. zou nog eerder stoppen met roken dan stoppen met chips :lol:

maar iemand hier misschien tips? of iemand die het herkent?

* en ja,, ik weet dat ik mezelf moet acceptere zoals ik ben en van mezelf moet houde zoals ik ben en dat probeer ik ook wel, maar als ik niet eens in bikini durf enzo.. dan vind ik dat gewoon moeilijk om vol te houden.. :oops:

liefs mij o:)

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 08:10:36 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Stapje voor stapje moet je proberen kleine overwinningen te boeken.

Koop bijvoorbeeld eerst eens een grote zak met van die kleine zakjes chips en spreek met jezelf af dat je iedere avond zo'n klein zakje chips mag (mag is belangrijk, je moet lief voor jezelf zijn) hebben. Wees niet negatief als je de eerste avond meerdere zakjes chips opeet, probeer het dan gewoon opnieuw. Desnoods zorg je ervoor dat je alleen 1 klein zakje thuis hebt liggen en laat je de grote zak op je werk liggen en neem je iedere dag 1 zakje mee.

Probeer dit een tijd vol te houden. Wanneer dit lukt begin je vervolgens om goed te ontbijten. Eerst met alleen lekkere dingen, later misschien gezonder.

Koop het boek de celestijnse belofte en lees eens over beheersingsdrama's. Dit gaat over aangeleerd gedrag en waar het vandaan komt. Op een gegeven moment herken je patronen en die patronen kun je doorbreken.

succes! Geen crash dieet doen hoor! dan verruil je het ene probleem voor het andere. Gewoon met mate opbouwen dit is ook het beste vol te houden.

liefs,
Miracle.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 08:42:09 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Ik was verslaafd aan koekjes enzo, maar sinds ik op mezelf woon, haal ik het gewoon niet meer in huis. Helemaal geen snoep meer enzo.

Jij moet niet afvallen door minder te gaan eten. Zoals ik het lees, eet jij al veel te weinig. Ik denk dat jou lichaam vanzelf vet gaat verbranden als jij regelmatig en gezond eet. En je moet echt proberen om 's ochtends te ontbijten! Ontbijt is, en ja dit klinkt erg cliché, de belangrijkste maaltijd van de dag! Deze mag je niet overslaan. Probeer eens zuiveldrank zoals Goedemorgen te drinken, met een glas water. Dit is al een goed begin. Je hoeft heus niet in 1x een heel engels ontbijt compleet met spek en eieren naar binnen te werken hoor.

Je schrijft dat je geen energie hebt voor sporten, en ik begrijp je best! Vind je het gek als je zo weinig eet? Je lichaam heeft behoefte aan regelmatige voeding, anders weet het ook niet meer waar het aan toe is.

Hoe lang ben je? En hoe oud ben je? Want onder de 60 wegen is heel weinig hoor! Je kunt heus wel wat afvallen, maar onder de 60 is erg laag! Ik ben zelf 18, ben 1,65m en weeg op het moment 75 kilo. Dat is ook wel wat te zwaar, maar ik zit er niet zo mee. Je mag best wat zelfvertrouwen hebben, en als je daar meer van krijgt door wat kilo's af te vallen, is daar helemaal niets mis mee.

Let er echt op dat je regelmatig eet. Je eetgewoontes zijn standaard voor jou (vandaar het woord gewoontes). Deze gewoontes moet je doorbreken, en dit is niet iets wat je van de een op de andere dag kan doen. Probeer eens wat te minderen met chips, bijvoorbeeld door de middag niets eten, alleen 's avonds nog. Vanaf daar kun je het ook elke keer iets minder doen.

Ook een goede tips is veel water drinken. Als je daar teveel van hebt, plas je het gewoon weer uit. Je mag rustig 3 liter water op een dag drinken hoor! Veel water is goed voor je. Ik dronk ook altijd veel te weinig, en je kunt niet van de een op de andere dag 2 liter water drinken, dat hou je niet vol. Gewoon opbouwen. Elke keer als je bijvoorbeeld in de keuken komt een glas water drinken. En bij elke maaltijd een glas water.

Succes ermee!

Liefs, Karen.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 10:07:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Citeer:
Stapje voor stapje moet je proberen kleine overwinningen te boeken.

Koop bijvoorbeeld eerst eens een grote zak met van die kleine zakjes chips en spreek met jezelf af dat je iedere avond zo'n klein zakje chips mag (mag is belangrijk, je moet lief voor jezelf zijn) hebben. Wees niet negatief als je de eerste avond meerdere zakjes chips opeet, probeer het dan gewoon opnieuw. Desnoods zorg je ervoor dat je alleen 1 klein zakje thuis hebt liggen en laat je de grote zak op je werk liggen en neem je iedere dag 1 zakje mee.

Probeer dit een tijd vol te houden. Wanneer dit lukt begin je vervolgens om goed te ontbijten. Eerst met alleen lekkere dingen, later misschien gezonder.

Koop het boek de celestijnse belofte en lees eens over beheersingsdrama's. Dit gaat over aangeleerd gedrag en waar het vandaan komt. Op een gegeven moment herken je patronen en die patronen kun je doorbreken.

succes! Geen crash dieet doen hoor! dan verruil je het ene probleem voor het andere. Gewoon met mate opbouwen dit is ook het beste vol te houden.

liefs,
Miracle.

Hoi miracle, bedankt voor je reactie..
dat is wel een idee ja..
alleen zit ik momenteel meer dan een halfjaar thuis,, dus die chips op me 'werk' leggen kan niet :P en ontbijten.. k ben dan vaak niet wakker.. en als ik wel wakker ben rond 10 uur bijv. dan eet ik pas 12 uur ofzo omdat ik sochtends het meest misselijk ben (heb scheurtje in me midderif en word na het eten altijd heel misselijk)..

maar ik kan idd proberen het voor me zelf wat makkelijk te maken.. dus toch een zakje chips op een dag en dan proberen sochtends smiddags savonds gewoon te eten.. maarja.. dat moet natuurlijk stapvoor stap zoals je al zei

(K)

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 10:12:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Citeer:

Ook een goede tips is veel water drinken. Als je daar teveel van hebt, plas je het gewoon weer uit. Je mag rustig 3 liter water op een dag drinken hoor! Veel water is goed voor je. Ik dronk ook altijd veel te weinig, en je kunt niet van de een op de andere dag 2 liter water drinken, dat hou je niet vol. Gewoon opbouwen. Elke keer als je bijvoorbeeld in de keuken komt een glas water drinken. En bij elke maaltijd een glas water.

Succes ermee!

Heeeyy,,

Haha jaah idd denk dat je gelijk heb..
ik eet niet echt bepaald gezond voor me lichaam,. en me lichaam heeft niet echt veel te verteren,,alleen zout enzo..

dat ik geen energie heb..ja, maar ik ben al zoveel jaar gewend om zo te eten..
ik probeer wel gewoon fruit enzo te nemen..
ik ben 19 en 1.62 ongeveer..

water drink ik gelukkig wel genoeg.. probeer wel elke dag in ieder geval 1.5 liter te drinken..

en ik moet idd voor mezelf een soort schema'tje maken,,
dat ik sochtends bijv. kan kiezen uit fruitontbijt en dan smiddags neem ik een tosti en tussendooor een koekje en savonds me avond eten en daarna nog een zakje chips..

:duh: dit klinkt echt moeilijk :P

(K)thanks in ieder geval

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 17:25:32 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
En die uitdeelzakjes dan?

Ik kan je ook Sonja Bakker aanraden. Ik heb het zelf 3 weken gedaan, en ik heb er echt een gloeiende hekel aan hoor. Maar het brengt wel heel veel regelmaat in je eetpatroon! Mede hierdoor heb ik meer water leren drinken.
Je hoeft je ook niet precies aan dat dieet te houden hoor, maar met dit dieet heb je een schema op papier staan, wat je 's ochtends moet eten, 's middags.. Alleen het avondeten vind ik erg lastig, vooral als je op jezelf woont.

En onder de 60 wegen als je 1,62m bent is wel erg licht hoor! Je hoeft toch geen maatje model te hebben? Een beetje rondingen zijn mooi hoor!

Liefs, Karen.

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 08-07-2008, 21:00:06 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
haha ja ik wil ook niet dun worden hoor..
maar ik denk dat als ik 5 kilo afval, ik niet al echt verbetering zal zien.. dus 60/61/62 kilo vind ik ook wel goed , dan moet ik er ongeveer 9/8 afvallen.. dat lukt wel :)
ik heb sonja bakker idd ook gedaan.. dat helpt me wel maar verval erna altijd in me oude patroon :S
ik hou het 5 weken vol ofzo, en daarna is het weer dat ik weer lekkere dingen ga eten enzow..
ik wil deze keer gewoon echt iets volhouden.
ik ga in ieder geval beginnen met ontbijten en middageten en avondeten.. om dat in ieder geval goed te eten!!
bedankt.

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 10:12:52 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-03-2006, 15:41:35
Berichten: 260
Locatie: Almere
Butterfly schreef:
ik wil deze keer gewoon echt iets volhouden.
ik ga in ieder geval beginnen met ontbijten en middageten en avondeten.. om dat in ieder geval goed te eten!!
bedankt.


Als je het niet gewend bent om te ontbijten is dat heel moeilijk. Toch is het wel belangrijk zoals Karen al aangeeft. Ik zelf ontbeet ook nooit, omdat ik, net als jij, misselijk werd. Ik heb daar dan wel geen medische reden voor toch was het zo. Dus ik heb het anders gedaan.
Ik wilde wel een gezonder eetpatroon met 3 maaltijden op een dag en wat tussendoortjes. Ik heb daarom in eerste instantie mijn avondeten wat opgeschoven. Als ik wakker werd ging ik douchen en aankleden en naar mijn werk. Daar ging ik pas rond 11 uur eten, mijn ontbijt dus. Om 12 uur hadden we lunchpauze maar ja dan zat ik nog vol. Dus ging ik pas om 13 uur lunchen (ik kon mijn eigen werktijden bepalen). Dan nam ik om een uur of 3/4 een tussendoortje. Voor jou zou dat je chips kunnen zijn. Je kan ook iets anders nemen. Dan rond 6 uur naar huis en om 7 uur half 8 eten. Dan zaqt ik de rest van de avond vol en wilde ik niets meer. En soms nam ik dan nog wel wat lekkers, maar gewoon niet zoveel.
Nu ontbijt ik wel, maar nog steeds op mijn werk. Alleen ben ik van werk veranderd en begin ik nu al om 8 uur, dus ontbijt ik ook om 8 uur al. Om dat aan te leren heb ik mijn maaltijden steeds iets vervroegd. Dus als ik er aan gewend was, ging ik om kwart voor 11 ontbijten, daarna half 11, daarna kwart over 10 etc etc.
Nu heb ik een gezonde voedingspatroon, al ben ik nog steeds wel iets te zwaar.

Succes ermee.

_________________
No one cares how much you know, untill they know how much you care


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 11:14:29 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
heyhey
gelukkig dat het bij jou wel langzamerhand is gelukt om te ontbijten.
alleen ik zit na het avondeten (hoelaat ik ook eet) niet vol.
ik eet namelijk niet zo veel.. omdat ik propvol voor m'n gevoel zit..
en dan na een halfuur als k klaar ben met eten, begint me maag weer te rommelen en dan moet ik eten :roll: ..
en het komt ook omdat ik savonds tv ga kijken enzo als iedereen op bed lig.. ga ik dvdtje kijken ofzo.. en dan wil ik iets lekkers erbij,, terwijl na 8/9 uur eten is juist slecht
:duh:

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 12:12:57 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Butterfly schreef:
ik heb sonja bakker idd ook gedaan.. dat helpt me wel maar verval erna altijd in me oude patroon :S
ik hou het 5 weken vol ofzo, en daarna is het weer dat ik weer lekkere dingen ga eten enzow..


Hehe. Dat had ik al na 3 weken. "Neem een peer"
"Hmm, een peer. Een peer.. Peer.. Perenijsje!"

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 19:46:36 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
haha :P

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 11-07-2008, 17:10:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Één ding vind ik persoonlijk:
Als je verslaafd bent aan chips (en misschien nog wel meer dingen), is het per definitie interessanter om dáár naar te kijken. Een streng dieet of wat dan ook verandert weinig aan een verslaving op zich, en kan de behoefte ertoe misschien alleen maar versterken, wat als gevolg kan hebben dat je teleurgesteld raakt in diëten en afvallen (ik noem natuurlijk maar wat).
Bij jezelf nagaan waarom je eetgedrag is wat het is, heeft misschien een meerwaarde (voor jou).

Misschien klets ik er onnodig tussendoor hoor, maar toch...

Groetjes.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 13-07-2008, 10:58:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
ja vind wel dat je gelijk heb..
maar ik heb geen idee waar die verslaving vandaan komt..
heb het me hele leven al.. :roll:
het is niet dat ik gewoon 1 keer in de week chips wil maar serieus elke dag wil ik het, anders word ik chagrijnig.
als ik chips heb voel ik me goed :roll:
maar daarna natuurlijk niet.. :duh:

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 13-07-2008, 11:50:14 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Het is ook niet makkelijk om zoiets te doorgronden! :)

Als je eens bij jezelf goed gaat voelen, wat merk je dan? Wat doet de chips waardoor je jezelf prettig gaat voelen? Wat doet het dus met je?

En dan: wat is het aan die chips dat je het moet hebben? Ga eens goed na bij jezelf wat het is. Is het echt de chips zelf? Is het de hartigheid of vette hap? Is het dat je gewoon niets moet eten? Is het een bepaald merk? Of heeft het misschien niet zozeer met voedsel op zich te maken, maar met iets anders. Misschien is chips een soort van 'afleidingsmanoevre'.

Kun je het gevoel dat chips je geeft misschien ook krijgen van andere dingen? Als het iets met b.v. emotie of verveling te maken heeft, zijn er misschien surrogaten te vinden voor de chips. Óf misschien loont het nog meer de moeite om de 'trigger' achter de verslaving te erkennen, en het te transformeren en er de les uit te halen die erachter schuilt.

Laat dat gerust bezinken hoor, en je hoeft hier ook niet per se antwoorden te geven. Ik draag alleen dingen aan die je aan jezelf kunt gaan vragen om je eigen handelen te begrijpen.

Groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: iemand tips??
BerichtGeplaatst: 13-07-2008, 17:44:03 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-10-2007, 01:21:55
Berichten: 1276
Locatie: Papendrecht,zuid-holland
Citeer:
Als je eens bij jezelf goed gaat voelen, wat merk je dan? Wat doet de chips waardoor je jezelf prettig gaat voelen? Wat doet het dus met je?

ik weet niet wat de chips doet, het geeft me gewoon een rustig gevoel, het zorgt ervoor dat ik me 'heel' voel.

Citeer:
wat is het aan die chips dat je het moet hebben? Ga eens goed na bij jezelf wat het is. Is het echt de chips zelf? Is het de hartigheid of vette hap? Is het dat je gewoon niets moet eten? Is het een bepaald merk? Of heeft het misschien niet zozeer met voedsel op zich te maken, maar met iets anders. Misschien is chips een soort van 'afleidingsmanoevre'

ik denk dat het gewoon CHIPS is.. iets anders in de plaats wil ik niet, ik hou nie van chocola, drop,koekjes, snoep enz. alleen van chips..
het maakt ook niet uit welk merk, als het maar chips is..

misschien heb ik het mezelf TEVEEL aangepraat in me hele leven dat ik chipsverslaafd ben..
iedereen waarmee ik omga, en sommige waarmee ik geen eens omga weten gewoon, tamara :hart: chips..

maar WAAROM ik het zo 'nodig' heb? ik weet het echt niet ..
ik denk dat er iets is in mezelf wat ik mis? en dat ik probeer te vullen met chips.
het is niet echt dat ik een emotie-eter ben.
soms wel maar als ik echt emotioneel ben, kan ik juist niks door me strot krijgen.

het is gewoon zo 'normaal' geworden, dat ik een zak chips erbij pak en eet.. het is echt iets wat by my hoort zeg maar.. maar dat wil ik niet meer, het is slecht voor me zoveel chips.
maarja tis ook zo lekker :oops:

ik zou niet weten hoe ik erachter kom waardoor ik zo chips verslaafd ben.. hebbe ze daar geen therapie voor , hahaha kom ik daar met me hoi ik ben chipsverslaafd :lol: :lol:

liefs

_________________
Ik maak een ontdekkingsreis, met als eindbestemming; mezelf


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl