Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 19:44:04

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 8 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 11-01-2009, 16:14:28 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
@Karen: zo zie ik het gewoon :P en ik heb ook geen behoefte aan vlees. de laatste keer dat ik het heb gegeten is bijna 10 jaar geleden denk ik.

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 17-01-2009, 16:47:49 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Vyumae schreef:
Citeer:
Ik ben nu 2 weken vegetarisch
Haha :mrgreen: . Je bént niet vegetarisch, maar vegetariër, en dan is je voeding dus vegetarisch. :wink:



hehe betrapt :oops: :P

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 17-01-2009, 17:01:04 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-01-2009, 11:43:33
Berichten: 3556
Locatie: Zuid-Holland
snel verbeteren. :P Wel goed dat je vegetariër bent geworden! Hou je het een beetje vol?

_________________
Chatpromo

[Tut] 17:57: Vrouwen...
[Tut] 17:57: Labiele wezens
[Misoyama] 17:57: idd Tut
[Misoyama] 17:57: jij snapt t kerel
[Butterfly12] 17:57: hahaha
[Tut] 17:57: Ja he
[Tut] 17:58: Wij mannen, wij zijn anders


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 17-01-2009, 21:52:46 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-12-2008, 15:21:10
Berichten: 289
Locatie: Kerkdriel
Ja :) Ik vind het zelfs prettig en lekker :D

_________________
If you cannot find the truth right where you are, where else do you expect to find it?
Dogen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 02-03-2009, 15:16:42 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Wat ik vervelend vind (en ik zeg niet dat alle vega's dit doen) is wat ik, oa, met kerst heb meegemaakt.

Mijn vriend en ik hadden een galadiner op Texel. We gingen met een stel van zijn vrienden naar een restaurant, allemaal mooi in pak en jurk om flink spareribs te vreten (jawel, de combinatie kan iets vreemd overkomen. :P ) Het was een gewoon restaurant waar je ook a la carte kon bestellen.

Er zaten ook een paar mensen bij die hij niet kende, aanhang enzo. 2 van die mensen waren vega's. Het duurde best lang voordat we ons eten kregen, en toen ik eindelijk mijn bordje heerlijk uitziende spareribs voor mijn neus had staan gebeurde het volgende:

1 van de vega's begon over de zielige dieren en over waarom de rest van de wereld ook vega moest worden.

Nu zeg ik je: WAAROM?! Ik vind het best dat mensen vegetarisch eten willen hebben, geen behoefte hebben aan vlees en zich inzetten voor de zielige dieren. Dit soort discussies vind ik normaliter ontzettend interessant en kun je altijd met mij voeren, BEHALVE....
Als ik net mijn bordje heerlijk uitziende spareribs voor mijn neus heb staan.
Het meisje in kwestie had zeker 3 kwartier de kans gehad om deze discussie te beginnen, maar ze begon hem opzettelijk wanneer het eten werd geserveerd.
Nu kan ik best tegen de verhalen van geslachtte dieren, ik heb 13 jaar op scouting gezeten en ben ontzettend lomp. Ik vind het alleen een beetje, hoe noem je dit, onbeschoft. Ik eet wat ik wil, al zou ik koeienhersens eten.

Wat vinden jullie hiervan?

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 02-03-2009, 15:34:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Wat dat meisje betreft, misschien zit die nog in de kinderfase van het vegetariërzijn? Dan heeft men namelijk nog al eens last van bekeringsdrang. Hoewel ik vegetariër ben boeit het mij niet of een ander spare-ribs bestelt of niet (toevallig gebeurde dat gisteravond nog toen ik met een vriend uit eten was :P ).
Het moment waarop dat meisje ermee begon vind ik nogal ongepast, en bovendien: je wilt niet geoordeeld worden, dus oordeel een ander niet. Ik vind het niet leuk als mensen gaan lopen zeveren dat ik alleen maar op groentes zit te knabbelen en geen vlees belief, en ik vind het eveneens energieverspilling om te lopen zeveren op mensen die liever vlees eten dan groentes. Mijn brocoli smaakt echt niet beter als ik het vlees van een ander door de modder haal. :wink:

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 02-03-2009, 15:46:27 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-02-2009, 23:11:40
Berichten: 144
Locatie: Limburg.
grey-turtle schreef:
Isis schreef:
Ik ben vegetarisch. Vroeger hield ik nooit zo van vlees, had dus niet zo'n moeite om het te laten staan. Verder doe ik het uit respect voor de dieren. Ook zij zijn levende wezens en die eet je in mijn ogen niet op, ik zie het als een soort kanabalisme je medemens eet je ook niet op.



Dat is altijd een mooie reden om vegetariër te worden, maar ik vind vlees te lekker. Onze medemens (wel onze mededier) eten we in onze beschaafde cultuur niet op, maar in van die vreemde zuiderse culturen deed dat men wel. Dit werd dan gedaan als er iemand stierf zo had men nog (extra) eten. Het kan dus handig geweest zijn in geval van hongersnood. Misschien smaakt dat lekker (k weet het nie). naar mijn weten doen dieren dat niet bij hun eigen soort.



Het zwarte weduwevrouwtje eet het mannetje op na de paring.

Groetjes Els.

_________________
Zorg dat ik mijn gaven ook werkelijk geef, en dat ik mijn waarde besef zolang als ik leef. Gebruik je innerlijk kracht om je doelen te bereiken,In je ziel daar huist je macht. De bloem van goedheid een omhelzing van verre,en o zo lief en zacht.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 02-03-2009, 19:30:28 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Haai Karen,

In mijn ogen was de actie van je tafelgenoot even onbeleefd als het laten van boeren en/of winden aan tafel, het opsteken van sigaar of sigaret terwijl anderen eten, het nadrukkelijk leegmaken van de neus met de vingernagel en het bespreken van politiek en/of voetbal tijdens het eten.

Het zijn allemaal slechte gewoontes die mensen binnen hun eigen huis prima mogen doen maar liever niet in gezelschap en tijdens het eten. :)

Had je er nog wat van gezegd of niet?

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 02-03-2009, 20:41:10 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 09-12-2007, 22:27:21
Berichten: 185
Locatie: Hasselt - België
:wave:
Wij zijn al jaren vegetariërs.
Tja, waarom? Op een bepaald moment in ons bewustwordingsproces leek het ons niet meer gepast om dieren op te eten.
Het was dus uit respect voor andere levende wezens dat we stopten met het eten van dieren.

Groetjes,
Karin :wave:

_________________
Falun Dafa
Een krachtige methode voor het verfijnen van lichaam en geest


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 03-03-2009, 11:53:51 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2006, 21:09:21
Berichten: 7371
Locatie: Amsterdam
Karen, mij valt het op dat ik altijd heel veel vragen (soms ook best vervelend vragen/gezeur) krijg over mijn vegetarier-zijn.. Zoals ik zei, vervelend. Dus doe ik het zelf ook niet andersom! Lijkt me simpel. Maar goed, dit meisje was misschien een beetje té vegetarier, zeg maar :roll:

Ik vraag me trouwens wel af.. Is het onwetenheid, dat andere mensen altijd zo afkeurend praten over vegetariers.. Snappen ze het niet? Of alleen omdat ze het zelf niet zouden kunnen doen? Ik krijg soms zulke rare reacties als ik zeg dat ik vegetarisch eet.. Ik ben wel benieuwd naar waarom die mensen daar zo over denken.

_________________
You think you're better than me and I agree..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 03-03-2009, 12:58:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Ik vraag me trouwens wel af.. Is het onwetenheid, dat andere mensen altijd zo afkeurend praten over vegetariers.. Snappen ze het niet? Of alleen omdat ze het zelf niet zouden kunnen doen? Ik krijg soms zulke rare reacties als ik zeg dat ik vegetarisch eet.. Ik ben wel benieuwd naar waarom die mensen daar zo over denken.
Onbegrip is altijd de makkelijkste weg. Voor ieder mens. Logica en empathie is voor minder mensen weggelegd. Daarbij komt nog dat onbegrip en afkeuring de blik afleidt van je eigen probleem, en dat is natuurlijk wel fijn (ahum).

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 04-03-2009, 08:18:34 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2006, 12:30:12
Berichten: 3056
Locatie: Zuidwolde
Ik merk ook dat ik vaak vragen krijg over vegetariër zijn. Mijn vriend, waar ik nu al bijna 2 en een half jaar mee samen ben, vraagt zich nog steeds af waarom ik geen vlees eet. Hij is een echte karnivoor :lol:

Ik zou echt geen vlees kunnen eten. Misschien komt dat over een aantal jaren wel weer, maar nu word ik echt misselijk bij de gedachte dat ik een levend wezen zou moeten eten. Al eet ik wel vis. Omdat mijn moeder dat graag wil, anders mag ik geen vegetariër zijn. Of nou ja, dan ben ik eigenlijk geen vegetariër, maar een piscotariër :mrgreen:

Ik heb dan wel weer, als iemand anders vlees eet, al zit diegene tegenover mij en keihard te schranzen, kan me dat niet zo veel schelen. Eet wat je lekker vind zou ik zeggen, en geniet daarvan!
Natuurlijk is het wel leuk om een keer met een echte karnivoor naar een restaurant met alleen maar vegetarisch eten te gaan :D

Karen, ik vind niet dat je commentaar mag hebben op mekaars eten. Een beetje discussiëren mag natuurlijk, over de smaak, maar zoals dat meisje deed ("ik snap niet dat jullie vlees kunnen eten") vind ik ook niet kunnen. Bij mij werd het omgekeerd gedaan bij mijn vriend toen ik daar net kwam: "ik snap echt niet dat je geen vlees kunt eten *argument argument*." Ook steeds als het eten net op tafel stond :| En dat is ook vervelend hoor, ik heb het waarschijnlijk wel vijf keer gehoord in de eerste periode dat ik daar was (ondertussen heb ik zijn moeder een beetje aangestoken: die eet het liefst vegetarisch, maar omdat er allemaal karnivoren in de familie zitten, eet ze nog gewoon vlees, maar wel biologisch vlees waarbij de dieren een goed leven hebben gehad :P)

_________________
The beauty of a rose cannot be taken away by the fact that it's imperfect.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 15-03-2009, 11:48:16 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Hehe, ongepast is het juiste woord.

Maar leuk dat er zo op gereageerd wordt, ook door de vega's.
Ik had het eigenlijk nog nooit van de andere kant bekeken, vleeseters die op vega's lopen te fitten. Ik had het deze week nog, in Engeland. We waren daar met een stuk of 40, en we moesten in groepen voor elkaar koken. Toen begon iemand te zeuren over "die vega's met hun speciale behoeften".
En toen zei iemand: "Tsjah, als we jou geen vlees voorzetten begin je ook wel te zeiken".
Hoe briljant!

Ik vind dat je mag eten wat je wil: Vlees, geen vlees, biologisch, niet biologisch... Al eet je bloempotten. (al prefereer ik die eigenlijk niet)
Andere mensen moeten gewoon stoppen met zeiken.

Ik had er toen met kerst in dat restaurant niets van gezegd, trouwens. Ik heb wel luid lopen smakken en kreunen en ben blijven herhalen hoe goed die spareribs wel niet smaakten. :D

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 24-07-2009, 20:48:05 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 09-06-2009, 21:17:37
Berichten: 77
Locatie: Appelscha
ik ben zelf geen vegetarier, maar ik vroeg me iets grondig af en dacht ik plaats em hier

stel iedereen zou vegetarier (of veganist) worden, wat moeten we dan met al die dieren?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: vegetarisch
BerichtGeplaatst: 24-07-2009, 21:06:02 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
Over het algemeen wordt er vanuit gegaan dat de veeteelt dan extreem teruggedrongen zal worden. Wat in die zin ook betekent dat men de levens van honderden (wat zeg ik?!) duizenden mensen verwoest...

Maar als de héle wereld vegetarisch zou worden zijn er andere veel heftigere scenario's in te denken.

De dieren zullen minder worden maar ook de mensen.

Vergeet bijvoorbeeld niet dat bijvoorbeeld het eten van rood vlees (op het moment) is bewezen als zijnde essentieel bij de ontwikkeling van de hersenen.

En als we het hebben over écht veganisme kunnen we nog verder gaan door te kijken naar baby's die de moedermelk niet accepteren. Aangezien veganisten zichzelf en hun nageslacht niet toestaan enige dierproducten te gebruiken (waaronder zuivel) zal de natuurlijke oplossing zijn de baby te voeren met voeding waar het nog niet klaar voor is. Het babylichaam is nog niet klaar voor granen en vezels en zal opzwellen als een ballon zonder ook maar iets van voeding binnen te krijgen, uiteindelijk zal het sterven.

Ik ben niet tegen het matigen van consumptie en zelfs niet tegen het weigeren van vleesproducten maar men moet de gezondheid in de gaten houden.

Het voorbeeld dat ik hierboven geef is niet uit de lucht getrokken. De ouders zijn uiteindelijk zover doorgegaan (ondanks veelvuldige waarschuwingen) dat ze uit de ouderlijke macht moesten worden gezet om het kind te redden van een hongerdood.

Zoals met alles in het leven geld: gematigdheid!!

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 13 4 5 6 7 8 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl