Hey Roy,
Interessante theorie/visie.
Kamme wel in vinden in veel dingen die je schrijft.
Zeker dat stuk over de incarnatie van je ziel.
Citeer:
Slimme beveiligingsmechanismen/afweermechanismen die (als je ze eenmaal leert kennen en weet waardoor ze geactiveerd worden) doorbroken kunnen (en moeten) worden om daadwerkelijk door te dringen tot de essentie van jezelf
Ja, zo vernuftig en sluw is het ego dat het allerlei mechanismen in werking zet om te zorgen voor zelfbehoud. Eenmaal in de gaten wat jouw ego triggert, kun je dit veranderen, je hiervan onthechten/loslaten en daarmee meer in contact komen met de ware essentie van jezelf.
Wat bedoel je precies met: ?
Citeer:
Het ego geeft een uitvergroting van uitkomsten/resultaten van levenslessen.
Citeer:
Dan spelen ook (her)nieuw(d)e levenslessen waarvoor je voor dít leven gekozen hebt een belangrijke rol. Deze te doorleven levenslessen zijn rechtstreeks verbonden aan de ziel
Ja, zo zie ik dat ook. Je ziel kiest er vóór diens incarnatie voor om bepaalde levenslessen te leren. Je ziel wil dat ervaren.
Citeer:
Ik zie transformatie van het ego in dat verband als het observeren van de (uitvergrote) reactie, deze terugvoeren en herleiden tot de essentie in jezelf om vervolgens op zielsniveau levenslessen (opnieuw) te analyseren
Daar komt het observeren weer om de hoek kijken. Dat is idd een essentieel aspect in het hele transformatieproces van het ego. Zonder observatie van het ego geen bewustzijn van het ego en daarmee geen transformatie van het ego.
Wat bedoel je met “terugvoeren en herleiden tot de essentie in jezelf”?
Citeer:
Mijn ervaring is dat je dan wérkelijk begrijpt en bevat waaróm je in dit leven bepaald gedrag vertoont, je in bepaalde kringen begeeft en soms onverklaarbare gevoelens en emoties ervaart
Dat heeft met inzicht door bewustzijn cq bewust-zijn te maken in mijn optiek. Dan begint ook vaak de transformatie van het ego; dan “wordt er aan de palen van het ego gezaagd” zou je idd kunnen zeggen.
Citeer:
Menselijk ego speelt geen rol meer zodra je niet meer als mens op aarde wordt geboren en je alle levenslessen hebt doorleefd.
Ben ik deze keer niet met je eens. Kijk maar naar de verschillende verlichte mensen!
Zij ervaren wellicht dat hun ego geen rol meer speelt,maar zijn toch op aarde geboren. Ik denk zelfs dat OOK HETVOLGENDE een keuze van de ziel zou kunnen zijn om in een lichaam te incarneren in een leven hier op aarde, waarin hun menselijke ego weliswaar helemaal geen rol meer speelt, maar waarin de ziel gekozen heeft om vanuit zijn menszijn andere mensen (of de mensheid) te willen helpen/begeleiden in hun spirituele ontwikkelingsproces en anderen te helpen hun ego te transformeren.
Citeer:
Mijn stelling: "Ego is de batterij die levenslessen van stroom voorziet".
En de toelichting hierbij is….
Groeten nico