Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 29-03-2024, 00:55:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 15-11-2008, 20:37:18 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-11-2008, 19:53:42
Berichten: 187
Locatie: Op de wereld lijkt me..
Er staat altijd in van die boekjes 'open die chakrapoort en dan de 2e dan de 3e blablabla' maar ze gaan maar tot 7, en waren er geen 8 poorten?
*Of is de rede dat de 8e poort de poort van dood is?*

_________________
Als je zegt dat je vliegt
Kom je dan ooit naar beneden?
Je ogen staan gericht
Naar de lucht die zo blauw is


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 16-11-2008, 12:00:37 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Ik had eerlijk gezegd nog nooit van de 8e chakra gehoord..
Dus heb eventjes wat opgezocht.. Maar wat je vooral vind is het boek:

boekenstand.nl schreef:
'Het 8e Chakra', Jude Currivan
Uitgeverij: Ankh Hermes
Uitgave datum: 2008-01-18
ISBN: 9789020200782
€ 19,50


Beschrijving

Iedereen die actief is op gebied van healing of spiritualiteit kent natuurlijk de zeven chakra's. Maar die kennis is in wezen onvolledig, want het 8e chakra blijkt de ontbrekende sleutel tot het ontdekken van wie we werkelijk zijn. In Het 8e chakra bouwt zij voort op haar in haar eerste boek The Wave, uiteengezette nieuwe visie op de kosmos die de tijdloze wijsheid uit alle eeuwen verzoent met de moderne wetenschap. Ze legt uit hoe en waarom de energie van het 8e chakra de weg vormt naar spirituele groei en volwassenheid.
Currivan schrijft toegankelijk maar niet oppervlakkig en geeft ons met dit baanbrekende boek een praktisch instrument in handen om krachtiger in het leven te staan en zowel persoonlijk als collectief een hoger niveau van spirituele heelheid te bereiken.

Het 8e chakra blijkt de ontbrekende schakel op de weg naar spirituele volwassenheid

Dr. Jude Currivan, afgestudeerd in natuurkunde en archeologie, interesseert zich van jongs af voor bewustzijn en metafysica. Midden jaren 90 gaf ze een succesvolle loopbaan als zakenvrouw op en ging ze zich verdiepen in sjamanisme en oude wijsheidstradities. Ze is auteur van de bestseller The Wave, in 2007 in Nederlandse vertaling verschenen.

Uitvoering: paperback

Aantal pagina's: 240


Kleine uitleg dus.. Verder vond ik nog een site waar ze verder gaan tot het 13e chakra :shock:
*http://home.hetnet.nl/~f30kunst/energetisch.htm#Chakra_geleide
Daar staat ook dat de 7 chakra's bij je lichaam liggen, terwijl het 8e chakra al 1 meter boven je lichaam staat. Vandaar dat het 8e chakra misschien nauwelijks genoemd wordt? Omdat het buiten het lichaam staat en je het misschien zelf niet kunt openen of sluiten?

En dan nog dit:
spiritueleseks.nl schreef:
Neroli
Bescherming en zuiverheid, zinnenprikkelend, ontspannend, harmoniseert de 8e chakra, helpt bij het spiritualiseren van seksuele relaties.

Dus als je iets met je 8e chakra wilt bereiken.. Zou je eterische olie kunnen proberen met Neroli, bijvoorbeel de Neroli Jasmin Oil van de Body Shop.

Hoopt dat dit je wat duidelijkheid geeft :wink: Ik vond wel dat er vrij weinig te vinden was.. Om er echt wat over te weten, dan kan je beter het boek bestellen :wink:

:kiss:

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 16-11-2008, 12:10:00 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-11-2008, 19:53:42
Berichten: 187
Locatie: Op de wereld lijkt me..
Dankjewel, ik heb echter altijd geleerd dat de 8e poort van de dood was, dus als je die opent, zal je kracht het grootst zijn, maar dan zal je wel direct dood zijn...

_________________
Als je zegt dat je vliegt
Kom je dan ooit naar beneden?
Je ogen staan gericht
Naar de lucht die zo blauw is


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 16-11-2008, 15:45:50 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Lauwyy<3 schreef:
Dankjewel, ik heb echter altijd geleerd dat de 8e poort van de dood was, dus als je die opent, zal je kracht het grootst zijn, maar dan zal je wel direct dood zijn...

Geleerd? Van wie?
Ik kan dit nergens vinden.. :roll:

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 16-11-2008, 18:11:50 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
In de gebruikelijke opzet in het westen gaan we maar tot 7 chakra's (westerlingen hebben al moeite met de 7 chakra's die lichaamgenonden zijn).
In veel oosterse sytemen gaan ze tot 13 chakra's waarbij alles na het 7e buiten het lichaam ligt. Uiteraard zijn er 14, maar de 14e wordt niet genoemd omdat je bij het openen daarvan GOD zou zijn.

Overigens sprekjen we dan uitsluitend over de HOOFDchakra's, de nevenchakra's (daar zijn er veel meer van, denk even aan je handpalmen en je voetzolen, enzovoort) worden nauwelijks genoemd.

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 17-11-2008, 10:25:34 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Lauwyy<3 schreef:
Dankjewel, ik heb echter altijd geleerd dat de 8e poort van de dood was, dus als je die opent, zal je kracht het grootst zijn, maar dan zal je wel direct dood zijn...

Grinnek :D

Het lijkt wel alsof je het over een afvoerputje hebt en dat als je de stop er uit trekt je door het putje gaat en sterft :D

Of heb ik een te levendige fantasie :roll: :lol:

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 17-11-2008, 13:20:02 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-08-2008, 19:26:18
Berichten: 570
Locatie: Heerlen
retorische vraag ?

:P

_________________
-Your task is not to seek for love, but merely to seek and find all the barriers within yourself that you have built against it.
-Every situation, properly perceived, becomes an opportunity to heal.
-Nothing real can be threatened. Nothing unreal exists.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 17-12-2008, 15:03:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Dit filosofische denkmodel dat we geïmporteerd hebben uit India halverwege de vorige eeuw is mij alleen bekend m.b.t. de zeven hoofdchakra's. Maar, zoals bij zoveel denkmodellen, kun je het eindeloos aanpassen en uitbouwen. Dus...

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 25-12-2008, 15:44:59 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Hmm, ja de 8e chakra..

Ik weet wel dat er meer zijn maar heb me nog niet echt verdiept, maar heb wel gelezen dat er een 10e chakra moet zijn. Dus ik ga er ook vanuit dat er wel degelijk een 8e chakra moet zijn. Waar die zich bevind, ik zou het niet weten. Ik had ook pas gelzen dat de 10e chakra zich naast je kruin chakra bevind, maar zeker weten doe ik het absoluut niet.

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 06-02-2012, 23:26:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-02-2012, 19:05:53
Berichten: 61
Wat mij aangeleerd en vertelt is, is dat er in ons lichaam, zowel energetisch als fysiek, 7 hoofdchakra's zijn, en hun nevenchakra's, inclusief alle kleine energetische bedradingen over het lichaam.

Het 8ste chakra is zoals een octaaf.
Do Re Mi Fa Sol La Si Do
1 2 3 4 5 6 7 8

De 8ste is het begin van een volgend niveau.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 06-02-2012, 23:33:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-02-2012, 19:05:53
Berichten: 61
Ach, dat zou zeker ook kunnen.
Bedankt om me dit nieuwe inzicht te leren. :D


Alleen snap ik niet waar je ziet dat ik dingen ophemel?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 06-02-2012, 23:38:50 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-02-2012, 19:05:53
Berichten: 61
Ah, excuseer me, had ik even verkeerd begrepen dan. :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 06-02-2012, 23:45:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Dreamwalker schreef:
Er zijn nu eenmaal gewoon 7 hoofdchakra's. Het zijn aantoonbare zenuwknooppunten in het lichaam van de mens.
Me wants info on this, pleaz. :)

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 07-02-2012, 14:01:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Bedankt voor je uitvoerige antwoord, en ik vind het interessant, zij het dan vooral vanuit cultuur-historisch oogpunt. Een deel was me tussen twee haakjes ook bekend. Ondanks je voorbeelden zie ik echter geen bewijs voor de fysische aanwezigheid van chakra's zijnde neurologische structuren o.i.d.

Ik zal niet glashard gaan ontkennen dat er geen energie bestaat of dat overdracht hiervan per se onmogelijk is. Evenmin ontken ik de effecten van alternatieve geneeswijzen (integendeel zelfs), maar als ik denk aan bijvoorbeeld het geval van acupunctuur, dan zie ik hierin niet direct bewijs voor het bestaan van chakra's. Het bewijst, in mijn lekenogen, veeleer het bestaan van 's mens neurologisch systeem als zodanig, waarop ingewerkt wordt.

Ik heb je bijbelverwijzing nagezocht, en daar kun je inderdaad een voorbeeld in zien. Voor de rest ken ik de bijbel niet zo. Hier had ik echter wel een vraagteken bij:
Citeer:
Ook de Ariërs en de Grieken ontwikkelden een gelijksoortig universele energie concept rond 500 voor Christus. Enkele van de vroegste beoefenaars waren Hippocrates, Pythagroas, Plato en Aristoteles.
Allereerst: waarnaar verwijs je met de term Ariër? Ten tweede: wat beoefenden o.a. Plato en Aristoteles precies? Ik herinner me niet dat ze melding maken van chakra's o.i.d. Misschien verwijs je naar Aristoteles' metafysica, maar ik wacht af. Van Hippocrates is me de humoraalpathologie bekend, maar evenmin iets m.b.t. chakra's. Pythagoras was volgens mij wel wat meer een mysticus, kan dat kloppen?
Dezelfde kanttekening geldt trouwens voor Descartes, Spinoza en Leibniz. Kun je dit toelichten?

Citeer:
Ik ga proberen dit met enkel tekst aan te tonen, en anders moet je wachten tot een meeting, dan kan ik je die knooppunten laten voelen (en nee, dat worden geen vieze praktijken op chakra 1 na dan)
Haha, ik ben altijd in voor een experiment.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: En de 8e dan?
BerichtGeplaatst: 07-02-2012, 14:34:39 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Dreamwalker schreef:
en nee, dat worden geen vieze praktijken ;) op chakra 1 na dan

BOOM chicka wow wow






















:-|


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl