Code:
1. geboren vanaf 1986----Klopt
2. hooggevoelig----Als het in de zin is van emotioneel gevoelig zijn klopt dit ook
3. veel huilen als baby----Nu nog
4. verrassend wijze uitspraken doen voor hun leeftijd----Kan wel eens gebeuren
5. leven vanuit Eigen Wijsheid----klopt
6. emotionele benadering van de omgeving----ik weet niet echt wat hier bedoeld wordt
7. gevoeligheid voor stemmingen van anderen, scherp aanvoelen van spanningen----redelijk
8. reageren vanuit een sterk rechtvaardigheidsgevoel----klopt
9. druk of juist teruggetrokken gedrag----teruggetrokken
10. moeite met de motoriek----letterlijk?
11. dromerig----klopt
12. origineel----hangt er van af in welke zin, maar dat klopt wel denk ik
13. sterk intuïtief----valt mee
14. buitenzintuiglijke ervaringen----nog niet meegehad
15. dyslexie of dyscalculie----Geen van beide
16. voedingsintoleranties----Wat is dit?
17. ziektes, o.a. astma, huidaandoeningen, allergieën----huisstofmijt
18. sterke binding met de natuur----best wel
19. vegetarisme ----neen
Moet elke factor gelden? Dan ben ik geen nieuw kind.
Wat wilt het dan zeggen als je deze "stempel" krijgt?
Citeer:
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik mij zoals de meeste mensen wel 'anders' voel (maar wat is anders?), maar ik ben geen evolutionair wonder o.i.d., en denk dat er heus wel meer mensen in vorige eeuwen geweest zijn die hetzelfde ervoeren. Misschien is het een maatschappelijke tendens die niet zozeer iets nieuws laat zien, als wel de gelegenheid verschaft aan mensen om eens stil te staan bij hun eigen potenties. Die potenties waren er altijd al wel, in iedere generatie van mensen, maar niet iedere situatie staat ze toe tot ont-dekking te komen.
Mij anders voelen ervaar ik ook wel. Maar dan voornamelijk naar volwassenen toe en een hoop jongeren die leven om enkel zichzelf te bewijzen. Op forums gelijk deze kom je veel mensen tegen die zich anders dan de "gewone" mens gedragen denk ik, want spiritualiteit en geloof is niet "stoer" of "in" dus die mensen die zichzelf proberen te bewijzen zullen zich hier niet mee bezig houden.
Misschien is het ook wel zo dat de mensen terug voeling proberen te krijgen met elkaar en dat de zin van het leven veel belangrijker wordt. Ik heb het idee dat sinds enkele eeuwen alleen nog maar het werken belangrijk is geweest. Zelf is dit voor mij alles behalve belangrijk en ik zal mijn geluk daar ook niet in gaan zoeken.
Dus ofwel is het omdat mensen elkaar hier ontmoeten die zogenaamd "anders" zijn ofwel is er echt een verandering, een reactie op het werken aan de gang.
Bij dit tweede zijn alle ingredienten voor een soort van mentale revolutie wel aanwezig denk ik.
Dit is maar iets wat nu in mij opkomt hoor, nadat ik dit allemaal gelezen heb.