Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:51:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 08:08:06 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-05-2007, 14:03:05
Berichten: 19
Hallo,
Ik ben opzoek naar mensen die iets over Tarot of de zigeunerkaarten op hun pc staan hebben en dit met me willen delen.

Heeft er hier iemad deze sofware in bezit of ooit al met gewerkt:
http://www.schors.nl/merlijn/merlijn1.html

Afbeelding

Alvast bedankt Kim


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 09:43:39 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
oe kim.....

ik ben nooit een voorstander van het gebruik van een computer bij zaken als Tarot en I-ching.. ik geloof dat het zelf uitvoeren van de handelingen een grote invloed hebben op de uitkomst van de vraag.
bij nummerologie en het berekenen van de uitgebrijde horoscoop (incl. manen e.d.) kan je software gebruiken omdat het vaak erg lastig is maar zelfs dan kan je dingen over het hoofd zien die, als je het zelf had gedaan, wel zouden hebben opgevallen bij het met de hand berekenen. (zo kent de numerologie tussengetallen bij de berekeningen die de rekenaar dingen kunnen vertellen over zijn/haar ontwikkeling.

ik kan je aanraden te beginnen met een van de methodes die je het meest aanstaan end aar dan gewoon met de hand mee te gaan beginnen.

groetjes,

Leonie

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 09:52:45 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-05-2007, 14:03:05
Berichten: 19
Hallo Truitje,
Alvast bedankt voor de tip;
Groetjes!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 12:15:55 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
nog een reden om niet electronisch leggingen te doen:

In hand-leggingen kunnen kaarten ook 'op de kop' getrokken worden en hebben dan een andere betekenis.
In de meeste programmatuur (zie ook op dit forum) bestaat die mogelijkheid niet en mis je dus de helft van de betekenissen.

Daarnaast: de invloed van de legger en de mate van contact met de persoon waarvoor gelegd wordt is absoluut van invloed.
Er zijn zelfs denkwijzen waarbij er van wordt uitgegaan dat elke kaart (gesloten gelegd, dus met het plaatje omlaag) GEEN beeltenis/betekenis heeft tot deze wordt omgedraaid en DAN pas haar waarde (plaatje en betekenis) krijgt.
Een verklaring hiervoor is te vinden in de nieuwste wiskunde-vormen (van chaos-theorie tot kwantum-theorie) waarin de invloed van de wetenschapper (de legger in dit geval) mee-genomen MOET worden in het eindresultaat. Met andere woorden: de legger bepaald op het moment van omdraaien de waarde van de kaart.
Nu is dat (wellicht) via een programma ook het geval maar een directe invloed via de hand is natuurlijk te prefereren boven een computer.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 09-07-2008, 13:28:43 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
proost DT ! :D

ik had al een idee over die theorie.... bestata hij al lang?
het facineert me :D

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 06:47:27 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Dag Truitje,

tja, niet iedereen is bekend met deze theorie maar er zijn een aantal aanhangers van de kwantum-theorie die deze denkwijze een paar jaar geleden al geopperd hebben.
Overigens: naar ik me meen te herinneren wordt ze ook vernoemd in "what the f*ck do we know" en in "into the rabbit hole".

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 09:10:55 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-05-2007, 14:03:05
Berichten: 19
Dus vermoed ik dat niemand iets voor me heeft over de kaartjes?? :oops: Meestal heeft zo een softwareprogramma altijd eenbetekenis van de kaarten in het bestand ik heb er al zo 1 van tarot aar ieder programma of boek zegt iets anders ... vandaar dat ik ook vroeg of iemand iets op zijn pc staan had he
Ik heb vb dit van tarot kaart per kaart
0 De Zot of De dwaas
Sleutelwoorden:
Enthousiasme, dwaasheid, nieuw begin of wending,begin v.e. cyclus of avontuur
er moeten risico’s worden genomen. Er moet een keuze gemaakt worden of er
wordt je een nieuwe kans geboden. Vol vertrouwen, openstaan voor nieuwe avonturen.
Trek je deze kaart:
Sta je voor een keuze & ontvankelijkheid. Je krijgt te maken met een nieuwe kans of een nieuw
Begin. Je staat open voor nieuwe ideeën & suggesties. Je bent vol zelfvertrouwen.
OF
De kaart toont je dan ook het kind in jezelf. Hij staat voor spontane nieuwe dingen en speelse onbezorgdheid. De kaart geeft aan dat je met verwondering en zonder vaste verwachtingen een nieuw terrein in je leven betreedt.
Omgekeerd:
Je hebt niet genoeg nagedacht over de keuze(s) die je gaat maken. Je voelt je verward
& kunt gemakkelijk verkeerde beslissingen nemen
Liefde
In je persoonlijke relaties is de zot een kaart die zich vooral van zijn zonnige en meest levenslustige kant toont. De kaart kan duiden op de start van een verfrissende relatie of een inspirerende opleving.
Werk
Ten aanzien van je werk laat de Zot je zien dat je nieuwe ervaringen opdoet. Je hebt misschien niet alle kennis in huis die je nodig hebt, maar je bezit voldoende nieuwsgierigheid om je vertrouwd te maken met alle aspecten van je werk.
Gebeurtenissen: Plezierige tijden, geluk bij ongeluk, onverwachte dingen.
Resultaat: Risico, vertrek, open afloop alles is mogelijk
Tijdstip: 1 april, lente, nu, dadelijk, zonder uitstel
Reizen: Waarheen de wind waait, pelgrimstocht
Bewustzijn: Het wonderlijke & het verbazingwekkende.
Financiën: Spilzucht, van de hand in de hand
Persoonskaart:
Kind, jeugdig iemand, onschuldig of onervaren persoon?.
Avonturier, Pelgrim. Zoeker naar een keuze. Iemand die een risico neemt
Degene voor wie de kaart wordt uitgelegd,
Staat voor een keuze die van grote betekenis is voor de rest van zijn leven.
Hij moet daarom zeer voorzichtig zijn en al zijn krachten inspannen om de juiste
keuze te kunnen maken.
Dagkaart:
Het is fijn dat je vandaag je zorgeloos kan voelen. Lekker he, om gewoon vandaag je
hart eens te volgen. Heerlijk even dwaas doen met gekke bokkensprongen.
Pak vandaag de kansen die op je pad komen. Dans, wees vrolijk en voel je vrij.
Vragen:
Welke zaken doet u volledig uit goed vertrouwen?
Waar wilt u naar toe?
Waarover voelt u zich dwaas?
Wat zou u diep in uw hart leuk vinden om te doen?
Waar wilt u niet over nadenken of voor weglopen?
Waarmee bent u te lang ingespannen bezig geweest?
Aan welke nieuwe dingen durft u niet te beginnen?
Van de zigeunerkaarten is dit een vb
01/ Echtgenoot De vrager

Trefwoorden : Echtgenoot, man, partner, minnaar, vriend.
DK: Je ontvangt de liefde van een man, hij staat stevig in zijn centrum en bedoelt het heel goed met jou.
Citaat: Ik sta op wacht voor jou, hopelijk kom je nu wel gauw.
Omschrijving: De kaart stelt de partner voor. Hij heeft zich mooi uitgedorst om zijn geliefde te ontmoeten. Het hartje, in de linker bovenhoek, verraad zijn intenties.
Stelt voor: symbool voor het mannelijke. Voor de dame is hij haar man, haar geliefde, haar partner.
Liefdevol en tegelijkertijd toch ook weer doortastend. Kracht, doorzettingsvermogen.
Ligging van de kaart : Als we voor een man de kaarten leggen, is deze kaart het uitgangspunt waarbij we kijken door welke kaarten ze omringt wordt. Kijkt deze man naar zijn dame ? Dan wijst dit op een goede vertrouwensband, zoniet zijn er storende invloeden aanwezig.
Psychologische waarde : Het mannelijke tot en met. De persoon is vlot en spontaan in de omgang met anderen.
Bijbehorende planeet : Zon
Combinaties:
+04+09: Man komt op bezoek & brengt geschenk mee.
+07+08: Mijd deze valse man!
+13+15: Wijst op rouw periode. Leuk gezelschap kun je zeker verwachten als man, bezoek & geschenk op een
rijtje liggen. Vergeet hem vooral niet te bedanken voor dat mooie cadeau wat hij voor je meegebracht
heeft!
+15: Je hoort van een overlijden van een man
+16+19: Pas echter op voor een ongeval in het buitenland mijnheer.
+18+16: Bericht van een man die in buitenland verblijft.
+32+19: De liefde met deze man wordt een puinhoop.

Dus ik wil de kaarten aanvullen met jullie mening. momenteel ben ik meer bezig met de lenormandkaarten maar ik wil meer weten en die kaarten interseren me ook.
Gr Kim


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 14:23:40 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
DT schreef:
Dag Truitje,

tja, niet iedereen is bekend met deze theorie maar er zijn een aantal aanhangers van de kwantum-theorie die deze denkwijze een paar jaar geleden al geopperd hebben.
Overigens: naar ik me meen te herinneren wordt ze ook vernoemd in "what the f*ck do we know" en in "into the rabbit hole".

groet, DT/Nico


Kwantummechanica heeft 0,0 te maken met het draaien van Tarotkaarten!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 15:02:04 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Beste Sado,

ik zeg ook niet dat kwantummechanica iets te maken heeft met tarot.

Ik zeg alleen dat de denkwijze achter de kwantum-THEORIE dezelfde is, namelijk: de observator is deel van/beinvloed direct hetgeen hij observeerd.
Zo stellen de aanhangers van de kwantumtheorie dat de tarot-legger een directe invloed uitoefent op de kaarten als deze ze legt EN als deze ze draait nogmaals.
Even uitgaande van de reguliere legmethode waarin de kaarten eerst 'gedekt' gelegd worden en daarna pas stuk voor stuk gedraaid worden zodat het beeld boven komt.

In die benadering heeft kwantumtheorie dus 100% te maken met tarotleggen.

Maar goed ... het is (ook) maar een theorie, en toevallig een die ik ook aanhang. Maar een ieder mag er zelf over denken wat hij/zij wil.

Groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 15:25:58 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2007, 19:16:51
Berichten: 452
Locatie: Rozenburg
Citeer:
Zo stellen de aanhangers van de kwantumtheorie dat de tarot-legger een directe invloed uitoefent op de kaarten als deze ze legt EN als deze ze draait nogmaals.


Wat is precies de natuur van deze invloed? Wat impliceer je hier eigenlijk precies?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 20:45:30 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
nadenk72: om even terug te komen op het onderwerp van nadenk72...

de uitleg die je ge-copy-paste hebt klinkt inderdaad als een ingekookte versie van de crowlytarot. (toch een van de boeken waar ik veel waarde aan hecht ondanks de bizarre verhalen rond hem) doch gebruikt deze uitleg veel definitieve 'uitspraken' die je maar op de een of andere manier moet toepassen op het leven van de vraagsteller.

als je naar betekenissen zoekt van de kaarten zal je zien dat ieder boek min of meer dezelfde beschrijving geeft, al gebruikt ieder boek andere woorden...
Tarot is een mix van intuïtie, "kans" (in de brede zin van het woord), en interpretatie.

als je de tarot leest kan je de woorden gebruiken die het boek / de software gebruikt maar de interpretatie en intuïtie die je bij het lezen gebruikt zijn van jou... wat jij voelt... wat jij ziet....

alle kwantum-theoriën daargelaten (hoe interessant ze ook zijn --> Sado, DT) wil ik enkel benadrukken dat het zelf trekken of laten trekken van de kaarten een zogenaamde 'magische' handeling is... hiermee bedoel ik NIET toveren! maar het beheersen van het moment... (in dwangneuroses komt ook vaak het 'magisch' denken voor in de zin van het uitvoeren van een ritueel om een situatie te bedwingen)

ik dwaal weer af.

punt is: het trekken van de tarot is, net als de persoonlijke interpretatie van de betekenis van de kaarten, essentieel voor een goede legging...

DT: deze kwantumtheorie waar je over spreekt heeft regelmatig mijn gedachten gepasseert voor ik jou over hoorde. fantastisch hoe zoiets zich voor kan doen... misschien had Jung gelijk en is er sprake van een gedeeld bewustzijn... maar wederom besides the point... het idee dat een deeltje een ander corresponderend... nee wat zeg ik... identiek deeltje ergens anders heeft en dat deze evenredig aan elkaar bewegen.... fantastisch... de invloed van de observator op het geobserveerde...
Citeer:
de observator is deel van/beinvloed direct hetgeen hij observeerd.

volgens mij heeft R. Steiner hier een voordracht over gehouden...
niet dat ik die vend erg leuk vind maar soms had hij goede ideeën.... ik kijk er nog eens in...

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 21:40:39 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-05-2007, 14:03:05
Berichten: 19
Misscien moet ik me gewoon bij de lenormandkaarten houden he alhoewel ik eindelijk voeling krijg met de zigeunerkaarten! Dus mss komt de tarot ook met de tijd tot mij ...zoals ze zeggen alles op zijn tijd zeker. Niemand die me dus wil helpen om hun kennis over te dragen :oops:. Alvast bedankt! Gr K


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 10-07-2008, 22:01:37 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
hee nadenk.,..

ik wil je graag helpen maar heb niets op de computer!!!! aaach jeetje... je moet niet denken dat we je niet willen helpen!

ik heb tarot geleerd door het domweg veel te doen... en een goed boek te hebben (crowly spreekt mij aan). t is net als iedere vaardigheid.... oefening baart kunst... niemand kan zomaar tekenen... niemand kan zomaar tarot leggen.... hoewel er wel een bepaalde aanleg kan zijn natuurlijk.

lenormandkaarten ken ik jammergenoeg niet dus ook daar geen hulp :?

ik gng te veel op de theorie in en te weinig op jou eigelijke vraag :|
excuus

groetjes,

Leonie

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-07-2008, 09:49:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-05-2007, 14:03:05
Berichten: 19
Niet erg hoor! Toch bedankt! :D


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-07-2008, 12:05:50 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Citeer:
Sado

Citeer:
Citaat DT:
Zo stellen de aanhangers van de kwantumtheorie dat de tarot-legger een directe invloed uitoefent op de kaarten als deze ze legt EN als deze ze draait nogmaals.
Wat is precies de natuur van deze invloed? Wat impliceer je hier eigenlijk precies?


Het lag niet in mijn bedoeling uberhaupt iets te impliceren. Maar goed ... je vraag is helder.

In de kwantum-theorie haalt men (en ik weet dat ik nu behoorlijk chargeer en samenvat) de spiritualiteit binnen (als het ware) in de wetenschap. Men stelt, dat ALLES invloed heeft op ALLES, niets zonder verbinding met alles bestaat.
Daarmee impliceert de theorie dat de wetenschapper niet alleen observator is van zijn experiment (bijvoorbeeld) maar ook deelnemer is aan dat experiment en het zelfs beinvloed (al was het alleen maar door er naar te kijken.

Dankzij die nieuwe in zichten vallen veel "wetenschappelijke" misverstanden/fouten/enz te verklaren.
Een voorbeeld:
- Het blijkt dat homeopathie in een wetenschappelijk experiment nauwelijks werkzaam is en zeker geen significante werking heeft;
- Het blijkt dat homeopathie uitgegeven door een arts (homeopatisch-arts (voor zover er zoiets bestaat) of arts die homeopathie gebruikt) in onderzoek naar casussen zelden significante werking heeft;
- Het blijkt dat homeopathie verstrekt door een homeopaat veel beter werkt en significant beter werkt dan reguliere medicatie.
Hoe komt dat? Verklaring: dat heeft niets te maken met de werkzaamheid van het middel of de onderzoeksmethode maar veel meer met de wijze waarop de homeopaat met liefde voor wat hij doet, aandacht en enthousiasme (en vast nog meer factoren) werkzaam is.
Op regeuliere medicatie is dat effect verwaarloosbaar omdat daar doorgaans een vorhamer wordt gebruikt om een mug door te slaan en er dus toch wel werkzaamheid significant meetbaar is (of het dan doet wat gewenst/verwacht wordt even terzijde gelaten).

Bij tarot-leggingen gaat men er van uit (volgens de kwantum-theorie) dat de kaarten (gedekt liggend) geen waarde hebben tot de legger ze draait. Als het ware op het laatste moment (meenemend wat bijvoorbeeld de waarde van de voorgaande kaart(-en) was, gebruikt de leggen onbewust invloed om de waarde van de te draaien kaart te beinvloeden.
Met andere woorden: tot op het moment waarop de kaart 'bekeken' wordt, is deze in de basis gewoon 'blanco'. (denk maar aan de gedachte: Als in het woud een boom omvalt zonder dat er iemand in de omgeving is om dat te horen: maakt die vallende boom dan wel geluid?).
Juist deze gedachte is belangrijk: zolang niemand hoort/kijkt/proeft/voelt/ruikt ... bestaat er dan wel geluid/beeld/smaak/gevoel/geur? Of is het zo dat die (mede) bepaald wordt door degeen die ze registreert?
Welaan: in de kwantum-theorie gaat men van dat laatste uit (waardoor meteen verklaard kan worden waarom sommige wetenschappelijke experimenten niet herhaalbaar blijken bij/door veel wetenschappers (geen significante resultaten) en bij/door anderen juist wel (zeer significante resultaten).

Een beetje zie je daarin ook de invloed van de arts op zijn patient terug, als deze een diagnose/prognose verteld (en daar (inmiddels wetenschapelijk bewezen) een directe invloed heeft op de prognose/uitkomst/het waar worden van die diagnose/prognose).
Een mooi verhaal is dat van de 2 meneren Jansen die beiden bij de longarts kwamen met een longprobleem.
Beiden werden naar de rongen gestuurd en in aangrenzende cabines werden ze gerontgend (zowel personeel als de heren hadden dit niet bemerkt).
Na ontwikielen van de foto's kreeg dhr.Jansen (1) te horen dat hij longkanker had en maximaal nog 3 maanden te leven had: hij ging keurig na 3 maanden door. Dhr.Jansen (2) kreeg te horen dat hij longontsteking had en werd met penicilline naar huis gestuurd, na een kuurtje vebeterde zijn toestand en 5 jaar later leefde hij nog steeds.
Nu wil het toeval, dat bij een (wetenschappelijk) onderzoek bij toeval beide foto's met dossier bij elkaar op tafel van de ondezoeker terecht kwamen. Deze vond een opmerkelijke fout: de foto's waren verwisseld! De foto van (1) zat in het dossier van (2) en omgedraaid.
Nadat eea was uitgezocht was er een nog opmerkelijker conclusie: dhr.Jansen (1) was overleden 3 maanden na de foto's (terwijl hij alleen maar longontsteking had) en dhr.Jansen (2) leefde nog steeds! Foto's van dhr.Jansen (2) lieten zelfs geen spoor meer van de kanker zien!

Zo zie je maar ...

Ik hoop dat dit zo begrijpelijk is en voldoende verklaring geeft? Anders hoor ik het wel.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl