Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:21:38

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Het licht zal je bevrijden
BerichtGeplaatst: 04-01-2009, 20:28:17 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-12-2008, 19:31:17
Berichten: 18
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die het boek Het Licht zal je bevrijden hebben gelezen. Wat vind je ervan? Dit boek is geschreven door Norma Milanovich en Shirley McCune.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het licht zal je bevrijden
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 09:07:31 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Alleen van de naam krijg ik al bulten...

Geef mij maar fictie...

of is het een goed boek vind jij?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het licht zal je bevrijden
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 10:27:38 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-12-2008, 19:31:17
Berichten: 18
ja ik vind het wel een goed boek, ik vond het duidelijk geschreven en het sprak me aan. Daarnaast kan het sowieso wel lastig zijn om na te gaan wat de waarheid nu precies is. Hier gaat het over:

Het licht zal je bevrijden is een boek over het transformatieproces van de Aarde van de derde naar de vijfde dimensie. Dit ingrijpende transformatieproces werkt diep in op de bewoners van de Aarde. Het Licht zal je bevrijden helpt lezers dit proces te begrijpen en geeft uitleg van de Universele Wetten gereedschappen voor het begrijpen en werken met energie en licht, het lessenpakket voor de overgang naar de vijfde dimensie.
In het verleden hadden enkel adepten, heiligen, apostelen, mystici, hogepriesters en hogepriesteressen toegang tot deze kennis. Met deze kennis regeerden en bekrachtigden deze individuen zichzelf en hele beschavingen; ze gebruikten de macht die gepaard ging met deze kennis om te scheppen en te helen. Het gewone volk leunde zwaar op spirituele elite voor de oplossingen van hun problemen, want de grote massa had noch de discipline noch de wilskracht verworven om deze leringen zelf meester te worden. Het leren en toepassen van deze waarheden nam vele levens van discipline en toewijding in beslag. En nog belangrijker: het meester worden over deze kennis vereiste dat iemand verantwoording nam voor zijn of haar gedrag en daden - een verantwoordelijkheid die het merendeel der mensen niet bereid was te aanvaarden.
De verrezen Meesters hebben evenwel beschikt dat de tijd rijp is dat iedereen deze leringen leert kennen en zijn of haar aandeel in de verantwoordelijkheid voor het transformeren van het leven en de wereld op zich neemt.
Het is het Licht dat ons bevrijdt. Het kan ontdekt worden in het Nu, want het Licht is altijd in ons, in stilte wachtend op ontdekking, om ons de weg terug naar onze goddelijkheid te tonen. Dit boek gaat niet over religie, bekering, of het vormen van een nieuwe kerk. Het gaat over ONS, over bekrachtiging, zelfstandig denken, onderscheidingsvermogen, hoop, de wetenschap dat we allemaal van nature gelijk zijn, Eenheid, en de weg naar vrijheid voor iedereen op deze wereld.
Het is erop gericht mensen te helpen de innerlijke wereld te begrijpen, de wereld die verbonden is met het Licht, de bron van alle macht en kracht. Het leert ons over de Universele Wetten, over de onderlinge verbondenheid van de mensheid en het heelal - het concept van Eenheid. In laatste instantie is het een boek over jou, het leven, en de vrijheid om je leven in te richten. Het is een boek over waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het licht zal je bevrijden
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 10:44:50 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-01-2007, 13:28:03
Berichten: 819
Locatie: Apeldoorn
Citeer:
Het is een boek over waarheid.

Waar heb ik dat meer gelezen ....?????

O ja ... de Bijbel, nog zo'n boek dat beweert de waarheid in pacht te hebben. En de Thora, en de Koran, en de ... Allemaal boeken (geschreven door mensen) die beweren de waarheid te verkondigen en allemaal hebben ze geleidt tot moord en doodslag ...

Citeer:
transformatieproces van de Aarde van de derde naar de vijfde dimensie

We zijn al zo ver gevorderd dat we de 4e over mogen slaan? Of gaan we daar enpassant doorheen ...

Citeer:
De verrezen Meesters hebben evenwel beschikt ...

Da's altijd mooi ... dat "verrezen" meesters "hebben beschikt"... Blijkbaar zitten die verrezen meesters in een positie dat ze een dergelijke beslissing kunnen nemen?

Sorry ... ik wordt altijd enorm kritisch van dit soort meldingen.
Zal wel een allergie van me zijn ...
Maar ... hoe mooi het ook klinkt ... het is (alweer) een boek door (alweer) "meesters" die het (alweer) voor het zeggen hebben en ons (alweer) komen vertellen hoe we het beter/anders moeten doen en zo (alweer) de wereld/ons komen redden.
Klinkt in mijn oren toch wel erg naar een nieuwe religie ...

groet, DT/Nico

_________________
** Mijn uitspraken zijn, tenzij anders vermeld, mijn mening en dus geen absolute waarheid **

Het leven is maar kort,
eeuwigheid duurt eeuwig
en toch moet je in DIT leven
leren voor de eeuwigheid.

Mijn homepage: http://www.CCG-NicoSmits.nl


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het licht zal je bevrijden
BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 11:33:10 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-12-2008, 19:31:17
Berichten: 18
De vierde dimensie is de trilling die het hart opent en een doorgang biedt naar hogere werelden. Het is ook de dimensie die ons uitdaagt en teweeg brengt dat we dualiteit transmuteren tot Eenheid. zeggen zij. Ik vind het goed dat je kritisch bent, dat is wel nodig vind ik zelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het licht zal je bevrijden
BerichtGeplaatst: 05-02-2009, 13:29:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Boeken over de waarheid...

Nee, ik heb het dus niet gelezen. :P

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het licht zal je bevrijden
BerichtGeplaatst: 06-02-2009, 01:05:48 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
dit is nou precies wat ik bedoelde in een ander topic dat info over spiritualiteit veel te gemakkelijk in omgang is. Mensen gaan zo'n boek lezen en denken ook dat ze dat dan kunnen bereiken (niet persoonlijk bedoeld hoor :wink: ).
Men gaat er hard mee aan de slag weten uiteindelijk niet eens wat ze aan het doen zijn en willen het halalla bereiken (of hoe je het ook schrijft... hmm zouden ze daarmee de hal van alla bedoelen :?: ).
Zoals de titel en de omschrijving van het boek mij klinkt krijg ik er de kriebels van aan de ene kant, en aan de andere kant vind ik het ook weer interessant, maar het is niet de bedoeling om op zo'n manier ergens te komen lijkt mij. Niet vanuit een boek.
en als je er al ergens mee komt dan zou dat waarschijnlijk alleen maar zijn omdat je op dat moment er klaar voor was, je kunt bepaalde dingen niet versnellen dus zulke boeken zijn niet nodig om te lezen of je moet er klaar voor zijn.
Hmm moeilijk, moeilijk maar dit gaat niet meer over het boek. kom hierop terug in het andere topic.

maar goed, heb het boek niet gelezen dus en denk ook niet dat ik het ga lezen... maar hoop dat je er iets aan hebt/had en dat het je niet in verwarring brengt/bracht. Weet niet of je het al gelezen hebt en ben benieuwd naar wat je er zelf van vind en wat je eraan hebt gehad.

groetjes Wendy


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het licht zal je bevrijden
BerichtGeplaatst: 06-02-2009, 01:19:24 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Men gaat er hard mee aan de slag weten uiteindelijk niet eens wat ze aan het doen zijn en willen het halalla bereiken (of hoe je het ook schrijft... hmm zouden ze daarmee de hal van alla bedoelen ).
Lizzgekko verwijst wellicht naar het Walhalla? Uit de Germaanse mythologie, niet uit de Islam.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het licht zal je bevrijden
BerichtGeplaatst: 06-02-2009, 01:22:14 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-01-2007, 13:10:01
Berichten: 131
Locatie: Nijmegen
yep, dat bedoelde ik, thanx!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het licht zal je bevrijden
BerichtGeplaatst: 26-02-2009, 19:56:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-12-2008, 19:31:17
Berichten: 18
ik heb er zeker wat aan gehad. Ik vond dat sommige dingen wel logisch waren. Het heeft me helemaal niet in verwarring gebracht, het heeft me juist geholpen de dingen beter te begrijpen (of het waar is of niet).


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het licht zal je bevrijden
BerichtGeplaatst: 05-06-2017, 00:14:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 04-06-2017, 12:53:09
Berichten: 1
Dit is een FANTASTISCH boek. Het is alleen moeilijk om het te begrijpen, maar als je het begrijpt kom je als het ware in een ander universum terecht. Ik heb het boek kado gekregen en ben het toen maar gaan lezen. Toen ik het uit had heb ik heel hard gelachen, ik geloofde niets van wat er geschreven was en dacht dat de schrijvers zeker gek waren. Maar ik dacht, ik ga gewoon eens 1 week proberen te leven zoals in het boek beschreven staat en baat het niet dan schaadt het niet. Wie schetst mijn verbazing; binnen een week was mijn leven al totaal anders. Ik begrijp ook zelf niet hoe het werkt maar het is waarlijk een wonder.. Er is ook geen mens die mij snapt en een ieder (incluis familie en vrienden) denkt dat ik stapeltjesgek ben geworden. Maar ECHT, het werkt! De mensen die het niet begrijpen zijn nog niet zover dat ze het zullen snappen en daar is helemaal niets mis mee, ook zij zullen er komen (in dit leven of een ander)
Het leven is waarlijk een paradijs en wij doen alles helemaal zelf. Ik ben nooit meer boos, gekwetst, onzeker, angstig, bang, ziek, of wat dan ook. Alleen maar altijd content en gelukkig. Alles wat je overkomt creëer je helemaal zelf. Heel veel liefde en vrede wens ik allen want wij allen zijn een.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Het licht zal je bevrijden
BerichtGeplaatst: 02-08-2017, 11:05:23 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik vind het knap dat je van dit boek in één seconde je leven veranderd ziet haha.

Ik heb het jaren geleden gelezen maar dit topic nooit gezien :p.

Ik bedoel voor mij is het inspiratie geweest voor:

- begrip van mannelijk/vrouwelijk
- begrip van chakra's
- begrip van homo-erotische verworvenheden op aarde (grapje)
- weet ik veel.

Ik vond het gedoe over St. Germain etc. heel cool. Ik vond het een fijne stijl, hoe zij spraken.

Ik vond het beeld van de "slapende reuzen" en het Zevende Gouden Tijdperk heel leuk.

Ik heb zelfs alle teksten hiervan online staan.

Oh nee, twee maar (heh, hoe kan dat?) : http://www.xen.dds.nl/lichtbevrijden/


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl