Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:06:36

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 01-01-2005, 20:37:43 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Afbeelding

Helderhorendheid is de term die gebruikt wordt voor paranormale auditieve vermogens. Een helderhorende ontvangt paranormale informatie in de vorm van subtiele geluiden, woorden en ideeën, die waargenomen en geïnterpreteerd worden in de auditieve centra van de hersenen. Sommige mensen zeggen stemmen te horen die hun directe informatie geven over henzelf, of over de behoeften, gevoelens, handelingen en beweegredenen van andere mensen. Anderen horen niet zo 'tastbaar', maar lijken dingen te weten alsof zij erover gehoord hadden.

Veel mensen zijn in zekere mate helderhorend maar herkennen het niet omdat het er, zoals zoveel andere paranormale vermogens, altijd geweest isl We hebben misschien altijd woorden, gedachten of geluiden of inspiraties in gedachten gekregen zonder ons ooit af te vragen uit welke bron zij kwamen en wat het precies is.

bron: Davis Lawson

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 01-01-2005, 20:50:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
zie ook

http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?p=1304#1304


Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 03-01-2005, 23:29:46 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-11-2004, 20:20:39
Berichten: 33
Locatie: Dichtbij Zwolle
Vroeg me eigenlijk af of er ook meer mensen zijn die op deze forum helderhorend zijn en hoe die ermee omgaan? En hoe je de gave beter kan ontwikkelen?

_________________
if you listen you will hear...close your eyes the light is near...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 30-01-2005, 11:52:16 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
Als je helderhorend bent, kan je horen van buitenaf. Ik bedoel daarmee dus alsof iemand in je oor staat te praten, net als iemand anedrs dat zou doen.
Maar je kan het ook horen in je hoofd. Dan hoor je het wel maar van binnen.

Als je communiceerd met je gids en je hoort het niet echt maar gaat meer telepatisch, valt het dan ook onder helderhoren??

Vroeg ik me af.... :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 03-02-2005, 14:11:28 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Ik heb net als Beau de gave dat ik met mijn gids kan communiceren. Zelf ben ik ook erg benieuwd of dat onder helderhorendheid valt.

Ik heb ook een heel gevoelig gehoor. Ik kan dolfijnenfluitjes horen, ik kan niet tegen vuurwerk, knallende ballonnen en blaffende honden. Dit brengt veel problemen met zich mee. Valt dit onder helderhorend zijn of onder hoog sensitiviteit?

Zijn er misschien nog andere mensen die zo'n scherp gehoor hebben als ik? Ik stuit namelijk nogal vaak op onbegrip en ik vind het heel moeilijk uit te leggen aan mensen. Heeft iemand misschien een tip?

Liefs Meilani


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 03-02-2005, 14:25:11 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2004, 21:50:37
Berichten: 631
Locatie: Schiedam
Ik kan ook erg slecht tegen harde geluiden ik schrik me vaak echt rot..
maar wat het vreemd is, ik hoor hondenfluitjes :roll: die doen echt zo'n zeer aan me oren :cry:
Valt dit ook onder helderhorendheid?

veel liefs Nathalie

_________________
Leef iedere dag, alsof het je laatste is!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 03-02-2005, 14:47:05 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Jij hebt dus ook echt pijn aan je oren bij scherpe of harde geluiden. Ik heb ook weleens van iemand gehoord die juist pijn had bij hele lage geluiden.

Ik heb dit hoor-probleem al vanaf toen ik heel klein was. Ik ben zelfs toen naar een kinderpsychiater geweest die inderdaad constateerde dat ik een gemiddeld beter gehoor had dan de meeste mensen.
In de loop van de jaren ging het eigenlijk steeds beter en ben ik een aantal jaren geleden zelfs naar buiten geweest met Oud&Nieuw.
Waar ik nu van baal is dat mijn gehoor de laatste maanden weer is toegenomen. Als ik nu een blaffende hond hoor dan schrik ik zo, dat ik er bijna in blijf ( beetje overdreven haha...)

Is het bij jou ook zo dat door je gehoor je ook angst heb gekregen? Ik ga bijvoorbeeld bij voorbaat al ballonnen uit de weg.

Veel liefs Meilani


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 03-02-2005, 19:14:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2004, 21:50:37
Berichten: 631
Locatie: Schiedam
Ik heb er geen angst voor gekregen, en als ik bijv bij een ballon zit die klapt, ja dan zit ik ook echt tegen het plafond aan :roll:

Ik ga het niet uit de weg.

veel liefs Nathalie

_________________
Leef iedere dag, alsof het je laatste is!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 09-02-2005, 13:22:46 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 18-01-2005, 21:27:15
Berichten: 73
Locatie: Utrecht
Volgens mij heb ik dit ook wel.
Ik ken een vrouw M (noem dr M tis een lange naam :P ) en die zag ik laatst.
Had haar al bijna 6 jaar niet gezien, en mijn moeder is de enige die haar ook kent (van de mensen die ik ken dan)
Toen ik haar weer zag (ik kon alleen haar gezicht zien), wist ik, ow ja die is zwanger!
Ik wist zeker dat mijn moeder mij dat verteld had, maar toen M aan mijn moeder vertelde dat ze zwanger was, reageerde mijn moeder heel verbaasd, ze heeft het dus niet aan mij verteld...

_________________
Het verschil tussen mensen en dieren is dat dieren naar de stem van hun instinct luisteren en mensen niet naar de stem van hun verstand.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 09-02-2005, 15:12:11 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Is dit niet meer helderwetendheid??

Al liggen helderwetendheid en helderziendheid erg dicht bij elkaar hoor. Dus ik weet het ook nie 100% zeker.

Love Meilani


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 09-02-2005, 18:03:29 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 28-01-2005, 13:18:49
Berichten: 67
valt stemmen horen ook onder helderhoren?

angel


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 10-02-2005, 10:49:33 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Ja, stemmen horen van bijvoorbeeld gidsen valt ook onder helderhorendheid. Zelf heb ik dit ook. Ik hoor alleen geen stem van 'buiten' zeg maar, zoals je iemand hoort praten. Ik hoor de stem van mijn gids telepathisch, dus van 'binnen'. Ik hoef ook geen vragen hardop te stellen, ik kan ze in gedachten hebben.

Love Meilani


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 14-02-2005, 11:55:16 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-12-2004, 20:31:27
Berichten: 273
Wat ik me afvraag is of je oren fysiek ook een soort van transformatie meemaken wanneer helderhorendheid zich openbaart. Is er iemand die dat weet?

_________________
Heel de wereld, begin bij jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 15-02-2005, 12:16:56 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Ik heb namelijk ook een heel scherp gehoor. Dit heb ik hier al eerder beachreven. Ik kan niet tegen harde onverwachtse geluiden. Bovendien kan ik ook bijvoorbeeld dolfijnenfluitjes en hondenfluitjes horen.

Ik heb hier veel last van en ben van plan om in de toekomst eens een bezoekje te brengen aan de KNO-arts. Misschien dat hij iets kan ontdekken. Ik ben in het verleden bij een kinderpsychiater geweest die wel wetenschappelijk heeft vastgesteld dat ik beter kon horen.

Dit alles heeft waarschijnlijk meer met hoog sensitiviteit te maken dan met helderhorendheid, maar ik weet het niet zeker.

Love Meilani


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 15-02-2005, 12:36:20 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Zelf is bij mij alles heel gevoelig. Ik heb ogen als een arend, een beter dan goed gehoor, een heel sterk reukvermogen en als ik me ook maar een beetje stoot dan doet dat ontzettend pijn en heb ik zo een blauwe plek. Alleen mijn smaak is door het roken wat verloren gegaan :D

Maar deze sensitiviteit staat voor mij zeker in verband met mijn paranormale gaven. Hoog sensitief ook wel genoemd. Het is een deel van me en zodra je dat acepteert en je angsten overwint wordt het leven 1 groot feest, want DAN zul je je gaven nog verder ontwikkelen. Het enige dat daarvoor nodig is is met liefde de angst overwinnen. aar oet je voor jezelf een weg in zien te vinden denk ik.

Liefs
Kim

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."



-Dr. Seuss-


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl