Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 10-01-2025, 00:11:24

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Iets raar...
BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 13:04:24 
Groentje
Groentje

Vanacht had ik het gevoel dat er iets in mijn kamer zat. Ik had het gevoel dat ik me moest omdraaien in bed (een gevoel dat ik niet kan omschrijven) maar ik gaf er niet aan toe en deed het niet. Opeens drukte zich precies iets tegen me aan. Moeilijk te beschrijven maar het was niet normaal.Ik had het sterk gevoel dat iets me weg wou... Mijn buik tintelde en mijn zicht begon wazig te worden. Toen ben ik uit de kamer gevlucht vol met paniek die er opeens was.
Toen ben ik bij ma in bed gekropen om toch maar uit mijn kamer te zijn (Ja dit klinkt kinderachtig maar ik wou echt mijn kamer niet meer in) en daar gebeurde het weer. Ik ben beevend op het balkon gaan staan en ben een paar keer het huis rondgelopen, toch voelde ik me lichtjes beter op het balkon ookal ging het daar niet helemaal over. Ik ben in gedachten blijven zeggen (er is niets, ga weg wat je ook bent!) Ik had echt het rare gevoel dat er iets aanwezig was. Enfin, na dat een paar keer te zeggen minderde het en ging het zelfs bijna over. Alleen als ik niet in mijn hoofd zei "Er is niets" dan kreeg ik dat angstig gevoel en de duizelingen en wazig zicht terug.
Even later kwam de dokter en die zei dat het een hyperventileer aanval was veroorzaakt door stress. Ik heb een kalmeringsmiddel gekregen en ben als een blok in slaap gevallen en ben niet meer wakker geworden tot de volgende ochtend.
Deze ochtend vond ik een héél klein bloedplekje op de lakens. Op de plek waar mijn voet lag. (Ookal was er niets mis met mijn voet op het eerste zicht) Wel had ik die nacht een pijnlijk gevoel in die hiel en teen, geen idee waar het vandaan kwam. Ook die ochtend ervoor lag een bloekdvlekje in bed op de plaats van mijn voet maar toen had ik er geen pijn aan. Toch is het raar dat een geen wondje zit ofzo.
Ook stopte we gisteren met de auto bij een oud huis, toen ik uitstapte kreeg ik daar een drukkend gevoel op mijn hoofd. Toen we er later terugkeerde voelde ik er niets meer. Ik voelde het drukkend gevoel wel terug toen ik thuis rechtstond van mijn stoel...

Ik heb hier overal het gevoel bij dat er iets "meer" is waardoor dit allemaal bij mij gebeurt. Ook is er iets raar aan dat hyperventileren. Ik had echt het gevoel dat iets me duwde of maakt ik mezelf gewoon op met angst?
Ik zou het niet weten maar ik wil wel weten wat jullie hiervan vinden. Is er meer...?
Kan ik hier iets aan doen want ik denk dat ik vanavond verga van de angst dat het me weer gaat overkomen...

Berichtenonderwerp: Re: Iets raar...
BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 13:44:33 
Kabouter
Kabouter

heh, tja. Mocht het een entiteit zijn dan:
Het probleem ligt ten eerste aan het feit dat je meteen in paniek raakt.
Als je denkt bang te worden, ga precies het omgekeerde doen. Ga gewoon gigantisch lachen.

Het komt voor dat je van bepaalde entiteiten wat druk voelt in je hoofd, alsof je hoofd ineen krimpt.
Ik heb het zelf meegemaakt, helaas voor de entiteit was ik er niet zo blij mee. Ik ben dan niet zo aardig.
Wat je kunt doen is om het druk naar beneden te drukken, langs je ruggengraat naar beneden.
Wat je moet doen denken is dat je het druk als het ware "uitpoept".

Als je dat hebt gedaan, ga eens in gesprek met de "entiteit". Wat moet ie van je om je zo te storen?
Zo kun je er ook achter komen of het daadwerkelijk je eigen gedachten zijn of een "entiteit"

er is niets, ga weg wat je ook bent!
Hiermee geef je al aan dat er wel iets is. Dus grote kans dat je gedachten dan ook iets "creeert".

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 13:49:48 
Groentje
Groentje

Fifth element schreef:
Als je dat hebt gedaan, ga eens in gesprek met de "entiteit". Wat moet ie van je om je zo te storen?
Zo kun je er ook achter komen of het daadwerkelijk je eigen gedachten zijn of een "entiteit"

Nog nooit gedaan en ik heb er eerlijk gezegd wel wat angst voor. Wat als die slechte bedoelingen heeft ofzo? Als er echt "iets" is ga ik nooit meer het huis indurven denk ik... Ja ik ben echt een watje als het om zoiets gaat... :P

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 14:04:09 
Kabouter
Kabouter

Ikkuh schreef:
Fifth element schreef:

Nog nooit gedaan en ik heb er eerlijk gezegd wel wat angst voor. Wat als die slechte bedoelingen heeft ofzo? Als er echt "iets" is ga ik nooit meer het huis indurven denk ik... Ja ik ben echt een watje als het om zoiets gaat... :P

Dan is er een kans dat je nooit meer je huis ingaat idd ;p
Wees gewoon eens goed boos of ga gigantisch lachen ipv bang zijn.
Ik denk overigs dat het een kwestie is van je eigen gedachten die tegen je keren.
Deze kunnen net zo heftig overkomen als een entiteit.

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 14:51:18 
Dwerg
Dwerg

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis

* Hallucinations: Images or speaking that appear during the paralysis. The person may think that someone is standing beside them or they may hear strange sounds. These may be dreamlike, possibly causing the person to think that they are still dreaming. Often it is reported as feeling a weight on one's chest, as if being underneath a person or heavy object.
These symptoms can last from mere seconds to several minutes (although they can feel like much longer) and can be frightening to the person. There may be some body movement, but it is very unlikely and hard for a person to accomplish.

Several studies have concluded that many or most people will experience sleep paralysis at least once or twice in their lives.

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 14:58:18 
Groentje
Groentje

Sado schreef:

* Hallucinations: Images or speaking that appear during the paralysis. The person may think that someone is standing beside them or they may hear strange sounds. These may be dreamlike, possibly causing the person to think that they are still dreaming. Often it is reported as feeling a weight on one's chest, as if being underneath a person or heavy object.
These symptoms can last from mere seconds to several minutes (although they can feel like much longer) and can be frightening to the person. There may be some body movement, but it is very unlikely and hard for a person to accomplish.

Several studies have concluded that many or most people will experience sleep paralysis at least once or twice in their lives.

Ik sliep nog niet hé...
Dank je! :)

@Hieronder: Oh oké!

Laatst gewijzigd door Ikkuh op 06-08-2008, 15:07:35, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 15:05:50 
Dwerg
Dwerg

Ikkuh schreef:
Ik sliep nog niet hé...
Dank je! :)

Sleep paralysis is a common condition characterized by transient partial or total paralysis of skeletal muscles and areflexia that occurs upon awakening from sleep or less often while falling asleep.

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 15:28:27 
Kabouter
Kabouter

Sado schreef:

Volgens mij heeft de poster gezegt dat hij zelfs nog problemen had terwijl hij bewoog van bed, naar kamer en op het balkon.
Lijkt me vreemd dat het dan nog een sleeping paralysis is. Het is natuurlijk makkelijk te beweren dat het ook daadwerkelijk een dergelijk geval is.
Het zou kunnen zijn dat de poster last had van sleeping paralysis, hiervan zo is geschrokken dat zijn lichaam en geest op reageert na het wakker worden.

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 15:53:31 
Groentje
Groentje

Fifth element schreef:
Volgens mij heeft de poster gezegt dat hij zelfs nog problemen had terwijl hij bewoog van bed, naar kamer en op het balkon.

Ik ben een ZIJ en geen hij! X'D
Ja toen had ik nog last, op het balkon was het bijna over tot ik terug binnen ging.

Fifth Element schreef:
Lijkt me vreemd dat het dan nog een sleeping paralysis is. Het is natuurlijk makkelijk te beweren dat het ook daadwerkelijk een dergelijk geval is.
Het zou kunnen zijn dat de poster last had van sleeping paralysis, hiervan zo is geschrokken dat zijn lichaam en geest op reageert na het wakker worden.

Ik hou me voor dat het SP was maar toch... Ik weet het niet hoor...

Laatst gewijzigd door Ikkuh op 06-08-2008, 17:12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 17:09:39 
Dwerg
Dwerg

Wat Ikkuh heeft geschreven is klassiek geval van Slaapverlamming. Zelfs het zoeken naar een paranormale verklaring hiervoor is klassiek; op de Nederlandse wikipedia is een hele lijst te vinden van hoe verschillende culturen de ervaringen van slaapverlamming proberen te bevatten. Heel interessant.

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 17:19:52 
Groentje
Groentje

Sado schreef:
Wat Ikkuh heeft geschreven is klassiek geval van Slaapverlamming. Zelfs het zoeken naar een paranormale verklaring hiervoor is klassiek; op de Nederlandse wikipedia is een hele lijst te vinden van hoe verschillende culturen de ervaringen van slaapverlamming proberen te bevatten. Heel interessant.

Ik heb het even opgezocht op Wikipedia. Alles wat ik NIET had is SCHUINGEDRUKT de REST van de SYMPTONEN had ik ALLEMAAL:

Gevoelsmatig
*De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
*Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen //(Ik kreeg er dus hyperventialtie door)
*Een druk/gewicht op de borst

Auditief
*Voetstappen
*Stemmen
*Gezoem, gerinkel, geruis, geschreeuw … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie door het lichaam heen // Alleen een tinteling in de maag/buik

Tactiel
*Gevoel van aanraking

Visueel
*Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.
*Het opengaan van deuren e.d.
*Voorwerpen uit de droom waarnemen

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 17:30:13 
Kabouter
Kabouter

Sado schreef:

Zo, dat is een manier om alle mogelijke oorzaken van de tafel te vegen.
Wikipedia, nee dank je. Volgens de universiteit geen geldig bron.

Het zou best kunnen, maar ik hou alle mogelijkheden open.
Misschien omdat ik zelf veel bewust contact heb met spirituele entiteiten als natuurlijk medium.
Sommige van deze symptonen komen overeen met contact.

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 17:37:00 
Groentje
Groentje

Fifth element schreef:

Mag ik vragen welke juist?

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 18:11:38 
Dwerg
Dwerg

Citeer:
Zo, dat is een manier om alle mogelijke oorzaken van de tafel te vegen.

Oh, dat maak jij er van. Topicstarter post iets, en ik post in mijn reactie wat ik denk wat het is. Andere mensen posten weer andere verklaringen. Niks mis mee, toch? Voor mij is dit een geval voor slaapverlamming, voor een ander weer iets anders. Laten we dat vooral zo houden.

Citeer:
Wikipedia, nee dank je. Volgens de universiteit geen geldig bron.

Dit is een onzinnig argument, ik hoef je hopelijk niet uit te leggen waarom.

Citeer:
Het zou best kunnen, maar ik hou alle mogelijkheden open.
Misschien omdat ik zelf veel bewust contact heb met spirituele entiteiten als natuurlijk medium.

Als je maar genoeg fantasie hebt kun je voor alle fenomenen een verklaring vinden!

BerichtGeplaatst: 06-08-2008, 18:20:03 
Groentje
Groentje

Dreamwalker schreef:
Waarschijnlijk komt het zo snel niet meer terug.

Is het niet dat als er iets in een huis is dat het daar blijft?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00