Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:38:19

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Gidsen
BerichtGeplaatst: 19-11-2004, 09:56:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Ik zie toch vaak vragen terugkomen over gidsen. Middels deze sticky hoop ik dat er veel vragen beantwoord worden. Ik heb het al eerder in een post gezet, maar aangezien dezelfde vragen vaak terugkomen, besloot ik dit zo te plaatsen.

Iedereen heeft gidsen. Jij ook. En als jij denkt dat die man vroeger uit je dromen je gids is, dan is dat heel waarschijnlijk ook zo.
Ik vond een stukje over gidsen en zelf vind ik dat dat heel goed uitlegt wie gidsen zijn en waarom we ze hebben. Misschien dat jij dat allemaal al weet hoor, maar het is gewoon een heel goed stukje, dus ik plaats het toch even:

"Een gids is een entiteit, een mens zonder lichaam, de ziel van een overleden persoon. Wanneer een ziel onze 'aardse leerschool' volledig heeft doorlopen, kan die ziel ervoor kiezen om hoofdgids van iemand te worden. Die ziel gaat een andere ziel begeleiden in de persoonlijke groei.

Je hoofdgids begeleidt jou dus in je persoonlijke groei, wat zeker niet de gemakkelijkste taak is. Begeleiden betekent niet dat je gids alle verantwoording van je overneemt; je bent zelf te allen tijde verantwoordelijk voor je keuzen en creaties. Je gids probeert je wel positief te beïnvloeden en je te helpen. Maar hij gunt je jouw eigen keuzen en lessen. Jouw verantwoording blijft van jou!

De keuze van de gids voor een bepaalde persoon is gebaseerd op onvoorwaardelijke liefde: je verbindt je tenslotte niet zomaar met een andere ziel! Je hoofdgids is vrijwel altijd een lid uit jouw groepsziel (jouw 'zielenfamilie') maar er is wel een belangrijk onderscheid: jouw gids is qua ontwikkeling net een stapje verder dan jij want die heeft zijn 'aardse eindexamen' al achter de rug! Op zich is dat erg handig: je hebt als het ware continu een wijs mens bij je waarbij je altijd terecht kunt voor liefde, steun en (zuiver en waardevol!) advies.

Je hoofdgids is bij je gekomen en gebleven vanaf je eerste bewuste incarnatie. Vanaf het moment dat je er zélf voor koos om weer een leven op aarde te starten, met alle bijbehorende lessen en ervaringen die je zelf wilde. Je gids kan dus al heel lang bij je zijn: honderden en soms al duizenden jaren. Vóór je eerste bewuste incarnatie was er een groepsgids die een aantal jonge (minder bewuste) zielen onder zijn hoede nam, waarvan jij er één was.

Waar ken je die hoofdgids dan van? Allereerst is hij dus lid van jouw groepsziel maar je kent hem ook van minstens één gezamenlijk leven op aarde. Diep van binnen, in je onderbewuste, ken je je gids dus nog. Vaak had je in dat 'gidsenleven' (het laatste leven van je gids op aarde) een bijzondere en liefdevolle relatie met elkaar. Het kan zijn, dat je elkaar van meer dan één leven kent. Ook op aarde heb je de relatie met je gids in het verleden dus al heel hecht gemaakt. Vandaar dat het bijna logisch is, dat je gids voor jou heeft gekozen.

Aangezien wij mensen het fijn vinden om een menselijke gedaante te zien of ervaren, laat de hoofdgids zich vaak 'zien' als de man of vrouw van het laatste gezamenlijke leven. In feite gaat het natuurlijk niet meer om een man of vrouw maar om een wezen van energie met een bewustzijn.

Het communiceren met je gids vindt plaats op telepathisch niveau. Dit klinkt ingewikkelder dan het werkelijk is. Helaas zijn wij het in onze maatschappij verleerd om naar onze innerlijke impulsen te luisteren.

Naast hoofdgidsen zijn er ook nog hulpgidsen. Een hulpgids is vaak iemand die je tijdens dit leven gekend hebt: een overleden (groot)ouder of vriend bijvoorbeeld. Wanneer zij zich nog heel betrokken bij je voelen, kan het zijn dat zij je (tijdelijk) begeleiden op je aardse pad. Een hulpgids kan ook een ziel zijn die je niet kent van een leven op aarde maar van een kosmische ontmoeting. Deze hulpgidsen komen vaak af op gebeurtenissen in jouw leven waar zij zelf ook van kunnen leren en tegelijkertijd willen zij jou wellicht steunen in de situatie waar je op dat moment mee te maken hebt. Hulpgidsen zijn vaak nog niet aan het einde van hun incarnatiecyclus, vandaar dat hun begeleiding meestal tijdelijk van aard is. Tenslotte willen zij zelf ook verder met hun ontwikkeling, bijvoorbeeld door het kiezen van een nieuw leven op aarde.

Gidsen zijn trouwens geen engelen! Een belangrijk verschil is, dat engelen nooit op aarde hebben geleefd en gidsen wel. Bovendien zijn engelen van een hoger bewustzijnsniveau dan gidsen, zij staan nog dichter bij de oerbron/het Licht/God."


Het is een hele lap tekst, maar beter dan dat het hier staat valt het volgens mij niet te omschrijven. Als je na het lezen van dit stukje vragen hebt, dan hoor ik het graag. Het is niet iets tastbaars en daarom vaak best even ingewikkeld.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 29-11-2004, 21:14:18 
indrukwekkende tekst kim,

maarre... hoe weet je wie je gids is? Kan het zijn dat je je gids wel kan ontmoeten(niet perse fysiek) maar dat je er niet voor open staat op dat moment?

Groetjes wen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 30-11-2004, 09:58:17 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Dat kan idd.
Maar je gids heeft sowieso contact met jou door "nietszeggende" ingevingen en gevoelens, dingen die gebeuren en toeval lijken.
Maar zoals Carina zo mooi zegt: "Toeval? Het valt je toe!"
En contact emt je gids wordt vaak verstoord doordat mensen of te hard proberen of een ideaalbeeld van hun gids en het contact hebben. Ze vragen zich dan af "Maar mijn gids praat niet echt tegen me, ik krijg wel telkens gevoelens, maar hij zegt niks." dit zijn allemaal dingen die je contact kunnen verstoren.
Als je je meer bewust wordt van je onderbewuste gevoelens, hoe klein ze ook zijn, zal dit je helpen in het krijgen van contact.


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 14-12-2004, 20:15:06 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
inderdaad.. wat beautiful disaster zecht klopt. Een gids hoofdgids of tijdelijk kan je in bepaalde situaties sturen of raad geven niet door te zeggen maar door een gevoel je te geven zeg maar....

liefs rogue :sss:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 12:04:13 
Een gids is geen engel, maar kan een engel wel een gids zijn?

Ik heb ooit een brief laten schrijven van mijn gids en hij heeft een hele aparte naam. Toen ik vroeg waar die naam vandaan komt zei ze dat mijn gids nog nooit op aarde heeft geleefd...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 14:19:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-01-2005, 08:28:46
Berichten: 69
Locatie: Helmond
Het kan best zo zijn, maar het kan ook gewoon een geest zijn die (nog) nooit geboren is....denk ik

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 12-01-2005, 14:27:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Juist, dat het een nog niet reeds geïncarneerde ziel is.

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 18-01-2005, 22:12:24 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
Ha nu weet ik het, ik communiceerde telepatsch. hah dommm. Vond het al zo raar dat ik niks hoorde en toch een gesprek had, met mn vermoedelijke gids Hendrik( us).

Nu ik dit zo las, was het opeens duidelijk. Iemand zei het al tegen me, maar drong niet tot me door, nu wel dus. Telepatische communicatie...wat mooi zeg. :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 27-01-2005, 11:04:34 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Vandaag vond ik nog een stuk tekst dat alles net iets anders uitlegt maar op hetzelfde neerkomt. Voor sommigen onder julie is dit misschien herkenbaarder:


Een Gids heeft iedereen, maar niet iedereen gelooft hierin. Als ik nu zeg dat een Gids je Engelbewaarder is geloof je er misschien eerder in. Het zijn twee verschillende namen die je er voor kunt gebruiken. Het is moeilijk om te vertellen wat een Gids is. Maar ik zal het toch proberen om dit zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Heb jij ooit gemerkt in een gesprek dat je wat zei en dan dacht: “zijn dat wel mijn woorden, heb ik dat gezegd?” Dat waren jou woorden, maar jouw Gids geeft deze woorden aan jou door. Als je dit al erkent, ben je al heel ver in het geloven en dus “weten” dat er iets meer is. Nu zie jezelf al dat je het opmerkt en nu kun je er misschien open voor gaan staan nu je het herkend hebt.

Wij weten allemaal dat wij eens dood gaan. Maar niet iedereen geloofd in reïncarnatie. Reïncarneren is dat je weer terug keert naar deze aarde. Dat is niet voor iedereen zo. Als men aan al zijn levenslessen heeft voldaan dus alles geleerd heeft op deze aarde dan mag je in de hogere sferen blijven.


Wat doe je dan daar?

Je kan daar groeien en je kan dan de taak op je nemen om bij een geliefde te verblijven. Dus als een hulp gids of als je het gemakkelijker vindt om aan te nemen als “Engelbewaarder'.
Een Hoofd Gids is al meerdere levens bij je en deze Gids heeft er voor getekend dat hij/zij voor jou gaat zorgen. In voor en tegenspoed. Als jijzelf aan geeft dat jij iets niet wilt, kan de Gids niet ingrijpen. Jij blijft ter alle tijden de baas over jezelf.

Het mooiste is natuurlijk als je een naam hebt van je persoonlijke Hoofd Gids.
Er zijn veel mensen die de naam door kunnen krijgen, met hulp van hun eigen Gids, of zelfs met een pendel.
Bijna al mijn cursisten vragen, wie is mijn Gids en kun jij dit voor mij uitzoeken. Ja ik kan met de hulp van Andrea(Mijn hoofdgids) zeggen wie hun Hoofd Gids is. En ook nog al de andere hulpgidsen of familieleden die overleden zijn en bij hen zijn.
Het is dan voor deze persoon zo'n vertrouwd gevoel als je weet wie er altijd bij je is. Het geeft je ook veel steun om te weten dat je niet alleen bent. Juist als je een dierbaar iemand verloren hebt. Is het zó fijn dat je dan toch nog contact kunt hebben met je dierbare, maar dan op een hoger niveau.
Het is dan zo fijn dat ze jou kunnen laten weten, hoe het gaat met hen. Dat alleen geeft al een grote troost voor velen. Maar men moet hier natuurlijk open voor staan en het vertrouwen hierin hebben.

Wat is een Hoofd Gids?

Je hoofd Gids is al zó vele levens bij je en je allerbeste vriend(in) Zij helpen je met alles. Elk mens krijgt een hoofd Gids die bij hem past en Zij worden je feitelijk toegewezen. Gidsen zijn in wezen zonder geslacht en toch tegelijkertijd oervrouwelijk of oermannelijk.

Hulp Gidsen

Tussen Gidsen onderling is er geen afgunst, zij werken om jou gelukkig te maken.
Hulp Gidsen, dat kunnen familieleden of vrienden zijn en zijn allemaal afgestemd op dezelfde trillingen van je eigen zielsgroep. Meestal heb je buiten je Hoofd Gids nog eens 5 a 6 hulp gidsen.

“Speciale” Gidsen

Speciale gidsen zijn zeer oude wijze zielen. Zij hebben er vrijwillig voor gekozen, om de aardse zielen ( overledenen) op te vangen en te begeleiden in hun nieuwe dimensie, of sfeer. Zij adviseren deze zielen bij belangrijke keuzen. Zoals het kiezen bij welke ouders zij weer het beste kunnen reïncarneren en welke lessen zij hiervan kunnen leren. Ook de levenslessen die zij nog moeten leren.
Je bent maar voor een korte tijd bij deze Speciale Gids. Maar je leert hier veel van, zij gaan ook je aardse leven met je door en dan laten zij zien waar jij verkeerd bent gegaan. Dan komt het advies en de levenslessen waar je nog aan moet voldoen. Daarna ga je naar je eigen Gids en je familie en vrienden. Dus naar je eigen zielengroep.

Als je het vertrouwen in een Gids hebt, gaat alles ook veel beter. Want je weet dat je begeleid wordt door een Engelbewaarder als je het zo zou willen zeggen. Dit is toch een hele eer om te weten dat iemand jouw begeleid?

Een Gids kan met je meedenken. Een Gids kan alom altijd bij je zijn. Vraag hem/haar of zij je wil beschermen en je zult beschermd worden. Vraag of ze je willen helpen bij angsten of bij emoties, of bij alle problemen die je hebt. Je zult zien dat die zullen verdwijnen.
Dat is omdat jij dat zelf zo graag wilt dat dit gebeurd en met de hulp van je Gids kun je alles aan. Zolang je daar maar vertrouwen in blijft houden en vraagt om deze hulp.
Doordat je je Gids in je leven toelaat, wordt je leven ook veel fijner. Je zult merken dat er dingen gebeuren, waar je altijd op gehoopt hebt dat die dan ook daadwerkelijk gaan gebeuren. Je bent er nu ook meer mee bezig.
Als je over deze dingen goed nadenkt is alles mogelijk. Als jijzelf maar aangeeft wat je wilt doen met je leven. Het gaat hier niet om materiële dingen. Je Gids weet alles van je, dus een half woord is al genoeg om je te begrijpen.

Je Hoofd Gids kent jou vele levens lang, dus zij weten ook wie je familie of vrienden zijn geweest in al deze levens. Het is dan zo leuk en dat overkomt mij steeds meer dat ik iemand ontmoet waar direct herkenning bij is. Door aan Andrea (Mijn Hoofdgids) te vragen wie die persoon dan is, is iedere keer weer zo geweldig. Ja ik sta daar heel open voor en weer andere kunnen daar niets mee.
Je hebt dus vele zielen groepen met dezelfde trillingen en onze Gidsen vangen deze trillingen op. Zodoende weet je hoofd Gids ook wie zo iemand dan is. Je komt bijna in ieder leven je familie en vrienden of je partner weer tegen. Alleen als je het niet weet of voelt kun je dit niet altijd plaatsen.

Soul Mate

Zo kun je wel direct voelen of weten of deze persoon je zielenmaatje is. Dat geeft zo'n eigen gevoel en is moeilijk uit te leggen. Als je iemand ontmoet en dan direct weet dat deze de ware is. Dat gevoel komt omdat je met je zielenmaatje al vele levens samen hebt door gebracht. Door het vele samen zijn met deze persoon dat geeft zoveel herkenningen. Het is zo mooi dat je ieder leven weer je partner of familie ontmoet. Daarom is het ook niet zó erg meer als je iemand verliest, want je ontmoet je zielen maatje of je partner iedere leven weer.

Hoe kom ik in contact met mijn gids?

Wie echt contact wilt krijgen met zijn Gids, formuleert de vragen rustig in kleine zinnetjes.(schrijf ze bv op) Kortom, hak de vragen in stukjes en vraag een ding tegelijk. Je moet er wel echt voor gaan zitten en een goed gesprek is dus mogelijk als je innerlijk rustig bent.
Zodra jij zelf in de gaten krijgt dat een Gids jou volledig accepteert met al je fouten en gebreken. Leer je het prille begin van werkelijke onvoorwaardelijke liefde kennen.
Dus praten met je Gids is dus niet anders dan praten met een goede vriend(in). De dingen van die dag worden besproken en gevoelend worden geuit. Je kunt je Gids laten weten wat jij graag de volgende dag wilt gaan doen. Je zult dan zien dat alles veel gemakkelijker gaat dan je gedacht had.

Telepathische overdracht is simpelweg een impuls van je Gids. De pijnappelklier (boven in je hoofd) stuurt de impuls door naar jouw zogenaamde spraakcentrum. Zo ontstaan er dus uitspraken of gedachten van: "hoe kan ik dit nu eigenlijk weten?".
Het kan dus net zo goed het ruiken van een bepaalde geur zijn. Het zien van een specifiek beeld, of het proeven van een bepaalde smaak zijn. Telepathie is dus niets meer dan het verkrijgen van impulsen van je Gids, die door je hersenen vertaald worden.
Om zeker te weten of jouw eigen Gids dit aan jouw wilt zeggen,kun je vragen of ze eerst een reukje vooraf wilt stuurt. Dit reukje kan voor jou een herinnering aan je oma of je moeder of tante zijn. Door zo'n reukje te ruiken, weet je zeker dat je Gids iets tegen jou wilt zeggen. Het moet wel een herkenbaar geurtje zijn. Later heb je dit niet meer nodig, want dan weet je gewoon wanneer je Gids jou iets wilt zeggen. Het is alleen in het begin voor herkenning voor jou belangrijk.

Je Gids is jouw persoonlijke paragnost. Luisteren moet je goed leren en jezelf er leeg voor maken.. Dus leer nu te communiceren met je trouwste metgezel je eigen persoonlijke Gids.
Gidsen kunnen zoveel voor je betekenen. Mensen denken altijd dat zij zelf zo begaafd zijn. Zij zijn natuurlijk zelf ook begaafd, maar er is altijd een zeer wijze Gids achter deze persoon.

Wie eenmaal echt een band met zijn Gids heeft opgebouwd, ervaart een liefde die met geen aardse ervaring te verglijken is. Deze vorm van liefde en nog veel meer ervaar je via jouw Gids: een rijpe vaak oeroude ziel die voor jouw gekozen heeft!

Bij kopiëren van deze informaties vermeld a.u.bl deze BRON http://www.reiki-usui.nl/spiritueel/

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 27-01-2005, 14:30:28 
Een mooie duidelijke omschrijving, bedankt :D

Rada.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 27-01-2005, 18:12:51 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-12-2004, 21:41:52
Berichten: 341
Waauw, ben sprakeloos zowat........

Mooii.....

_________________
Iedereen heeft wel een geheim,
Maar het belangrijkste is,
Wees zelf geen geheim........

Asya.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 06-02-2005, 12:42:08 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Ik weet sinds een aantal jaren dat ik een gids heb. Een vrouw genaamd Sarah. Dit is een bijbelse naam. Heeft dat iets te betekenen?

Ongeveer een half jaar geleden kreeg ik een 'nieuwe' naam door. Ook een vrouw, genaamd Rebecca. Ook een Bijbelse naam. Dit vind ik erg apart. Zelf ben ik niet Christelijk.

Verder 'weet' ik dat mijn gids Sarah (licht)blauw is. Komt het vaker voor dat gidsen een bepaalde kleur hebben? Tijdens een bijeenkomst over Gidsen op een paranormale beurs zei een vrouw over de kleur van mijn gids:"Jij weet het al, maar ik zal je de bevestiging geven. Jouw gids is blauw." Dit gaf inderdaad voor mij de bevestiging.

Het is inderdaad zo, zoals eerder geschreven, dat je bij je gids een gevoel van onvoorwaardelijke liefde voelt. Als ik aan haar denk wordt ik helemaal warm en blij. Ik voel mijzelf ook 100% geaccepteerd door haar en zij houdt ook onvoorwaardelijk van mij.

Als laatste weet ik van mijn gids dat ze rond de 32 jaar is/was. Betekent dat dat ze die leeftijd was voordat ze het aardse leven achter zich liet?

Veel liefs Meilani


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 06-02-2005, 18:58:35 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Lieve Meilani,

Alles, namen, leeftijd, kleur...dat is eigenlijk aards. Zielen (ook gidsen) zijn onzijdig bijvoorbeeld. Ze laten zich aan je zien zoals ze denken dat jij ze het liefst ziet, zoals ze voor jou herkenbaar zijn. De mijne laat zich zien als een soort Merlijn de tovenaar. Waarschijnlijk omdat ik hem zo als kind het best herkende. De kleur zal wel ergens voor staan, maar daar durf ik niet verder op in te gaan. De leeftijd heeft naar mijn mening geen betekenis.

Liefs
Kim

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 27-02-2005, 16:00:44 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 19-02-2005, 22:09:36
Berichten: 313
Kan het ook zo zijn dat je gids ervoor kiest niet met je te communiceren, in de vorm van spraak. Doordat je misschien eerst zelf je leven op orde moet krijgen, of om je een les te laten leren? Ik herken namelijk wel de ervaring dat ik iets zeg, en denk; "Zei ik dat?", maar ik krijg geen contact met hem/haar. En ik heb momenteel juist het gevoel dat ik advies nodig heb.

_________________
Joy is the key


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 27-02-2005, 21:41:18 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Je krijgt altijd advies van je gidsen, maar de meeste mensen herkennen dit niet alszijnde het advies van een gids.

Ook jij hebt op een diep niveau contact met je gidsen. Maar het is niet zo dat ieder mens ooit de stem zal horen van zijn gids en zijn gezicht zal zien. Communicatie kan ook door weten, ruiken, proeven, voelen tot stand komen

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl