Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 25-11-2024, 22:19:43

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Reike cursus
BerichtGeplaatst: 20-02-2008, 11:33:15 
Elf
Elf

Citeer:
@Carnesir: ga je binnenkort beginnen dan met shamballa? Ben benieuwd naar jouw ervaringen daarmee straks. Of andermans ervaringen mogen ook

ik begin ergens in mei.
Nu heb ik het nog veelte druk met andere dingen.
Maar ik laat het wel weten hoe het was geweest.

Gr --

BerichtGeplaatst: 27-02-2008, 16:50:56 
Nimf
Nimf

Hoi Carnesir,

Nog even ter aanvulling van een website waar je iets aan zou kunnen hebben van de Shamballa foundation.

Erkende teachers:

http://www.shamballafoundation.org/doce ... country=26

En voor de hele site,

http://www.shamballafoundation.org

Succes!
Brenda

BerichtGeplaatst: 27-02-2008, 20:04:15 
Dwerg
Dwerg

nico schreef:
Lieve Belbe,

Ik ben gisterenavond weer naar een Reiki-avond geweest. Heer-luk!
Ga jij ook wel eens naar Reiki-avonden?

@Carnesir: ga je binnenkort beginnen dan met shamballa? Ben benieuwd naar jouw ervaringen daarmee straks. Of andermans ervaringen mogen ook :wink:

Reikirijke groeten Nico

Hoi Nico,

Ik ben een keer naar een rieki avond geweest, was idd heerlijk. Ben wel vaker naar een meditatie avond geweest, dat vind ik ook erg fijn.

Liefs,
Belbe

BerichtGeplaatst: 07-03-2008, 12:43:00 
Elf
Elf

hallo alle,

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn naar het verloop van mijn inwijding in Shambhala.
Of gewoon leuk vinden om er iets over te lezen.
Ik heb nu een kleine column aangemaakt waar ik de veranderingen die mee maak op ga zetten.

Mvgr Carnesîr

BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 08:54:29 
Groentje
Groentje

Hoi,

Misschien een beetje off topic maar hoe zit dat nou met die symbolen en energie.

Is de energie die ja na een inwijding gebruikt van jezelf [ universele energie] of wordt deze verstrekt door gidsen of anderen.
En zijn de symbolen puur symbolisch? Kan me namelijk voorstellen dat de symboliek, het leren gebruiken
van de energie makkelijker maakt maar lijkt me, mits jezelf de universele energie opneemt je dat ook zonder symbolen zou kunnen doen?
En wat doen dergelijke symbolen in en met je aura?

gr. Richard

BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 09:17:51 
Groentje
Groentje

Ik ben zelf al 3 jaar Reiki master, dus kan het iedereen aan raden ,
Heb heb al heel veel mensne mogen helpen.
Moet zeggen bij een komsten zijn idd erg leuk zekr omdat je dan weer eff ook zelf een behandeling krijgt.

blessed be

BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 11:06:27 
Elf
Elf

Hoi Richard,

Citeer:
Is de energie die ja na een inwijding gebruikt van jezelf [ universele energie] of wordt deze verstrekt door gidsen of anderen.

Het idee van een reiki inwijding is dat je een opener kanaal wordt voor de hogere/ goddelijke/ pure/ universele/ bron energie. Bepaalde chakra's en energiebanen worden wat meer opengezet/ afgestemd.
Ikzelf denk wel dat er ook gidsen/ lichtwezens zijn die horen bij de hogere energie waarop je vanaf dat moment meer afgestemd wordt.

Citeer:
En zijn de symbolen puur symbolisch?

symboliek vind ik altijd lastig te verklaren, ik zal een poging doen, en als het totaal vaag en iet kloppend overkomt, dan hoor ik dat graag.

symboliek verwijst naar iets anders wat ook in zichzelf besloten ligt. Een symbool koppelt zichzelf vaak automatisch aan iets anders. Het verwijst naar iets, en draagt ook de betekenis en intentie in zich mee. Het is te vergelijken met een soort afspraak die we maken.
Met het woordje "brood" bedoelen we etenswaar gemaakt van granen, gebakken in de oven, etc.
Het is afgesproken dat het woord "brood" daarnaar verwijst. Zo kan er ook afgesproken worden dat een driehoekje verwijst naar een brood. Dan staat die driehoek symbool voor "brood". Als we het daar allemaal over eens worden en die driehoek zo gaan interpreteren en gebruiken, dan wordt de driehoek een algemeen erkend symbool.

als ik dan een plaatje van een driehoek laat zien, dan weet jij dat ik een brood bedoel.

De materiele wereld is in zekere zin een beperkte wereld. We kunnen niet altijd onder woorden brengen wat we precies bedoelen, sommige gevoelens of wijsheden kunnen we niet kort benoemen. Voor dat soort dingen hebben we symbolen. symbolisch draag je een trouwring, om elkaar en iedereen te laten zien dat je aan elkaar verbonden bent. Als je die ringen afdoet ben je nog even verbonden als daarvoor, maar omdat je beide een bepaalde waarde toekend aan het symbool heeft het zijn kracht.
Als wezens dus een symbool hebben en daar waarde aan toekennen, dan heeft dat een bepaalde kracht. Ook als jij daar zelf niet die waarde aan toekent. Als ik een trouwring omdoe, zonder getrouwd te zijn, gewoon omdat ik het een mooie ring vind, dan zal ik minder snel gezien worden als een vrijgezel. Het symbool is dusdanig sterk dat als ik het gebruik, dat mijn persoonlijke intentie niet meer uitmaakt, de intentie van de grote menigte weegt zwaarder, dat bepaalt hoe ik geinterpreteerd word.

Met reiki is er dus een bepaalde symboliek, waar een bepaalde waarde aan toegekend is. De waarde die aan het symbool toegekend is, wordt gedragen door het symbool en door een menigte.
Nu is de vraag... Is dat alleen bij menselijke wezens zo? Of zullen spirituele wezens (wat wij overigens ook zijn) de waarde die het symbool gekregen heeft herkennen en daarnaar handelen.
Ik ga ervan uit dat spirituele wezens in staat zijn om een symbool te herkennen. Zeker als dit symbool een duidelijke waarde heeft dat door een grote menigte wordt ondersteund.

Als ik een hartje visualiseer, en dit in mijn visualisatie naar mijn geliefde laat gaan, dan is het duidelijk dat ik een positieve en liefdevolle gedachtegang naar die persoon toezend. Dit begrijp ik, en de spirituele wereld om mij heen ook.
Als ik in mijn visualisatie iemand bekogel met stenen, dan is het duidelijk dat ik een negatieve gedachtegang/ energie naar die persoon laat uitgaan. Dat begrijp ik, en de spirituele omgeving om mij heen ook.

Zoals je ziet kun je een symbool niet gemakkelijk loshalen van hetgeen het naar verwijst. Dus zijn symbolen puur symbolisch???

Citeer:
Kan me namelijk voorstellen dat de symboliek, het leren gebruiken
van de energie makkelijker maakt maar lijkt me, mits jezelf de universele energie opneemt je dat ook zonder symbolen zou kunnen doen?

Natuurlijk kun je trouwen zonder ringen. Maar het is de vraag of je omgeving dat begrijpt. Een symbool geeft duidelijk aan wat je bedoelt en maakt dingen daardoor makkelijker.

Citeer:
En wat doen dergelijke symbolen in en met je aura?

afhankelijk van de intentie van het symbool.

BerichtGeplaatst: 05-08-2008, 14:37:42 
Groentje
Groentje

Dank jullie voor jullie antwoorden. Het is me duidelijk dat ik het gewoon ga laten gebeuren en kijken waar het me heen zal leiden. :D
Ben nog wel heel nieuwsgierig wat die symbolen dan in je aura te zoeken hebben maar kan dat later nog wel uitzoeken.

gr. Richard

BerichtGeplaatst: 22-08-2008, 10:29:07 
Nimf
Nimf

Zolang je de symbolen maar niet voor vast plaatst, straks breek je je nek erover :lol:

Brenda

BerichtGeplaatst: 24-08-2008, 00:06:18 
Kabouter
Kabouter

Hoi Richard,

Zeker aan te raden! Mij is het zó goed bevallen dat ik inmiddels al weer enige tijd master ben. Reiki kan je spirituele ontwikkeling een enorme boost kan geven als je eraan toe bent! Laat het inderdaad allemaal maar gebeuren, zolang je je er goed bij voelt!

Groetjes,
Roy

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00