Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:37:32

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: in contact komen met je gids
BerichtGeplaatst: 22-12-2008, 22:43:33 
Groentje
Groentje

hallo, iedereen
ik heb een vraagje; hoe kun je nou in contact komen met je gids(en)?
mijn probleem is: ik kan héél moeilijk ontspannen, ben altijd met vanalles en nog wat bezig. dus eventueel relaxatie-oefeningen zijn ook welkom!!
ik ben al heel mijn leven onrustig persoon, alsof ik naar iets of iemand op zoek ben die ik niet vind. Vraag me af wanneer ik eindelijk eens rust in mezelf zal vinden :|
groetjes :kiss:

Berichtenonderwerp: Re: in contact komen met je gids
BerichtGeplaatst: 23-12-2008, 10:44:10 
Reus
Reus

Hallo Enya4,

Als ik je bericht zo lees, zou mijn advies zijn om éérst eens in contact met jezelf te komen voordat je in contact gaat/wil/kan komen met je gidsen.
Met andere woorden: zoek eerst jezelf cq je Zelf.

Neem verder rustig je tijd om dit forum eens goed te verkennen, dan kom je ook vanzelf in de rubriek "meditatie" voldoende meditatie-oefeningen en ontspanningsoefeningen tegen om wat meer de rust te vinden waar je naar zoekt en die vind je niet buiten jezelf maar slechts in jezelf. Immers het gezochte is de zoeker zelf.
En pas dan zal je eindelijk de rust in jezelf vinden, op het moment wanneer je die rust in je zelf ontdekt (hebt).

Succes en sterkte, groeten Nico

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 23-12-2008, 22:27:43 
Elf
Elf

aansluitend op nico zou kan ik je aanraden om elke dag een moment voor jezelf in te bouwen. Ga gewoon eens op de bank zitten en voel je lichaam. Voel even hoe je voeten op de grond staan en hoe je benen rusten op de bank. Concentreer je eens op je ademhaling en probeer te ademen vanuit je buik. Dus buik bolmaken bij inademing en bij uitademing plat maken. Probeer je ademhaling steeds rustiger te laten worden. Je zult merken dat je lichaam anders gaat aanvoelen en dat er meer is dan alle omgevingsprikkels. De prikkels in je lichaam zijn ook heel erg fijn. Op deze manier leer je van je lichaam te houden en krijg je meer behoefte om rust te vinden. Wanneer je de rust hebt gevonden kun je eens gaan nadenken over contact met gidsen.

BerichtGeplaatst: 03-01-2009, 13:23:59 
Moderator
Moderator

en.. hoe vind je rust? o.o

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders

BerichtGeplaatst: 04-01-2009, 11:29:35 
Elf
Elf

Je vind rust door letterlijk rust te nemen. Stop met waar je meebezig bent. Ga eens op de bankzitten en let op je ademhaling. Laat alle gedachtes gewoon eens varen. Denk aan iets positiefs en blijf alleen maar daaraan denken. Voel je lichaam.

Je zult merken dat je onrust in notime verdwijnt.

BerichtGeplaatst: 04-01-2009, 11:34:40 
Reus
Reus

Vooral op je ademhaling letten, of om de geluiden om je heen, dat wil bij mij ook wel helpen (als je alleen thuis bent).

BerichtGeplaatst: 04-01-2009, 17:33:25 
Dwerg
Dwerg

Inderdaad, zoals G-16 zegt, je op de ademhaling focussen en de geluiden om je heen waarnemen.

BerichtGeplaatst: 05-01-2009, 12:40:10 
Reus
Reus

De Dalai Lama zegt: "The best you can find, is a peacefull mind."
Het gaat er niet alleen om: lichamelijke rust te vinden, maar (en soms juist vooral!) ook geestelijke rust. Beide dus.
En die rust kan je vinden door niet in te grijpen in je denkproces, je niet te verzetten tegen je gedachten, je te onthechten van je gedachten en deze "slechts" te observeren zonder d'r meteen op in te gaan, daar weer iets van te vinden of daar iets mee te moeten. Laat ze maar komen en laat ze weer gaan en dan zul je merken dat de ruimte tussen de gedachten steeds groter wordt.
Maw door getuige te zijn en oordeelsvrij te observeren en aanwezig te zijn in het Huidige Moment, het Nu, zul je je rust vinden.
En dan kan de ademhaling zoals eerder aangehaald uiteraard een goed hulpmiddel zijn om die rust te vinden. Succes en sterkte.
groeten Nico.

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00