Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:14:54

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Hmm.. Volg je HART ?!?!
BerichtGeplaatst: 02-09-2008, 15:01:16 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Absoluuuuuut niet vaag!!!!!! juist heel normaal, en heel logisch eigenlijk!

Als jij iets voelt, of dit nu leegte of geluk is, is het van jou en door jou veroorzaakt. de leegte kan dus niet gevuld of verholpen worden door de ervaringen en ideeën van anderen maar alleen door ide van jou. Zaak is dus op zoek te gaan naar wat jij nodig hebt om bepaalde missende delen te vullen en andere delen van de persoonlijkheid die je al prettig vind daarbij in stand te houden.

het is niet makkelijk aan je persoonlijkheid te werken. zeker niet als er een angst bestaat dat anderen je niet meer zullen kennen. Het is dan belangrijk te realiseren dat als het diepste van je persoonlijkheid, jou identiteit zelf, niet verandert. op deze manier kan je werken aan de punten die je wilt aanpassen of veranderen zonder dat je de essentie van je persoonlijkheid veranderd.

Ik weet niet precies hoe oud je bent maar het gevoel dat je beschrijft komt het sterkst voor tussen het 13e en het 17e levensjaar. het is een deel van de ontwikkeling en heeft als doel een stevige persoonlijkheid te creëren die in de volgende levensfase kan gaan werken aan verantwoordleijkheid en keuzes.

Je moet echter niet te veel waarde hechten aan deze leeftijden, ik worstel er zelf ook nog regelmatig mee en de meeste wetenschappers die dit onderwerp hebben onderzocht gaan er ook vanuit dat het in stand houden en ontwikkelen van de identiteit tot in de lengte der dagen zal worden voortgezet.

ik hoop dat je er wat aan hebt :)

groetje, Leonie

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hmm.. Volg je HART ?!?!
BerichtGeplaatst: 02-09-2008, 17:37:50 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
haai tomoviz,

dat gevoel van helemaal je helemaal goed voelen is precies wat ik bedoel :) ik ben alleen niet altijd even duidelijk :oops:
je krijgt dat gevoel als de persoon die je wilt zijn overeenkomt met de persoon wie je bent... dat de twee gelijk aan elkaar staan. dat zijn momenten of periodes waarin je helemaal lekker in je eigen identiteit zit.

de worsteling "het werken aan" wat ik in mijn eerste antwoord noem is het behouden van dit gevoel. hier werk je aan door te zoeken naar nieuwe manieren. Ja het kan er inderdaad op lijken dat je er niets voor hoeft te doen :) niet voor iedereen is dat zo makkelijk. daar heb je mazzel mee ;)

nu weer is er een feest van herkenning als ik de eerste zinnen van je bericht lees. hart versus hoofd. wat is beter... ook dit is weer een afweging die bij je identiteit hoort... hoe maak je beslissingen? wat is belangrijker? jammer genoeg kan ik je daar niet bij helpen. dit zijn vragen die (langzaam) beantwoord moeten worden door experimenteren, op je bek gaan en weer op krabbelen... ook dit is een deel van het uitvinden en her-uitvinden van de eigen identiteit :)

wat betreft het meisje. laten we maar zo zeggen, als mensen je raar aankijken, laat ze maar kijken. snel genoeg raken ze er aan gewend. en als je haar echt leuk vind, waarom zou je zoiets laten varen omdat hier en daar een wenkbrouw opgetrokken wordt?

succes, leonie

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hmm.. Volg je HART ?!?!
BerichtGeplaatst: 06-09-2008, 22:07:55 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-08-2008, 15:17:19
Berichten: 4289
Wauw wat een profs, echt m'n complimenten aan truitje/dreamwalker!!! :wink:
Mooi uitgelegt, ik ben het er helemaal mee eens. Ben wie je bent.
Je hebt geen enkele reden om je anders voor te doen als je bent.
Ook al ben je wat onzeker, dat mag best.. Ik zelf ben ook geen held.
Ik heb ook wel degelijk spijt dat ik me soms verschuil, terwijl dat niet nodig is.
Het is ook niet makkelijk om het eruit te krijgen, je hebt 't of je hebt 't niet.

In één ding ben ik wel weer gemakkelijk; ik laat andere mooi denken wat ze willen.
Ik heb eens gezegt; laat ze maar lekker, ik doe wat ik zelf wil! en daar heb ik me
toch wel redelijk goed aan gehouden. :wink: Wij hadden ook zo'n ... vriendengroep.
Wat je tot zover vrienden kan noemen, de een verziekte het voor de andere.
De ander was goed in vriendinnen over te halen om bij haar aan te sluiten.
Die ging als een zware rotsblok tussen relaties wringen.... :shock: Belachelijk..
Dat was de middelbare en die laten we mooi achter.
Als het me niet bevalt dan ga ik er ook helemaal niet moeilijk over doen.

Maar kwa leuk vinden, dat is toch helemaal aan jouw. Dan kun je net zo goed aan je
moeder vragen; mag ik verkering met die? Ieder heeft toch zo z'n eigen weg en smaak.
Diep van binnen weet je toch wel wat je van haar vind, verder moet je niet zoeken.
Het klinkt heel makkelijk, en het zal heus wel ingewikkelder zijn. Maar je moet doen wat goed voelt.
Laat het niet door andere verpesten, want daar heb je nog lang spijt van!
Ooh ik ben zooo benieuwt hoe het verder met je gaat.. maar je zal er echt wel zelf uitkomen.
Ik weet zeker dat je het licht aan het einde van de donkere tunnel vind. :D


"| Mensen zijn jaloers & gaan je haten. Ze hebben geen leven & gaan dom over je praten. |"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hmm.. Volg je HART ?!?!
BerichtGeplaatst: 08-09-2008, 20:17:26 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Heej Tom,

Ik heb je eerste bericht een paar keer gelezen. Heerlijke gedachte!! Volgens mij heb je maar half door hoe krachtig die boodschap is als je dit echt tot jouw waarheid maakt. Toen ik had las dacht ik: ochja das waar ook! Er zit heel veel in...

Kort staat er dat jij je geluk niet meer uit de externe wereld haalt. In de praktijk (in het echie) doe je dat nog wel, maar je realiseert je al dat daar geen permanent geluk te halen valt. Het is allemaal tijdelijk, omdat de buitenwereld IEDER moment veranderd. Niets staat vast, jouw geluk ook niet. Jij bent de enige constante factor. En jij bent perfect, maar je hersens kunnen die gedachte niet aan. Dat moet je voelen. Toen ik je bericht las voelde ik het even bij mezelf. Wij zitten CONSTANT met onze gedachte buiten onzelf, we zijn constant naar die film aan het kijken, met een bagger script, dat we steeds proberen te veranderen. Hoeveel we ook aan het script veranderen, het wordt nooit een mooie film. We blijven naar die film kijken terwijl de regiseur verdomme het mooist is van de hele wereld :wink:
Nouja, daar ga ik weer met mijn metaforen!

Ik zit de laatste tijd erg met de gedachte : 'wat als...?' in mijn hoofd. Vanaf je geboorte wordt jou uitgelegd waar jij gelukkig van moet worden en waar jij dat geluk moet zoeken en dat je niet gelukkig mag zijn zonder dat je dat hebt. BIjvoorbeeld: je moet goed leren, hoogopgeleid worden, dan wordt je gelukkig. Een goede baan krijgen, dan wordt je gelukkig, trouwen met een mooie vrouw, dan wordt je gelukkig, kinderen krijgen, dan wordt je gelukkig. Wat als....
Wat als jou aangeleerd werd: Als je rijk wordt, wordt je ongelukkig en als huisje-boompje-beestje hebt wordt je ongelukkig? Dan zou je daar 100% voor gaan. Zo ben je dan geconditioneerd. Dus geluk buiten je zoeken heeft te maken met hoe je vroeger beinvloed bent. Wat als...?
Dat ik die vraag stel heeft er denk ik mee te maken dat ik patronen aan het loslaten ben, net als jij!

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hmm.. Volg je HART ?!?!
BerichtGeplaatst: 09-09-2008, 19:15:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Ik snap je bovenstaande bericht niet goed. Kun je voorbeelden geven? je bent heel beschrijvend en niet echt concreet. Nu kunnen we (ik althans) niet concreet reageren 8)

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hmm.. Volg je HART ?!?!
BerichtGeplaatst: 09-09-2008, 19:53:34 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-04-2007, 11:07:19
Berichten: 641
Locatie: N-Brabant
Dat heb ik ook altijd gehad, sociaal iets minder een held zegmaar. 'Gewoon' een kwestie van doen. Je zegt zelf al dat het allemaal meevalt. Als je het wat vaker doet dan sta je er niet eens meer bij stil.

_________________
..:: Voormalig stefke ::..
Wake up, see the illusions and feel the beauty of the real world


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Hmm.. Volg je HART ?!?!
BerichtGeplaatst: 06-11-2008, 23:38:32 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Ik kan het wel herkennen bij mezelf. Ieder mens is in zekere zin zoekende, maar vaak hebben we geen weet waarnaar. Al was het alleen maar een behoefte om ergens in onszelf een leegte te vullen, want leegtes vinden we doorgaans niet prettig.
Zoeken doe je als je iets zelf niet hebt. Dat houdt per definitie een soortement van leegte in. Die wil je gevuld hebben, en het is normaal dat je dat in de omringende wereld zoekt. Wat zou dit zeggen over de massale mode-najagende consumerende consumenten, die aan het einde van hun leven beseffen dat hun geestelijke leven zo arm is als een rozijntje? Maar het is toch zo verleidelijk, en gemakkelijk, om niet in jezelf te hoeven graven, om maar niet in de spiegel te hoeven kijken. Er zijn er maar weinig die graag in de diepte van de zee staren, met een stok porrend zodat er allemaal modder omhoog dwarreld naar de oppervlak. Toch kan niemand jouw leegte vullen, hooguit tijdelijk, maar dat zal geen (be)rust(ing) geven.

Daarmee wil ik niet zeggen: kom, doe een sprong in het diepe. Ik wil alleen zeggen: probeer naar je gevoel en diepste verlangen te luisteren.

Ikzelf ben ook zoekende, en dat vind ik prima. Ik weet dat het erbij hoort, en het zal op een goede dag eindigen.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl