lieve Femke,
heb je er wel eens zo overgedacht:
alle mensen zijn tot op zekere hoogte telepatisch, sommige mensen zijn zich daar bewust van echter de meeste niet. Dat houd bijvoorbeeld in dat je je altijd bewust bent van de emotionele "spill-over"van de mensen in je direkte omgeving. Als je alleen bent nergens last van , maar als je je onder de mensen begeeft dan ervaar je de totale mix van emoties die word gegenereerd door de massa. Sterke emoties om je heen kun je dan gaan aanzien voor je eigen emoties en daar ga je dan! Verwarring... Het word dan een heel gedoe om je-zelf weer te vinden.
Een ander effect waar je mee te dealen hebt als je onder de mensen bent is de kracht van de overtuiging van de mensen om je heen en de kracht van de verwachtingen van de mensen om je heen. Deze krachten hebben een effect op je doen en laten. Je word als het ware heen en weer geduwd door de golven van verwachtingpatronen om je heen.
ik loste dit vroeger als volg op: Ik (en ik denk jij ook) word altijd fris en vrolijk wakker zeker als ik alleen heb geslapen, ik neem even de tijd om mijn geestestoestand vlak nadat ik wakker word goed te bestuderen, een minuut of 5. als ik me dan in de massa bewust werd van de krachten om me heen hoefde ik me alleen maar het bestuderen van mijn ontwaken te herinneren (mooi woord dat: "her-inner-en" opnieuw eigen maken - opnieuw deel maken van je binnenste of de engelse vertaling "re-member" opnieuw lid maken van je-zelf) en me ervan te overtuigen dat niet de hele emotionele soep van mij afkomt. Dit stelt de (lichte)paniek uit.
succes en kisses
er is een leuk forum over HSP ers Higly Sensitive Persons
http://www.hooggevoelig.nl