Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:25:31

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Steek in 6de chakra
BerichtGeplaatst: 21-12-2008, 22:35:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-10-2008, 10:38:30
Berichten: 19
Ik deed net een ontspanningsoefening, om chakra's te openen. (wel globaal, ik verdiepte me er niet 100% in) en het ging allemaal oke, tot ik bij mijn derde oog kwam. De plek begon ineens te steken en dat bleef ook een tijdje aanhouden. Ik kon me moeilijk concentreren om de laatste chakra te openen. Ik stopte zo snel mogelijk om even over mijn gezicht te wrijven, en toen ging het langzaam weg.

Kan iemand me hier uitleg over geven?

_________________
"Imagination is everything; it's the preview of life's comming atractions"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steek in 6de chakra
BerichtGeplaatst: 22-12-2008, 12:14:21 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-05-2008, 13:20:23
Berichten: 52
Locatie: Kaatsheuvel
Het is makkelijker om je vraag te beantwoorden als je verteld wat voor technieken je gebruikt om je chakra's te openen.

_________________
You are made from the fiber of God. You are supreme. ~Eric J. Pepin


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steek in 6de chakra
BerichtGeplaatst: 22-12-2008, 17:51:31 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-10-2008, 10:38:30
Berichten: 19
Het was van een CD, waarbij je stap voor stap moest ontspannen. (het werd verteld op de CD) Je moest bij elke uitademing de adem naar een chakra sturen en de plek zacht maken.

_________________
"Imagination is everything; it's the preview of life's comming atractions"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Steek in 6de chakra
BerichtGeplaatst: 23-12-2008, 13:36:04 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-05-2008, 13:20:23
Berichten: 52
Locatie: Kaatsheuvel
Ademhaling en je bewustzijn zijn sterk met elkaar zijn verbonden. Als je b.v. stijgt in bewustzijn door steeds bewuster te worden van het lichaam dan zul je merken dat de ademhaling ook langzamer en oppervlakkiger wordt. Met diepe ademhaling blijf je bewust bij het lichaam en dit is niet iets wat je wilt doen als je een hogere staat van bewustzijn wilt bereiken. Het lichaam is niet wie je bent.

Wat ik denk dat de door jou aangeven techniek doet:

Werken met de ademhaling ( ervan bewust worden ) zorgt ervoor dat je jezelf kunt concentreren, je maakt je gedachten hierdoor leeg. Vervolgens wordt je bewust van het Chakra door eraan te denken ( je gaat met de uitademing naar het Chakra ) en het resultaat is dat je Prana ( vrije energie ) in het Chakra verzameld en je de vibratie van het Chakra verhoogt. Dit verhogen van de vibratie is het Chakra ‘openen’.

Op zich is deze techniek wel logisch maar ik denk dat als je op de ademhaling blijft letten dat je te lichamelijk bezig blijft. Mijn advies is om niet op de ademhaling te letten en om je aandacht blijvend op het Chakra te richten. Dus geen stapjes ( aandacht op de inademing, aandacht op uitademing naar de Chakra ) want daardoor onderbreek je de Prana stroom; onderbreek je telkens de snelheidsverhoging ( vibratie opbouw ) van het Chakra en verlies je de bereikte hogere staat van bewustzijn.

Met andere woorden: je geeft gas, bereikt snelheid en vervolgens laat je het gas los terwijl je eigenlijk gewoon het gas in moest houden want de ‘automaat’ schakelt vanzelf :wink:

Blijvend je aandacht op het Chakra richten is niet gemakkelijk en je zult zeker je aandacht verliezen. Als dit gebeurd ga je daarna gewoon met je aandacht terug naar het Chakra.
Je handen heb je hierbij op je schoot liggen, palmen naar boven en je 2 duimen raken elkaar lichtelijk aan. Het maakt niet uit welke hand bovenop ligt. Hierdoor vertel je de energie dat deze bij je dient te blijven, je vormt als waren een gesloten circuit.

Ook kun je de middel- en wijsvinger van een willekeurige hand op het Chakra leggen en je concentreren op het gevoel dat deze aanraking je geeft. Je overige hand leg je dan plat met de palm opengericht naar boven op je schoot. Deze methode is makkelijker om mee te beginnen en heb je hiermee genoeg ervaring dan kun je overschakelen naar de bovenstaande methode.

Verder weet ik niet welke Chakra’s je probeert te ‘openen’ maar gebruik het door mij aangegeven advies niet op je ‘Wortel of Root Chakra’. Eigenlijk is het ook niet nodig om met alle 7 Chakra’s te werken. Werk eerst met degene onder je navel, dan met je hart Chakra en vervolgens met je mind Chakra ( derde oog ). Hierdoor worden alle Chakra’s gestimuleerd en gaan ze vanzelf meer ‘open staan’.

Waarom je steken krijgt in het Derde Oog Chakra zou ik niet echt weten. Probeer mijn aangegeven techniek eens. Heb je daarbij ook steken dan denk ik dat je gewoon even door dient te zetten en dat deze verschijnselen vanzelf over gaan omdat je wellicht begint het direct stimuleren van dit gebied en dit niet gewent bent. Persoonlijk had ik in het begin last van duizeligheid maar dit ging snel over.

_________________
You are made from the fiber of God. You are supreme. ~Eric J. Pepin


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl