Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:30:34

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Augustus 2008: nico
BerichtGeplaatst: 14-08-2008, 15:07:10 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Deze maand is nico geinterviewd! Veel leesplezier...

---

1. Wat versta je onder spiritualiteit?
Zowee, wat een open vraag is dat zeg! Dat is niet “zo maar eventjes” te beantwoorden.
Iedere omschrijving als antwoord op wat spiritualiteit zou zijn, doet volgens mij niet helemaal recht aan wat het uiteindelijk is. Het is zo’n wijd begrip die zich niet makkelijk laat vangen. Het is hetzelfde als vragen: wat is geluk?
Spiritualiteit heeft veel zaken in zich wat mensen als spiritualiteit benoemen.
Spiritualiteit is voor mij niet zo iets als een hobby, maar meer een levenshouding, een levensvisie, waarin het spirituele en het spiritueel zijn/doen geïntegreerd is in je leven. Spiritualiteit heeft voor mij te maken met zielsgroei/zielsontwikkeling, met bewustwording en ontwaken, (het volgen van) je intuïtie en met het in contact komen met je ware kern en met je eigen waarheid. In mijn ervaring heeft spiritualiteit juist ook te maken met de verschillende manieren van contact met de niet stoffelijke dimensie.

2. Hoe ben je op het forum gekomen?
Nou daar kan ik wel iets over zeggen: eigenlijk heel eenvoudig en heel simpel, door de computer aan te zetten, het internet op te starten en http://www.spirituelejongeren.nl in te tikken en op enter te drukken en vervolgens op de link van “index” te klikken.
Het was meer dat ik “per toeval” via mijn intuïtie op de site terecht kwam en een verbazing ervaarde dat er blijkbaar zo’n forum bestond. Het voelde meteen goed en ben vanaf december 2005 meteen blijven hangen en nu inmiddels al weer zo’n 2,5 jaar forumlid!

3. Wat vind jij het belangrijkst in je leven?
Voor mij is het belangrijkste in het leven; mijn lichamelijke, geestelijke, emotionele en spirituele gezondheid. Daar hangt de rest eigenlijk allemaal wel van af. Dat is toch wel een basis om andere dingen in je leven te kunnen doen en daar vervolgens weer van te kunnen genieten. Staat ook in soortgelijke termen in mijn subscript: Equilibrium (= latijn voor evenwicht) it’s all about balance. De hele natuur is ingesteld op balans, dus waarom zou dat niet voor ons gelden? Maar goed de natuur is momenteel uit balans en dat zien we ook weer terug bij de mensen.
Meteen hierna is mijn gezin, mijn vrouw en mijn 2 zoontjes het belangrijkst in mijn leven, net als familie en vrienden en mijn werk en hobby’s.

4. Heb je het spirituele van thuis uit meegekregen?
Nee, duidelijk niet. Ik kom uit een omgeving die heel “down-to-earth” is. Spiritualiteit is in mijn omgeving “not-done” zegmaar. Niemand van ons gezin van 6 is zo op het spirituele pad gegaan als ik. Ik heb niks met de paplepel ingegoten gekregen en ook geen voorbeeldfiguur gehad. Niemand was thuis met spiritualiteit bezig. Ik heb dingen zelf uitgezocht en zelf allerlei boeken gelezen. Ik kon er wel over vertellen in mijn omgeving, maar d’r werd al gauw vreemd gekeken. Mensen konden mij al gauw niet meer volgen, want dat stond te ver van hun beleving/waarheid. Met andere woorden het is eigenlijk andersom: ik heb het spirituele niet van thuis meegekregen, thuis heeft het spirituele van mij meegekregen!

5. Geef 5 woorden die jouw karakter het best omschrijven.
*Positivisme
*Humoristisch
*Liefdevol
*Geduldig
*Leergierig

6. Wat is je grootste angst?
Mijn grootste angst is dat mijn kinderen, of dierbare naasten iets ernstigs overkomt. Of dat ik door gezondheidsklachten uit balans raak en zelf beperkingen krijg waardoor ik die (zielsvoedende) dingen die ik graag doe niet meer (goed) kan doen. Het leven heeft namelijk te veel leuke dingen die ik nog wil doen.

7. Als je één ding in je leven zou willen veranderen, wat zou dat dan zijn en waarom?
Ik heb niet meteen iets wat ik zou willen veranderen, want ik ben op dit moment niet ergens ontevreden over. Wel zou ik in de toekomst minder willen werken als therapeut en een eigen praktijk willen opzetten. Ik merk tijdens mijn werk in de psychiatrie dat er steeds meer vraag komt naar psychologische begeleiding/coaching in combinatie met spiritualiteit. Zeker in het huidige tijdsfragment waarin veel mensen een transformatieproces doormaken op het niveau van gedachten, gevoelens en gedrag, zie ik dat er vraag is naar een nieuwe stroming; welke ik de “Spirituele Psychologie” zou willen noemen of Spirituele coaching.
Ik zou ook meer tijd willen besteden aan het schrijven van artikelen of het schrijven van een boek.

8. Welke boodschap zou je aan de mensen van het forum mee willen geven?
“Do what you like and like what you do”. Doe die dingen die jij leuk/boeiend/leerzaam etc vindt en geniet van de dingen die je doet. Dan veraangenaam je je leven.
Maar ook: benader andere mensen oordeelsvrij en met respect als ze een afwijkende mening/visie hebben. Want het feit dat zij een andere mening hebben dan jij, wil niet zeggen dat hun waarheid beter/slechter/belachelijker is dan de jouwe. Het is slechts een andere waarheid of slechts een deel van de waarheid. Dit is mooi te illustreren aan de hand van de cilinder en de 4 onderzoekers die elk vanuit een ander perspectief naar een hele grote cilinder kijken..
Onderzoeker 1 zegt: “Het is een cirkel.”
Onderzoeker 2 zegt: “Welnee, het is een rechthoek.”
Onderzoeker 3 zegt: “Welnee, het is een cilinder.”
Onderzoeker 4 zegt: “Het mooie is dat jullie allemaal gelijk hebben!.”
Durf in contact te komen met je Zelf/je ware Zelf en durf (de illusies van) je EGO los te laten. Zie wie je wel en wie je niet bent. Wake-up en ontdek de illusies van het bestaan en kom in contact met je eigen waarheid. Cultiveer het Eenheidsdenken: want we stammen allemaal af van dezelfde Bron; we zijn Eén.

9. Welk aspect van het menselijk karakter boeit jou het meest?
De motivatie/beweegreden van iemand. Door deze te kennen, leer je ook de diepere lagen van iemand kennen en dring je door tot de ware kern van een persoon. Dat vind ik niet alleen boeiend om te delen maar ook leerzaam. Wat drijft iemand? Welke argumenten heeft iemand voor zijn/haar visie?

10. Hoe kijk jij aan tegen heel de prophecy die om het jaar 2012 hangt? Zie jij als therapeut dat mensen bewuster worden?
Nou deze vraag is een heel topic waard, maar ik zal er hier toch mijn antwoord op geven.
Er is nog nooit een jaartal geweest volgens mij wat de mensheid ZO enorm beziggehouden heeft als het jaar 2012. Das ook niet zo gek, want 2012 zal inderdaad een zeer bijzonder jaar worden. In vele verschillende culturen (oude Egyptenaren, Maya’s en Hopi-indianen onder andere) komen immers verwijzingen voor naar dit jaartal. Het is een “Einde der Tijden.” Daarmee wordt bedoeld dat er in 2012 verschillende cycli ten einde lopen en weer helemaal op nieuw zullen beginnen. ZO zal na vele jaren een einde komen aan de Lange Tellingkalender van de Maya’s (einde van de Precessiecyclus). In 2012 eindigt tegelijkertijd een hele grote Galactische Cyclus. Na 225 miljoen jaar heeft het Melkwegstelsel een rotatie om zijn as ge maakt en eindigt hiermee het desbetreffende “Galactic Year” en zal er een nieuw Galactisch Jaar van start gaan. Wat 2012 nog meer zo bijzonder maakt, is dat op die dag om 11:11 uur (zie daar het 11:11-fenomeen en letterlijk een eind-tijd) een uiterst zeldzame samenstand van planeten zal plaatsvinden, wat bekend staat onder de naam: “Grote Galactische Conjunctie” oftewel “Grote Galactische Uitlijning”. Op die dag zal de aarde, de zon, verschillende planeten precies op één lijn komen te liggen met het centrum van het melkwegstelsel. Iets wat slechts 1x in de 13.000 jaar voorkomt. Dit zijn zo’n beetje de feiten. De rest wat er over gezegd of geschreven wordt, zijn slechts speculaties, theorietjes, voorspellingen en (doem)fantasieën. We zullen het echt af moeten wachten wat er daadwerkelijk zal gaan gebeuren.
Trouwens: we moeten ons ook weer niet blind staren op 21-12-2012, want de meeste voorbereidingen en veranderingen vinden immers nu al plaats! Kijk maar om je heen. Be prepared, want er komen nog veel meer veranderingen aan en in een veel hoger tempo!
De “Time-Wave” van Terence Mc Kenna geeft dit namelijk ook al aan! De Time-Wave is een tijdsgolf van veranderingen en deze ontwikkelt zich naar een eindtijd in 2012 met een unieke gebeurtenis waarin de veranderingen maximaal zullen zijn. In soort gelijke woorden heeft Ervin Laszlo dit ook beschreven in zijn chaostheorie, waarbij 2012 een chaospunt is, van waaruit een nieuwe situatie zal ontstaan.
Dit bovenstaande wordt bevestigd door berekeningen met de Auric-Time-Scale van Smelyakov en Wicherink. Hier wordt gesproken over bifurcatiepunten (belangrijke punten in de geschiedenis waarop er markante veranderingen plaatsvinden). In de komende jaren volgen de bifurcatiepunten elkaar steeds sneller op. Er zal een versnelling zijn van tijd en veranderingen, waarbij de evolutie van de tijd zal imploderen en waarbij de veranderingen maximaal zullen zijn.
Ik geloof niet zo zeer in een catastrofe zoals die door Nostradamus is voorspeld. Ik geloof ook niet in een einde van de wereld. Wel in een eind van de wereld zoals we die NU (NOG) KENNEN.
Ik ga er van uit dat er uit dit spannends iets positiefs voort zal komen. Ik ga er in mijn visie van uit dat er een enorme bewustzijnsverhoging zal plaatsvinden; dat er een kwantumsprong in de evolutie gaat komen. Immers: het DNA is al aan het transformeren.
Dit heeft gevolgen voor ons denken, voelen en doen. We zullen meer vanuit het Eenheidsdenken gaan denken en voelen, meer vanuit Liefde gaan handelen. We zullen in een hogere dimensie komen waar het mogelijk is om via telepathie contact te hebben en waarin we meer de beschikking krijgen over heldere waarnemingen.

Zie jij als therapeut dat mensen bewuster worden?
Ja, gelukkig wel. Ik zie tijdens mijn werk in de psychiatrie dat cliënten die hier in behandeling komen zeker bewuster worden. Ze leren tijdens hun behandeling heel veel (o.a. dat het belangrijk is om oordeelsvrij naar zichzelf en anderen te kijken en in het Hier en Nu te blijven en hoe belangrijk balans is), waardoor ze niet alleen anders over dingen gaan denken maar ook anders met dingen omgaan. Dit betekent vaak dat hun bewustwording niet alleen visieverandering maar ook gedragverandering met zich meebrengt. Dit leidt voor hen tot een verhoging van de kwaliteit van hun leven en wie wil dat nou niet!

11. Aan wie geef jij het interview door en welke vraag zou je diegene willen stellen?
Ik zou het interview graag aan Visje willen door geven. Ik heb buiten het forum om ook regelmatig contact en ik vind dat hij een boeiende een leerzame bijdrage heeft aan dit forum.
De vraag die ik zou willen stellen is: wat is de belangrijkste/leerzaamste inzicht of wijsheid/levensles die jij opgedaan hebt in jouw spirituele ontwikkeling?

Stev, bedankt voor het doorgeven van het interview en alle andere forumleden bedankt voor de leerzame discussies hier tot nu toe!
Ik kom jullie vanzelf wel weer tegen.

Namasté,

liefdevolle groeten en warme omhelzing, Nico

---

Bedankt voor dit interview, Nico! Volgende maand is Visje aan de beurt!

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 20-08-2008, 09:59:10 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-05-2006, 13:37:45
Berichten: 1046
mooi interview Nico ;)

_________________
Love is a Verb!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 26-08-2008, 10:58:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
hey jordy en lowbass.

Bedankt voor jullie reacties. Leuk.

:hart: elijke groeten Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 26-08-2008, 15:53:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2006, 21:21:40
Berichten: 1821
Locatie: Breda
Wat een mooi en interessant interview! :D
Vond het leuk om te lezen!
Bedankt voor de verhelderende woorden Nico!
x Maaike

_________________
life is not about how many breaths you take,
it's about the moments that take your breath away..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 26-08-2008, 22:52:20 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 19-08-2008, 12:01:46
Berichten: 136
Locatie: Doetinchem
Hoi Nico,

Interessant interview! Vind het bijzonder dat je je vanuit een omgeving met een 'not-done' mentaliteit op het gebied van spiritualiteit hebt weten te ontwikkelen. Ik herken daar ook lichtelijk mijn eigen situatie in :wink:

Groetjes,
Roy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 27-08-2008, 08:14:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Lieve Maaike,

Ik bemme van geen "kwaad" bewust. :wink: :lol:
En jij bedankt voor jouw lieve reactie.

liefdevolle groeten Nico x

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 27-08-2008, 08:16:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Roy,

Bedankt voor je reactie.
Altijd prettig om een stukje herkenning te vinden.

hartchakrale groeten, Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 27-08-2008, 08:18:12 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2006, 21:21:40
Berichten: 1821
Locatie: Breda
Dear Nico,

Ik had het ook zeker niet over 'kwaad' :mrgreen:
Was erg leuk!
En, geen dank hoor ;)

In licht, liefde en kracht! :kiss:
Maaikie.

_________________
life is not about how many breaths you take,

it's about the moments that take your breath away..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 27-08-2008, 14:29:18 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Querida Maaike,

Los van je 5 sterrenstatus hier op het forum, zeg ik: "je bent een engel" o:)
Ik geniet wederom van je warme en liefdevolle reactie!

Dikke kus en warme Reikihug, Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 28-08-2008, 12:09:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2006, 21:21:40
Berichten: 1821
Locatie: Breda
Ola señor,

hihi, die warme Reikihug kon ik wel voelen! ;) Dankje!
en bedankt voor je lieve complimentje! :oops:
ík word niet iedere dag een engel genoemd, hihi... :roll: :mrgreen:

With love,
Maaikie. :hart:

_________________
life is not about how many breaths you take,

it's about the moments that take your breath away..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 28-08-2008, 14:20:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-03-2005, 10:17:16
Berichten: 522
Mooi geantwoord nico! Jij bent de eerste waarmee ik ooit discusseerde via PB's op dit forum.
Niets is voor niets. Je uitleg over 2012 is zeer boeiend

liefs
Miracle.

_________________
Alle antwoorden zitten in jezelf en zijn direct voor jou beschikbaar. Vertrouw daarop!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 28-08-2008, 16:19:45 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-08-2006, 21:21:40
Berichten: 1821
Locatie: Breda
miracle schreef:
Mooi geantwoord nico! Jij bent de eerste waarmee ik ooit discusseerde via PB's op dit forum.
Niets is voor niets. Je uitleg over 2012 is zeer boeiend

liefs
Miracle.


Een tijd geleden stond er een oproepje op dit forum voor een interview over 2012.
daar heb ik op gereageerd en ben toen uitgenodigd :P
Zodoende dat ze me van NOS hebben geïnterviewd en ik op hun site stond haha!
Was een leuke ervaring!! :mrgreen:

_________________
life is not about how many breaths you take,

it's about the moments that take your breath away..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 28-08-2008, 18:25:20 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Maaike schreef:
Een tijd geleden stond er een oproepje op dit forum voor een interview over 2012.
daar heb ik op gereageerd en ben toen uitgenodigd :P
Zodoende dat ze me van NOS hebben geïnterviewd en ik op hun site stond haha!
Was een leuke ervaring!! :mrgreen:

Staat dat nog steeds ergens?

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 29-08-2008, 08:11:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Solita mia, Maaikie,

Graag gedaan! :wink:
Hm dat oproepje heb ik gemist, maar wat leuk dat jij uitgenodigd was voor dat interview over 2012. (y)
Ik ben net als Julia wel benieuwd of ik/we dat ook nog ergens kunnen vinden en teruglezen. Wellicht een idee om het op het forum te posten. :wave:

saludos corazonchakrales, nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Augustus 2008: nico!
BerichtGeplaatst: 29-08-2008, 08:18:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-12-2005, 19:45:49
Berichten: 1407
Locatie: Westland
Hey Gert-Jan,

Bedankt voor je compliment. Leuk dat ik je hier weer tegen kom, man!
D'r moet toch iemand de eerste zijn met wie je discusieert, niet waar. :wink: :lol:
Ik weet dat nog goed, gert-jan, dat had een diepe indruk op mij gemaakt.

liefdevolle groeten, Nico

_________________
EQUILIBRIUM

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl